Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Malzeme Bilgisi

Dersin Kodu : CEV214

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. ÇAĞATAYHAN BEKİRERSU

Dersin Öğrenme Kazanımları : 1. Çevre Mühendisliği alanında kullanılan yapı ve donanım malzemelerini tanımak
2. Malzemeleri kullanım, uygulama, işletme ve maliyet açısından avantaj ve dezavantajlarını anlamak
3. Malzemelerin genel özelliklerinin ve tercih kriterlerinin anlaşılması

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Çevre Mühendisliği alanında ihtiyaç duyulan çevre tesislerinin yapımı ve işletilmesinde ihtiyaç duyulan malzemelerin genel özelliklerinin ve uygulama alanlarının mühendis adaylarına kavratılmasıdır.

Dersin İçeriği : Malzeme Bilgisi dersi çevre mühendisliği uygulamaları kapsamında ele alınan yapıların projelendirilmesi ve inşası aşamalarında amaca uygun malzeme seçimi ve geliştirilmesini esas almaktadır. Örnekler üzerinde malzeme grupları tanımlanmakta, malzemelerin mekanik, fiziksel ve kimyasal özellikleri incelenmektedir. Çevre mühendisliğinde kullanılan malzemeler tanıtılarak üretim süreçleri ve uygulama esasları hakkında bilgi verilmektedir.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Malzeme bilimi, önemi ve Çevre Mühendisliği uygulamalarında kullanılan malzemelerin sınıflandırılması Yok. Yüz yüze
2 Malzeme tanıtım yöntemi ve genel özelliklerinin anlaşılması Yok. Yüz yüze
3 Aynı amaca yönelik kullanılabilecek malzemelerin avantaj ve dezavantajları Yok. Yüz yüze
4 Bağlayıcı malzemelerin sınıflandırılması, özellikleri ve uygulama alanları Yok. Yüz yüze
5 Donatı malzemesinin sınıflandırılması, özellikleri ve uygulama alanları Yok. Yüz yüze
6 Metallerin sınıflandırılması, özellikleri ve uygulama alanları Yok. Yüz yüze
7 Pişmiş toprak malzemelerin sınıflandırılması, özellikleri ve uygulama alanları Yok. Yüz yüze
8 Ara sınav Yok. Sınıfta yazılı sınav
9 Mekanik malzemelerin sınıflandırılması, özellikleri ve uygulama alanları Yok. Yüz yüze, görsel sunum
10 Plastik malzemelerin sınıflandırılması, özellikleri ve uygulama alanları Yok. Yüz yüze, görsel sunum
11 Jeotekstil/Jeomembran malzemelerin sınıflandırılması, özellikleri ve uygulama alanları Yok. Yüz yüze, görsel sunum
12 Yalıtım malzemelerinin sınıflandırılması, özellikleri ve uygulama alanları Yok. Yüz yüze, görsel sunum
13 Kum, çakıl ve agrega malzemelerinin sınıflandırılması, özellikleri ve uygulama alanları Yok. Yüz yüze, görsel sunum
14 Diğer malzemelerin sınıflandırılması, özellikleri ve uygulama alanları Yok. Yüz yüze, görsel sunum
15 Final Sınavı Yok. Sınıfta yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Ders notları
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 80
    Ödev/Proje/Diğer 1 20
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde yeterli altyapıya sahip olma 3
2 Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde sahip olduğu kuramsal bilgileri uygulayabilme 1
3 Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi 1
4 Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi 2
5 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları, uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve kullanma, modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi 1
6 Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi 1
7 Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin çalışabilme 2
8 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme 5
9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme 5
10 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, en az bir yabancı dili alanındaki gelişmeleri izleyebilecek düzeyde kullanma 1
11 Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme 1
12 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci 5
13 Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık 4
14 Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak 5
15 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 13 2 26
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 13 4 52
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 5 5
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 87
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.48
Dersin AKTS Kredisi: 3