|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Kentsel Planlama |
|
Dersin Kodu |
: |
CEV221 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör.Dr. NİLGÜN SULTAN YÜCEER |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Öğrencilerin sürdürülebilir kentsel planlama ve çevreci şehir planlama için kullanılan tekniklerin mantığını anlamaları beklenmektedir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amaçları aşağıdaki gibidir:
1.Şehir planlamacılığı ve gelişimindeki değişimleri değerlendirmek,
2.Şehir planlamacılığı ile ilgili problemler, teoriler ve potansiyel çözümleri değerlendirmek,
3.Şehir planlamacılığında çevresel problemlerin ve sürdürülebilir şehir gelişimi için gelişmiş çözümlerin değerlendirilmesi |
|
Dersin İçeriği |
: |
Temel mimarlık bilgileri, proje ve planlamalar, iç mekan düzenlemesi, temel yapı elemanlarının gösterilmesi ve tanımı, mekan düzenlemede kavram ve tanımlar, kentsel çevre düzenleme, kentsel çevre düzenlemede kentsel ve doğal dekor, zaman yayılımı içerisinde kentsel çevre oluşumu, diğer çevre bileşenleri, ve çevre imajı, teorik bilgilerin uygulamalar ile pekiştirilmesi. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Bina tasarımı, değerlendirme ve tasarıma başlanması |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım ve tartışma |
|
2 |
Mimarlıkta proje çizim teknikleri, proje sunum standartları, mimari proje çizim aşamaları |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım ve tartışma |
|
3 |
Ön proje ve fikir projesi, Kesin proje, uygulama projesi |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım ve tartışma |
|
4 |
Mühendislik alanında yapılan diğer proje çalışmaları |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım ve tartışma |
|
5 |
Mühendislik ve mimarlık projelerinin uyumu |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım ve tartışma |
|
6 |
Yerleşme, kırsal yerleşmeler, kentsel yerleşmeler |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım ve tartışma |
|
7 |
Şehri belirleyen öğeler, Şehircilik |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım ve tartışma |
|
8 |
Ara Sınav |
Yok |
|
|
9 |
Kent planlama çalışmalarının değerlendirilmesi, Halihazır harita |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım ve tartışma |
|
10 |
Kent planı yapımı ve onanması |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım ve tartışma |
|
11 |
Kent planı çizim teknikleri, kent planlama kademeleri |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım ve tartışma |
|
12 |
Kentsel tasarım projesi |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım ve tartışma |
|
13 |
Su getirme ve kanalizasyon projelerinin şehir planlarına işlenmesi |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım ve tartışma |
|
14 |
Kent yerleşim biçimleri,Türkiye´de kentleşme hareketleri |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım ve tartışma |
|
15 |
Sürdürülebilir kent gelişimi ve öneriler |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım ve tartışma |
|
16/17 |
Final |
Yok |
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde yeterli altyapıya sahip olma |
3 |
|
2 |
Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde sahip olduğu kuramsal bilgileri uygulayabilme |
4 |
|
3 |
Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi |
2 |
|
4 |
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi |
2 |
|
5 |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları, uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve kullanma, modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi |
1 |
|
6 |
Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi |
1 |
|
7 |
Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin çalışabilme |
1 |
|
8 |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme |
4 |
|
9 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme |
3 |
|
10 |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, en az bir yabancı dili alanındaki gelişmeleri izleyebilecek düzeyde kullanma |
1 |
|
11 |
Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme |
1 |
|
12 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci |
2 |
|
13 |
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık |
2 |
|
14 |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak |
2 |
|
15 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
13 |
2 |
26 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
13 |
3 |
39 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 69 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.76 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|