|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Çevre Kimyası |
|
Dersin Kodu |
: |
CEV230 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. TURAN YILMAZ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Su ve atıksulardaki kirletici parametrelerin ölçülmesini amaçlar. Su ve atıksularda mevcut kirleticilerin sebep olduğu çevresel problemlerin öğrenilmesini amaçlar. Su ve atıksularda mevcut kirletici parametrelerin arıtılma nedenlerinin öğrenilmesini amaçlar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Su ve atıksuların içerdiği kirletici parametrelerin tanınması, ölçülmesi, parametreler arasındaki ilişkilerin değerlendirilmesi, kirletici parametrelerin arıtılma nedenleri ve arıtılmadan çevreye bırakılmasının yaratacağı çevresel problemlerin anlaşılmasının sağlanmasıdır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Reaksiyon kinetiği, yarı ömürlü tepkimeler, enzim kinetiği, katalizörler, adsorpsiyon, organik kimyanın temel prensipleri, biokimyamyanın temel prensipleri, kimyasal kinetik, asitler ve bazlar, pH, titrasyon, çözeltiler. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslikler |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Atıksudaki kirleticiler için giriş |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, tartışma |
|
2 |
Atıksudaki kirleticiler için giriş |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, tartışma |
|
3 |
Fiziksel Karakteristikler |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, tartışma |
|
4 |
Fiziksel Karakteristikler |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, tartışma |
|
5 |
İnorganik metalik olmayan parametreler |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, tartışma |
|
6 |
İnorganik metalik olmayan parametreler |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, tartışma |
|
7 |
Arasınav |
Arasınav Hazırlığı |
Yazılı sınav |
|
8 |
Su ve Atıksularda Gazlar |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, tartışma |
|
9 |
Su ve Atıksularda Gazlar |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, tartışma |
|
10 |
Metalik bileşenler |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, tartışma |
|
11 |
Birleşik ölçülen organik kirleticiler |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, tartışma |
|
12 |
Birleşik ölçülen organik kirleticiler |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, tartışma |
|
13 |
Su ve Atıksulardaki Diğer parametreler |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, tartışma |
|
14 |
Su ve Atıksulardaki Diğer parametreler |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, tartışma |
|
15 |
Sınav Haftası |
Dönem sonu sınavına hazırlık |
Yazılı sınav |
|
16/17 |
Sınav Haftası |
Dönem sonu sınavına hazırlık |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Metcalf and Eddy, 1991( 3rd. edt.). Wastewater Engineering- Treatment, Disposal and Reuse, McGraw-Hill Publications, SINGAPORE.
Critten J.C., 2005. Water Treatment: Principles and Design, MWH, Australia.
Saçak M, 2004. Kimyasal Kinetik, Gazi Kitabevi, Ankara.
Tünay O, 1996. Fiziksel Kimya, İTÜ İnşaat Fakültesi Matbaası, İstanbul.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
80 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
20 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde yeterli altyapıya sahip olma |
5 |
|
2 |
Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde sahip olduğu kuramsal bilgileri uygulayabilme |
5 |
|
3 |
Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi |
5 |
|
4 |
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi |
4 |
|
5 |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları, uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve kullanma, modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi |
5 |
|
6 |
Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi |
4 |
|
7 |
Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin çalışabilme |
4 |
|
8 |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme |
4 |
|
9 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme |
4 |
|
10 |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, en az bir yabancı dili alanındaki gelişmeleri izleyebilecek düzeyde kullanma |
1 |
|
11 |
Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme |
2 |
|
12 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci |
5 |
|
13 |
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık |
3 |
|
14 |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak |
5 |
|
15 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
13 |
3 |
39 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
13 |
5 |
65 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
6 |
6 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
20 |
20 |
|
Toplam İş Yükü: | 140 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.6 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|