|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Temel Bilgi Teknolojileri |
|
Dersin Kodu |
: |
ENF121 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör.Dr. TÜLAYGÖRÜ DOĞAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bilgisayarı ve donanımlarını tanır. İşletim sistemini etkin bir şekilde kullanır. Yeni dosya açar, dosyalarla ilgili düzenlemeleri yapar. İşletim sistemine program kurup kaldırır. İnterneti ve uygulamalarını etkin bir şekilde kullanır. İnternette arama ve tarama yaparak istediği bilgilere kolayca ulaşır. E-posta programını rahatlıkla kullanır. Metin editörü ile işlevsel dokümanlar oluşturur. Sunu programı ile işlevsel sunular oluşturur. Tablo işleme programı ile veri girişi yapar. Alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Öğrenme gereksinimlerinin bilincinde yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı öğrenciye bilgisayarı, donanım bileşenlerini, temel bilgi teknolojisi kavramlarını ve uygulamalarını tanıtmak, işletim sistemi ile İnternet ve İnternet uygulamalarının etkin bir şekilde kullanılmasını sağlamak ve ofis programlarını (metin editörleri, tablo editörleri ve sunu programları) giriş düzeyinde kullanabilmektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu ders kapsamında; bilgisayar ve donanım bileşenleri, işletim sistemleri, İnternet ve ofis programları (metin editörleri, tablo editörleri ve sunu programları) yer almaktadır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Bilgisayar laboratuarı |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Bilgisayara giriş, tarihçesi, sınıflandırması |
Ders notlarını okuma |
Sunum, tanıtım, uygulama, tartışma |
|
2 |
Bilgisayarın birimleri, yazılımlar |
Ders notlarını okuma |
Sunum, tanıtım, uygulama, tartışma |
|
3 |
İşletim Sistemlerine Giriş |
Ders notlarını okuma |
Sunum, tanıtım, uygulama, tartışma |
|
4 |
Microsoft Windows 7 İşletim Sisteminin kullanımı |
Ders notlarını okuma |
Sunum, tanıtım, uygulama, tartışma |
|
5 |
İnternet ve uygulamaları |
Ders notlarını okuma |
Sunum, tanıtım, uygulama, tartışma |
|
6 |
Ara sınav 1 |
Genel tekrar |
Test Sınavı |
|
7 |
Ofis Programlarına Genel Bakış |
Ders notlarını okuma |
Sunum, tanıtım, uygulama, tartışma |
|
8 |
Microsoft Word 2010´da belgeler ve metinler ile ilgili işlemler |
Ders notlarını okuma |
Sunum, tanıtım, uygulama, tartışma |
|
9 |
Microsoft Word 2010´da yeni nesneler eklemek ve sayfa yapısını değiştirmek. |
Ders notlarını okuma |
Sunum, tanıtım, uygulama, tartışma |
|
10 |
Microsoft Excel 2010´da çalışma kitabı, çalışma sayfası, satır, sütun ve hücre kavramları ile bunlarla ilgili işlemler |
Ders notlarını okuma |
Sunum, tanıtım, uygulama, tartışma |
|
11 |
Microsoft Excel 2010´da yeni nesneler eklemek ve sayfa yapısını değiştirmek. Grafikler ve formüller ile ilgili işlemler |
Ders notlarını okuma |
Sunum, tanıtım, uygulama, tartışma |
|
12 |
Ara sınav 2 |
Word ve Excel Tekrarı |
Uygulama Sınavı |
|
13 |
Microsoft PowerPoint 2010´da sunu, slayt, nesne kavramları ve bunlarla ilgili işlemler |
Ders notlarını okuma |
Sunum, tanıtım, uygulama, tartışma |
|
14 |
Microsoft PowerPoint 2010’da yeni nesneler eklemek ve hareketli sunular hazırlamak |
Ders notlarını okuma |
Sunum, tanıtım, uygulama, tartışma |
|
15 |
Final Sınavı |
Genel tekrar |
Test Sınavı |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Genel tekrar |
Test Sınavı |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Hasan Çebi BAL, Bilgi ve İletişim Teknolojisi (Office 2010), Murathan Yayınevi
Serap ÜÇÜNCÜ, First Touch Grammar Coursebook For Universities, (ISBN:978-605-5451-32- 5), Murathan Yayınevi.
Hayrettin Üçüncü, Windows 7 ve MS Office 2010, Alfa Basım Yayım Dağıtım,
Osman Gürkan, Microsoft Office 2010, Nirvana Yayınları, ISBN: 9789758759734
Osman Gürkan, Yeni Başlayanlar İçin Bilgisayar Windows 7 - Office 2010, Nirvana Yayınları,
Curtis Frye, Joan Lambert, Joyce Cox, Adım Adım Microsoft Office Professional 2010, Arkadaş Yayınları, ISBN: 9789755096971
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
http://enformatik.cu.edu.tr/dersler/2/Temel-Bilgi-Teknolojileri-Kullanımı
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
2 |
80 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
20 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Alandaki temel kavramları, iletişim modellerini, iletişimin kültürel işlevlerini iletişimin tarihsel gelişimi ve İletişim Çalışmaları çerçevesinde açıklayabilir. |
0 |
|
2 |
Ulusal ve global iletişim sistemleriyle ilgili temel kavram, kuram ve ilkeleri tanır. |
3 |
|
3 |
Birey, grup, kitle, kurum ya da farklı kültürlerde iletişimin her yönüyle nasıl işlediği açıklayabilir ve belli başlı iletişim araçlarıyla ilgili kullanım bilgi ve becerisine sahiptir. |
0 |
|
4 |
Bilimsel bilgi ve yöntemi bilimsel olmayandan ayırd edebilir; alanla ilgili çalışmaları ve teknolojik yenilikleri izleyerek bilgilerini günceller. |
3 |
|
5 |
Bireysel boyuttan, global iletişim boyutlarına dek karşılaşılabilecek iletişim sorunlarına çözüm getirici düşünceler üretir. |
0 |
|
6 |
Topluma karşı sorumluluk bilinci geliştirmiş birey olarak, toplum yararına projeler geliştirir, liderlik ve entelektüel girişimcilik becerileri sergiler. |
0 |
|
7 |
Toplumsal İletişim´in araçsal (Radyo, Televizyon, Sinema, Reklamcılık, Halkla İlişkiler, Gazetecilik gibi) ve amaçsal (Kamusal Alan, Kamuoyu, Kültürel Üretim Alanları, Yurttaş Katılımı, Popüler Kültür vb.) alanlarıyla ilgili temel oluşturacak bilgiye sahiptir. |
0 |
|
8 |
İletişim kavramına disiplinlerarası bir perspektifle yaklaşır; İletişim Bilimleri’nin beslendiği Sosyoloji, Tarih, Psikoloji, Dilbilim, Siyasetbilim, Antroploji vb. gibi alanlardan gelen bilgileri sentezleyebilir. |
0 |
|
9 |
Etkili iletişim kurabilme yetkinliğinin bir gereği olarak; kendisini ifade etme becerisi kadar; karşısındaki insanları ve içerisinde bulunduklar ortamları doğru anlama yetisine sahiptir; empati kurar. |
0 |
|
10 |
Rasyonel düşünme yetilerini olduğu kadar yaratıcı düşünceyi geliştirici yöntem ve stratejiler kullanır, düşüncelerini amacına uygun yazılı , sözlü, görsel vb. araçlar yoluyla ifade eder. |
5 |
|
11 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü (B) genel düzeyinde kullanarak, alandaki bilgileri izleyebilir ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilir. |
3 |
|
12 |
Her türlü bilginin erişilmesi, kullanılması, iletilmesi sürecinde ve mesleğiyle ilgili diğer tüm düşünce ve uğraşlarında etik ilkelere uymaya özen gösterir. |
0 |
|
13 |
Medya okuryazarlığı gibi alana özgü temel uygulama becerilerini edinip, bu becerileri toplum geneline yayabileceği yöntemleri kullanır. |
5 |
|
14 |
Gelecekteki kariyerini planlayarak buna bağlı öğrenme gereksinimlerini saptar ve gerçekleştirir. |
3 |
|
15 |
Alanıyla ilgili yasal mevzuat hakkında bilgi sahibidir. |
0 |
|
16 |
Sosyal, sanatsal ve kültürel etkinlikler düzenler ya da aktif olarak katılır; içinde yer aldığı etkinlikleri ya da gözlemledikleri olayları raporlar, çevresiyle paylaşır. |
3 |
|
17 |
Yerel, ulusal ve uluslararası olayları izler, eleştirel bir bakışla yorumlar. |
3 |
|
18 |
Alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılım ve kullanım bilgisine sahip olmanın yanı sıra, tüm iletişim araçlarını (beden dili, sözlü ve sözsüz iletişim, gazete, dergi, radyo, televizyon, sinema, internet ve diğer bilişim/iletişim teknolojileri vb. gibi kitle iletişim araçları) yetkin biçimde kullanır. |
5 |
|
19 |
Bireysel olduğu kadar grup içerisinde de çalışma yapabilme yetkinliğine sahiptir. |
0 |
|
20 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
3 |
3 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
2 |
3 |
6 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
3 |
3 |
|
Toplam İş Yükü: | 96 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.84 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|