|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Arap Dili Ve Edebiyatı 1 |
|
Dersin Kodu |
: |
ILS331 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
2 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MUSA ALP |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Arapça metin okuma ve çözümleme
Arap Edebiyatı hakkında bilgi sahibi olma
Arap Dili ve yapısı hakkında bilgi sahibi olma
Edindiği bu bilgileri alanında kullanabilme.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu yarıyıla kadar kazanılan Arapça üzerine Arap dili ve Edebiyatı bilgisini tarihsel seyri içerisinde Cahiliye döneminden başlayıp Emevi´lerle devam ederek Abbasilere kadar örnekleriyle vermek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Arap Edebiyatı Tarihi, Cahiliye dönemi Arap edebiyatı ve Cahiliye şairleri, İslamın ilk yıllarında edebiyat, Emeviler döneminde edebi hayat, Emevi şairleri, Abbasiler döneminde edebi hayat ve Abbasi dönemi Şairleri |
|
Dersin Dili |
: |
Arapça |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Arap Edebiyatı Tarihi Giriş |
Cahiliye Şiiri |
Okuma, araştırma, değerlendirme |
|
2 |
Arap edebiyatının temel konuları |
Muallakatı Seb´a |
Okuma, araştırma, değerlendirme |
|
3 |
Genel olarak Cahiliye edebiyatı |
Eski Arap Şiiri - Nihat M. Çetin |
Okuma, araştırma, değerlendirme |
|
4 |
Cahiliye dönemi edebiyatında şiirin yeri ve Cahiliye dönemi şairleri |
Lebid b. Rebia Divanı |
Okuma, değerlendirme, yorumlama |
|
5 |
Muallakalar |
İmru´ül-Kays muallakası |
Okuma, değerlendirme, yorumlama |
|
6 |
İslamın ilk dönemlerinde şiir ve edebiyat |
Hz. Peygamberin şiire bakışı |
Okuma, araştırma, değerlendirme |
|
7 |
İslamın ilk dönemlerinde yetişen şairler |
Hassan b. Sabit Divanı |
Okuma, araştırma, değerlendirme |
|
8 |
Ara Sınav |
tekrar |
yazılı |
|
9 |
Emeviler döneminde edebi faaliyetler |
Şuubiyye kavramı |
Okuma, araştırma, değerlendirme |
|
10 |
Emevi döneminde şiirlerinden örnekler |
Cerir Divanı |
Okuma, değerlendirme, yorumlama |
|
11 |
Emevi dönemi edebiyatının genel özellikleri |
Cerir - Ferazdak - Ahtal atışması |
Okuma, değerlendirme, yorumlama |
|
12 |
Abbasiler döneminde edebi faaliyetler |
Buhturi - Ebu Temmam atışması |
Okuma, araştırma, değerlendirme |
|
13 |
I. Abbasi döneminde yetişen edip ve şairler, şiirlerinden örnekler |
Ebu Nüvas divanı |
Okuma, değerlendirme, yorumlama |
|
14 |
II. Abbasi döneminde yetişen edip ve şairler, şiirlerinden örnekler |
el-Mütenebbi divanı |
Okuma, değerlendirme, yorumlama |
|
15 |
Abbasi dönemi edebiyatının genel özellikleri |
İbnü´l-Mu´tezz ve nesir |
Okuma, araştırma, değerlendirme |
|
16/17 |
Yılsonu Sınavı |
tekrar |
yazılı |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Eski Arap Şiiri - Nihat M. Çetin
Yedi Askı, Muallaka
Arap Edebiyatı Tarihi 1 Cahiliye Dönemi - Kenan Demirayak
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
İslam Dini’nin temel kavramları, kaynakları, esasları, değerleri ve felsefesini tanımlar. |
3 |
|
2 |
Din olgusunun, insan ve toplum yapısının oluşmasına, değişmesine ve gelişmesine etkilerini açıklar. |
0 |
|
3 |
İslam Tarih ve Medeniyetinin oluşum ve gelişim süreçlerini açıklar. |
0 |
|
4 |
Müslüman toplumların sosyo-kültürel, dinî, siyasî ve iktisadî yapısını tanımlar. |
0 |
|
5 |
Temel dini metinleri okur, açıklar ve yorumlar. |
5 |
|
6 |
Bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak doğru dini bilgiye ulaşır, elde edilen bilgiyi değerlendirir ve kullanır. |
3 |
|
7 |
Günümüz ihtiyaçları çerçevesinde temel dinî problemleri tespit eder ve çözüm üretir. |
0 |
|
8 |
İslam tarihi, kültürü, sanat ve edebiyatı alanında bilgi ve beceri kazanır. |
2 |
|
9 |
Bilimsel ve felsefî alanda elde edilen birikimleri ilahiyat alanına taşır. |
3 |
|
10 |
İslami ilimler tarihinde ortaya konan bilimsel birikim ve tarihi tecrübeyi tasnif eder ve sorgular. |
0 |
|
11 |
İtikat, ibadet, ahlak ve muamelât açısından İslam dinini doğru olarak açıklar. |
0 |
|
12 |
Din, bilim, sanat, felsefe ve ahlakın birbirlerini tamamlayan unsurlar olduğunu ve birlikte düşünülmesi gerektiğini ayırt eder. |
0 |
|
13 |
İnanca ve kutsallık atfedilen değerlere saygı gösterir, bir arada yaşama kültürünü destekler. |
0 |
|
14 |
Dini değerlerin toplumda birleştirici, bütünleştirici, uzlaştırıcı rolüne uygun tutum ve davranışları destekler. |
0 |
|
15 |
Pratik din hizmetleri, din eğitimi ve öğretimi alanlarında görev yapar. |
3 |
|
16 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
2 |
2 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 48 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 1.92 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
|
|
|