Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Temel Fotoğrafçılık

Dersin Kodu : ILT111

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. ÖZCANAĞAOĞLU

Dersin Öğrenme Kazanımları : Fotoğrafçılıkla ilgili temel kavramları tanımlayabilme
Fotoğraf görüntüsünün oluşum süreçlerini anlayabilme
Fotoğrafçılıkta kullanılan sayısal ve analog teknolojilerin işleyişini anlayabilecektir.
Fotoğrafta kompozisyonun temellerini anlayabilme
Fotoğrafta içerik ve anlam ilişkisini kurabilme
Fotoğrafın medyadaki kullanımı ile ilgili temel bilgiye sahip olma

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu dersin amacı,amatör fotoğrafçılıkla ilgili temel kavramların kazanılması, fotoğraf tarihiyle ilgili temel bilgi edinilmesi ,fotoğrafla ilgili malzemelerin tanınması ve bunların kullanım becerisinin kazanılmasıdır.

Dersin İçeriği : Bu ders kapsamında, Fotoğraf makinelerinin değişik ölçütlere göre sınıflandırılması ve fotoğrafik görüntünün tarihi hakkında bilgiler verilecektir. Fotoğraf makinesi parçaları, Diyafram ve örtücü özellikleri, Objektif ve türleri açıklanacaktır. Objektif kalitesi, optik bozunumlar ve netleme sistemleri açıklanacak ve Fotoğraf makinesinin diğer parçaları uygulamalı bir şekilde gösterilecektir. Işık ve ışık ölçümü, Pozlama modları ve Değişkenler arası bağıntılar,Filmler, özellikleri ve yapıları açıklanarak fotoğrafın oluşumundaki süreçler uygulamalı olarak anlatılacaktır.Teknolojik Fotoğrafçılıktaki gelişmeler ve Dijital Fotoğrafçılık, yardımcı fotografik aksesuarlar ve flaş kullanımı açıklandıktan sonra Görsel Kompozisyon, İçerik ve anlam yaratım süreçleri ve Medyada fotoğrafın kullanımı çerçevesinde tartışılacaktır.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : İletişim Fakültesi Fotoğraf Stüdyosu ve derslikleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Fotoğraf Nedir? Fotoğrafın Değeri. yok Sunu
2 Fotoğrafın Tarihi yok Sunu
3 Fotoğraf Makinaları ve Sınıflandırmaları yok Sunu
4 Objektifler yok Sunu
5 Diyafram ve Enstantane yok Sunu
6 Vizör ve Alanderinliği yok Sunu
7 ASA ve Filtreler yok Sunu
8 Işık ölçümü ve pozlama yok Sunu
9 Ara Sınav okuma Sunu ve uygulama
10 Kompozisyon yok Sunu
11 Kompozisyon yok Sunu
12 Uygulama yok Uygulama
13 Uygulama yok Uygulama
14 Fotoğraf Okuma ve Çalışmaların Değerlendirilmesi yok Sunu
15 Uygulama Sunu
16/17 Final Sınavı Uygulama


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Kılıç, Levend (2007). Fotoğrafa Başlarken. Üçüncü basım. Ankara: Dost Kitabevi Yayınları.
 Topdemir, Hüseyin Gazi (2002). Modern Optiğin Kurucusu: İbnü’l Heysem: Hayatı Eserleri ve Teorileri: Atatürk Kültür Merkezi Başkanlığı Yayınları.
 Kılıç, Levend (2008).Fotoğraf ve Sinemanın Toplumsal Tarihi, Ankara: Dost Kitabevi Yayınları.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 2 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Alandaki temel kavramları, iletişim modellerini, iletişimin kültürel işlevlerini iletişimin tarihsel gelişimi ve İletişim Çalışmaları çerçevesinde açıklayabilir. 3
2 Ulusal ve global iletişim sistemleriyle ilgili temel kavram, kuram ve ilkeleri tanır. 3
3 Birey, grup, kitle, kurum ya da farklı kültürlerde iletişimin her yönüyle nasıl işlediği açıklayabilir ve belli başlı iletişim araçlarıyla ilgili kullanım bilgi ve becerisine sahiptir. 4
4 Bilimsel bilgi ve yöntemi bilimsel olmayandan ayırd edebilir; alanla ilgili çalışmaları ve teknolojik yenilikleri izleyerek bilgilerini günceller. 3
5 Bireysel boyuttan, global iletişim boyutlarına dek karşılaşılabilecek iletişim sorunlarına çözüm getirici düşünceler üretir. 0
6 Topluma karşı sorumluluk bilinci geliştirmiş birey olarak, toplum yararına projeler geliştirir, liderlik ve entelektüel girişimcilik becerileri sergiler. 3
7 Toplumsal İletişim´in araçsal (Radyo, Televizyon, Sinema, Reklamcılık, Halkla İlişkiler, Gazetecilik gibi) ve amaçsal (Kamusal Alan, Kamuoyu, Kültürel Üretim Alanları, Yurttaş Katılımı, Popüler Kültür vb.) alanlarıyla ilgili temel oluşturacak bilgiye sahiptir. 5
8 İletişim kavramına disiplinlerarası bir perspektifle yaklaşır; İletişim Bilimleri’nin beslendiği Sosyoloji, Tarih, Psikoloji, Dilbilim, Siyasetbilim, Antroploji vb. gibi alanlardan gelen bilgileri sentezleyebilir. 1
9 Etkili iletişim kurabilme yetkinliğinin bir gereği olarak; kendisini ifade etme becerisi kadar; karşısındaki insanları ve içerisinde bulunduklar ortamları doğru anlama yetisine sahiptir; empati kurar. 0
10 Rasyonel düşünme yetilerini olduğu kadar yaratıcı düşünceyi geliştirici yöntem ve stratejiler kullanır, düşüncelerini amacına uygun yazılı , sözlü, görsel vb. araçlar yoluyla ifade eder. 5
11 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü (B) genel düzeyinde kullanarak, alandaki bilgileri izleyebilir ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilir. 0
12 Her türlü bilginin erişilmesi, kullanılması, iletilmesi sürecinde ve mesleğiyle ilgili diğer tüm düşünce ve uğraşlarında etik ilkelere uymaya özen gösterir. 0
13 Medya okuryazarlığı gibi alana özgü temel uygulama becerilerini edinip, bu becerileri toplum geneline yayabileceği yöntemleri kullanır. 2
14 Gelecekteki kariyerini planlayarak buna bağlı öğrenme gereksinimlerini saptar ve gerçekleştirir. 4
15 Alanıyla ilgili yasal mevzuat hakkında bilgi sahibidir. 0
16 Sosyal, sanatsal ve kültürel etkinlikler düzenler ya da aktif olarak katılır; içinde yer aldığı etkinlikleri ya da gözlemledikleri olayları raporlar, çevresiyle paylaşır. 5
17 Yerel, ulusal ve uluslararası olayları izler, eleştirel bir bakışla yorumlar. 4
18 Alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılım ve kullanım bilgisine sahip olmanın yanı sıra, tüm iletişim araçlarını (beden dili, sözlü ve sözsüz iletişim, gazete, dergi, radyo, televizyon, sinema, internet ve diğer bilişim/iletişim teknolojileri vb. gibi kitle iletişim araçları) yetkin biçimde kullanır. 4
19 Bireysel olduğu kadar grup içerisinde de çalışma yapabilme yetkinliğine sahiptir. 5
20 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 5 10
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 96
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.84
Dersin AKTS Kredisi: 4