|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Kadın Hastalıkları ve Doğum |
|
Dersin Kodu |
: |
MED403 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Tüm Yıl (52 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
9 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. M.TURAN ÇETİN Prof.Dr. İSMAİL CÜNEYT EVRÜKE Doç.Dr. SELİM BÜYÜKKURT Doç.Dr. AHMET BARIŞ GÜZEL Dr.Öğr. ÜyesiDr. İBRAHİM FERHAT ÜRÜNSAK Dr.Öğr. ÜyesiDr. ÜMRAN KÜÇÜKGÖZ GÜLEÇ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1-Toplumda kadın sağlığı ile ilgili gerçekleri bilerek kadın sağlığına karşı duyarlı olmalı 2- Koruyucu hekimlik yaklaşımını benimsemeli 3- Hastadan anamnez alarak hastayı hazırlayabilmeli, sunabilmeli ve tartışabilmeli 4- Kadın hastalıkları ve doğum ile ilgili problemi tanıyabilmelli 5- Tanı için yardımcı pratik muayene yöntemlerini öğrenmeli 6- Kadın doğum acil müdahale ilkelerini öğrenmeli 7- Doğumu tanımalı ve idare edebilme ilkelerini öğrenmeli 8- Aile planlamasını öğrenmeli 9- Toplumsal önemi olan gebelik ve doğum sorunlarını bilmeli, tedavi edebilmeli 10-Kadın hastalıkları ve doğum ile ilgili riskli durumları tanıdıktan sonra uzmana yönlendirebilmeli
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
MED100 Normal Yapı ve Fonksiyon / Hücre-Doku, İnsan Bilimleri MED200 Normal Yapı ve Fonksiyon / Sistemler MED300 Hastalıklar / Sistem Fizyopatolojileri
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bir doktor, anlayış kadın sağlığı en biyolojik, psikolojik, sosyal kavramlar olmak için stajyer eğitin. Ortak kadın ve üreme sağlığı sorunları anlar ve onları yönetir.Yeni teknoloji ve bilgi takip, analitik andcritical görüş yetkiye sahip değildir ve etik yönleri saygı duyar. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Doğum; normal doğumlar (teorik ve pratik), patolojik doğumlar ve teoriği, doğum öncesi ve doğum sonrası komplikasyonları (teorik ve pratik); kadın genital endokrinolojisi, fizyopatolojisi, seksüel gelişim bozuklukları; kadın genital sistemi ve alt üriner sisteme ait hastalık ve fonksiyon bozuklukları; kadın genital sistem enfeksiyonları; kadın genital sistem benign ve malign tümörleri teorik olarak anlatımı |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik, clinic |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Stajın tanıtımı
Anabilim Dalı eğitim toplantısı
Vizit
Yatan olguya yönelik olgu tartışmaları konsültan hekim ile birlikte
Poliklinik |
Derse hazırlık için ön çalışma |
Hasta başı viziti ve pratik uygulamalar |
|
2 |
Stajın tanıtımı
Anabilim Dalı eğitim toplantısı
Vizit
Yatan olguya yönelik olgu tartışmaları konsültan hekim ile birlikte
Poliklinik |
Derse hazırlık için ön çalışma |
Hasta başı viziti ve pratik uygulamalar |
|
3 |
Stajın tanıtımı
Anabilim Dalı eğitim toplantısı
Vizit
Yatan olguya yönelik olgu tartışmaları konsültan hekim ile birlikte
Poliklinik |
Derse hazırlık için ön çalışma |
Hasta başı viziti ve pratik uygulamalar |
|
4 |
Stajın tanıtımı
Anabilim Dalı eğitim toplantısı
Vizit
Yatan olguya yönelik olgu tartışmaları konsültan hekim ile birlikte
Poliklinik |
Derse hazırlık için ön çalışma |
Hasta başı viziti ve pratik uygulamalar |
|
5 |
Stajın tanıtımı
Anabilim Dalı eğitim toplantısı
Vizit
Yatan olguya yönelik olgu tartışmaları konsültan hekim ile birlikte
Poliklinik |
Derse hazırlık için ön çalışma |
Hasta başı viziti ve pratik uygulamalar |
|
6 |
Stajın tanıtımı
Anabilim Dalı eğitim toplantısı
Vizit
Yatan olguya yönelik olgu tartışmaları konsültan hekim ile birlikte
Poliklinik |
Derse hazırlık için ön çalışma |
Hasta başı viziti ve pratik uygulamalar |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
- Willims Doğum Bilgisi, 1-2 cilt
- Obstetrik ve Jinekoloji (Danforth)
- Novak Jinekoloji
- Obstetrik-Maternal Fetal Tıp- Perinatoloji (Beksaç ve ark.)
- Jinekoloji (Beksaç ve ark.)
- Current Obstetric & Gynecologic Diagnosis &Treatment (McGraw Hill)
- Manual of Gynecology and Obstetrics (Lippincott)
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Yaşamın tüm evrelerinde insan beden ve aklının normal yapısını, işlevini, gelişimini ve etkileşimini açıklar. |
4 |
|
2 |
Sık görülen fiziksel ve ruhsal bozuklukların-hastalıkların; epidemiyolojisi, patolojisi, semptom, bulgu, prognoz ve tedavisini sıralar ve açıklar. |
4 |
|
3 |
Sağlıklı yaşam koşullarının oluşturulması ve hastalıkların önlenmesinde koruyucu hekimlik yöntemler ve etik ilkeler bilgisine sahiptir. |
4 |
|
4 |
Ülkemizde sık görülen hastalıklarda güncel, güvenilir tanı yöntemlerini ve uygun farmakolojik, fiziksel, nutrisyonel, psikososyal tedavi yöntemlerini seçerek tanımlar. |
4 |
|
5 |
Sağlık ve hastalık bileşenlerini, sürecini, sonucunu kavrar, analiz eder, değerlendirir, bilgilerin güncelleştirilmesinde ve hasta tedavisinde kanıta dayalı tıp yöntemlerini kullanır, hastanın tercihini, kendi deneyimini ve en geçerli kanıtı değerlendirerek etik ilkeler doğrultusunda karar vermeyi ilke edinir. |
4 |
|
6 |
Doğru, kapsamlı ve soruna odaklı anamnez alır, fizik muayene ve mental değerlendirme yaparak bireye sistematik yaklaşır, hastanın mahremiyetine, sırlarına, onuruna, inançlarına, kültürel farklılıklarına, cinsel tercihine saygı duyarak karar verir. |
5 |
|
7 |
Önemli işlev ve organ kaybının söz konusu olabileceği, acil müdahale gerektiren durumlarda, ilk yardım ve temel yaşam desteği sağlar ve sonraki süreci planlar. |
4 |
|
8 |
Hastaya bütüncül yaklaşarak ayırıcı tanı yapar, akılcı tanı ve tedavi planlama, hasta ve hastalığı yönetme konusunda bilgi, beceri ve yetkinliğe sahiptir, beklenmeyen durumlarda bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır, hastasını izler ve sahiplenir. |
5 |
|
9 |
Birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar, alanıyla ilgili çalışmaları bireysel veya ekip üyesi olarak yürütür, danışmanlık, denetim, bilirkişilik, liderlik yapar. |
5 |
|
10 |
Yürüteceği proje çerçevesinde ekibinde çalışanların gelişimlerini, eğitimlerini planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir, diğer disiplinler ile ortak çalışır. |
4 |
|
11 |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir, hekimlik mesleğinin gerektirdiği evrensel koşulları benimser. |
5 |
|
12 |
Meslekli gelişiminin yanı sıra kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda kendini sürekli geliştirir, diğer meslek grupları ile birlikte sosyal sorumluluk projelerinde yer alır. |
3 |
|
13 |
Kültürlerarası iletişim kurma becerisine sahiptir, hastaları, meslektaşları ve toplumun diğer kesimleri ile etkili iletişim kurar, düşüncelerini ve çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekler, Türkçeyi doğru kullanarak sözel ve yazılı olarak aktarır. |
5 |
|
14 |
Bilim felsefesi, bilginin sınırları, doğruluğu, geçerliliği ve güvenilirliği bilgisine sahiptir, bilgiye ulaşmanın yollarını bilir ve eleştirel düşünme becerisini kullanarak bilgiyi değerlendirir, hekimlik ile ilgili öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir. |
2 |
|
15 |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte tıbbi bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
3 |
|
16 |
Sağlığın, sosyal ve davranışsal yönleri ile sosyoekonomik etkilerini kavrar, bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki bilgileri ve gelişmeleri izler, meslektaşları ile iletişim kurar. |
4 |
|
17 |
Doğru ve güvenilir kayıt tutar, veri toplar, epidemik, klinik ve laboratuvar verileri analiz eder, yorumlar ve sonuçlarının paylaşılmasında etik ilkelere uygun davranır. |
4 |
|
18 |
Kendi ruh ve beden sağlığı, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, birey ve halk sağlığı konularında duyarlılık taşır, sorumluluk alır, profesyonel tutum geliştirerek davranışları ile topluma rol model olur. |
4 |
|
19 |
Temel sağlık mevzuatını bilir, birey olarak hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa yönetmelik, mevzuat ve etik kurallara uygun davranır. |
4 |
|
20 |
Mesleki otonomisini kullanır, ulusal ve uluslar arası standartlarda klinik uygulamalar yapabilecek ve koruyucu hekimlik hizmeti yürütebilecek yeterli deneyime sahiptir. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
6 |
30 |
180 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
6 |
3 |
18 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
0 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
20 |
20 |
|
Toplam İş Yükü: | 218 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 8.72 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 9 |
|
|
|