|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
İletişime Giriş |
|
Dersin Kodu |
: |
ILT103 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. NURÇAYTÜRKOĞLU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Toplumsal İletişim´in araçsal (Radyo, Televizyon, Sinema, Reklamcılık, Halkla İlişkiler, Gazetecilik gibi) ve amaçsal (Kamusal Alan, Kamuoyu, Kültürel Üretim Alanları, Yurttaş Katılımı, Popüler Kültür vb.) alanlarıyla ilgili temel oluşturacak bilgiye sahiptir. Alandaki temel kavramlardan haberdar olur. İletişim kavramına disiplinlerarası bir perspektifle yaklaşır. Birey, grup, kitle, kurum ya da farklı kültürlerde iletişimin her yönüyle nasıl işlediği açıklayabilir. Bilimsel bilgi ve yöntemi bilimsel olmayandan ayırdedebilir. Öğrenci iletişimin toplumdaki önemi ve işleyiş süreci ile ilgili temel kavramları bilerek karşılaştırmalı olarak yorumlayabilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
İletişime Giriş, iletişimin toplumsal yaşamdaki önemi, işleyişi ile ilgili temel bilgileri, kavramları ve kuramsal tartışmaları vermeyi amaçlayan bir derstir. Bu dersle iletişim eğitimi gören ve iletişim alanında meslek sahibi olmayı planlayan gençlerin, iletişimin işleyişi hakkında bilgilenecekleri ve entelektüel yaratıcılıklarını geliştirebilecekleri bir akademik ortama adım atmaları amaçlanmaktadır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
İletişime Giriş dersi, İletişim süreci, İletişim biçimleri, Kitle iletişim kuramları, Seçici dikkat, seçici algılama, tutumlar, Kitle iletişim araçları, Tarihsel gelişim: yazıdan internete, Ses ve görüntünün çekiciliği: Sinema-Radyo-Televizyon, Popüler kültür ve Kültürel Çalışmalar, İletişim Bilimleri Araştırma yöntemleri, Haberler, Reklamlar ve Büyük Medya Endüstrisi, Ulusal ve global iletişim sistemleri, Medya ve Etik: iletişim etiği ve meslek etiği gibi konuları içermektedir.
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Tanışma, dersin tanıtımı, toplumsal iletişime giriş |
Toplumsal İletişim, s. 13-19, İletişimin ABC´si giriş |
Literatür, yorum ve tartışma |
|
2 |
İletişim süreci, kodlar, mesajlar ve anlamlar |
Toplumsal İletişim, s. 19-36 |
Literatür, yorum ve tartışma |
|
3 |
İletişim biçimleri (sözel-sözel olmayan-tek kişilik-kişiler arası-kitlesel) |
Toplumsal İletişim, s. 36-42 |
Literatür, yorum ve tartışma |
|
4 |
Kitle iletişim kuramları (Medya bize ne yapıyor-Biz medyayla ne yapıyoruz?) |
Toplumsal İletişim, s. 42-106 |
Literatür, yorum ve tartışma |
|
5 |
Seçici dikkat, seçici algılama, tutumlar (sosyal psikoloji) |
Toplumsal İletişim, s. 106-113 |
Literatür, yorum ve tartışma |
|
6 |
Kitle iletişim araçları ve toplum (neler kitle iletişim araçlarıdır?) |
Toplumsal İletişim, s. 113-120 |
Literatür, yorum ve tartışma |
|
7 |
Tarihsel gelişim: yazıdan internete |
Toplumsal İletişim, s. 58-69 |
Literatür, yorum ve tartışma |
|
8 |
Ses ve görüntünün çekiciliği: Sinema-Radyo-Televizyon |
Toplumsal İletişim |
Literatür, yorum ve tartışma |
|
9 |
Ara sınav |
İşlenmiş bölümler |
Yazılı sınav |
|
10 |
Popüler kültür ve Kültürel Çalışmalar |
Toplumsal İletişim kitabı, s. 141-152, İletişim Sözlüğü ilgili maddeler |
Literatür, yorum ve tartışma |
|
11 |
İletişim Bilimleri Araştırma yöntemleri |
Toplumsal İletişim kitabı, s. 99-106, İletişim Sözlüğü ilgili maddeler |
Literatür, yorum ve tartışma |
|
12 |
Haberler, Reklamlar ve Büyük Medya Endüstrisi |
İletişim Sözlüğü, ekonomi politik, kamuoyu maddeleri |
Literatür, yorum ve tartışma |
|
13 |
Ulusal ve global iletişim sistemleri |
Güncel kaynaklar |
Literatür, yorum ve tartışma |
|
14 |
Medya ve Etik: iletişim etiği ve meslek etiği |
Ders notları, internet kaynağı |
Literatür, yorum ve tartışma |
|
15 |
Genel değerlendirme |
Tüm kaynaklar |
Literatür, yorum ve tartışma |
|
16/17 |
Final |
İşlenmiş bölümler |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Nurçay Türkoğlu ders notları
Toplumsal İletişim, N. Türkoğlu, Urban yay, 2010, İstanbul
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
İletişimin ABC´si, Ü. Oskay, Derin yay, 1997, İstanbul.
İletişim Sözlüğü, E. Mutlu, Sofos yay, 2012, Ankara.
Anahtar Sözcükler, R. Williams, İletişim yay, 2011, İstanbul.
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
2 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
3 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Alandaki temel kavramları, iletişim modellerini, iletişimin kültürel işlevlerini iletişimin tarihsel gelişimi ve İletişim Çalışmaları çerçevesinde açıklayabilir. |
4 |
|
2 |
Ulusal ve global iletişim sistemleriyle ilgili temel kavram, kuram ve ilkeleri tanır. |
2 |
|
3 |
Birey, grup, kitle, kurum ya da farklı kültürlerde iletişimin her yönüyle nasıl işlediği açıklayabilir ve belli başlı iletişim araçlarıyla ilgili kullanım bilgi ve becerisine sahiptir. |
3 |
|
4 |
Bilimsel bilgi ve yöntemi bilimsel olmayandan ayırd edebilir; alanla ilgili çalışmaları ve teknolojik yenilikleri izleyerek bilgilerini günceller. |
3 |
|
5 |
Bireysel boyuttan, global iletişim boyutlarına dek karşılaşılabilecek iletişim sorunlarına çözüm getirici düşünceler üretir. |
1 |
|
6 |
Topluma karşı sorumluluk bilinci geliştirmiş birey olarak, toplum yararına projeler geliştirir, liderlik ve entelektüel girişimcilik becerileri sergiler. |
0 |
|
7 |
Toplumsal İletişim´in araçsal (Radyo, Televizyon, Sinema, Reklamcılık, Halkla İlişkiler, Gazetecilik gibi) ve amaçsal (Kamusal Alan, Kamuoyu, Kültürel Üretim Alanları, Yurttaş Katılımı, Popüler Kültür vb.) alanlarıyla ilgili temel oluşturacak bilgiye sahiptir. |
5 |
|
8 |
İletişim kavramına disiplinlerarası bir perspektifle yaklaşır; İletişim Bilimleri’nin beslendiği Sosyoloji, Tarih, Psikoloji, Dilbilim, Siyasetbilim, Antroploji vb. gibi alanlardan gelen bilgileri sentezleyebilir. |
1 |
|
9 |
Etkili iletişim kurabilme yetkinliğinin bir gereği olarak; kendisini ifade etme becerisi kadar; karşısındaki insanları ve içerisinde bulunduklar ortamları doğru anlama yetisine sahiptir; empati kurar. |
1 |
|
10 |
Rasyonel düşünme yetilerini olduğu kadar yaratıcı düşünceyi geliştirici yöntem ve stratejiler kullanır, düşüncelerini amacına uygun yazılı , sözlü, görsel vb. araçlar yoluyla ifade eder. |
3 |
|
11 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü (B) genel düzeyinde kullanarak, alandaki bilgileri izleyebilir ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilir. |
0 |
|
12 |
Her türlü bilginin erişilmesi, kullanılması, iletilmesi sürecinde ve mesleğiyle ilgili diğer tüm düşünce ve uğraşlarında etik ilkelere uymaya özen gösterir. |
3 |
|
13 |
Medya okuryazarlığı gibi alana özgü temel uygulama becerilerini edinip, bu becerileri toplum geneline yayabileceği yöntemleri kullanır. |
4 |
|
14 |
Gelecekteki kariyerini planlayarak buna bağlı öğrenme gereksinimlerini saptar ve gerçekleştirir. |
1 |
|
15 |
Alanıyla ilgili yasal mevzuat hakkında bilgi sahibidir. |
0 |
|
16 |
Sosyal, sanatsal ve kültürel etkinlikler düzenler ya da aktif olarak katılır; içinde yer aldığı etkinlikleri ya da gözlemledikleri olayları raporlar, çevresiyle paylaşır. |
1 |
|
17 |
Yerel, ulusal ve uluslararası olayları izler, eleştirel bir bakışla yorumlar. |
1 |
|
18 |
Alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılım ve kullanım bilgisine sahip olmanın yanı sıra, tüm iletişim araçlarını (beden dili, sözlü ve sözsüz iletişim, gazete, dergi, radyo, televizyon, sinema, internet ve diğer bilişim/iletişim teknolojileri vb. gibi kitle iletişim araçları) yetkin biçimde kullanır. |
1 |
|
19 |
Bireysel olduğu kadar grup içerisinde de çalışma yapabilme yetkinliğine sahiptir. |
1 |
|
20 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
10 |
3 |
30 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
3 |
5 |
15 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
2 |
2 |
4 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 93 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.72 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|