|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Baklagil yem bitkilerinin Dünya ve Ülkemizdeki yeri ve önemi |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması
|
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
2 |
Yoncanın sınıflandırılması, bitkisel özellikleri, iklim ve toprak istekleri |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması
|
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
3 |
Yoncanın kaba yem ve tohum üretiminde ekim, bakım ve hasat teknikleri |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması
|
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
4 |
Korunganın sınıflandırılması, bitkisel özellikleri, iklim ve toprak istekleri |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması
|
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
5 |
Korunganın kaba yem ve tohum üretiminde ekim, bakım ve hasat tenikleri |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması
|
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
6 |
Fiğin sınıflandırılması, bitkisel özellikleri, iklim ve toprak istekleri |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması
|
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
7 |
Fiğin kaba yem ve tohum üretiminde ekim, bakım ve hasat teknikleri |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması
|
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
8 |
Üçgüller cinsinin sınıflandırılması, bitkisel özellikleri, iklim ve toprak istekleri |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması
|
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
9 |
Tek ve çok yıllık üçgüllerin üretiminde ekim, bakım ve hasat teknikleri |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması
|
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
10 |
Ara sınav |
Ara sınav hazırlığı |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
11 |
Diğer önemli baklagil yem bitkilerinden yembezelyesi,mürdümük ve çemen’nin sınıflandırılması,bitkisel özellikleri,iklim ve toprak istekleri |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması
|
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
12 |
Yembezelyesi,mürdümük ve çemenin kaba yem ve tohum üretiminde ekim, bakım ve hasat teknikleri |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması
|
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
13 |
Tropikal baklagil yem bitkilerinin sınıflandırılması, bitkisel özellikleri, iklim ve toprak istekleri ve bu konu hakkında ödev verilecektir |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması
|
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
14 |
Tropikal baklagil yem bitkilerinin adaptasyonu |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması
|
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
15 |
Tropikal baklagil yem bitkilerinin üretiminde ekim, bakım ve hasat teknikleri |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
16/17 |
Yıl sonu sınavı |
Final sınavına hazırlık
|
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı alanlarında bilgi sahibi olma.
|
2 |
|
2 |
Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı uygulamalarında problemleri saptama, tanımlama ve çözme. |
2 |
|
3 |
Tarla bitkileri ile ilgili temel kavramları sentezleme becerisi kazanma. |
2 |
|
4 |
Ziraat mühendisliği ile ilgili sorunları tanıma, karar verme ve çözümleme konularında inisiyatif kullanma. |
1 |
|
5 |
Sürdürülebilir tarım, çevre ve doğal kaynakların korunması, biyolojik çeşitlilik ve bitki gen kaynaklarının muhafazası konularında bilinç kazanma. |
0 |
|
6 |
İklim ve toprağı en iyi şekilde kullanabilecek, bitkisel üretim sağlama yeteneği kazanma. |
3 |
|
7 |
Tarla bitkileri ıslahı ve biyoteknolojisi konularının temel esaslarını öğrenme. |
0 |
|
8 |
Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı uygulamalarında modern teknik araçları seçme ve kullanma. |
0 |
|
9 |
Amaca uygun araştırma denemesi kurabilme ve sonuçları bilimsel yöntemlerle yorumlayabilme özelliği kazanma. |
1 |
|
10 |
Bireysel ve ekip çalışması yapabilme yeteneğini kazanma. |
0 |
|
11 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini benimseme. |
0 |
|
12 |
Alanıyla ilgili etkili ve sağlıklı iletişim kurmak ve iletişim teknolojilerini kullanma. |
0 |
|
13 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
1 |
|
14 |
Meslek etiğine saygılı olma. |
0 |
|
15 |
Ziraat mühendisliği ile ilgili mevzuata ve yönetim sistemlerine hakim olma. |
0 |
|
16 |
Ziraat Mühendisliği alanında plan ve proje yapabilecek, uygulayabilecek, yönetebilecek ve izleyebilecek yetkinliğe sahip olma. |
3 |
|
17 |
Öğrendiği bilgileri analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|