Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Yaşam Felsefesi

Dersin Kodu : FGS436

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı :

Dersin Öğrenme Kazanımları : Yaşamın anlamı ve değerine ilişkin felsefi bir bilinç elde eder
Yaşama ve iyi yaşama arasındaki ayrım ve benzerlikleri ortaya koyar
Felsefe tarihinde önemli filozofların yaşam anlayışları arasında karşılaştırma yapar
Yaşam anlayışının düşünsel temellerini sorgular

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu dersin amacı; felsefe, yaşam ve insan varoluşu arasındaki ilişkilere yönelik bir kavrayış sağlamaktır.

Dersin İçeriği : Yaşam´a yönelik çeşitli bakışlar ve yaşama kavramı incelenerek temel problemler etrafında konular ele alınacaktır.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Seminer odası


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Genel giriş Yok Anlatım
2 Felsefe açısından yaşama kavramı: yaşama ve iyi yaşama Uygun kaynaklar çalışılacak Anlatım-tartışma-soru cevap
3 Felsefe tarihinde yaşama kavramına çeşitli bakışlar Uygun kaynaklar çalışılacak Anlatım-tartışma-soru cevap
4 Felsefe tarihinde yaşama kavramına çeşitli bakışlar Uygun kaynaklar çalışılacak Anlatım-tartışma-soru cevap
5 Yaşamanın anlamı ve değeri sorunu Uygun kaynaklar çalışılacak Anlatım-tartışma-soru cevap
6 Kişi, başkası ve birlikte yaşama biçimleri Uygun kaynaklar çalışılacak Anlatım-tartışma-soru cevap
7 Kişinin kendisi olma sorunu Uygun kaynaklar çalışılacak Anlatım-tartışma-soru cevap
8 Ara Sınav Konuların gözden geçirilmesi Yazılı sınav
9 Başkasıyla diyalog ve anlama sorunu Uygun kaynaklar çalışılacak Anlatım-tartışma-soru cevap
10 Deneyim ve yaşama Uygun kaynaklar çalışılacak Anlatım-tartışma-soru cevap
11 Yaşama ve tarihsellik Uygun kaynaklar çalışılacak Anlatım-tartışma-soru cevap
12 Yaşama tarzı kavramı Uygun kaynaklar çalışılacak Anlatım-tartışma-soru cevap
13 Yaşamada yaratıcılık ve özgürlük Uygun kaynaklar çalışılacak Anlatım-tartışma-soru cevap
14 Yaşamada alışkanlık, düzen ve değişme Uygun kaynaklar çalışılacak Anlatım-tartışma-soru cevap
15 Genel Değerlendirme Konuların gözden geçirilmesi Anlatım-tartışma-soru cevap
16/17 Final sınavı Sınava hazrılanma Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Uygur, N. (2003) Yaşama Felsefesi. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 1 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Toplumsal, felsefi ve edebi konulara duyarlılık gösterir 4
2 Felsefe, psikoloji ve sosyoloji alanındaki kaynaklarda yer alan temel sorunlarla ilgili araştırmalar yapar 4
3 Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, iş ve gündelik yaşamında kullanır 4
4 Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve değerlendirir 4
5 Çalışma alanında karşılaşılan sorunları anlar, çözer ve yönlendirir 4
6 Alanıyla ilgili bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ortaya koyar 4
7 Eleştirel, farklı ve yaratıcı düşünme ve çok boyutlu bakabilme becerisi kazanır 4
8 Alanıyla ilgili basılı ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilir ve kullanabilir 4
9 Alanındaki bilgileri ve gelişmeleri takip etmek ve meslektaşları ile iletişim kurar 3
10 Üç temel alanın ( Felsefe, sosyoloji, psikoloji) gerekli kavramlarını tanımlar 5
11 İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak ele alır 4
12 Geçmişten günümüze problemlerin farklılık gösterdiğini bilir ve bu konuları günümüz açısından inceler 4
13 Teorik bilgileri ilgili disiplinlere ait bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur 5
14 Kendini geliştirmeye ve araştırmaya sürekli açık olur 4
15 Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır 3
16 Üç temel alanın (felsefe, sosyoloji, psikoloji) teorik alanda yapılan tartışmalarını günümüz sorunlarıyla ilişkilendirerek açıklar 4
17 Felsefe, sosyal bilimler, eğitim bilimleri ve eğitim teknolojileri ile ilgili bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte basılı ve diğer bilgi kaynaklarını takip eder, ulaşabilir, kullanabilir ve etkili eğitim-öğretim yolları geliştirebilir 2
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 5 5
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 9 9
Toplam İş Yükü: 115
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.6
Dersin AKTS Kredisi: 5