Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Temel Bilgi Teknolojileri Kullanımı |
|
Dersin Kodu |
: |
ENF221 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör.Dr. AKIN EFENDİOĞLU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bilgisayarı ve donanımlarını tanır. İşletim sistemini etkin bir şekilde kullanır. Yeni dosya açar, dosyalarla ilgili düzenlemeleri yapar. İşletim sistemine program kurup kaldırır. İnterneti ve uygulamalarını etkin bir şekilde kullanır. İnternet arama ve tarama yaparak istediği bilgilere kolayca ulaşır. E-posta programını rahatlıkla kullanır, e-posta gönderir. Metin editörü ile işlevsel dokümanlar oluşturur. Sunu programı ile işlevsel sunular oluşturur. Tablo işleme programı ile veri girişi yapar, verilerini düzenler ve işlevsel hale getirir. Alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Öğrenme gereksinimlerinin bilincinde yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. Bilgisayarı ve donanımlarını tanır. İşletim sistemini etkin bir şekilde kullanır. Yeni dosya açar, dosyalarla ilgili düzenlemeleri yapar. İşletim sistemine program kurup kaldırır. İnterneti ve uygulamalarını etkin bir şekilde kullanır. E-posta programlarını kullanarak eposta gönderip alır. Microsoft Word programını etkin bir şekilde kullanır. Microsoft PowerPoint programını etkin bir şekilde kullanır. Microsoft Excel programını etkin bir şekilde kullanır. İnternet ve bilişim güvenliğinin farkında olarak güvenli bir şekilde bilgisayar kullanır. Bilgisayar destekli öğretim yöntemlerini tanır ve gerektiğinde öğretim amaçlı olarak kullanır.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrencinin temel bilgi ve iletişim teknolojilerinin tanıyarak günlük ve mesleki yaşamında etkin bir şekilde kullanabilmesi. Teknolojik materyal ya da donanımları yaşam boyu öğrenme sürecinde etkili bir şekilde kullanabilmesi. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bilgisayarın temel bileşenleri (donanım ve yazılım) ve özellikleri. İşletim sisteminin görevi ve özellikleri. Güvenli internet ve bilgisayar kullanımı (bilgisayar virüsleri-antivirüs yazılımları). Elektronik sunum, kelime işlemci ve elektronik tablolama yazılımlarının özellikleri. Bilgisayar destekli öğretimin ve öğrenmenin temelleri. Bilgisayar ve teknolojiyi etkili öğretim için kullanma. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Bilgisayar Laboratuvarı |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dersin tanıtımı, önemi ve akışı hakkında bilgilendirme |
Yok |
Sunuş ve tartışma |
|
2 |
Bilgisayarın temel bileşenlerinden donamın birimlerinin incelenmesi. |
Öğrenciler sınıfa donanım resimleri getirir. |
Sunuş ve tartışma |
|
3 |
Bilgisayarın temel bileşenlerinden yazılım (işletim sistemleri) incelenmesi, Windows 7 işletim sistemi ve özellikleri |
Yok |
Sunuş ve laboratuvar uygulaması. |
|
4 |
İnternet kullanımı, internette arama, arama motorlarını yönetme ve etkili bir şekilde kullanma. |
İnternet üzerinde arama yapmak için öğrenciler özel bir problem durumu belirler. |
Sunuş ve laboratuvar uygulaması. |
|
5 |
Microsoft Word kelime işlemci programı ve özelliklerinin incelenmesi. |
Yok |
Sunuş ve laboratuvar uygulaması. |
|
6 |
Microsoft Word kelime işlemci programı ve özelliklerinin incelenmesi ve örnek laboratuvar uygulaması. |
Öğrenciler karmaşık yapıda örnek bir word dokümanı getirir. |
Sunuş, örnek olay ve laboratuvar uygulaması. |
|
7 |
Microsoft PowerPoint programı ve özelliklerinin incelenmesi ve örnek laboratuvar uygulaması. |
Yok |
Sunuş, örnek olay ve laboratuvar uygulaması. |
|
8 |
Ara sınav |
Yok |
Test ya da laboratuvar uygulaması. |
|
9 |
Microsoft PowerPoint programı ve özelliklerinin incelenmesi ve örnek laboratuvar uygulaması. |
Yok |
Sunuş, örnek olay ve laboratuvar uygulaması. |
|
10 |
Microsoft Excel programı, editör özelliklerinin incelenmesi ve laboratuvar uygulaması. |
Yok |
Sunuş, örnek olay ve laboratuvar uygulaması. |
|
11 |
Microsoft Excel programı ve interaktif tablo oluşturmak için fonksiyon kullanımı ve laboratuvar uygulaması. |
Yok |
Sunuş, örnek olay ve laboratuvar uygulaması. |
|
12 |
Microsoft Excel programı ve interaktif tablo oluşturmak için fonksiyon kullanımı ve laboratuvar uygulaması. |
Yok |
Sunuş, örnek olay ve laboratuvar uygulaması. |
|
13 |
Bilgisayar destekli eğitim uygulamaları ve farklı yöntemlerin incelenmesi. |
Öğrenciler sınıfa konuyla ilgili bir bilimsel makale getirir. |
Örnek olay ve tartışma. |
|
14 |
Bilgisayar ve bilişim güvenliği, temel kavramlar ve kullanıcı özellikleri. |
Bilişim güvenliği ile ilgili bir gazete haberi. |
Örnek olay. |
|
15 |
Final |
Yok |
Test ya da laboratuvar uygulaması. |
|
16/17 |
Final |
Yok |
Test ya da laboratuvar uygulaması. |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Fen bilimlerindeki temel kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. |
0 |
|
2 |
Etkili sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklar. |
0 |
|
3 |
Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerini tanır. |
0 |
|
4 |
Fen ve Teknoloji öğretimi ile ilgili öğretim programlarını, stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar. |
2 |
|
5 |
Fen bilimlerinin günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar. |
0 |
|
6 |
Sınıf yönetiminde karşılaşılabilecek problem durumlarına çözüm önerilerinde bulunur. |
0 |
|
7 |
Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
2 |
|
8 |
Fen ve teknoloji programına ve öğrenci gereksinimlerine uygun olarak çevresindeki malzemelerden materyaller tasarlar. |
5 |
|
9 |
Fen ve teknoloji alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular. |
0 |
|
10 |
Fen ve teknoloji programına uygun ve etkin bir şekilde laboratuarı kullanır. |
0 |
|
11 |
Öğrencinin kendi bilgisini yapılandırabildiği çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular. |
2 |
|
12 |
Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
0 |
|
13 |
Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. |
2 |
|
14 |
Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. |
0 |
|
15 |
Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. |
5 |
|
16 |
İngilizce’yi fen ve teknoloji öğretimi alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır. |
0 |
|
17 |
Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlıdır. |
0 |
|
18 |
Milli Eğitim Temel Kanunu’nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. |
0 |
|
19 |
Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
0 |
|
20 |
Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|