Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Çevre Kimyası I

Dersin Kodu : CEV223

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. MESUT BAŞIBÜYÜK

Dersin Öğrenme Kazanımları : Temel termodinamik bilgilerin çevre mühendisliği alanındaki yerini açıklar
Denge sistemini gazlar ve sucul sistemler açıısndan açıklar
Asit baz sistemlerini ve nötralizasyona dayalı sistemler ile tampon kavaramını ifade eder.
Adsorpsiyon temelleri ile doğal sistemlerde kolloidal taşınımını öğretir.
Bulanıklık ve bulanıklık gideriminde kolloidal sistmeleri açıklar

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Çevre mühendisliği alanında yaygın kullanım alanı olan konulara gerekli kimya temelini oluşturmak

Dersin İçeriği : Genel kimyadan bazı prensipler, termodinamik, kimyasal kinetik, su kimyası, asitler bazlar ve pH konsepti, denge, asit baz titrasyonları, bazı temel biyokimyasal prensipler, adsorsbsiyon, kolloidal sistemler ve koagülasyon teorisi

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Çevre Mühendisliği derslikleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Genel kimyadan bazı hatırlatmalar İlgili Konu Düz Anlatım
2 Termodinamik İlgili Konu Düz Anlatım
3 Kimyasal kinetik İlgili Konu Düz Anlatım
4 Sulu çözelti Kimyası, asit baz tanımlamaları, konjuge sistemler, pH kavramı İlgili Konu Düz Anlatım
5 Sulu Çözeltilerdeki Yaygın Denge İfadeleri, az çözünen tuzlar İlgili Konu Düz Anlatım
6 Zayıf asitler ve zayıf bazlarda hidronyum ve hidroksil iyonu konsantrasyonları İlgili Konu Düz Anlatım
7 Nötralleşme teorisi, titrasyon eğrileri, tampon çözeltiler İlgili Konu Düz Anlatım
8 Çöktürme Titrimetrisi İlgili Konu Düz Anlatım
9 Ara Sınav
10 Çevre Mühendisliği için biyokimya, enzimler, bazı organik maddelerin biyokimyası İlgili Konu Düz Anlatım
11 Genel biyokimyasal yollar, aerobik ve anaerobik sistemlerin temel biyokimyası İlgili Konu Düz Anlatım
12 Adsorpsiyon teorisi ve izotermler İlgili Konu Düz Anlatım
13 Kolloidal Sistemler İlgili Konu Düz Anlatım
14 Koagülasyon teorisi İlgili Konu Düz Anlatım
15 Koagülasyon teorisi İlgili Konu Düz Anlatım
16/17 Final


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  1. Özel ders notu
 2. Çevre Mühendisliği ve Bilimi için Kimya Perry L. McCarty Clair N. Sawyer Gene F. Parkin Çeviren İsmail Toröz Nobel yayınları 2013
 3. Analitik Kimya Temelleri, Skoog, West, Holler 2000 7. baskı
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 80
    Ödev/Proje/Diğer 1 20
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde yeterli altyapıya sahip olma 4
2 Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde sahip olduğu kuramsal bilgileri uygulayabilme 5
3 Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi 2
4 Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi 3
5 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları, uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve kullanma, modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi 3
6 Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi 4
7 Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin çalışabilme 1
8 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme 1
9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme 1
10 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, en az bir yabancı dili alanındaki gelişmeleri izleyebilecek düzeyde kullanma 2
11 Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme 1
12 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci 1
13 Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık 1
14 Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak 1
15 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 1
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 13 3 39
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 13 5 65
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 5 5
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 113
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.52
Dersin AKTS Kredisi: 5