Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Uzmanlık Alan Dersi |
|
Dersin Kodu |
: |
TDE1 700 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
İlk 2 Yıl |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz ve Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. MEHMET ÖZMEN Prof.Dr. ERMAN ARTUN Prof.Dr. İBRAHİM ÇETİN DERDİYOK Prof.Dr. AYŞEHAN DENİZ ABİK Prof.Dr. MUSTAFA APAYDIN Prof.Dr. HANİFE DİLEK BATİSLAM Doç.Dr. MUNA ÖZEZEN YÜCEOL Doç.Dr. HALUK GÖKALP Doç.Dr. REFİYE ŞENESEN OKUŞLUK Dr.Öğr. ÜyesiDr. BEDRİ AYDOĞAN Dr.Öğr. ÜyesiDr. YETER TORUN Dr.Öğr. ÜyesiDr. SEMA ÇETİN BAYCANLAR Dr.Öğr. ÜyesiDr. ENGİN ÇETİN Dr.Öğr. ÜyesiDr. AYHAN KARAKAŞ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Kendi alanına özgü temel kaynakları bilir.
Alana özgü kaynaklara ulaşma yollarını bilir.
Bilimsel araştırma yapma yöntemlerini kavrar.
Araştırma malzemesinin nasıl seçileceğine ilişkin yöntemleri öğrenir.
Araştırma malzemesinin derlenip bir araya getirilmesi yollarını ve aşamalarını bilir.
Araştırma malzemesini amaca uygun biçimde kullanma yöntemlerini kavrar.
Araştırma konusu üzerinde bilimsel düşünmeyi ve karşılaşılan farklı sorunlar karşısındaki bilimsel yöntemleri kavrar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Türkolojinin temel kaynaklarına ve tez alanına ilişkin kaynaklara ulaşma yollarını kavratmak, bilgiye ulaşma yollarını göstermek, mevcut ve elde edilecek bilgi birikimi ve bilimsel yöntemler yardımıyla Türkolojinin temel konularını ve sorunlarını ele alan çalışmalar yapmak
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Türk Dili ve Edebiyatı araştırmalarının tarihi, önemi, Türkolojinin sorunları ve çözüm önerileri, bilimsel araştırma yöntemleri. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Bilimsel araştırma yöntemleri. |
Belirlenen araştırma konusu amaca uygun biçimde öğrencilerce incelenecektir. |
Sözlü anlatım ve tartışma. |
|
2 |
Amaca uygun biçimde incelenen araştırma malzemesinin gözden geçirilmesi. |
Belirlenen araştırma konusu amaca uygun biçimde öğrencilerce incelenecektir. |
Sözlü anlatım ve tartışma. |
|
3 |
Amaca uygun biçimde incelenen araştırma malzemesinin gözden geçirilmesi. |
Belirlenen araştırma konusu amaca uygun biçimde öğrencilerce incelenecektir. |
Sözlü anlatım ve tartışma. |
|
4 |
Amaca uygun biçimde incelenen araştırma malzemesinin gözden geçirilmesi. |
Belirlenen araştırma konusu amaca uygun biçimde öğrencilerce incelenecektir. |
Sözlü anlatım ve tartışma. |
|
5 |
Amaca uygun biçimde incelenen araştırma malzemesinin gözden geçirilmesi. |
Belirlenen araştırma konusu amaca uygun biçimde öğrencilerce incelenecektir. |
Sözlü anlatım ve tartışma. |
|
6 |
Amaca uygun biçimde incelenen araştırma malzemesinin gözden geçirilmesi. |
Belirlenen araştırma konusu amaca uygun biçimde öğrencilerce incelenecektir. |
Sözlü anlatım ve tartışma. |
|
7 |
Amaca uygun biçimde incelenen araştırma malzemesinin gözden geçirilmesi. |
Belirlenen araştırma konusu amaca uygun biçimde öğrencilerce incelenecektir. |
Sözlü anlatım ve tartışma. |
|
8 |
Ara sınavı |
|
|
|
9 |
Amaca uygun biçimde incelenen araştırma malzemesinin gözden geçirilmesi. |
Belirlenen araştırma konusu amaca uygun biçimde öğrencilerce incelenecektir. |
Sözlü anlatım ve tartışma. |
|
10 |
Amaca uygun biçimde incelenen araştırma malzemesinin gözden geçirilmesi. |
Belirlenen araştırma konusu amaca uygun biçimde öğrencilerce incelenecektir. |
Sözlü anlatım ve tartışma. |
|
11 |
Amaca uygun biçimde incelenen araştırma malzemesinin gözden geçirilmesi. |
Belirlenen araştırma konusu amaca uygun biçimde öğrencilerce incelenecektir. |
Sözlü anlatım ve tartışma. |
|
12 |
Amaca uygun biçimde incelenen araştırma malzemesinin gözden geçirilmesi. |
Belirlenen araştırma konusu amaca uygun biçimde öğrencilerce incelenecektir. |
Sözlü anlatım ve tartışma. |
|
13 |
Amaca uygun biçimde incelenen araştırma malzemesinin gözden geçirilmesi. |
Belirlenen araştırma konusu amaca uygun biçimde öğrencilerce incelenecektir. |
Sözlü anlatım ve tartışma. |
|
14 |
Amaca uygun biçimde incelenen araştırma malzemesinin gözden geçirilmesi. |
Belirlenen araştırma konusu amaca uygun biçimde öğrencilerce incelenecektir. |
Sözlü anlatım ve tartışma. |
|
15 |
Amaca uygun biçimde incelenen araştırma malzemesinin gözden geçirilmesi. |
Belirlenen araştırma konusu amaca uygun biçimde öğrencilerce incelenecektir. |
Sözlü anlatım ve tartışma. |
|
16/17 |
Yarıyıl sonu sınavı |
|
|
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
2- Türkolojinin temel kavramlarının önemini fark eder. |
4 |
|
2 |
3- Dil ve edebiyat malzemelerini karşılaştırmalı yöntemlerle çözümler. |
5 |
|
3 |
4-Bağımsız veya grupla birlikte edebi metinler üzerinde çalışma yapabilme yeteneğine sahip olur. |
5 |
|
4 |
5-Alanı ile ilgili başvuru kaynaklarına ulaşabilme ve onlardan etkin biçimde yararlanabilme yeteneğine sahip olur. |
5 |
|
5 |
6- Türk Dili ve Edebiyatının tarihsel gelişim sürecini izleyebilir. |
5 |
|
6 |
7- Edebiyat,dil ve kültür ilişkisinin kuramsal temellerini öğrenir. |
4 |
|
7 |
8-Eski ve yeni metinleri kavrayıp tartışabilir. |
5 |
|
8 |
9-Alanı ile ilgili kavramları anlayabilen,bilgi aktarabilen,meslektaşları ile iletişim kurabilen,entelektüel birikime sahip olur. |
5 |
|
9 |
10- Türkoloji sorunlarına çözüm üretip Türkolojinin gelişmesine katkıda bulunur. |
5 |
|
10 |
11- Türk Dili ve Edebiyatının dünya dilleri ve edebiyatları arasındaki yerini belirleyebilir. |
4 |
|
11 |
12-Filolojik ve dilbilimsel bakış edinir. |
5 |
|
12 |
13- Edebi metin çözümlemede bilimsel yöntemleri ve filolojik bilgileri etkin olarak kullanma becerisi kazanır. |
5 |
|
13 |
14-Türkoloji ile ilgili sorunları kavrayıp çözebilir. |
5 |
|
14 |
15. Türkoloji ile ilgili kavramları anlayabilecek, meslektaşları ile iletişim kuabilecek yabancı dil bilgisine sahip olur. |
5 |
|
15 |
16- Dil,kültür,edebiyat ilişkisini çözümleyici çalışmalar yapabilir. |
5 |
|
16 |
1-Türk Dili ve Edebiyatının tarihi ve güncel malzemesini bilimsel yöntem ve kuramsal bilgiler yardımıyla kavrar. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|