|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Giriş |
- |
- |
|
2 |
Korozyonun Elektrokimyasal Doğası |
İlgili Kısımların Okunması |
Düz anlatım, SoruCevap, Tartışma |
|
3 |
Korozyonun Termodinamiği |
İlgili Kısımların Okunması |
Düz anlatım, SoruCevap, Tartışma |
|
4 |
Korozyonun Kinetiği |
İlgili Kısımların Okunması |
Düz anlatım, SoruCevap, Tartışma |
|
5 |
Korozyon Çeşitleri |
İlgili Kısımların Okunması |
Düz anlatım, SoruCevap, Tartışma |
|
6 |
Korozyona Karşı Koruma Yöntemleri, Malzeme Seçimi |
İlgili Kısımların Okunması |
Düz anlatım, SoruCevap, Tartışma |
|
7 |
Korozyona Karşı Koruma Yöntemleri, Tasarım |
İlgili Kısımların Okunması |
Düz anlatım, SoruCevap, Tartışma |
|
8 |
Vize |
- |
- |
|
9 |
Korozyona Karşı Koruma Yöntemleri, İnhibitörler |
İlgili Kısımların Okunması |
Düz anlatım, SoruCevap, Tartışma |
|
10 |
Korozyona Karşı Koruma Yöntemleri, Kaplamalar |
İlgili Kısımların Okunması |
Düz anlatım, SoruCevap, Tartışma |
|
11 |
Korozyona Karşı Koruma Yöntemleri, Katodik Koruma |
İlgili Kısımların Okunması |
Düz anlatım, SoruCevap, Tartışma |
|
12 |
Korozyona Karşı Koruma Yöntemleri, Anodik Koruma |
İlgili Kısımların Okunması |
Düz anlatım, SoruCevap, Tartışma |
|
13 |
Korozyon Hızının Belirlenmesi, Elektrokimyasal Olmayan Yöntemler |
İlgili Kısımların Okunması |
Düz anlatım, SoruCevap, Tartışma |
|
14 |
Korozyon Hızının Belirlenmesi, Elektrokimyasal Yöntemler |
İlgili Kısımların Okunması |
Düz anlatım, SoruCevap, Tartışma |
|
15 |
Alternatif Akım İmpedansı |
İlgili Kısımların Okunması |
Düz anlatım, SoruCevap, Tartışma |
|
16/17 |
Final |
|
|
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Fen bilimlerindeki temel kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. |
5 |
|
2 |
Etkili sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklar. |
0 |
|
3 |
Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerini tanır. |
0 |
|
4 |
Fen ve Teknoloji öğretimi ile ilgili öğretim programlarını, stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar. |
0 |
|
5 |
Fen bilimlerinin günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar. |
5 |
|
6 |
Sınıf yönetiminde karşılaşılabilecek problem durumlarına çözüm önerilerinde bulunur. |
0 |
|
7 |
Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
0 |
|
8 |
Fen ve teknoloji programına ve öğrenci gereksinimlerine uygun olarak çevresindeki malzemelerden materyaller tasarlar. |
0 |
|
9 |
Fen ve teknoloji alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular. |
0 |
|
10 |
Fen ve teknoloji programına uygun ve etkin bir şekilde laboratuarı kullanır. |
5 |
|
11 |
Öğrencinin kendi bilgisini yapılandırabildiği çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular. |
0 |
|
12 |
Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
3 |
|
13 |
Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. |
0 |
|
14 |
Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. |
0 |
|
15 |
Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. |
0 |
|
16 |
İngilizce’yi fen ve teknoloji öğretimi alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır. |
3 |
|
17 |
Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlıdır. |
0 |
|
18 |
Milli Eğitim Temel Kanunu’nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. |
0 |
|
19 |
Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
0 |
|
20 |
Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|