|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Çevre Kimyası I |
|
Dersin Kodu |
: |
CEV223 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. MESUT BAŞIBÜYÜK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Temel termodinamik bilgilerin çevre mühendisliği alanındaki yerini açıklar
Denge sistemini gazlar ve sucul sistemler açıısndan açıklar
Asit baz sistemlerini ve nötralizasyona dayalı sistemler ile tampon kavaramını ifade eder.
Adsorpsiyon temelleri ile doğal sistemlerde kolloidal taşınımını öğretir.
Bulanıklık ve bulanıklık gideriminde kolloidal sistmeleri açıklar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Çevre mühendisliği alanında yaygın kullanım alanı olan konulara gerekli kimya temelini oluşturmak
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Genel kimyadan bazı prensipler, termodinamik, kimyasal kinetik, su kimyası, asitler bazlar ve pH konsepti, denge, asit baz titrasyonları, bazı temel biyokimyasal prensipler, adsorsbsiyon, kolloidal sistemler ve koagülasyon teorisi |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Çevre Mühendisliği derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Genel kimyadan bazı hatırlatmalar |
İlgili Konu |
Düz Anlatım |
|
2 |
Termodinamik |
İlgili Konu |
Düz Anlatım |
|
3 |
Kimyasal kinetik |
İlgili Konu |
Düz Anlatım |
|
4 |
Sulu çözelti Kimyası, asit baz tanımlamaları, konjuge sistemler, pH kavramı |
İlgili Konu |
Düz Anlatım |
|
5 |
Sulu Çözeltilerdeki Yaygın Denge İfadeleri, az çözünen tuzlar |
İlgili Konu |
Düz Anlatım |
|
6 |
Zayıf asitler ve zayıf bazlarda hidronyum ve hidroksil iyonu konsantrasyonları |
İlgili Konu |
Düz Anlatım |
|
7 |
Nötralleşme teorisi, titrasyon eğrileri, tampon çözeltiler |
İlgili Konu |
Düz Anlatım |
|
8 |
Çöktürme Titrimetrisi |
İlgili Konu |
Düz Anlatım |
|
9 |
Ara Sınav |
|
|
|
10 |
Çevre Mühendisliği için biyokimya, enzimler, bazı organik maddelerin biyokimyası |
İlgili Konu |
Düz Anlatım |
|
11 |
Genel biyokimyasal yollar, aerobik ve anaerobik sistemlerin temel biyokimyası |
İlgili Konu |
Düz Anlatım |
|
12 |
Adsorpsiyon teorisi ve izotermler |
İlgili Konu |
Düz Anlatım |
|
13 |
Kolloidal Sistemler |
İlgili Konu |
Düz Anlatım |
|
14 |
Koagülasyon teorisi |
İlgili Konu |
Düz Anlatım |
|
15 |
Koagülasyon teorisi |
İlgili Konu |
Düz Anlatım |
|
16/17 |
Final |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
1. Özel ders notu
2. Çevre Mühendisliği ve Bilimi için Kimya
Perry L. McCarty Clair N. Sawyer Gene F. Parkin Çeviren İsmail Toröz Nobel yayınları 2013
3. Analitik Kimya Temelleri, Skoog, West, Holler 2000 7. baskı
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
80 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
20 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde yeterli altyapıya sahip olma |
4 |
|
2 |
Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde sahip olduğu kuramsal bilgileri uygulayabilme |
5 |
|
3 |
Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi |
2 |
|
4 |
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi |
3 |
|
5 |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları, uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve kullanma, modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi |
3 |
|
6 |
Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi |
4 |
|
7 |
Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin çalışabilme |
1 |
|
8 |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme |
1 |
|
9 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme |
1 |
|
10 |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, en az bir yabancı dili alanındaki gelişmeleri izleyebilecek düzeyde kullanma |
2 |
|
11 |
Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme |
1 |
|
12 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci |
1 |
|
13 |
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık |
1 |
|
14 |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak |
1 |
|
15 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
13 |
3 |
39 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
13 |
5 |
65 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
5 |
5 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 113 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.52 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|