|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Malzeme Bilgisi |
|
Dersin Kodu |
: |
CEV214 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. ÇAĞATAYHAN BEKİRERSU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1. Çevre Mühendisliği alanında kullanılan yapı ve donanım malzemelerini tanımak 2. Malzemeleri kullanım, uygulama, işletme ve maliyet açısından avantaj ve dezavantajlarını anlamak 3. Malzemelerin genel özelliklerinin ve tercih kriterlerinin anlaşılması
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Çevre Mühendisliği alanında ihtiyaç duyulan çevre tesislerinin yapımı ve işletilmesinde ihtiyaç duyulan malzemelerin genel özelliklerinin ve uygulama alanlarının mühendis adaylarına kavratılmasıdır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Malzeme Bilgisi dersi çevre mühendisliği uygulamaları kapsamında ele alınan yapıların projelendirilmesi ve inşası aşamalarında amaca uygun malzeme seçimi ve geliştirilmesini esas almaktadır. Örnekler üzerinde malzeme grupları tanımlanmakta, malzemelerin mekanik, fiziksel ve kimyasal özellikleri incelenmektedir. Çevre mühendisliğinde kullanılan malzemeler tanıtılarak üretim süreçleri ve uygulama esasları hakkında bilgi verilmektedir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Malzeme bilimi, önemi ve Çevre Mühendisliği uygulamalarında kullanılan malzemelerin sınıflandırılması |
Yok. |
Yüz yüze |
|
2 |
Malzeme tanıtım yöntemi ve genel özelliklerinin anlaşılması |
Yok. |
Yüz yüze |
|
3 |
Aynı amaca yönelik kullanılabilecek malzemelerin avantaj ve dezavantajları |
Yok. |
Yüz yüze |
|
4 |
Bağlayıcı malzemelerin sınıflandırılması, özellikleri ve uygulama alanları |
Yok. |
Yüz yüze |
|
5 |
Donatı malzemesinin sınıflandırılması, özellikleri ve uygulama alanları |
Yok. |
Yüz yüze |
|
6 |
Metallerin sınıflandırılması, özellikleri ve uygulama alanları |
Yok. |
Yüz yüze |
|
7 |
Pişmiş toprak malzemelerin sınıflandırılması, özellikleri ve uygulama alanları |
Yok. |
Yüz yüze |
|
8 |
Ara sınav |
Yok. |
Sınıfta yazılı sınav |
|
9 |
Mekanik malzemelerin sınıflandırılması, özellikleri ve uygulama alanları |
Yok. |
Yüz yüze, görsel sunum |
|
10 |
Plastik malzemelerin sınıflandırılması, özellikleri ve uygulama alanları |
Yok. |
Yüz yüze, görsel sunum |
|
11 |
Jeotekstil/Jeomembran malzemelerin sınıflandırılması, özellikleri ve uygulama alanları |
Yok. |
Yüz yüze, görsel sunum |
|
12 |
Yalıtım malzemelerinin sınıflandırılması, özellikleri ve uygulama alanları |
Yok. |
Yüz yüze, görsel sunum |
|
13 |
Kum, çakıl ve agrega malzemelerinin sınıflandırılması, özellikleri ve uygulama alanları |
Yok. |
Yüz yüze, görsel sunum |
|
14 |
Diğer malzemelerin sınıflandırılması, özellikleri ve uygulama alanları |
Yok. |
Yüz yüze, görsel sunum |
|
15 |
Final Sınavı |
Yok. |
Sınıfta yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Ders notları
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
80 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
20 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde yeterli altyapıya sahip olma |
3 |
|
2 |
Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde sahip olduğu kuramsal bilgileri uygulayabilme |
1 |
|
3 |
Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi |
1 |
|
4 |
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi |
2 |
|
5 |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları, uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve kullanma, modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi |
1 |
|
6 |
Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi |
1 |
|
7 |
Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin çalışabilme |
2 |
|
8 |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme |
5 |
|
9 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme |
5 |
|
10 |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, en az bir yabancı dili alanındaki gelişmeleri izleyebilecek düzeyde kullanma |
1 |
|
11 |
Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme |
1 |
|
12 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci |
5 |
|
13 |
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık |
4 |
|
14 |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak |
5 |
|
15 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
13 |
2 |
26 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
13 |
4 |
52 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
5 |
5 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 87 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.48 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|