|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Ölçme Ve Değerlendirme |
|
Dersin Kodu |
: |
E 432 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. TUGAY AKBULUT |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Ölçme ve değerlendirme kavramlarını tanımlar
Öğretimde ölçme ve değerlendirmenin rolünü kavrar ve öneminin farkında olur. Eğitimde kullanılan ölçme araç ve tekniklerini açıklar.
Ölçme araçlarında bulunması gereken özellikleri açıklar. Test maddesi hazırlar, uygular ve değerlendirir. Okul öğrenmelerinde kullanılan araçlardan elde edilen puanların test ve madde istatistiklerini hesaplar.
Değerlendirme ve not verme tekniklerini uygular
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Eğitim işiyle uğraşacak olan bireylere, bir dersin ölçme-değerlendirme süreci boyunca, kullanılması gereken ölçme araçlarını belirleme, uygulama ve değerlendirme gibi temel becerileri kazandırmaktır |
|
Dersin İçeriği |
: |
Eğitimde ölçme ve değerlendirmenin önemi, geleneksel ve alternatif ölçme araç ve tekniklerini karşılaştırma, ölçme araç ve tekniklerinin özelliklerini açıklama, ölçme sonuçları üzerinde basit istatistiki işlemleri yapma, Eğitimde kullanılan çeşitli ölçme araçlarını geliştirme becerisi kazanır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
derslikler |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Eğitimde ölçme –değerlendirmenin yeri ve temel kavramlar |
Konuyla ilgili kaynakları araştırma ve okuma |
Anlatım, tartışma, soru-yanıt |
|
2 |
Eğitimde ölçme –değerlendirmenin yeri ve temel kavramlar |
Konuyla ilgili kaynakları araştırma ve okuma |
Anlatım, tartışma, soru-yanıt |
|
3 |
Öğretimde ölçme-değerlendirmenin planlanması |
Konuyla ilgili kaynakları araştırma ve okuma |
Anlatım, tartışma, soru-yanıt |
|
4 |
Ölçümlerin geçerlik ve güvenirliği |
Konuyla ilgili kaynakları araştırma ve okuma |
Anlatım, tartışma, soru-yanıt |
|
5 |
Ölçümlerin geçerlik ve güvenirliği |
Konuyla ilgili kaynakları araştırma ve okuma |
Anlatım, tartışma, soru-yanıt |
|
6 |
Ölçme-değerlendirmede geleneksel testler |
Konuyla ilgili kaynakları araştırma ve okuma |
Anlatım, tartışma, soru-yanıt, uygulama |
|
7 |
Ölçme-değerlendirmede geleneksel testler |
Konuyla ilgili kaynakları araştırma ve okuma |
Anlatım, tartışma, soru-yanıt, uygulama |
|
8 |
Ara sınav |
Sınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
9 |
Ölçme-değerlendirmede çağdaş yaklaşımlar |
Konuyla ilgili kaynakları araştırma ve okuma |
Anlatım, tartışma, soru-yanıt, uygulama |
|
10 |
Ölçme-değerlendirmede çağdaş yaklaşımlar |
Konuyla ilgili kaynakları araştırma ve okuma |
Anlatım, tartışma, soru-yanıt, uygulama |
|
11 |
Öğrenme alan ve düzeylerine uygun ölçme araçları hazırlama |
Konuyla ilgili kaynakları araştırma ve okuma |
Anlatım, tartışma, soru-yanıt, uygulama |
|
12 |
Test geliştirme |
Konuyla ilgili kaynakları araştırma ve okuma |
Anlatım, tartışma, soru-yanıt, uygulama |
|
13 |
Test geliştirme |
Konuyla ilgili kaynakları araştırma ve okuma |
Anlatım, tartışma, soru-yanıt, uygulama |
|
14 |
Sınıf içi değerlendirme ve not verme |
Konuyla ilgili kaynakları araştırma ve okuma |
Anlatım, tartışma, soru-yanıt, uygulama |
|
15 |
Sınıf içi değerlendirme ve not verme |
Konuyla ilgili kaynakları araştırma ve okuma |
Anlatım, tartışma, soru-yanıt, uygulama |
|
16/17 |
Final sınavı |
Sınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Bahar, M., Durmuş, S., Nartgün, Z. Ve Bıçak, B. (2008). Geleneksel-alternatif: Ölçme ve değerlendirme öğretmen el kitabı. Ankara: Pegem Akademi.
Çepni, S. ve diğerleri. (2007). Ölçme ve değerlendirme. Karip, E. (Editör). Ankara: PegemA Yayıncılık.
Tan, Ş. (2008). Öğretimde ölçme ve değerlendirme: KPSS El kitabı. Ankara: Pegem Akademi.
Yıldırım, C. (1999). Eğitimde ölçme ve değerlendirme (Gözden Geçirilmiş 4. Basım). Ankara: ÖSYM Yayınla
Tekin, H. (2000). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Ankara: Yargı Yayınevi.
Yılmaz, H. (2002). Eğitimde ölçme ve değerlendirme (6. Basım). Konya: Çizgi Kitabevi
Atılgan H., Kan, A. ve Doğan, N. (2007). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Atılgan H. (Editör). Ankara: Anı Yayıncılık.
Turgut, F. (1997). Eğitimde ölçme ve değerlendirme metotları (Onuncu Baskı). Ankara: Yargıcı Matbaas
Özçelik, D. A. (1998). Ölçme ve değerlendirme. Ankara: ÖSYM Yayınları.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Toplumsal, felsefi ve edebi konulara duyarlılık gösterir |
0 |
|
2 |
Felsefe, psikoloji ve sosyoloji alanındaki kaynaklarda yer alan temel sorunlarla ilgili araştırmalar yapar |
1 |
|
3 |
Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, iş ve gündelik yaşamında kullanır |
0 |
|
4 |
Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve değerlendirir |
0 |
|
5 |
Çalışma alanında karşılaşılan sorunları anlar, çözer ve yönlendirir |
1 |
|
6 |
Alanıyla ilgili bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ortaya koyar |
0 |
|
7 |
Eleştirel, farklı ve yaratıcı düşünme ve çok boyutlu bakabilme becerisi kazanır |
0 |
|
8 |
Alanıyla ilgili basılı ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilir ve kullanabilir |
0 |
|
9 |
Alanındaki bilgileri ve gelişmeleri takip etmek ve meslektaşları ile iletişim kurar |
4 |
|
10 |
Üç temel alanın ( Felsefe, sosyoloji, psikoloji) gerekli kavramlarını tanımlar |
0 |
|
11 |
İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak ele alır |
0 |
|
12 |
Geçmişten günümüze problemlerin farklılık gösterdiğini bilir ve bu konuları günümüz açısından inceler |
0 |
|
13 |
Teorik bilgileri ilgili disiplinlere ait bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur |
0 |
|
14 |
Kendini geliştirmeye ve araştırmaya sürekli açık olur |
1 |
|
15 |
Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır |
1 |
|
16 |
Üç temel alanın (felsefe, sosyoloji, psikoloji) teorik alanda yapılan tartışmalarını günümüz sorunlarıyla ilişkilendirerek açıklar |
0 |
|
17 |
Felsefe, sosyal bilimler, eğitim bilimleri ve eğitim teknolojileri ile ilgili bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte basılı ve diğer bilgi kaynaklarını takip eder, ulaşabilir, kullanabilir ve etkili eğitim-öğretim yolları geliştirebilir |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
8 |
8 |
|
Toplam İş Yükü: | 97 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.88 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|