Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Serin İklim Tahılları

Dersin Kodu : TBP401

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. MÜJDE KOÇ
Prof.Dr. TACETTİN YAĞBASANLAR

Dersin Öğrenme Kazanımları : Serin iklim tahıllarının önemini, sistematikteki yerini, adlandırılmasını öğrenir
Serin iklim tahıllarının morfolojik ve gelişimsel özelliklerini bilir, birbirinden ayırabilir
Büyüme ve gelişmede çevre koşullarının etkisini kavrar
Serin iklim tahıllarında verim oluşum süreçlerini irdeler
Serin iklim tahılları yetiştirme becerisini kazanır

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Serin iklim tahılları hakkında temel bilgi vermek

Dersin İçeriği : Serin iklim tahıllarının önemi, adaptasyonu, yapısı ve kültürü hakkında genel ve özel bilgiler

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik, laboratuvar


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Serin iklim tahıllarının ekonomik önemi Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
2 Serin iklim tahıllarının sınıflandırılması ve adaptasyonu Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
3 Serin iklim tahıllarının yapı ve morfolojisi Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
4 Serin iklim tahıllarında büyüme ve gelişme, çimlenme-çıkış, erken vejetatif dönem Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
5 Serin iklim tahıllarında büyüme ve gelişme, kardeşlenme seyri, sap uzaması Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
6 Serin iklim tahıllarında büyüme ve gelişme, reprodüktif dönem (başak-salkım büyümesi) Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
7 Serin iklim tahıllarında dane büyümesi ve bu konu hakkında ödev verilecektir Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
8 Serin iklim tahıllarında verim potansiyeli, potansiyel verim, biyolojik verim, hasat indeksi, dane verimi ve ögeleri Ders ile ilgili bilgilerin okunması. Düz anlatım, gösterim ve tartışma
9 Ara sınav Ara sınav hazırlığı Düz anlatım, gösterim ve tartışma
10 Türkiye’de yetiştirilen buğday çeşitleri, buğdayın adaptasyonu Ders ile ilgili bilgilerin okunması. Düz anlatım, gösterim ve tartışma
11 Buğdayın kültürü Ders ile ilgili bilgilerin okunması. Düz anlatım, gösterim ve tartışma
12 Arpanın ekonomik önemi, orijini ve taksonomisi Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
13 Türkiye’de yetiştirilen arpa çeşitleri, arpanın adaptasyonu ve kültürü Ders ile ilgili bilgilerin okunması. Düz anlatım, gösterim ve tartışma
14 Çavdar ve yulafın ekonomik önemi, adaptasyonu ve kültürü Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
15 Tritikale elde edilmesinin nedenleri, adaptasyonu ve kültürü Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
16/17 Yıl sonu sınavı Final sınavına hazırlık Düz anlatım, gösterim ve tartışma


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  PERRY, M.W., HİLLMAN, 1991.The Wheat Book — A Technical Manual for Wheat Producers. Department of Agriculture, Western Australia, Bulletin 4196
 Kün, E. 2000. Serin İklim Tahılları A.Ü. Yayınları: 1032
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 2 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı alanlarında bilgi sahibi olma. 4
2 Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı uygulamalarında problemleri saptama, tanımlama ve çözme. 4
3 Tarla bitkileri ile ilgili temel kavramları sentezleme becerisi kazanma. 4
4 Ziraat mühendisliği ile ilgili sorunları tanıma, karar verme ve çözümleme konularında inisiyatif kullanma. 3
5 Sürdürülebilir tarım, çevre ve doğal kaynakların korunması, biyolojik çeşitlilik ve bitki gen kaynaklarının muhafazası konularında bilinç kazanma. 2
6 İklim ve toprağı en iyi şekilde kullanabilecek, bitkisel üretim sağlama yeteneği kazanma. 2
7 Tarla bitkileri ıslahı ve biyoteknolojisi konularının temel esaslarını öğrenme. 0
8 Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı uygulamalarında modern teknik araçları seçme ve kullanma. 1
9 Amaca uygun araştırma denemesi kurabilme ve sonuçları bilimsel yöntemlerle yorumlayabilme özelliği kazanma. 2
10 Bireysel ve ekip çalışması yapabilme yeteneğini kazanma. 1
11 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini benimseme. 0
12 Alanıyla ilgili etkili ve sağlıklı iletişim kurmak ve iletişim teknolojilerini kullanma. 0
13 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 3
14 Meslek etiğine saygılı olma. 2
15 Ziraat mühendisliği ile ilgili mevzuata ve yönetim sistemlerine hakim olma. 3
16 Ziraat Mühendisliği alanında plan ve proje yapabilecek, uygulayabilecek, yönetebilecek ve izleyebilecek yetkinliğe sahip olma. 2
17 Öğrendiği bilgileri analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme. 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 2 4
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 78
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.12
Dersin AKTS Kredisi: 3