|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Normal Yapı ve Fonksiyon / Sistemler |
|
Dersin Kodu |
: |
MED200 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Tüm Yıl (52 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
60 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. NESLİHAN BOYAN Prof.Dr. ÖZKAN OĞUZ Prof.Dr. FATİH KÖKSAL Prof.Dr. İSMAİL GÜNAY Prof.Dr. NAFİZ BOZDEMİR Doç.Dr. ESRA SAATÇI Doç.Dr. EMİNE DÖNDÜ KIZILKANAT Dr.Öğr. ÜyesiDr. BESİM ÖZAYKAN Prof.Dr. MEHMET AKİF ÇÜRÜK Prof.Dr. ZELİHA NAZAN ALPARSLAN Prof.Dr. MEHMET MACİT İLKİT Doç.Dr. KEREM TUNCAY ÖZGÜNEN Prof.Dr. AKGÜN YAMAN Prof.Dr. BEHİCE DURGUN Prof.Dr. ABDULLAH TULİ Prof.Dr. SAİT POLAT Prof.Dr. FÜGEN YARKIN Prof.Dr. SANLI SADİ KURDAK Prof.Dr. LEVENT KAYRIN Prof.Dr. ŞEREF ERDOĞAN Doç.Dr. ŞEYDA ERDOĞAN Prof.Dr. ÖZGÜL TAP Prof.Dr. İSMAİL SONER KOLTAŞ Prof.Dr. AYŞE DOĞAN Prof.Dr. MEMDUHA GÜLHAL BOZKIR Prof.Dr. UFUK ÖZGÜ METE Doç.Dr. PINAR KARAKAŞ Prof.Dr. MUSTAFA EMRE Prof.Dr. SUZAN ZORLUDEMİR Prof.Dr. HÜSEYİN REFİK BURGUT Dr.Öğr. ÜyesiDr. ARBİL AÇIKALIN AVCI Doç.Dr. H.TURGUT ELBEK ÖZER Prof.Dr. GÜLFİLİZ GÖNLÜŞEN Prof.Dr. MELEK ERGİN Prof.Dr. MUSTAFA YILMAZ Prof.Dr. ERGİN ŞİNGİRİK Prof.Dr. SERPİL ÖNDER Prof.Dr. AYSUN HATİCEUĞUZ Prof.Dr. EREN ERKEN Prof.Dr. YUSUF KARATAŞ Prof.Dr. NURAN ÖĞÜLENER Doç.Dr. GÜLGÜN BÜYÜKDERELİ Doç.Dr. EDA KUMCU KARABAL Doç.Dr. MEHMET ATA SEÇİLMİŞ Prof.Dr. MÜLKİYE KASAP Prof.Dr. FAZİLET AKSU Prof.Dr. ZEYNEP DOĞRUCA YAPAR Prof.Dr. CANDAŞ TUNALI Prof.Dr. MELEK KÖKSAL ERKİŞİ Prof.Dr. OSMAN DEMİRHAN Dr.Öğr. ÜyesiDr. EMİNEKILIÇ BAĞIR Prof.Dr. NURTEN DİKMEN Prof.Dr. SÜLEYMAN ÖZBEK Prof.Dr. DERYA GÜMÜRDÜLÜ Prof.Dr. FİGEN DORAN Prof.Dr. HÜSNÜ ÜMİT LÜLEYAP Doç.Dr. TAMER C. İNAL Dr.Öğr. ÜyesiDr. HÜLYAÖZGÜR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1. İnsanın normal embriyolojik gelişimi hakkında bilgi sahibi olur 2. Sinir sisteminin yapı ve işlevini açıklar 3. Kardiyovasküler ve solunum sistemlerinin yapı ve işlevini açıklar, 4. Sindirim sisteminin yapı ve işlevini açıklar 5. Endokrin sistemin yapı ve işlevini açıklar 6. Ürogenital sistemin yapı ve işlevini açıklar 7. Hastalıkların temelini oluşturan genel patoloji kavramlarını kavrar 8. Genetiğin tıp uygulamasındaki yeri, klinik genetiğin uygulama alanlarını bilir 9. Florayı tanımlar, mikrobiyal ve paraziter hastalıklar hakkında bilgi sahibi olur 10. Farmakolojinin genel kavramlarını açıklar 11. Araştırmanın temel kavramlarını açıklar, bilimsel okur yazarlık öngörüsü kazanır 12. İyi hekimlik uygulamaları doğrultusunda projeler yapar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
MED100 Normal Yapı ve Fonksiyon / Hücre-Doku, İnsan Bilimleri
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Sistemler zemininde vücudun normal yapı ve işlevlerini, konak-mikroorganizma ilişkilerini ve klinik bilimlere temel oluşturacak bilgi ve beceriyi kazanır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Temel ve klinik bilimlerin entegrasyonunun sağlandığı, mesleki beceri laboratuvarı uygulamaları, sağlık eğitimi uygulamaları, kurum ziyaretleri ile zenginleştirilmiş beş ders kurulundan oluşmuştur. İlk dört ders kurulu, sistemlerin (sinir sistemi, dolaşım-solunum sistemleri, sindirim-boşaltım sistemleri, endokrin-üreme sistemleri) normal yapı ve fonksiyonlarının anlatıldığı bir eğitim programı içermektedir. Son ders kurulu olan hücre ve doku zedelenmesi kurulunda ise sistem fizyopatolojilerine temel olacak genel patoloji, fizyopatoloji, farmakoloji ve klinik derslerle anormal yapı ve fonksiyonlara giriş yapılmaktadır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Amfi, laboratuvar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Sinir sistemi gros anatomisi, normal flora ve bakteriler, birinci basamak sağlık hizmetleri ve sağlık hizmetlerinde ekip kavramı, biyolojik sistemlerde enformasyon, reseptörler ve psikofizik, sinaps modelleri ve sinaptik potansiyeller, sinapslardaki elektriksel olaylar, insan embriyolojisine giriş, gametogenez. |
Ders için hazırlık çalışması |
Amfi dersleri ve laboratuvar uygulamaları |
|
2 |
Sinir sistemi iç yapısının anatomisi, nörotransmitterler ve beyin biyokimyası, sinapslarda inhibisyon, fasilitasyon ve kimyasal iletim, duyu organları, impulsların başlaması, normal floraların gösterilmesi, bakteriyoloji, ovulasyon ve implantasyon, IVF ve mikroenjeksiyon, biyoistatistikte araştırma, veri, sağlık verisinin kaynakları, sağlık verisi kaynağı olarak HES, hasta taşıma becerisi. |
Ders için hazırlık çalışması |
Amfi dersleri ve laboratuvar uygulamaları |
|
3 |
Sinir sistemi iç yapısının anatomisi, duyu organları, impulsların başlaması, refleks yayı, gerilme refleksi, polisinaptik refleksler ve reflekslerin genel özellikleri, genel duyu sistemi ve ağrı, kimyasal duyular: tad ve koku, bilaminar ve trilaminar germ diski, embriyonik ve fötal dönem, bakteriyoloji, sağlık verisi kaynağı olarak HES, hasta taşıma becerisi.
|
Ders için hazırlık çalışması |
Amfi dersleri ve laboratuvar uygulamaları |
|
4 |
Sinir sistemi iç yapısının anatomisi, ekstraembriyoner oluşumlar ve konjenital malformasyonlar, merkezi sinir sistemi histolojisi, sinir sisteminin motor işlevi ve kas aktivitesinin eşgüdümü, EEG ve uyarılmış potansiyeller, bakteriyoloji. |
Ders için hazırlık çalışması |
Amfi dersleri ve laboratuvar uygulamaları |
|
5 |
Sinir sistemi entegrasyon sistemleri, merkezi sinir sistemi histolojisi ve embriyolojisi, otonom sinir sistemi ve merkezi düzenlenmesi, uyku-uyanıklık, mekanizmaları, beynin elektriksel aktivitesi, verilerin özeti ve tanımlanması, sağlık verisi kaynağı olarak HES, hasta taşıma becerisi. |
Ders için hazırlık çalışması |
Amfi dersleri ve laboratuvar uygulamaları |
|
6 |
Duyguların fizyolojik temeli (limbik sistem)ve monoaminerjik sistemler, kulak anatomisi ve histolojisi, işitme-denge anatomisi, fizyolojisi ve biyofiziği, göz anatomi, histoloji ve fizyolojisi, görme yolları, işlevi ve biyofiziği, sinir sistemi damarları. |
Ders için hazırlık çalışması |
Amfi dersleri ve laboratuvar uygulamaları |
|
7 |
Göz ve görme işlevi, yüksek serebral fonkisyonlar.
Sinir Sistemi Entegre Oturumu.
Sinir Sistemi Ders Kurulu Pratik Sınavı
|
Ders için hazırlık çalışması |
Amfi dersleri ve laboratuvar uygulamaları |
|
8 |
Bayram Tatili |
|
Amfi dersleri ve laboratuvar uygulamaları |
|
9 |
Sinir Sistemi Ders Kurulu Teorik Sınavı,
Kardiyovasküler sistem fizyoloji ve histolojisi, thorax anatomisi, parazitolojiye giriş ve bakteriyoloji.
|
Ders için hazırlık çalışması |
Amfi dersleri ve laboratuvar uygulamaları |
|
10 |
Kalp anatomisi, histolojisi ve fizyolojisi, EKG ve fiziksel temelleri, burun anatomisi, dolaşım sistemi ve solunum sistemi ile ilişkili protozoonlar, helmintler ve parazitler, bakteriyoloji. |
Ders için hazırlık çalışması |
Amfi dersleri ve laboratuvar uygulamaları |
|
11 |
Kalp siklusunda mekanik olaylar, kalp sesleri, kalp debisi ve ölçümü, kalp atımının regülasyonu, vasküler yatak ve akışkan hemodinaiği, larynx anatomisi, RES ve kanda parazitlenen sporlular, bakteriyoloji, kurum ziyareti.
|
Ders için hazırlık çalışması |
Amfi dersleri ve laboratuvar uygulamaları |
|
12 |
Vasküler yatak ve akışkan hemodinamiği, arteryel sistem, kapiller dolaşım, hidrostatik basınç, ödem, varis tansiyon ilişkisi, Laplace yasası ve anevrizma, Bernoulli ilkesi, Poiseuille yasası ve kan akışı, lenfatik ve venöz dolaşım, üst ve alt solunum yolları anatomi ve histolojisi, serbest yaşayan amipler, microsporalar, bakteriyoloji, dağılımlar. |
Ders için hazırlık çalışması |
Amfi dersleri ve laboratuvar uygulamaları |
|
13 |
Solunum sistemi embriyolojisi, fizyolojisi ve ilişkili enfeksiyöz ajanlar, iç organlara yerleşen sestodlar, anaerob sporlu ve sporsuz bakteriler, dağılımlar, tek gruplu araştırmalarda istatistiksel değerlendirmeler, nabız alma becerisi, beden sıcaklığı ölçümü ve kan basıncı ölçümü becerisi. |
Ders için hazırlık çalışması |
Amfi dersleri ve laboratuvar uygulamaları |
|
14 |
Kardiyak ve solunum sistemi fonksiyonlarının değerlendirilmesi (kan gazı vb), egzersiz ve hemorajik şokta kardiyovasküler yanıtlar, serebral dolaşım, fötal dolaşım, bakteriyoloji, trematodlar, dağılımlar, tek gruplu araştırmalarda istatistiksel değerlendirmeler, nabız alma becerisi, beden sıcaklığı ölçümü ve kan basıncı ölçümü becerisi. |
Ders için hazırlık çalışması |
Amfi dersleri ve laboratuvar uygulamaları |
|
15 |
Egzersiz biyokimyası, kanda tampon sistemleri, bayılma, hipertansiyon ve kalp yetmezliğinde kardiyovasküler homeostaz, kanda tampon sistemleri. Akciğer dolaşımı ve solunumun regulasyonu, bakteriyoloji, trematodlar, dolaşım ve solunum sistemi fizyoloji ve biyofizik labaratuvar uygulamaları, dağılımlar, tek gruplu araştırmalarda istatistiksel değerlendirmeler, nabız alma becerisi, beden sıcaklığı ölçümü ve kan basıncı ölçümü becerisi. Dolaşım ve solunum sistemi ile ilgili entegre oturum.
|
Ders için hazırlık çalışması |
Amfi dersleri ve laboratuvar uygulamaları |
|
16 |
Organizmada asit-baz regülasyonu, egzersiz ve değişik çevre koşullarında solunum, kan, doku ve vücut boşluğu parazitleri, onkojenik parazitler, dolaşım ve solunum sistemi fizyoloji ve biyofizik laboratuvar uygulamaları.
|
|
Amfi dersleri ve laboratuvar uygulamaları |
|
17 |
Dolaşım-solunum sistemi pratik ve teorik sınavları. |
|
|
|
18 |
Sindirim sistemi anatomi, histoloji-embriyoloji ve fizyolojisi, sindirim sistemi ile ilişkili protozoonlar, iki gruplu araştırmalarda istatistiksel değerlendirmeler. |
Ders için hazırlık çalışması |
Amfi dersleri ve laboratuvar uygulamaları |
|
19 |
Sindirim sistemi anatomi, histoloji ve fizyolojisi, gastrointestinal sistem parazitoz ve sporluları, değişkenler arası ilişkiler, iki gruplu araştırmalarda istatistiksel değerlendirmeler, nazogastrik sonda takma- çıkarma becerisi. |
Ders için hazırlık çalışması |
Amfi dersleri ve laboratuvar uygulamaları |
|
20 |
Gastrointestinal sistem anatomi, histoloji, fizyoloji, biyokimya ve parazitolojisi, Herpes viruslar, iki gruplu araştırmalarda istatistiksel değerlendirmeler, nazogastrik sonda takma ve çıkarma becerisi. |
Ders için hazırlık çalışması |
Amfi dersleri ve laboratuvar uygulamaları |
|
21 |
Gastrointestinal sistem anatomi, histoloji-embriyoloji, fizyoloji, biyokimya ve parazitolojisi, viruslar, iki gruplu araştırmalarda istatistiksel değerlendirmeler, nazogastrik sonda takma ve çıkarma becerisi. Sindirim sistemi ile ilgili entegre oturum. |
Ders için hazırlık çalışması |
Amfi dersleri ve laboratuvar uygulamaları |
|
22 |
Yarıyıl Tatili |
|
|
|
23 |
Yarıyıl Tatili |
|
|
|
24 |
Boşaltım sistemi anatomi, histoloji ve fizyolojisi, sindirim sistemi nematodları, trematodları, viruslar, iki gruplu araştırmalarda istatistiksel değerlendirmeler, değişkenler arası ilişkiler, erkekte ve kadında idrar sondası takma-çıkarma becerisi. |
Ders için hazırlık çalışması |
Amfi dersleri ve laboratuvar uygulamaları |
|
25 |
Açlık ve tokluk biyokimyası, OGTT, Hepatit virusları, yavaş virus infeksiyonları, böbrek biyokimya ve fizyolojisi, iki gruplu araştırmalarda istatistiksel değerlendirmeler, değişkenler arası ilişkiler, erkekte ve kadında idrar sondası takma-çıkarma becerisi. |
Ders için hazırlık çalışması |
Amfi dersleri ve laboratuvar uygulamaları |
|
26 |
Böbrek fizyoloji ve biyokimyası, sıvı ve elektrolit dengesi, idrar biyokimyası ve viruslar, ürogenital sistemem yerleşen parazitler, iki gruplu araştırmalarda istatistiksel değerlendirmeler, değişkenler arası ilişkiler, erkekte ve kadında idrar sondası takma-çıkarma becerisi. Boşaltım sistemi ile ilgili entegre oturum.
|
Ders için hazırlık çalışması |
Amfi dersleri ve laboratuvar uygulamaları |
|
27 |
Asit-baz regülasyonu, Pox virus ve Human Papilloma virus, Sindirim- boşaltım sistemi ders kurulu pratik ve teorik sınavları. |
Ders için hazırlık çalışması |
Amfi dersleri ve laboratuvar uygulamaları |
|
28 |
Endokrin sistem anatomi, histoloji ve biyokimyası. Mikozlar. Tüm vücut metabolizması, egzersiz fizyolojisi. |
Ders için hazırlık çalışması |
Amfi dersleri ve laboratuvar uygulamaları |
|
29 |
Endokrin histoloj, fizyoloji ve biyokimyası. Kalsiyum-fosfat düzenleyici hormonlar. Mikozlar. Biyoelektrik gözlem araçları ve X ışınlarının biyolojik etki mekanizmaları. |
Ders için hazırlık çalışması |
Amfi dersleri ve laboratuvar uygulamaları |
|
30 |
Üreme sistemi anatomi ve histolojisi. Endokrin sistem biyokimya ve fizyolojisi. Mikozlar. Radyoaktivite, radyasyondan korunma, BT ve MR. |
Ders için hazırlık çalışması |
Amfi dersleri ve laboratuvar uygulamaları |
|
31 |
Üreme sistemi anatomi, histoloji-embriyoloji ve fizyolojisi. GİS hormonları, eşey hormonları biyokimyası, böbrek, kalp ve pineal bezin endokrin işlevleri, termoregülasyon, cinsiyet farklılaşması ve gelişim. Mikozlar. Sağlık eğitimi uygulamaları. |
Ders için hazırlık çalışması |
Amfi dersleri ve laboratuvar uygulamaları |
|
32 |
Üreme sistemi fizyoloji ve biyokimyası. Gebelik biyokimyası. Gebelik, fötal, neonatal ve yaşlanma fizyolojisi, Besin alımının düzenlenmesi, leptin ve benzeri hormonların biyokimyası, PET ve Gama kamera, ultrases, doppler ve ekokardiyogram, biyofizik uygulamaları. |
Ders için hazırlık çalışması |
Amfi dersleri ve laboratuvar uygulamaları |
|
33 |
Endokrin ve Üreme Sistemi Ders Kurulu Pratik Sınavları. Üreme Sağlığı Modülü |
Ders için hazırlık çalışması |
İnteraktif eğitim |
|
34 |
Endokrin ve Üreme Sistemi Ders Kurulu Teorik Sınavı |
|
Amfi dersleri ve laboratuvar uygulamaları |
|
35 |
Hücre- doku patolojisi. İmmün mekanizmalar ve yetmezlik patolojisi. Tıpta araştırma yöntemleri, tanıda karar verme. Sağlık eğitimi uygulamaları. |
Ders için hazırlık çalışması |
Amfi dersleri ve laboratuvar uygulamaları |
|
36 |
Hücre- doku patolojisi. Hücresel hasarda biyokimyasal değişiklikler. İmmün yetmezlik patogenezi ve sınıflandırılması, Tip I aşırı duyarlılık reaksiyonları. İltihap tanımı, akut ve kronik iltihap, iltihapta vasküler ve hücresel değişiklikler, rejenerasyon. Farmakolojide genel kavramlar, ilaçların dağılımı, uygulama yerleri ve biyolojik membrandan geçişi, otokoidler. Tıpta araştırma yöntemleri, tanıda karar verme. Sütür atma becerisi. Sağlık eğitimi uygulamaları. |
Ders için hazırlık çalışması |
Amfi dersleri ve laboratuvar uygulamaları |
|
37 |
Akut faz reaktanları, kompleman sistemi hastalıkları, HLA ve transplant immünolojisi. Hücre belirleyicileri ve adezyon molekülleri. Amiloidozis, sıvı-eletrolit dengesi, konjesyon, ödem, hiperemi ve hemoroji. Tromboz patogenez ve patolojisi. Neoplaziye giriş, tümörlerin tanımı ve sınıflandırılması. İlaçların etki mekanizmaları, farmakodinamik etkileşimler. Plazma enzimleri. Tıpta araştırma yöntemleri, tanıda karar verme. Sütür atma becerisi. |
Ders için hazırlık çalışması |
Amfi dersleri ve laboratuvar uygulamaları |
|
38 |
Tıpta genom projesi, genetik bozukluklar, genetik danışma. Benign ve malign tümörlerin özellikleri. Tümör biyolojisi ve moleküler temeli. Kimyasal ve fiziksel karsinogenez, radyasyon patolojisi. Çevresel etmenlerin biyokimyasal etkileri. Antibiyotikler. Tıpta araştırma yöntemleri, tanıda karar verme. Sütür atma becerisi. Sağlık eğitimi uygulamaları. |
Ders için hazırlık çalışması |
Amfi dersleri ve laboratuvar uygulamaları |
|
39 |
Çevresel hastalıkların patolojisi. Kanserin patolojik tanısında moleküler yöntemler ve oluşumundaki metabolik süreçler. Viral karsinogenez, tümör invazyon ve metastaz mekanizmaları, tümör büyüme biyolojisi. Tümör kinetiği. Radyasyonun hücresel ve dokusal etkileri. Bakteriler. Farmakokinetik etkileşimler, ilaçların metabolizması, etkisini değiştiren faktörler ve itrahı. Popülasyonlarda genetik tarama. |
Ders için hazırlık çalışması |
Amfi dersleri ve laboratuvar uygulamaları |
|
40 |
Radyasyon enerjisini kullanan cihazlar ve prensipleri. Tümör immünopatolojisi. İnfantlarda ve çocukluk çağında görülen tümörler. Vitamin eksiklikleri patolojisi. Farmakogenetik. |
Ders için hazırlık çalışması |
Amfi dersleri ve laboratuvar uygulamaları |
|
41 |
YILSONU SINAVLARI |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Dere F. Anatomi Atlası ve Ders Kitabı.
Sobotta Anatomi Atlası.
Netter Anatomi Atlası.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
5 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Yaşamın tüm evrelerinde insan beden ve aklının normal yapısını, işlevini, gelişimini ve etkileşimini açıklar. |
5 |
|
2 |
Sık görülen fiziksel ve ruhsal bozuklukların-hastalıkların; epidemiyolojisi, patolojisi, semptom, bulgu, prognoz ve tedavisini sıralar ve açıklar. |
2 |
|
3 |
Sağlıklı yaşam koşullarının oluşturulması ve hastalıkların önlenmesinde koruyucu hekimlik yöntemler ve etik ilkeler bilgisine sahiptir. |
1 |
|
4 |
Ülkemizde sık görülen hastalıklarda güncel, güvenilir tanı yöntemlerini ve uygun farmakolojik, fiziksel, nutrisyonel, psikososyal tedavi yöntemlerini seçerek tanımlar. |
3 |
|
5 |
Sağlık ve hastalık bileşenlerini, sürecini, sonucunu kavrar, analiz eder, değerlendirir, bilgilerin güncelleştirilmesinde ve hasta tedavisinde kanıta dayalı tıp yöntemlerini kullanır, hastanın tercihini, kendi deneyimini ve en geçerli kanıtı değerlendirerek etik ilkeler doğrultusunda karar vermeyi ilke edinir. |
0 |
|
6 |
Doğru, kapsamlı ve soruna odaklı anamnez alır, fizik muayene ve mental değerlendirme yaparak bireye sistematik yaklaşır, hastanın mahremiyetine, sırlarına, onuruna, inançlarına, kültürel farklılıklarına, cinsel tercihine saygı duyarak karar verir. |
0 |
|
7 |
Önemli işlev ve organ kaybının söz konusu olabileceği, acil müdahale gerektiren durumlarda, ilk yardım ve temel yaşam desteği sağlar ve sonraki süreci planlar. |
3 |
|
8 |
Hastaya bütüncül yaklaşarak ayırıcı tanı yapar, akılcı tanı ve tedavi planlama, hasta ve hastalığı yönetme konusunda bilgi, beceri ve yetkinliğe sahiptir, beklenmeyen durumlarda bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır, hastasını izler ve sahiplenir. |
0 |
|
9 |
Birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar, alanıyla ilgili çalışmaları bireysel veya ekip üyesi olarak yürütür, danışmanlık, denetim, bilirkişilik, liderlik yapar. |
0 |
|
10 |
Yürüteceği proje çerçevesinde ekibinde çalışanların gelişimlerini, eğitimlerini planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir, diğer disiplinler ile ortak çalışır. |
0 |
|
11 |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir, hekimlik mesleğinin gerektirdiği evrensel koşulları benimser. |
3 |
|
12 |
Meslekli gelişiminin yanı sıra kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda kendini sürekli geliştirir, diğer meslek grupları ile birlikte sosyal sorumluluk projelerinde yer alır. |
0 |
|
13 |
Kültürlerarası iletişim kurma becerisine sahiptir, hastaları, meslektaşları ve toplumun diğer kesimleri ile etkili iletişim kurar, düşüncelerini ve çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekler, Türkçeyi doğru kullanarak sözel ve yazılı olarak aktarır. |
3 |
|
14 |
Bilim felsefesi, bilginin sınırları, doğruluğu, geçerliliği ve güvenilirliği bilgisine sahiptir, bilgiye ulaşmanın yollarını bilir ve eleştirel düşünme becerisini kullanarak bilgiyi değerlendirir, hekimlik ile ilgili öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir. |
0 |
|
15 |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte tıbbi bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
4 |
|
16 |
Sağlığın, sosyal ve davranışsal yönleri ile sosyoekonomik etkilerini kavrar, bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki bilgileri ve gelişmeleri izler, meslektaşları ile iletişim kurar. |
0 |
|
17 |
Doğru ve güvenilir kayıt tutar, veri toplar, epidemik, klinik ve laboratuvar verileri analiz eder, yorumlar ve sonuçlarının paylaşılmasında etik ilkelere uygun davranır. |
0 |
|
18 |
Kendi ruh ve beden sağlığı, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, birey ve halk sağlığı konularında duyarlılık taşır, sorumluluk alır, profesyonel tutum geliştirerek davranışları ile topluma rol model olur. |
0 |
|
19 |
Temel sağlık mevzuatını bilir, birey olarak hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa yönetmelik, mevzuat ve etik kurallara uygun davranır. |
0 |
|
20 |
Mesleki otonomisini kullanır, ulusal ve uluslar arası standartlarda klinik uygulamalar yapabilecek ve koruyucu hekimlik hizmeti yürütebilecek yeterli deneyime sahiptir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
35 |
30 |
1050 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
35 |
8 |
280 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
5 |
25 |
125 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
40 |
40 |
|
Toplam İş Yükü: | 1495 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 59.8 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 60 |
|
|
|