|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Temel İşlemler |
|
Dersin Kodu |
: |
CEV310 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. BELGİN BAYAT |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
İçme ve atıksuların fiziksel arıtımında temel bilgiler verilir İçme ve atıksuların fiziksel arıtma ünitelerinin tasarımları ile ilgili uygulamalar anlatılır Biyolojik arıtmada kullanılan temel prosesler ve kinetik ifadeler ile ilgili bilgiler verilir Çevre Mühendisliği uygulamalarında biyolojik temel esasların tasarımda kullanımı gösterilir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Su ve atıksu arıtımında kullanılan temel fiziksel işlemlerin ve uygulamalarının önemini anlamak, su ve atıksu arıtma tesislerinin fiziksel arıtma ünitelerinin projelendirilmesine temel teşkil edecek bilgi ve teorileri kazanmak, biyolojik arıtma sistemlerinde arıtmanın gerçekleştirilmesindeki süreçler ve kinetik ifadeler ile biyolojik arıtma tesislerinin projelendirilmesinde gerekli olan kriterler ve tasarım parametreleri hakkında temel bilgiler kazanmaktır.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu derste içme ve atıksuların fiziksel arıtımındaki temel bilgiler öğretilerek içme ve atıksuların fiziksel arıtma ünitelerinin tasarımları örneklerle gösterilmekte ve biyolojik arıtmada kullanılan temel prosesler ve kinetik ifadeler ile ilgili bilgiler anlatılarak Çevre Mühendisliği uygulamalarında biyolojik temel esasların kazanılması örneklerle öğretilmektedir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Reaksiyon kavramı ve kinetiği |
Okuma, ödev ve Web tabanlı Öğrenme |
Düz anlatım, Projeksiyon ile anlatım, problem çözümü |
|
2 |
Reaksiyon kavramı ve kinetiği |
Okuma, ödev ve Web tabanlı Öğrenme |
Düz anlatım, Projeksiyon ile anlatım, problem çözümü |
|
3 |
Reaktör kavramı ve kinetiği; Tam karışımlı kesikli rektörler |
Okuma, ödev ve Web tabanlı Öğrenme |
Düz anlatım, Projeksiyon ile anlatım, problem çözümü |
|
4 |
Tam karışımlı sürekli reaktörler; Tam karışımlı sürekli seri bağlı reaktörler |
Okuma, ödev ve Web tabanlı Öğrenme |
Düz anlatım, Projeksiyon ile anlatım, problem çözümü |
|
5 |
Piston akımlı reaktörler |
Okuma, ödev ve Web tabanlı Öğrenme |
Düz anlatım, Projeksiyon ile anlatım, problem çözümü |
|
6 |
Çökelme ve çökelme kinetiği; Çökelme hızının bulunması, taneli çökelme |
Okuma, ödev ve Web tabanlı Öğrenme |
Düz anlatım, Projeksiyon ile anlatım, problem çözümü |
|
7 |
Bölgesel çökelme, Çökelme eğrisi değerlendime, çökelme havuzları ve tasarım esasları |
Okuma, ödev ve Web tabanlı Öğrenme |
Düz anlatım, Projeksiyon ile anlatım, problem çözümü |
|
8 |
Yumaklaşma kinetiği, yumaklı çökelme, yumaklı çökelme verim hesabı |
Okuma, ödev ve Web tabanlı Öğrenme |
Düz anlatım, Projeksiyon ile anlatım, problem çözümü |
|
9 |
Ara sınav |
Okuma, ödev ve Web tabanlı Öğrenme |
Yazılı Sınav |
|
10 |
Akım dengeleme havuzları, Flotasyon ve flotasyon ünitesi |
Okuma, ödev ve Web tabanlı Öğrenme |
Düz anlatım, Projeksiyon ile anlatım, problem çözümü |
|
11 |
Biyolojik süreçler: Enerji üreten metabolik süreçler |
Okuma, ödev ve Web tabanlı Öğrenme |
Düz anlatım, Projeksiyon ile anlatım, problem çözümü |
|
12 |
Biyolojik arıtma sistemlerinin kinetiği: Aktif çamur sistemi |
Okuma, ödev ve Web tabanlı Öğrenme |
Düz anlatım, Projeksiyon ile anlatım, problem çözümü |
|
13 |
Biyolojik arıtma sistemlerinin kinetiği: Aktif çamur sistemi |
Okuma, ödev ve Web tabanlı Öğrenme |
Düz anlatım, Projeksiyon ile anlatım, problem çözümü |
|
14 |
Biyofilm ve anaerobik sistemler |
Okuma, ödev ve Web tabanlı Öğrenme |
Düz anlatım, Projeksiyon ile anlatım, problem çözümü |
|
15 |
Biyofilm ve anaerobik sistemler |
Okuma, ödev ve Web tabanlı Öğrenme |
Düz anlatım, Projeksiyon ile anlatım, problem çözümü |
|
16/17 |
Yarıyıl sonu sınavı |
Okuma, ödev ve Web tabanlı Öğrenme |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Powerpoint şeklinde hazırlanmış Temel işlemler Ders Notu (Prof.Dr. Belgin Bayat, 2013)
Şengül F., Küçükgül E.Y., 1996. Çevre Mühendisliğinde Fiziksel-Kimyasal Temel İşlemler ve Süreçler, Dokuz Eylül Üniv. Yayınları, İZMİR.
Muslu Y., 2000. Çözümlü Problemlerle Temel Prosesler, İ.T.Ü. İnş. Fakültesi Yayınları, İSTANBUL.
Metcallf and Eddy (Eds.) 1991( 3rd. edt.). Wastewater Engineering- Treatment, Disposal and Reuse, McGraw-Hill Publications,SINGAPORE.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde yeterli altyapıya sahip olma |
5 |
|
2 |
Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde sahip olduğu kuramsal bilgileri uygulayabilme |
5 |
|
3 |
Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi |
5 |
|
4 |
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi |
5 |
|
5 |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları, uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve kullanma, modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi |
5 |
|
6 |
Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi |
5 |
|
7 |
Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin çalışabilme |
5 |
|
8 |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme |
5 |
|
9 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme |
5 |
|
10 |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, en az bir yabancı dili alanındaki gelişmeleri izleyebilecek düzeyde kullanma |
4 |
|
11 |
Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme |
4 |
|
12 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci |
5 |
|
13 |
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık |
5 |
|
14 |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak |
5 |
|
15 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
13 |
4 |
52 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
13 |
5 |
65 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
5 |
5 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 137 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.48 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|