|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Dini-Tasavvufi Halk Edebiyatı Metin Tahlilleri I |
|
Dersin Kodu |
: |
TDE 759 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. ERMAN ARTUN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Tasavvufi metinleri tahlil etme yeteneğinin kazanılması
Dinî tasavvufî Türk edebiyatının başlangıcı kabul edilen Ahmedî Yesevî döneminin özelliklerini öğrenir
Yesevîlik ile ilgili şiirlerdeki dinî ve tasavvufî özellikler öğrenir
Yesevîliğin Anadolu´daki tasavvufî cereyana etkisini öğrenir
Tezkirelerin tarihî gelişimini ve edebiyat tarihi açısından önemini yorumlar
Yesevîlik ile ilgili şiirlerde şekil hakkında bilgi edinir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Ahmed Yesevî´den son döneme kadar Türk Tasavvuf Edebiyatı içinde yer alan önemli şair ve ediplerin manzum ve mensur eserlerinin tanıtılarak tahlil edilmesini öğretmek.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Dini tasavvufi halk edebiyatının başlıca temsilcileri, dini tasavvufi halk edebiyatının gelişim süreci |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Din, tasavvuf bunlarla ilgili terimler; tasavvufun doğuşu
|
ARTUN, Erman (2012), Dini-Tasavvufî Halk Edebiyatı Metin Tahlilleri, Karahan Yay., Adana. |
Sözlü Anlatım, Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
2 |
Türklerde tasavvufî anlayışın başlangıcı ve özellikleri
|
ARTUN, Erman (2012), Dini-Tasavvufî Halk Edebiyatı Metin Tahlilleri, Karahan Yay., Adana. |
Sözlü Anlatım, Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
3 |
Ahmed Yesevî´nin şiirlerinin dinî ve tasavvufî açıdan incelenmesi ve değerlendirilmesi
|
ARTUN, Erman (2012), Dini-Tasavvufî Halk Edebiyatı Metin Tahlilleri, Karahan Yay., Adana. |
Sözlü Anlatım, Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
4 |
Ahmed Yesevî´nin şiirlerinin dinî ve tasavvufî açıdan incelenmesi ve değerlendirilmesi
|
ARTUN, Erman (2012), Dini-Tasavvufî Halk Edebiyatı Metin Tahlilleri, Karahan Yay., Adana. |
Sözlü Anlatım, Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
5 |
Ahmed Yesevî´nin şiirlerinin dinî ve tasavvufî açıdan incelenmesi ve değerlendirilmesi
|
ARTUN, Erman (2012), Dini-Tasavvufî Halk Edebiyatı Metin Tahlilleri, Karahan Yay., Adana. |
Sözlü Anlatım, Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
6 |
Ahmed Yesevî hakkında yazılmış makalelerin incelenmesi ve değerlendirilmesi
|
ARTUN, Erman (2012), Dini-Tasavvufî Halk Edebiyatı Metin Tahlilleri, Karahan Yay., Adana. |
Sözlü Anlatım, Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
7 |
Ahmed Yesevî´nin şiirlerinin dinî ve tasavvufî açıdan incelenmesi ve değerlendirilmesi
|
ARTUN, Erman (2012), Dini-Tasavvufî Halk Edebiyatı Metin Tahlilleri, Karahan Yay., Adana. |
Sözlü Anlatım, Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
8 |
Ara sınav.
|
Sınava hazırlık |
Yazılı Sınav |
|
9 |
Ahmed Yesevî hakkında yazılmış makalelerin incelenmesi ve değerlendirilmesi
|
ARTUN, Erman (2012), Dini-Tasavvufî Halk Edebiyatı Metin Tahlilleri, Karahan Yay., Adana. |
Sözlü Anlatım, Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
10 |
Ahmed Yesevî´nin şiirlerinin dinî ve tasavvufî açıdan incelenmesi ve değerlendirilmesi
|
ARTUN, Erman (2012), Dini-Tasavvufî Halk Edebiyatı Metin Tahlilleri, Karahan Yay., Adana. |
Sözlü Anlatım, Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
11 |
Ahmed Yesevî´nin takipçileri ve Türkiye sahasına nüfuzu
|
ARTUN, Erman (2012), Dini-Tasavvufî Halk Edebiyatı Metin Tahlilleri, Karahan Yay., Adana. |
Sözlü Anlatım, Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
12 |
Ahmed Yesevî´nin takipçileri ve Türkiye sahasına nüfuzu
|
ARTUN, Erman (2012), Dini-Tasavvufî Halk Edebiyatı Metin Tahlilleri, Karahan Yay., Adana. |
Sözlü Anlatım, Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
13 |
Dini-tasavvufi halk edebiyatında nazım türleri
|
ARTUN, Erman (2012), Dini-Tasavvufî Halk Edebiyatı Metin Tahlilleri, Karahan Yay., Adana. |
Sözlü Anlatım, Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
14 |
Dini-tasavvufi halk edebiyatında üslup
|
ARTUN, Erman (2012), Dini-Tasavvufî Halk Edebiyatı Metin Tahlilleri, Karahan Yay., Adana. |
Sözlü Anlatım, Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
15 |
Dini-tasavvufi halk edebiyatında üslup
|
ARTUN, Erman (2012), Dini-Tasavvufî Halk Edebiyatı Metin Tahlilleri, Karahan Yay., Adana. |
Sözlü Anlatım, Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
16/17 |
Final Sınavı
|
Sınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
ARTUN, Erman (2012), Dini-Tasavvufî Halk Edebiyatı Metin Tahlilleri, Karahan Yay., Adana.
ARTUN, Erman (2009), Dini-Tasavvufî Halk Edebiyatı, Karahan Yay, Adana.
TATCI, Mustafa (2008), Yunus Emre Külliyatı (I-VI), H yay,
KAYA, Doğan (2000), Aşık Edebiyatı Araştırmaları, Kitapevi Yay. İstanbul.
Erdoğan, Kemal (2008). Niyazi-i Mısri Divanı, Akçağ Yay.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
2- Türkolojinin temel kavramlarının önemini fark eder. |
4 |
|
2 |
3- Dil ve edebiyat malzemelerini karşılaştırmalı yöntemlerle çözümler. |
4 |
|
3 |
4-Bağımsız veya grupla birlikte edebi metinler üzerinde çalışma yapabilme yeteneğine sahip olur. |
5 |
|
4 |
5-Alanı ile ilgili başvuru kaynaklarına ulaşabilme ve onlardan etkin biçimde yararlanabilme yeteneğine sahip olur. |
5 |
|
5 |
6- Türk Dili ve Edebiyatının tarihsel gelişim sürecini izleyebilir. |
5 |
|
6 |
7- Edebiyat,dil ve kültür ilişkisinin kuramsal temellerini öğrenir. |
4 |
|
7 |
8-Eski ve yeni metinleri kavrayıp tartışabilir. |
4 |
|
8 |
9-Alanı ile ilgili kavramları anlayabilen,bilgi aktarabilen,meslektaşları ile iletişim kurabilen,entelektüel birikime sahip olur. |
4 |
|
9 |
10- Türkoloji sorunlarına çözüm üretip Türkolojinin gelişmesine katkıda bulunur. |
4 |
|
10 |
11- Türk Dili ve Edebiyatının dünya dilleri ve edebiyatları arasındaki yerini belirleyebilir. |
5 |
|
11 |
12-Filolojik ve dilbilimsel bakış edinir. |
5 |
|
12 |
13- Edebi metin çözümlemede bilimsel yöntemleri ve filolojik bilgileri etkin olarak kullanma becerisi kazanır. |
5 |
|
13 |
14-Türkoloji ile ilgili sorunları kavrayıp çözebilir. |
4 |
|
14 |
15. Türkoloji ile ilgili kavramları anlayabilecek, meslektaşları ile iletişim kuabilecek yabancı dil bilgisine sahip olur. |
4 |
|
15 |
16- Dil,kültür,edebiyat ilişkisini çözümleyici çalışmalar yapabilir. |
4 |
|
16 |
1-Türk Dili ve Edebiyatının tarihi ve güncel malzemesini bilimsel yöntem ve kuramsal bilgiler yardımıyla kavrar. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
13 |
4 |
52 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
13 |
4 |
52 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
10 |
10 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 134 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.36 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|