|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Farsça |
|
Dersin Kodu |
: |
ILS318 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
2 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. NURAN ÖZTÜRK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Öğrenciler şahıs zamirlerini belirleyebilecek. Öğrenciler çekimleri belirleyebilecek. Öğrenciler türeme yapılarını bilebilecek. Öğrenciler Farsçanın zamanlarla fiil çekimlerini kullanabilirler. Öğrenciler Farsça cümle yapısını kavrar. Öğrenciler Farsçadan Türkçeye basit düzeyde çeviriler yapabilir. Öğrenciler klasik Fars edebiyatı örneklerini tanır. Öğrenciler basit düzeyde modern Farsça´dan Türkçeye tercüme yapabilirler.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
ILS311 Farsça 1
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Osmanlı Türk dönemi ve klasik edebiyat metinlerinin dil ve üslup değerlendirilmesinde Farsçanın önemini anlamak |
|
Dersin İçeriği |
: |
Farsça örnek metinlerle Fars grameri öğretilecektir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
derslik, laboratuvar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Giriş/ Dersin Tanıtımı |
Derste kullanılacak kaynakların temin edilmesi |
Düz anlatım,
Tartışma,
Uygulama |
|
2 |
Fiil çekimleri I |
Öğrenciye fiil çekim tablosu verilecek. |
Düz anlatım,
Tartışma,
Uygulama |
|
3 |
düzenli düzensiz fiiller |
Fiil çekim tablosuna çalışılacak. |
Düz anlatım,
Tartışma,
Uygulama |
|
4 |
Fasça zamanlar ve dilek cümleleri |
Zaman tablosu oluşturulacak. |
Düz anlatım,
Tartışma,
Uygulama |
|
5 |
Farsça isim ve fiil cümleleri |
Öğrenciye anlatılacak yapıya uygun metinler önceden verilecektir. |
Düz anlatım,
Tartışma,
Uygulama |
|
6 |
Farsça cümle ögeleri |
Ders kitabındaki cümle çözümleme örnekleri incelenecektir. |
Düz anlatım,
Tartışma,
Uygulama |
|
7 |
Okuma alıştırması |
Öğrencinin için seçilerek verilmiş Farsça metinlere hazırlık |
Düz anlatım,
Tartışma,
Uygulama |
|
8 |
Ara sınav |
sınava hazırlık |
ara sınav |
|
9 |
Klasik metinlerden okumalar |
Öğrencinin için seçilerek verilmiş Farsça metinlere hazırlık |
Düz anlatım,
Tartışma,
Uygulama |
|
10 |
Klasik metinlerden okumalar |
Öğrencinin için seçilerek verilmiş Farsça metinlere hazırlık |
Düz anlatım,
Tartışma,
Uygulama |
|
11 |
Metin okuma ve çeviri |
Öğrencinin için seçilerek verilmiş Farsça metinlere hazırlık |
Düz anlatım,
Tartışma,
Uygulama |
|
12 |
Metin okuma ve çeviri |
Öğrencinin için seçilerek verilmiş Farsça metinlere hazırlık |
Düz anlatım,
Tartışma,
Uygulama |
|
13 |
Metin okuma ve çeviri |
Öğrencinin için seçilerek verilmiş Farsça metinlere hazırlık |
Düz anlatım,
Tartışma,
Uygulama |
|
14 |
Metin okuma ve çeviri |
Öğrencinin için seçilerek verilmiş Farsça metinlere hazırlık |
Düz anlatım,
Tartışma,
Uygulama |
|
15 |
Denel değerlendirme ve tekrar |
Genel tekrar |
Düz anlatım,
Tartışma,
Uygulama |
|
16/17 |
Final Sınavı |
sınava hazırlık |
yazılı yoklama |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Kanar, Mehmet, (1993), Büyük Türkçe-Farsça Sözlük, Birim Yay., İstanbul.
Tokmak, Naci, (1995), Farsça-Türkçe Ortak Deyimler, Çantay Kitabevi, İstanbul.
Semere, Yedullah, (1991), Farsça Öğretim Seti, AZFA Yay., İstanbul.
Şükun, Ziya, (1984), Farsça-Türkçe Lügat, Gencine-i Güftar Ferheng-i Ziya, 3 Cilt, MEB Yay., İstanbul.
Ateş, Ahmet, Tarzi, Abdulvehhab, (1982), Farsça Grameri, Tercüman Yay., İstanbul.
Yıldırım, Nimet, (2000), Farsça Dilbilgisi, Erzurum.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
4 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
İslam Dini’nin temel kavramları, kaynakları, esasları, değerleri ve felsefesini tanımlar. |
1 |
|
2 |
Din olgusunun, insan ve toplum yapısının oluşmasına, değişmesine ve gelişmesine etkilerini açıklar. |
1 |
|
3 |
İslam Tarih ve Medeniyetinin oluşum ve gelişim süreçlerini açıklar. |
4 |
|
4 |
Müslüman toplumların sosyo-kültürel, dinî, siyasî ve iktisadî yapısını tanımlar. |
2 |
|
5 |
Temel dini metinleri okur, açıklar ve yorumlar. |
3 |
|
6 |
Bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak doğru dini bilgiye ulaşır, elde edilen bilgiyi değerlendirir ve kullanır. |
2 |
|
7 |
Günümüz ihtiyaçları çerçevesinde temel dinî problemleri tespit eder ve çözüm üretir. |
1 |
|
8 |
İslam tarihi, kültürü, sanat ve edebiyatı alanında bilgi ve beceri kazanır. |
5 |
|
9 |
Bilimsel ve felsefî alanda elde edilen birikimleri ilahiyat alanına taşır. |
1 |
|
10 |
İslami ilimler tarihinde ortaya konan bilimsel birikim ve tarihi tecrübeyi tasnif eder ve sorgular. |
1 |
|
11 |
İtikat, ibadet, ahlak ve muamelât açısından İslam dinini doğru olarak açıklar. |
1 |
|
12 |
Din, bilim, sanat, felsefe ve ahlakın birbirlerini tamamlayan unsurlar olduğunu ve birlikte düşünülmesi gerektiğini ayırt eder. |
1 |
|
13 |
İnanca ve kutsallık atfedilen değerlere saygı gösterir, bir arada yaşama kültürünü destekler. |
2 |
|
14 |
Dini değerlerin toplumda birleştirici, bütünleştirici, uzlaştırıcı rolüne uygun tutum ve davranışları destekler. |
1 |
|
15 |
Pratik din hizmetleri, din eğitimi ve öğretimi alanlarında görev yapar. |
1 |
|
16 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
10 |
2 |
20 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
4 |
2 |
8 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 59 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.36 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
|
|
|