Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Kardiyoloji

Dersin Kodu : MED502

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 5

Dersin Dönemi : Tüm Yıl (52 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. AYHAN USAL
Prof.Dr. MUSTAFA DEMİRTAŞ
Prof.Dr. ABDİ BOZKURT
Prof.Dr. MESUT DEMİR
Prof.Dr. MEHMET KANADAŞI
Dr.Öğr. ÜyesiDr. ALİDENİZ
Prof.Dr. MESUT DEMİR

Dersin Öğrenme Kazanımları : 1. Sık görülen kardiyak hastalıkların kliniği ve tedavi uygulamaları konusunda bilgi sahibi olur, tedavinin gerekliliğini değerlendirir
2. Sık görülen kardiyolojik hastalıklarda ayırıcı tanı yaklaşımı geliştirir
3.Kardiyolojik hastalıklarda uygun anamnez alır, fizik muayene, kan basıncı ölçümü, kalp damar sistem muayenesi yapar, dosya hazırlar
4. EKG çekebilir, normal ve patolojik EKG bulgularını ayırt eder ve yorumlar
5. Uygun laboratuvar testi ve diğer tanı araçlarını seçer
6. Sık istenen laboratuvar sonuçlarını değerlendirir (normal ve patolojik yorumlama), gerekirse daha ileri tetkikleri planlar
7. Öncelikli sağlık sorunları ve risk gruplarını tanır
8. Kronik hastalıkların izlenmesini ve korunma yollarını bilir, topluma sağlıklı yaşam bilgisi verir (kişisel hijyen, fizik aktivite, cinsel sağlık, uyuşturucu, sigara, alkol, beslenme vb.)
9. Acil girişimde bulunur, kardiyoversiyon ve defibrilasyon uygular
10.Kanıta dayalı tıp ilkeleri doğrultusunda en son bilgilere eleştirel değer biçerek yönetir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu dersin amacı öğrencilerin kardiyovasküler sistemin hastalıklarına dair temel bilgi ve yaklaşımları öğrenmesidir.

Dersin İçeriği : Kardiyak fizik muayene ve anamnez EKG Kardiyolojik laboratuvar tanı yöntemleri Koroner arter hastalığı, akut koroner sendrom Aterosklerozda primer ve sekonder korunma Hipertansiyon Lipid metabolizma bozuklukları Aritmiler Senkop Kalp yetersizliği Kalp kapak hastalıkları Endokardit, myokardit, perikardit Kardiyomiyopatiler Erişkin konjenital kalp hastalıkları Pulmoner hipertansiyon Kardiyolojik aciller

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Klinik Poliklinik Ekokardiyografi


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Kardiolojide hekim hasta iletişimi Öykü alma EKG Hipertansiyon Kardiolojide Fizik muayene Fizik muayene EKG çekme EPS Gözlem Kardiyoversiyon Anjiyo Gözlem Defibrilasyon Yok Yatak başı hasta tartışma poliklinik Laboratuar
2 Hasta başı Tartışma Sık istenen laboratuvar sonuçlarını değerlendirme Sık istenen laboratuvar sonuçlarını değerlendirme Hasta başı Tartışma İskemik kalp hastalığı Kalp yetersizliği Kapak hastalıkları İskemik kalp hastalığı İskemik kalp hastalığı Kalp yetersizliği Kapak hastalıkları Arirtmiler Ekokardyografi gözlem Holter Efor testi Serbest öğrenme EKG çekme Dosya hazırlama Grup ödevi (Topluma sağlıklı yaşam bilgisi verme) Grup ödevi (mak. sunumu Öncelikli sağlık sorunları ve risk grupları) Kardiyoversiyon Kardiyak aciller Ani ölüm Endokardit perikardit Kardiyomyopati-ler Poliklinik hasta takibi Web Tabanlı Öğrenme Grup ödevi (kardiolojik hast. toplum için ekonomik yükü) Makale saati Yok Yatak başı hasta tartışma poliklinik Laboratuar (Angio-EKO gibi)
3 Hasta başı Tartışma Sık istenen laboratuvar sonuçlarını değerlendirme Sık istenen laboratuvar sonuçlarını değerlendirme Hasta başı Tartışma İskemik kalp hastalığı Kalp yetersizliği Kapak hastalıkları İskemik kalp hastalığı İskemik kalp hastalığı Kalp yetersizliği Kapak hastalıkları Arirtmiler Ekokardyografi gözlem Holter Efor testi Serbest öğrenme EKG çekme Dosya hazırlama Grup ödevi (Topluma sağlıklı yaşam bilgisi verme) Grup ödevi (mak. sunumu Öncelikli sağlık sorunları ve risk grupları) Kardiyoversiyon Kardiyak aciller Ani ölüm Endokardit perikardit Kardiyomyopati-ler Poliklinik hasta takibi Web Tabanlı Öğrenme Grup ödevi (kardiolojik hast. toplum için ekonomik yükü) Makale saati Yok Yatak başı hasta tartışma poliklinik Laboratuar (Angio-EKO gibi) Objektif yapılandırılmış klinik sınav Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Zipes D.P., Libby P., Bonow R.O., Braunwald E., "Braunwald´s Heart Disease", 7. baskı, Elsevier Saunders, Philadelphia, (2005)
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Yaşamın tüm evrelerinde insan beden ve aklının normal yapısını, işlevini, gelişimini ve etkileşimini açıklar. 5
2 Sık görülen fiziksel ve ruhsal bozuklukların-hastalıkların; epidemiyolojisi, patolojisi, semptom, bulgu, prognoz ve tedavisini sıralar ve açıklar. 3
3 Sağlıklı yaşam koşullarının oluşturulması ve hastalıkların önlenmesinde koruyucu hekimlik yöntemler ve etik ilkeler bilgisine sahiptir. 4
4 Ülkemizde sık görülen hastalıklarda güncel, güvenilir tanı yöntemlerini ve uygun farmakolojik, fiziksel, nutrisyonel, psikososyal tedavi yöntemlerini seçerek tanımlar. 4
5 Sağlık ve hastalık bileşenlerini, sürecini, sonucunu kavrar, analiz eder, değerlendirir, bilgilerin güncelleştirilmesinde ve hasta tedavisinde kanıta dayalı tıp yöntemlerini kullanır, hastanın tercihini, kendi deneyimini ve en geçerli kanıtı değerlendirerek etik ilkeler doğrultusunda karar vermeyi ilke edinir. 4
6 Doğru, kapsamlı ve soruna odaklı anamnez alır, fizik muayene ve mental değerlendirme yaparak bireye sistematik yaklaşır, hastanın mahremiyetine, sırlarına, onuruna, inançlarına, kültürel farklılıklarına, cinsel tercihine saygı duyarak karar verir. 5
7 Önemli işlev ve organ kaybının söz konusu olabileceği, acil müdahale gerektiren durumlarda, ilk yardım ve temel yaşam desteği sağlar ve sonraki süreci planlar. 5
8 Hastaya bütüncül yaklaşarak ayırıcı tanı yapar, akılcı tanı ve tedavi planlama, hasta ve hastalığı yönetme konusunda bilgi, beceri ve yetkinliğe sahiptir, beklenmeyen durumlarda bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır, hastasını izler ve sahiplenir. 5
9 Birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar, alanıyla ilgili çalışmaları bireysel veya ekip üyesi olarak yürütür, danışmanlık, denetim, bilirkişilik, liderlik yapar. 3
10 Yürüteceği proje çerçevesinde ekibinde çalışanların gelişimlerini, eğitimlerini planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir, diğer disiplinler ile ortak çalışır. 4
11 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir, hekimlik mesleğinin gerektirdiği evrensel koşulları benimser. 4
12 Meslekli gelişiminin yanı sıra kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda kendini sürekli geliştirir, diğer meslek grupları ile birlikte sosyal sorumluluk projelerinde yer alır. 3
13 Kültürlerarası iletişim kurma becerisine sahiptir, hastaları, meslektaşları ve toplumun diğer kesimleri ile etkili iletişim kurar, düşüncelerini ve çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekler, Türkçeyi doğru kullanarak sözel ve yazılı olarak aktarır. 4
14 Bilim felsefesi, bilginin sınırları, doğruluğu, geçerliliği ve güvenilirliği bilgisine sahiptir, bilgiye ulaşmanın yollarını bilir ve eleştirel düşünme becerisini kullanarak bilgiyi değerlendirir, hekimlik ile ilgili öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir. 4
15 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte tıbbi bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 3
16 Sağlığın, sosyal ve davranışsal yönleri ile sosyoekonomik etkilerini kavrar, bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki bilgileri ve gelişmeleri izler, meslektaşları ile iletişim kurar. 3
17 Doğru ve güvenilir kayıt tutar, veri toplar, epidemik, klinik ve laboratuvar verileri analiz eder, yorumlar ve sonuçlarının paylaşılmasında etik ilkelere uygun davranır. 5
18 Kendi ruh ve beden sağlığı, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, birey ve halk sağlığı konularında duyarlılık taşır, sorumluluk alır, profesyonel tutum geliştirerek davranışları ile topluma rol model olur. 4
19 Temel sağlık mevzuatını bilir, birey olarak hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa yönetmelik, mevzuat ve etik kurallara uygun davranır. 3
20 Mesleki otonomisini kullanır, ulusal ve uluslar arası standartlarda klinik uygulamalar yapabilecek ve koruyucu hekimlik hizmeti yürütebilecek yeterli deneyime sahiptir. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 3 30 90
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 3 4 12
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü: 117
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.68
Dersin AKTS Kredisi: 5