|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Kardiyoloji |
|
Dersin Kodu |
: |
MED607 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
6 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Tüm Yıl (52 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. AYHAN USAL Prof.Dr. MUSTAFA DEMİRTAŞ Prof.Dr. ABDİ BOZKURT Prof.Dr. MESUT DEMİR Prof.Dr. MEHMET KANADAŞI Dr.Öğr. ÜyesiDr. ALİDENİZ Prof.Dr. MUSTAFA DEMİRTAŞ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1. Kardiyolojik olguların patofizyolojisni bilir,
2. Kardiyolojik hastalıklarda öykü alır, kayıt tutar, rapor ve epikriz hazırlar,
3. Öykü, fizik muayene ve vital bulguları değerlendirir (nabız, solunum, ateş, kan basıncı),
4. Yatan hastanın izlemi, tedavi istemini/talimatlarını (order) eksiksiz, açık ve net olarak verir ve izler,
5. Sık görülen kardiyolojik hastalıklarda olgu bazında analiz yapar, ayırıcı tanı yaklaşımı geliştirir, tedaviyi planlar, sıvı -elektrolit dengesini düzenler,
6. İlaç etkileşimlerini bilir, açık -okunaklı reçete düzenler, hastasını tedavi konusunda bilgilendirir,
7. Damar yolu açar, venöz, kapiller kan örneği alır, uygulanacak ilaçları doğru şekilde hazırlar,
8. Klinik tablonun aciliyetini değerlendirir,
9. Sık istenen laboratuvar sonuçlarını değerlendirir (normal ve patolojik yorumlama), gerekirse daha ileri tetkikleri planlar,
10. Hekimlik bilgilerini arttırma/ yeni bilgiler edinebilme yönünde çaba gösterir, bilgi kaynaklarını etkili biçimde kullanıp yorumlar/ kanıta dayalı bilgiyi ayırt eder,
11. Sağlıklı yaşam koşullarının oluşturulması ve hastalıkların önlenmesinde koruyucu hekimlik yöntemler ve etik ilkeler bilgisine sahiptir, toplumdaki risk gruplarına sağlık eğitimi yapar (bireysel veya gruplar halinde, evde, işyerlerinde vb.)
12. Meslektaşları , eğiticileri, ekibi ve hasta-hasta yakınları ile etkili iletişim kurar, hastanın tercihini, kendi deneyimini ve en geçerli kanıtı değerlendirerek, etik ilkeler doğrultusunda karar vermeyi ilke edinir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Program, intörn doktorların daha önceki sınıflarda edindiği teorik ve pratik kardiyoloji bilgilerini hasta sorumluluğu alarak uygulayabilmesi ve geliştirmesini sağlamayı amaçlamaktadır. Temel hedef, intörn doktorların iyi bir pratisyen hekimin sahip olması gereken kardiyolojiyle ilgili bilgi ve becerileri edinmesini sağlamaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Kardiyoloji stajının süresi 3 haftadır. - Her intörn doktor, serviste veya yoğun bakımda yatan en az bir hastadan sorumludur (koroner veya yoğun bakım). - Sorumlu oldukları hastaları ilgili asistan doktor ile birlikte izlerler ve bu izlem sırasında verilen görevlerin hepsinden sorumlu kabul edilmektedirler. Burada amaç, hasta sorumluluğu alma, izlem, değerlendirme ve hastayı sonlandırma yetilerini kazanmalarını sağlamaktır. - İntörn doktorlar, her gün sorumlu oldukları hastaları değerlendirip izleyecekler ve asistan doktorların gözetiminde hastanın tetkik ve tedavisine müdahil olurlar. - Her sabah önce ilgili asistan doktor, ardından da sorumlu öğretim üyesi ile vizite katılırlar. - İntörn doktorlar 08.00-16.30 mesaisine uyarlar. - İntörn doktorlar; kardiyoloji eğitim programında yer alan ve haftanın iki günü yapılan bilimsel toplantılara, haftanın bir günü ise asistan eğitim derslerine katılırlar. - |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Klinik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Staj Tanıtımı
Hasta başı tartışma
Laboratuvar sonuçlarını değerlendirme
Ekip çalışmasının önemi, liderlik, hekim hasta iletişimi
Hasta Hazırlama
Girişim becerisi (Damar yolu açma, Venöz, kapiller kan alma)
Sıvı elektrolit tedavisi düzenleme
Olgu tartışması
Eforla göğüs ağrısı olan hasta- Olgu tartışması
Kararlı anjina pektoriste tedavi - Ogu tartışması
Kararsız anjina pekrotis hastası - Olgu tartışması
Akut miyokart enfarktüsü- Olgu tartışması
Akut akciğer ödemi
Hasta Hazırlama
Sıvı elektrolit tedavisi
Otomasyon sisteminde veri elde etme ve kayıt
Epikriz yazma
Serbest öğrenme
|
Yok |
Klinik pratik |
|
2 |
Hasta başı Tartışma
Hasta-Dosya Hazırlama
Olgu tartışması
Hipertansif acil hasta Olgu tartışması
Kronik kalp yetersizliği Olgu tartışması
Hipertansiyon Olgu tartışması
Üfürümü olan hasta Olgu tartışması
Atriyal fibrilasyon Olgu tartışması
(grup çalışması) Olgu tartışması
(grup çalışması) Olgu tartışması
(grup çalışması) Olgu tartışması
(grup çalışması) Olgu tartışması
(grup çalışması)
Web tabanlı öğrenme
(Kardiyolojide teknolojik gelişmeler)
Grup ödevi
Grup ödevi (makale sunumu)
Grup ödevi (Topluma sağlıklı yaşam bilgisi verme- sunum hazırlama)
Serbest öğrenme
Web tabanlı öğrenme
Grup ödevi
Grup ödevi (makale sunumu)
Grup ödevi (sunum hazırlama)
Serbest öğrenme
Hasta Hazırlama |
Yok |
Klinik pratik |
|
3 |
Anamnez, fizik muauene
Hasta-Dosya Hazırlama
Poliklinik hasta takibi
Hasta-Dosya Hazırlama
Web Tabanlı Öğrenme
Grup ödevi (İlaç etkileşimi)
Web Tabanlı Öğrenme
Değerlendirme
Sınav
Hasta-Dosya Hazırlama
Makale okuma
Grup ödevi (İlaç etkileşimi)
Sınav
Grup ödevi (İlaç etkileşimi)
Makale okuma
Değerlendirme
Sınav
|
Yok |
Klinik pratik |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Braunwald E., “Kalp Hastalıkları, A Textbook of Cardiovascular Medicine”, 6th edition, McGraw-Hill, (2001)
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Yaşamın tüm evrelerinde insan beden ve aklının normal yapısını, işlevini, gelişimini ve etkileşimini açıklar. |
4 |
|
2 |
Sık görülen fiziksel ve ruhsal bozuklukların-hastalıkların; epidemiyolojisi, patolojisi, semptom, bulgu, prognoz ve tedavisini sıralar ve açıklar. |
5 |
|
3 |
Sağlıklı yaşam koşullarının oluşturulması ve hastalıkların önlenmesinde koruyucu hekimlik yöntemler ve etik ilkeler bilgisine sahiptir. |
5 |
|
4 |
Ülkemizde sık görülen hastalıklarda güncel, güvenilir tanı yöntemlerini ve uygun farmakolojik, fiziksel, nutrisyonel, psikososyal tedavi yöntemlerini seçerek tanımlar. |
5 |
|
5 |
Sağlık ve hastalık bileşenlerini, sürecini, sonucunu kavrar, analiz eder, değerlendirir, bilgilerin güncelleştirilmesinde ve hasta tedavisinde kanıta dayalı tıp yöntemlerini kullanır, hastanın tercihini, kendi deneyimini ve en geçerli kanıtı değerlendirerek etik ilkeler doğrultusunda karar vermeyi ilke edinir. |
5 |
|
6 |
Doğru, kapsamlı ve soruna odaklı anamnez alır, fizik muayene ve mental değerlendirme yaparak bireye sistematik yaklaşır, hastanın mahremiyetine, sırlarına, onuruna, inançlarına, kültürel farklılıklarına, cinsel tercihine saygı duyarak karar verir. |
5 |
|
7 |
Önemli işlev ve organ kaybının söz konusu olabileceği, acil müdahale gerektiren durumlarda, ilk yardım ve temel yaşam desteği sağlar ve sonraki süreci planlar. |
5 |
|
8 |
Hastaya bütüncül yaklaşarak ayırıcı tanı yapar, akılcı tanı ve tedavi planlama, hasta ve hastalığı yönetme konusunda bilgi, beceri ve yetkinliğe sahiptir, beklenmeyen durumlarda bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır, hastasını izler ve sahiplenir. |
5 |
|
9 |
Birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar, alanıyla ilgili çalışmaları bireysel veya ekip üyesi olarak yürütür, danışmanlık, denetim, bilirkişilik, liderlik yapar. |
5 |
|
10 |
Yürüteceği proje çerçevesinde ekibinde çalışanların gelişimlerini, eğitimlerini planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir, diğer disiplinler ile ortak çalışır. |
5 |
|
11 |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir, hekimlik mesleğinin gerektirdiği evrensel koşulları benimser. |
5 |
|
12 |
Meslekli gelişiminin yanı sıra kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda kendini sürekli geliştirir, diğer meslek grupları ile birlikte sosyal sorumluluk projelerinde yer alır. |
5 |
|
13 |
Kültürlerarası iletişim kurma becerisine sahiptir, hastaları, meslektaşları ve toplumun diğer kesimleri ile etkili iletişim kurar, düşüncelerini ve çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekler, Türkçeyi doğru kullanarak sözel ve yazılı olarak aktarır. |
4 |
|
14 |
Bilim felsefesi, bilginin sınırları, doğruluğu, geçerliliği ve güvenilirliği bilgisine sahiptir, bilgiye ulaşmanın yollarını bilir ve eleştirel düşünme becerisini kullanarak bilgiyi değerlendirir, hekimlik ile ilgili öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir. |
5 |
|
15 |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte tıbbi bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
3 |
|
16 |
Sağlığın, sosyal ve davranışsal yönleri ile sosyoekonomik etkilerini kavrar, bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki bilgileri ve gelişmeleri izler, meslektaşları ile iletişim kurar. |
5 |
|
17 |
Doğru ve güvenilir kayıt tutar, veri toplar, epidemik, klinik ve laboratuvar verileri analiz eder, yorumlar ve sonuçlarının paylaşılmasında etik ilkelere uygun davranır. |
5 |
|
18 |
Kendi ruh ve beden sağlığı, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, birey ve halk sağlığı konularında duyarlılık taşır, sorumluluk alır, profesyonel tutum geliştirerek davranışları ile topluma rol model olur. |
5 |
|
19 |
Temel sağlık mevzuatını bilir, birey olarak hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa yönetmelik, mevzuat ve etik kurallara uygun davranır. |
5 |
|
20 |
Mesleki otonomisini kullanır, ulusal ve uluslar arası standartlarda klinik uygulamalar yapabilecek ve koruyucu hekimlik hizmeti yürütebilecek yeterli deneyime sahiptir. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
3 |
25 |
75 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
3 |
1 |
3 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
0 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
0 |
0 |
0 |
|
Toplam İş Yükü: | 78 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.12 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|