Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Temel İşlemler

Dersin Kodu : CEV310

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. BELGİN BAYAT

Dersin Öğrenme Kazanımları : İçme ve atıksuların fiziksel arıtımında temel bilgiler verilir
İçme ve atıksuların fiziksel arıtma ünitelerinin tasarımları ile ilgili uygulamalar anlatılır
Biyolojik arıtmada kullanılan temel prosesler ve kinetik ifadeler ile ilgili bilgiler verilir
Çevre Mühendisliği uygulamalarında biyolojik temel esasların tasarımda kullanımı gösterilir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Su ve atıksu arıtımında kullanılan temel fiziksel işlemlerin ve uygulamalarının önemini anlamak, su ve atıksu arıtma tesislerinin fiziksel arıtma ünitelerinin projelendirilmesine temel teşkil edecek bilgi ve teorileri kazanmak, biyolojik arıtma sistemlerinde arıtmanın gerçekleştirilmesindeki süreçler ve kinetik ifadeler ile biyolojik arıtma tesislerinin projelendirilmesinde gerekli olan kriterler ve tasarım parametreleri hakkında temel bilgiler kazanmaktır.

Dersin İçeriği : Bu derste içme ve atıksuların fiziksel arıtımındaki temel bilgiler öğretilerek içme ve atıksuların fiziksel arıtma ünitelerinin tasarımları örneklerle gösterilmekte ve biyolojik arıtmada kullanılan temel prosesler ve kinetik ifadeler ile ilgili bilgiler anlatılarak Çevre Mühendisliği uygulamalarında biyolojik temel esasların kazanılması örneklerle öğretilmektedir.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Reaksiyon kavramı ve kinetiği Okuma, ödev ve Web tabanlı Öğrenme Düz anlatım, Projeksiyon ile anlatım, problem çözümü
2 Reaksiyon kavramı ve kinetiği Okuma, ödev ve Web tabanlı Öğrenme Düz anlatım, Projeksiyon ile anlatım, problem çözümü
3 Reaktör kavramı ve kinetiği; Tam karışımlı kesikli rektörler Okuma, ödev ve Web tabanlı Öğrenme Düz anlatım, Projeksiyon ile anlatım, problem çözümü
4 Tam karışımlı sürekli reaktörler; Tam karışımlı sürekli seri bağlı reaktörler Okuma, ödev ve Web tabanlı Öğrenme Düz anlatım, Projeksiyon ile anlatım, problem çözümü
5 Piston akımlı reaktörler Okuma, ödev ve Web tabanlı Öğrenme Düz anlatım, Projeksiyon ile anlatım, problem çözümü
6 Çökelme ve çökelme kinetiği; Çökelme hızının bulunması, taneli çökelme Okuma, ödev ve Web tabanlı Öğrenme Düz anlatım, Projeksiyon ile anlatım, problem çözümü
7 Bölgesel çökelme, Çökelme eğrisi değerlendime, çökelme havuzları ve tasarım esasları Okuma, ödev ve Web tabanlı Öğrenme Düz anlatım, Projeksiyon ile anlatım, problem çözümü
8 Yumaklaşma kinetiği, yumaklı çökelme, yumaklı çökelme verim hesabı Okuma, ödev ve Web tabanlı Öğrenme Düz anlatım, Projeksiyon ile anlatım, problem çözümü
9 Ara sınav Okuma, ödev ve Web tabanlı Öğrenme Yazılı Sınav
10 Akım dengeleme havuzları, Flotasyon ve flotasyon ünitesi Okuma, ödev ve Web tabanlı Öğrenme Düz anlatım, Projeksiyon ile anlatım, problem çözümü
11 Biyolojik süreçler: Enerji üreten metabolik süreçler Okuma, ödev ve Web tabanlı Öğrenme Düz anlatım, Projeksiyon ile anlatım, problem çözümü
12 Biyolojik arıtma sistemlerinin kinetiği: Aktif çamur sistemi Okuma, ödev ve Web tabanlı Öğrenme Düz anlatım, Projeksiyon ile anlatım, problem çözümü
13 Biyolojik arıtma sistemlerinin kinetiği: Aktif çamur sistemi Okuma, ödev ve Web tabanlı Öğrenme Düz anlatım, Projeksiyon ile anlatım, problem çözümü
14 Biyofilm ve anaerobik sistemler Okuma, ödev ve Web tabanlı Öğrenme Düz anlatım, Projeksiyon ile anlatım, problem çözümü
15 Biyofilm ve anaerobik sistemler Okuma, ödev ve Web tabanlı Öğrenme Düz anlatım, Projeksiyon ile anlatım, problem çözümü
16/17 Yarıyıl sonu sınavı Okuma, ödev ve Web tabanlı Öğrenme Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Powerpoint şeklinde hazırlanmış Temel işlemler Ders Notu (Prof.Dr. Belgin Bayat, 2013)
 Şengül F., Küçükgül E.Y., 1996. Çevre Mühendisliğinde Fiziksel-Kimyasal Temel İşlemler ve Süreçler, Dokuz Eylül Üniv. Yayınları, İZMİR.
 Muslu Y., 2000. Çözümlü Problemlerle Temel Prosesler, İ.T.Ü. İnş. Fakültesi Yayınları, İSTANBUL.
 Metcallf and Eddy (Eds.) 1991( 3rd. edt.). Wastewater Engineering- Treatment, Disposal and Reuse, McGraw-Hill Publications,SINGAPORE.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 1 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde yeterli altyapıya sahip olma 5
2 Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde sahip olduğu kuramsal bilgileri uygulayabilme 5
3 Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi 5
4 Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi 5
5 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları, uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve kullanma, modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi 5
6 Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi 5
7 Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin çalışabilme 5
8 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme 5
9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme 5
10 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, en az bir yabancı dili alanındaki gelişmeleri izleyebilecek düzeyde kullanma 4
11 Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme 4
12 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci 5
13 Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık 5
14 Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak 5
15 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 1
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 13 4 52
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 13 5 65
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 5 5
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 137
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.48
Dersin AKTS Kredisi: 5