Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Çevre Kimyası

Dersin Kodu : CEV230

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. TURAN YILMAZ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Su ve atıksulardaki kirletici parametrelerin ölçülmesini amaçlar.
Su ve atıksularda mevcut kirleticilerin sebep olduğu çevresel problemlerin öğrenilmesini amaçlar.
Su ve atıksularda mevcut kirletici parametrelerin arıtılma nedenlerinin öğrenilmesini amaçlar.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Su ve atıksuların içerdiği kirletici parametrelerin tanınması, ölçülmesi, parametreler arasındaki ilişkilerin değerlendirilmesi, kirletici parametrelerin arıtılma nedenleri ve arıtılmadan çevreye bırakılmasının yaratacağı çevresel problemlerin anlaşılmasının sağlanmasıdır.

Dersin İçeriği : Reaksiyon kinetiği, yarı ömürlü tepkimeler, enzim kinetiği, katalizörler, adsorpsiyon, organik kimyanın temel prensipleri, biokimyamyanın temel prensipleri, kimyasal kinetik, asitler ve bazlar, pH, titrasyon, çözeltiler.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslikler


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Atıksudaki kirleticiler için giriş Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım, tartışma
2 Atıksudaki kirleticiler için giriş Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım, tartışma
3 Fiziksel Karakteristikler Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım, tartışma
4 Fiziksel Karakteristikler Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım, tartışma
5 İnorganik metalik olmayan parametreler Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım, tartışma
6 İnorganik metalik olmayan parametreler Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım, tartışma
7 Arasınav Arasınav Hazırlığı Yazılı sınav
8 Su ve Atıksularda Gazlar Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım, tartışma
9 Su ve Atıksularda Gazlar Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım, tartışma
10 Metalik bileşenler Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım, tartışma
11 Birleşik ölçülen organik kirleticiler Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım, tartışma
12 Birleşik ölçülen organik kirleticiler Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım, tartışma
13 Su ve Atıksulardaki Diğer parametreler Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım, tartışma
14 Su ve Atıksulardaki Diğer parametreler Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım, tartışma
15 Sınav Haftası Dönem sonu sınavına hazırlık Yazılı sınav
16/17 Sınav Haftası Dönem sonu sınavına hazırlık Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Metcalf and Eddy, 1991( 3rd. edt.). Wastewater Engineering- Treatment, Disposal and Reuse, McGraw-Hill Publications, SINGAPORE.
 Critten J.C., 2005. Water Treatment: Principles and Design, MWH, Australia.
 Saçak M, 2004. Kimyasal Kinetik, Gazi Kitabevi, Ankara.
 Tünay O, 1996. Fiziksel Kimya, İTÜ İnşaat Fakültesi Matbaası, İstanbul.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 80
    Ödev/Proje/Diğer 1 20
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde yeterli altyapıya sahip olma 5
2 Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde sahip olduğu kuramsal bilgileri uygulayabilme 5
3 Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi 5
4 Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi 4
5 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları, uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve kullanma, modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi 5
6 Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi 4
7 Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin çalışabilme 4
8 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme 4
9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme 4
10 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, en az bir yabancı dili alanındaki gelişmeleri izleyebilecek düzeyde kullanma 1
11 Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme 2
12 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci 5
13 Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık 3
14 Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak 5
15 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 1
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 13 3 39
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 13 5 65
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 6 6
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü: 140
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.6
Dersin AKTS Kredisi: 6