|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Sosyoloji Semineri II |
|
Dersin Kodu |
: |
FGS504 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
5 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. CAHİT ASLAN Prof.Dr. ADNAN GÜMÜŞ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Sosyolojik düşünce ile eğitim süreçlerini tartışabilir Eğitim, sosyoloji ve eğitim sosyolojisi alanındaki temel kavramları izler Eğitim, sosyoloji ve eğitim sosyolojisi alanındaki paradigmaları bilir Eğitim, sosyoloji ve eğitim alanındaki gelişme ve dönüşümleri izler ve yorumlayabilir Eğitim, sosyoloji ve eğitim sosyolojisi alanında yeni görüşler geliştirir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin ana amacı sosyolojik düşünce ile eğitim süreçlerini tartışmak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Eğitim, okul, öğrenci, öğretmen süreçlerinin “gerçekte” ne olduğu okul doyumundan yabancılaşmaya kadar değişen bir ölçekte mevcut araştırmalar ve uygulamalı çalışmalarla desteklenerek tartışılmakta ve yeniden kurgulanmaktadır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Seminer odası |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Seminerin anlam ve önemi, olası konu başlıkları ve tartışmaların belirlenmesi |
Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak |
Anlatım-tartışma-soru cevap |
|
2 |
Sosyolojinin eğitime bakışı ve eğitim sosyolojisi ile ilgili klasik paradigma ve tartışmaların değerlendirilmesi |
Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak |
Anlatım-tartışma-soru cevap |
|
3 |
Sosyolojinin eğitime bakışı ve eğitim sosyolojisi ile ilgili güncel paradigma ve tartışmaların değerlendirilmesi |
Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak |
Anlatım-tartışma-soru cevap |
|
4 |
Türkiye´deki klasik ve güncel tartışmaların değerlendirilmesi |
Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak |
Anlatım-tartışma-soru cevap |
|
5 |
Türkiye´deki eğitim ile ilgili mevcut veri, bilgi ve istatistikler hakkında değerlendirme |
Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak |
Anlatım-tartışma-soru cevap |
|
6 |
Seminer sunumları |
İlgili sunum ile ilgili ön çalışma |
Anlatım-tartışma-soru cevap |
|
7 |
Seminer sunumları |
İlgili sunum ile ilgili ön çalışma |
Anlatım-tartışma-soru cevap |
|
8 |
Seminer sunumları |
İlgili sunum ile ilgili ön çalışma |
Anlatım-tartışma-soru cevap |
|
9 |
Seminer sunumları |
İlgili sunum ile ilgili ön çalışma |
Anlatım-tartışma-soru cevap |
|
10 |
Seminerlerle ilgili ara değerlendirme |
Sunumların gözden geçirilmesi |
Tartışma-soru cevap |
|
11 |
Seminer sunumları |
İlgili sunum ile ilgili ön çalışma |
Anlatım-tartışma-soru cevap |
|
12 |
Seminer sunumları |
İlgili sunum ile ilgili ön çalışma |
Anlatım-tartışma-soru cevap |
|
13 |
Seminer sunumları |
İlgili sunum ile ilgili ön çalışma |
Anlatım-tartışma-soru cevap |
|
14 |
Seminerlerle ilgili toplu değerlendirme |
Sunumların gözden geçirilmesi |
Tartışma-soru cevap |
|
15 |
Dönem sonu değerlendirmesi |
Değerlendirmeye hazırlık |
Yazılı sınav |
|
16/17 |
- |
- |
- |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Rousseau, Marx, Weber, Durkheim, Dewey, Gramsci, Marcuse, Althusser, Powles&Gintis, Illich gibi düşünürlerin temel eserleri ve eğitim, sosyoloji ve eğitim sosyolojisi alanındaki klasik eserlerle güncel makale ve yayınlar.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
3 |
100 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Toplumsal, felsefi ve edebi konulara duyarlılık gösterir |
4 |
|
2 |
Felsefe, psikoloji ve sosyoloji alanındaki kaynaklarda yer alan temel sorunlarla ilgili araştırmalar yapar |
4 |
|
3 |
Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, iş ve gündelik yaşamında kullanır |
4 |
|
4 |
Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve değerlendirir |
5 |
|
5 |
Çalışma alanında karşılaşılan sorunları anlar, çözer ve yönlendirir |
4 |
|
6 |
Alanıyla ilgili bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ortaya koyar |
4 |
|
7 |
Eleştirel, farklı ve yaratıcı düşünme ve çok boyutlu bakabilme becerisi kazanır |
4 |
|
8 |
Alanıyla ilgili basılı ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilir ve kullanabilir |
4 |
|
9 |
Alanındaki bilgileri ve gelişmeleri takip etmek ve meslektaşları ile iletişim kurar |
3 |
|
10 |
Üç temel alanın ( Felsefe, sosyoloji, psikoloji) gerekli kavramlarını tanımlar |
4 |
|
11 |
İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak ele alır |
4 |
|
12 |
Geçmişten günümüze problemlerin farklılık gösterdiğini bilir ve bu konuları günümüz açısından inceler |
5 |
|
13 |
Teorik bilgileri ilgili disiplinlere ait bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur |
5 |
|
14 |
Kendini geliştirmeye ve araştırmaya sürekli açık olur |
4 |
|
15 |
Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır |
3 |
|
16 |
Üç temel alanın (felsefe, sosyoloji, psikoloji) teorik alanda yapılan tartışmalarını günümüz sorunlarıyla ilişkilendirerek açıklar |
5 |
|
17 |
Felsefe, sosyal bilimler, eğitim bilimleri ve eğitim teknolojileri ile ilgili bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte basılı ve diğer bilgi kaynaklarını takip eder, ulaşabilir, kullanabilir ve etkili eğitim-öğretim yolları geliştirebilir |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
3 |
5 |
15 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
0 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
3 |
3 |
|
Toplam İş Yükü: | 116 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.64 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|