Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Farsça

Dersin Kodu : ILS318

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 2

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. NURAN ÖZTÜRK

Dersin Öğrenme Kazanımları : Öğrenciler şahıs zamirlerini belirleyebilecek.
Öğrenciler çekimleri belirleyebilecek.
Öğrenciler türeme yapılarını bilebilecek.
Öğrenciler Farsçanın zamanlarla fiil çekimlerini kullanabilirler.
Öğrenciler Farsça cümle yapısını kavrar.
Öğrenciler Farsçadan Türkçeye basit düzeyde çeviriler yapabilir.
Öğrenciler klasik Fars edebiyatı örneklerini tanır.
Öğrenciler basit düzeyde modern Farsça´dan Türkçeye tercüme yapabilirler.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : ILS311 Farsça 1

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Osmanlı Türk dönemi ve klasik edebiyat metinlerinin dil ve üslup değerlendirilmesinde Farsçanın önemini anlamak

Dersin İçeriği : Farsça örnek metinlerle Fars grameri öğretilecektir.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : derslik, laboratuvar


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Giriş/ Dersin Tanıtımı Derste kullanılacak kaynakların temin edilmesi Düz anlatım, Tartışma, Uygulama
2 Fiil çekimleri I Öğrenciye fiil çekim tablosu verilecek. Düz anlatım, Tartışma, Uygulama
3 düzenli düzensiz fiiller Fiil çekim tablosuna çalışılacak. Düz anlatım, Tartışma, Uygulama
4 Fasça zamanlar ve dilek cümleleri Zaman tablosu oluşturulacak. Düz anlatım, Tartışma, Uygulama
5 Farsça isim ve fiil cümleleri Öğrenciye anlatılacak yapıya uygun metinler önceden verilecektir. Düz anlatım, Tartışma, Uygulama
6 Farsça cümle ögeleri Ders kitabındaki cümle çözümleme örnekleri incelenecektir. Düz anlatım, Tartışma, Uygulama
7 Okuma alıştırması Öğrencinin için seçilerek verilmiş Farsça metinlere hazırlık Düz anlatım, Tartışma, Uygulama
8 Ara sınav sınava hazırlık ara sınav
9 Klasik metinlerden okumalar Öğrencinin için seçilerek verilmiş Farsça metinlere hazırlık Düz anlatım, Tartışma, Uygulama
10 Klasik metinlerden okumalar Öğrencinin için seçilerek verilmiş Farsça metinlere hazırlık Düz anlatım, Tartışma, Uygulama
11 Metin okuma ve çeviri Öğrencinin için seçilerek verilmiş Farsça metinlere hazırlık Düz anlatım, Tartışma, Uygulama
12 Metin okuma ve çeviri Öğrencinin için seçilerek verilmiş Farsça metinlere hazırlık Düz anlatım, Tartışma, Uygulama
13 Metin okuma ve çeviri Öğrencinin için seçilerek verilmiş Farsça metinlere hazırlık Düz anlatım, Tartışma, Uygulama
14 Metin okuma ve çeviri Öğrencinin için seçilerek verilmiş Farsça metinlere hazırlık Düz anlatım, Tartışma, Uygulama
15 Denel değerlendirme ve tekrar Genel tekrar Düz anlatım, Tartışma, Uygulama
16/17 Final Sınavı sınava hazırlık yazılı yoklama


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Kanar, Mehmet, (1993), Büyük Türkçe-Farsça Sözlük, Birim Yay., İstanbul.
 Tokmak, Naci, (1995), Farsça-Türkçe Ortak Deyimler, Çantay Kitabevi, İstanbul.
 Semere, Yedullah, (1991), Farsça Öğretim Seti, AZFA Yay., İstanbul.
 Şükun, Ziya, (1984), Farsça-Türkçe Lügat, Gencine-i Güftar Ferheng-i Ziya, 3 Cilt, MEB Yay., İstanbul.
 Ateş, Ahmet, Tarzi, Abdulvehhab, (1982), Farsça Grameri, Tercüman Yay., İstanbul.
 Yıldırım, Nimet, (2000), Farsça Dilbilgisi, Erzurum.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 4 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 İslam Dini’nin temel kavramları, kaynakları, esasları, değerleri ve felsefesini tanımlar. 1
2 Din olgusunun, insan ve toplum yapısının oluşmasına, değişmesine ve gelişmesine etkilerini açıklar. 1
3 İslam Tarih ve Medeniyetinin oluşum ve gelişim süreçlerini açıklar. 4
4 Müslüman toplumların sosyo-kültürel, dinî, siyasî ve iktisadî yapısını tanımlar. 2
5 Temel dini metinleri okur, açıklar ve yorumlar. 3
6 Bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak doğru dini bilgiye ulaşır, elde edilen bilgiyi değerlendirir ve kullanır. 2
7 Günümüz ihtiyaçları çerçevesinde temel dinî problemleri tespit eder ve çözüm üretir. 1
8 İslam tarihi, kültürü, sanat ve edebiyatı alanında bilgi ve beceri kazanır. 5
9 Bilimsel ve felsefî alanda elde edilen birikimleri ilahiyat alanına taşır. 1
10 İslami ilimler tarihinde ortaya konan bilimsel birikim ve tarihi tecrübeyi tasnif eder ve sorgular. 1
11 İtikat, ibadet, ahlak ve muamelât açısından İslam dinini doğru olarak açıklar. 1
12 Din, bilim, sanat, felsefe ve ahlakın birbirlerini tamamlayan unsurlar olduğunu ve birlikte düşünülmesi gerektiğini ayırt eder. 1
13 İnanca ve kutsallık atfedilen değerlere saygı gösterir, bir arada yaşama kültürünü destekler. 2
14 Dini değerlerin toplumda birleştirici, bütünleştirici, uzlaştırıcı rolüne uygun tutum ve davranışları destekler. 1
15 Pratik din hizmetleri, din eğitimi ve öğretimi alanlarında görev yapar. 1
16 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 10 2 20
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 4 2 8
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 59
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.36
Dersin AKTS Kredisi: 2