|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Felsefe ve insan |
Felsefe Tarihi (s.249-275) |
yüzyüze (anlatım) |
|
2 |
Fenomenoloji ve insan |
Felsefe Tarihi (s.557-564) |
yüzyüze (anlatım) |
|
3 |
Varoluş Problemi ve İnsan |
Felsefe Tarihi (s.537-557) |
yüzyüze (anlatım) |
|
4 |
Felsefe ve Bilim |
Felsefe Tarihi (s.522-534) |
yüzyüze (anlatım) |
|
5 |
Viyana Çevresi ve Mantıkçı Pozitivizm |
Felsefe Tarihi (s.537-543) |
yüzyüze (anlatım) |
|
6 |
Bilim felsefesi ve Popper´in Bilim-Felsefe anlayışı |
Felsefe Tarihi (s.543-551) |
yüzyüze (anlatım) |
|
7 |
Reichenbach ve Bilimsel Felsefe Talebi |
Felsefeye Giriş (T.M.) |
yüzyüze (anlatım) |
|
8 |
Arasınav |
Geçmiş konuları gözden geçirme |
yazılı sınav |
|
9 |
Felsefe ve Ontolojik Yaklaşım |
Felsefeye Giriş (T.M.) |
yüzyüze (anlatım) |
|
10 |
Marbourg Okulu ve Nicolai Hartmann |
Ontolojinin Işığında Bilgi (N.H.) |
yüzyüze (anlatım) |
|
11 |
Felsefe ve Toplum |
Felsefe Tarihi (s.496-520) |
yüzyüze (anlatım) |
|
12 |
Frankfurt Okulu |
Felsefe Tarihi (s.549-551) |
yüzyüze (anlatım) |
|
13 |
Hannah Arendt´e göre İnsanlık Durumu |
Felsefe Tarihi (s.578-583) |
yüzyüze (anlatım) |
|
14 |
Türkiye ve felsefe |
Genel Anlatım |
yüzyüze (anlatım) |
|
15 |
Genel değerlendirme |
Genel Anlatım |
yüzyüze (anlatım) |
|
16/17 |
final sınavı |
eski konuların gözden geçirilmesi |
yazılı sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
İslam Dini’nin temel kavramları, kaynakları, esasları, değerleri ve felsefesini tanımlar. |
3 |
|
2 |
Din olgusunun, insan ve toplum yapısının oluşmasına, değişmesine ve gelişmesine etkilerini açıklar. |
4 |
|
3 |
İslam Tarih ve Medeniyetinin oluşum ve gelişim süreçlerini açıklar. |
4 |
|
4 |
Müslüman toplumların sosyo-kültürel, dinî, siyasî ve iktisadî yapısını tanımlar. |
3 |
|
5 |
Temel dini metinleri okur, açıklar ve yorumlar. |
3 |
|
6 |
Bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak doğru dini bilgiye ulaşır, elde edilen bilgiyi değerlendirir ve kullanır. |
4 |
|
7 |
Günümüz ihtiyaçları çerçevesinde temel dinî problemleri tespit eder ve çözüm üretir. |
4 |
|
8 |
İslam tarihi, kültürü, sanat ve edebiyatı alanında bilgi ve beceri kazanır. |
3 |
|
9 |
Bilimsel ve felsefî alanda elde edilen birikimleri ilahiyat alanına taşır. |
4 |
|
10 |
İslami ilimler tarihinde ortaya konan bilimsel birikim ve tarihi tecrübeyi tasnif eder ve sorgular. |
4 |
|
11 |
İtikat, ibadet, ahlak ve muamelât açısından İslam dinini doğru olarak açıklar. |
3 |
|
12 |
Din, bilim, sanat, felsefe ve ahlakın birbirlerini tamamlayan unsurlar olduğunu ve birlikte düşünülmesi gerektiğini ayırt eder. |
4 |
|
13 |
İnanca ve kutsallık atfedilen değerlere saygı gösterir, bir arada yaşama kültürünü destekler. |
4 |
|
14 |
Dini değerlerin toplumda birleştirici, bütünleştirici, uzlaştırıcı rolüne uygun tutum ve davranışları destekler. |
4 |
|
15 |
Pratik din hizmetleri, din eğitimi ve öğretimi alanlarında görev yapar. |
3 |
|
16 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|