Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Çayır Mera Islahı |
|
Dersin Kodu |
: |
TBP300 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
2 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. RÜŞTÜ HATİPOĞLU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Çayır-mera ekosistemlerinin uygun geliştirilme yöntemlerinin seçilme esaslarını bilir Merada otlatmanın düzenlenmesi yöntemiyle ıslah esaslarını bilir Çayır-meralarda yabancı ot mücadelesinin esaslarını bilir Çayır-meralarda gübrelemenin esaslarını bilir Çayır-meralarda yeniden tesisin esaslarını bilir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Çayır-Mera ekosistemlerinin geliştirilme prensipleri ve yöntemlerini öğretmek |
|
Dersin İçeriği |
: |
Çayır mera ekosistemlerinin ekonomik önemi ve sağladığı yararlar, çayır mera ıslahı programlarının planlanması, çayır meralarda yabancı otların yaygınlaşma nedenleri ve kontrol altında tutulması için gereken önlemler, bozulan çayır ve meraların yeniden tohumlama teknikleri, uygun tohum karışımlarının hazırlanması, ıslah edilen çayır meraların amenajman prensipleri, çayır-meraların gübreleme teknikleri, çayır meralarda böcek ve zararlılarla savaşım yolları, diğer özel mera ıslahı yöntemleri, çayır mera amenajmanında kullanılan tesis ve barınaklar |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Çayır-mera ekosistemlerinin yapı ve işlevleri |
Konunun ders notundan ve kaynak kitaplardan okunması |
Power point sunusu eşliğinde dersin anlatılması ve tartışma |
|
2 |
Çayır-mera ıslahının tanımı |
Konunun ders notundan ve kaynak kitaplardan okunması |
Power point sunusu eşliğinde dersin anlatılması ve tartışma |
|
3 |
Çayır-mera ıslahının esasları |
Konunun ders notundan ve kaynak kitaplardan okunması |
Power point sunusu eşliğinde dersin anlatılması ve tartışma |
|
4 |
Otlatmanın düzenlenmesi yoluyla mera ıslahı |
Konunun ders notundan ve kaynak kitaplardan okunması |
Power point sunusu eşliğinde dersin anlatılması ve tartışma |
|
5 |
Çayır-meralarda gübrelemenin esasları |
Konunun ders notundan ve kaynak kitaplardan okunması |
Power point sunusu eşliğinde dersin anlatılması ve tartışma |
|
6 |
Çayır-meralarda gübreleme |
Konunun ders notundan ve kaynak kitaplardan okunması |
Power point sunusu eşliğinde dersin anlatılması ve tartışma |
|
7 |
Çayır-meralarda yabancı ot kavramı ve çayır-mera yabancı otlarının sınıflandırılması |
Konunun ders notundan ve kaynak kitaplardan okunması |
Power point sunusu eşliğinde dersin anlatılması ve tartışma |
|
8 |
Çayır-meralarda yabancı ot kontrolünün esasları |
Konunun ders notundan ve kaynak kitaplardan okunması |
Power point sunusu eşliğinde dersin anlatılması ve tartışma |
|
9 |
Çayır-meralarda toprak ve su muhafaza yöntemleri
|
Konunun ders notundan ve kaynak kitaplardan okunması |
Power point sunusu eşliğinde dersin anlatılması ve tartışma |
|
10 |
Ara sınav |
Ara sınava kadar işlenmiş konuları verilen ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak |
Yazılı sınav |
|
11 |
Otlatmayı kolaylaştırıcı mera tesis ve yapıları |
Konunun ders notundan ve kaynak kitaplardan okunması |
Power point sunusu eşliğinde dersin anlatılması ve tartışma |
|
12 |
Çayır-meralarda suni tohumlamanın esasları |
Konunun ders notundan ve kaynak kitaplardan okunması |
Power point sunusu eşliğinde dersin anlatılması ve tartışma |
|
13 |
Çayır-meralarda suni tohumlama uygulamaları |
Konunun ders notundan ve kaynak kitaplardan okunması |
Power point sunusu eşliğinde dersin anlatılması ve tartışma |
|
14 |
Kontrollü yakma |
Konunun ders notundan ve kaynak kitaplardan okunması |
Power point sunusu eşliğinde dersin anlatılması ve tartışma |
|
15 |
Çayır-meralarda bakım işlemleri |
Konunun ders notundan ve kaynak kitaplardan okunması |
Power point sunusu eşliğinde dersin anlatılması ve tartışma |
|
16/17 |
Final sınavı |
Dönem sonuna kadar işlenmiş konuları verilen ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak. |
Yazılı sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı alanlarında bilgi sahibi olma.
|
1 |
|
2 |
Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı uygulamalarında problemleri saptama, tanımlama ve çözme. |
1 |
|
3 |
Tarla bitkileri ile ilgili temel kavramları sentezleme becerisi kazanma. |
2 |
|
4 |
Ziraat mühendisliği ile ilgili sorunları tanıma, karar verme ve çözümleme konularında inisiyatif kullanma. |
3 |
|
5 |
Sürdürülebilir tarım, çevre ve doğal kaynakların korunması, biyolojik çeşitlilik ve bitki gen kaynaklarının muhafazası konularında bilinç kazanma. |
4 |
|
6 |
İklim ve toprağı en iyi şekilde kullanabilecek, bitkisel üretim sağlama yeteneği kazanma. |
4 |
|
7 |
Tarla bitkileri ıslahı ve biyoteknolojisi konularının temel esaslarını öğrenme. |
1 |
|
8 |
Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı uygulamalarında modern teknik araçları seçme ve kullanma. |
1 |
|
9 |
Amaca uygun araştırma denemesi kurabilme ve sonuçları bilimsel yöntemlerle yorumlayabilme özelliği kazanma. |
1 |
|
10 |
Bireysel ve ekip çalışması yapabilme yeteneğini kazanma. |
4 |
|
11 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini benimseme. |
4 |
|
12 |
Alanıyla ilgili etkili ve sağlıklı iletişim kurmak ve iletişim teknolojilerini kullanma. |
4 |
|
13 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
4 |
|
14 |
Meslek etiğine saygılı olma. |
4 |
|
15 |
Ziraat mühendisliği ile ilgili mevzuata ve yönetim sistemlerine hakim olma. |
3 |
|
16 |
Ziraat Mühendisliği alanında plan ve proje yapabilecek, uygulayabilecek, yönetebilecek ve izleyebilecek yetkinliğe sahip olma. |
4 |
|
17 |
Öğrendiği bilgileri analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|