|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Excel´in tanımı
|
|
|
|
2 |
Excel de matematiksel operatörler ve işlemler
|
|
|
|
3 |
Excel de kullanılan fonsiyonlar
|
|
|
|
4 |
uyğulamalar
|
|
|
|
5 |
excel de mantıksal operatörler
|
|
|
|
6 |
Excel de mantıksal işlemler
|
|
|
|
7 |
Eğer fonsiyonu ve uyğulamalar
|
|
|
|
8 |
Ara Sınav .
|
|
|
|
9 |
İç içe eğer fonsiyonu
|
|
|
|
10 |
mantıksal işlerde VE(and) kullanımı mantıksal işlerde VEYA(or) kullanımı
|
|
|
|
11 |
Access tanımı
|
|
|
|
12 |
Access deTablolar hazırlama ve ilişkilendirme
|
|
|
|
13 |
Access de Sorgu, form, sayfa hazırlama
|
|
|
|
14 |
İşletim sistemi yükleme
|
|
|
|
15 |
Final Sınavı
|
|
|
|
16/17 |
Final Sınavı
|
|
|
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
1. Seracılıkla ilgili temel kavramları açıklar. Dünyadaki ve Türkiye’deki genel seracılık yapısını açıklar. |
0 |
|
2 |
2. Sera yapımı, serada sebze ve süs bitkileri yetiştiriciliği ile ilgili temel bilgileri açıklar. |
0 |
|
3 |
3. Sera yetiştiriciliğinde karşılaşabileceği hastalık ve zararlıları tanımlar, mücadele yollarını açıklar. |
0 |
|
4 |
4. Sera sebze yetiştiriciliğinde bitkinin tohum ekiminden başlar, fidelerin yetiştirilmesi, seraya fidelerin dikilmesi, bitki yetiştiriciliğindeki tüm bakım işlemlerini (sulama, gübreleme, budama, hastalık ve zararlılarla mücadele gibi) uygular, hasat yapar ve bitkileri sezon sonunda sökerek serayı bir sonraki yetiştirme periyoduna hazırlar. |
0 |
|
5 |
5. Serada iç mekan süs bitkileri ve kesme çiçek yetiştiriciliğinde bakım işleri özellikle budama, bitkisel çoğaltma materyali alma ( çelik, tohum, yumru gibi) işlerini yapar, bitkileri pazarlamaya hazır hale getirir. |
0 |
|
6 |
6. Sera yetiştiriciliği alanında (sebze ya da süs bitkisi) üretimi planlama, pazarda en yüksek fiyatın olduğu dönemlere göre hasadı ayarlama becerisine sahiptir. Buna göre tohum ekimi, fide dikimi ya da kesme çiçekçilikte budama tarihlerini düzenleme becerisine sahiptir. |
0 |
|
7 |
7. Seradaki tüm yetiştiriciliklerde detay uzmanlık gerektirmeyen genel karşılaşabileceği tüm sorunları çözer. |
0 |
|
8 |
8. Serada sebze yetiştiriciliğinde en çok yetiştirilen sebze türlerinin ekim-dikim dönemlerini düzenler. |
0 |
|
9 |
9. Yetiştiricilikte serayı etkin kullanma, bakım işlerini düzenli ve zamanında uygular. |
0 |
|
10 |
10. Piyasada en çok pazar bulan iç mekan bitkilerini tanır ve genel yetiştiriciliği, çoğaltma yöntemleri konusunda uygulama becerisine sahiptir. |
0 |
|
11 |
11. Sera tarımında en çok karşılaşacağı hastalık ve zararlıları tanımlar, mücadele yöntemleri geliştirir. |
0 |
|
12 |
12. Bitki besleme konusunda özellikle topraksız tarım ve organik yetiştiricilikte uzmanlık gerektirmeyen temel bilgileri uygular. |
0 |
|
13 |
13. Sera yetiştiriciliği ile ilgili temel bir çalışmayı bağımsız yada ekip çalışması şeklinde yürütüp sonuçlandırabilir ve sorumluluk alma özgüvenine sahiptir. |
0 |
|
14 |
14. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği ile alanındaki gelişmeleri izler ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilir, sera tarımı ile ilgili bilgi kaynaklarını kullanabilir. |
3 |
|
15 |
15. Alanındaki uygulamalara kullanacağı şekilde A2 düzeyinde yabancı dili bilir. |
0 |
|
16 |
16. Türkçe olarak etkin yazılı ve sözlü iletişim kurabilir. |
0 |
|
17 |
17. Sera tarımı ile ilgili yetiştiricilikleri ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine, alanı ile ilgili olan yada olmayan diğer kişilere açıkça anlatabilir. |
0 |
|
18 |
18. Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi konusunda bilgi sahibidir. |
0 |
|
19 |
19. Küresel ve toplumsal değerler çerçevesinde, serada ürün yetiştiriciliğinde insan ve çevre sağlığı ile etik değerlerin bilincindedir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|