|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
İletişim Ve Sunu Teknikleri |
|
Dersin Kodu |
: |
TEP353 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. DİLEK BOSTAN BUDAK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Yeni bilgi ve teknikleri anlaşılır bir şekilde iletebilir. Kırsal alandaki bireylerin inanç, tutum ve davranışlarında değişiklik yapabilir. Farklı yapıdaki bireylere etkin sunum yapabilir. Beden diliyle doğru mesajlar iletebilir ve sözlü mesajlarını destekleyebilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
TEP353 İletişim Ve Sunu Teknikleri
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrencilere, kırsal alanda yaşayan bireylerin sorunlarını anlayabilmesi ve yeni bilgi ve teknikleri uygun yöntemlerle aktarabilmesi amacıyla iletişim becerilerini geliştirme ve etkin sunum yapabilme yetisini kazandırmak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
İletişimin tanımı, kavramı, unsurları, süreci ve önemi. Etkin iletişimin önündeki engeller ve bu engellerle baş edebilme. Beden dilinin önemi ve kullanımı. Etkin sunu teknikleri. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dersin Tanımı, İçeriği ve İşleyişi Konusunda Bilgiler
İletişimin Tanımı ve Önemi |
Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri |
Anlatım |
|
2 |
İletişim Kavramı ve Anlamı |
Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri |
Anlatım |
|
3 |
İletişimin Unsurları ve Süreci |
Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri |
Anlatım |
|
4 |
İletişimin Unsurları ve Süreci |
Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri |
Anlatım |
|
5 |
İletişim Engelleri |
Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri |
Anlatım |
|
6 |
İletişim Engellerini Aşma Yolları |
Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri |
Anlatım |
|
7 |
İletişim Şekilleri |
Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri |
Anlatım |
|
8 |
İletişim Şekilleri |
Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri |
Anlatım |
|
9 |
İletişimin Kalkınmada Önemi |
Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri |
Anlatım |
|
10 |
Ara Sınavı |
Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri |
Yazılı Sınav |
|
11 |
Beden Dili |
Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri |
Anlatım |
|
12 |
Beden Dili |
Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri |
Anlatım |
|
13 |
Sunu Teknikleri |
Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri |
Anlatım |
|
14 |
Sunu Teknikleri |
Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri |
Anlatım |
|
15 |
Öğrenci Sunumları |
Tüm ders notları ve kaynaklar |
Sunum |
|
16/17 |
Öğrenci Sunumları |
Tüm ders notları ve kaynaklar |
Sunum |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Öğretim üyesince hazırlanan ve sürekli güncellenen ders notları ve resimlerle zenginleştirilmiş elektronik ortama aktarılmış sunu
Genel İletişim (Yrd.Doç.Dr. Hasan Tutar ve M.Kemal Yılmaz)
Human Communication (Stewart L.Tubbs ve Slyvia Moss)
İnsan İlişkilerinde 4x4lük İletişim (Oğuz Sayın)
Sözsüz iletişim ve Beden Dili (Doç.Dr.Ersin Altıntaş ve Devrim Çamur)
Communication in Development (Fred L. Casmir)
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Mesleğiyle ilgili ileri düzeyde konuları anlayabilmesine olanak sağlayacak bir altyapı oluşturmak üzere temel bilim ve temel mühendislik dersleriyle ilgili başlıca kuramları açıklayabilme ve uygulayabilme |
0 |
|
2 |
Bitkisel ve hayvansal üretim tekniklerini, bu alanda kullanılan araç-gereçler ile yararlanılan teknolojileri tanımlayabilme, tanıtabilme ve değerlendirebilme; tarımın ulusal ekonomi ve dünya ekonomisindeki yerini, önemini ve gelişimini açıklayabilme |
0 |
|
3 |
Tarım sektöründe üretimden tüketime kadar yer alan tüm aşamaların karakteristik özelliklerini ve aralarındaki ilişkileri tanımlayabilme, kaynakların etkin kullanımı ve sürdürülebilirliği ile ilgili temel kavramları tanımlayabilme, bu amaçla yararlanılan temel ekonomik ilkeleri açıklayabilme ve uygulayabilme |
0 |
|
4 |
Tarım sektörü ve kırsal alanlardaki faaliyetler üzerinde etkili olan başlıca ekonomik, sosyal, doğal, kültürel, kurumsal, örgütsel ve yasal faktörleri, ulusal ve uluslararası güçleri ve aralarındaki etkileşimi, evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini, ilgili kavram, düşünce, kuram ve yöntemleri açıklayabilme |
0 |
|
5 |
Tarım sektöründe karşılaşılan sorunlara ekonomi biliminin temel ilkelerini uygulayabilme |
0 |
|
6 |
Tarımsal üretim karar sürecinde kullanılacak ekonomik ve sosyal verileri çizelgeler, şekiller ve matematiksel semboller ile gösterebilme ve sözel olarak ifade edebilme |
0 |
|
7 |
Ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir kaynak yönetimi, kırsal kalkınma, planlama ve teknoloji kullanımına yönelik bilgileri bitkisel ve hayvansal üretim ve pazarlama süreçlerine uygulayabilme |
0 |
|
8 |
Tarım sektöründe karşılaşılan sorunların analizine ilişkin gerekli verileri belirleme, toplama, eleştirel gözle inceleme, kullanma, uygun çerçeve, model ve yöntem seçme, verileri analiz etme, analiz sonuçlarını değerlendirebilme |
0 |
|
9 |
Ekonomik ve sosyal verilerin analizinde temel bilgi teknolojilerinden ve bu amaçla hazırlanmış yazılımlardan yararlanma ve sonuçları yorumlama |
0 |
|
10 |
Alanıyla ilgili çalışmaları yasal mevzuata uygun ve bağımsız bir şekilde yürütebilme; bu alanlarda danışmanlık, denetim, bilirkişilik yapabilme; disiplinler arası çalışmalara, ekip çalışmalarına katılabilme |
0 |
|
11 |
Alanıyla ilgili güncel bilgilere erişebilme, edindiği bilgileri sorgulayabilme ve amaca uygun değerlendirerek kamu yararına kullanabilme |
3 |
|
12 |
Sözlü ve yazılı olarak uzman ve uzman olmayan kişilerle iletişim kurabilme, bu amaçla en uygun iletişim yöntemlerini seçebilme; üretici ve örgüt bazında paydaşlarla işbirliği geliştirebilme |
5 |
|
13 |
Mesleki gelişmeleri izleyebilecek ve meslektaşlarıyla ilişki kurabilecek düzeyde genel ve mesleki yabancı dil bilgisinin kazanılması, bilişim ve iletişim teknolojilerinin kullanılabilmesi |
5 |
|
14 |
Tarım sektöründe karşılaşılabilecek sorunları tanıyabilme, kapsamını belirleyebilme, bu konuda uygulanan çözüm, proje ve politikaların etkilerini değerlendirebilme; çözüm, proje ve politika alternatifleri üretebilme, ürettiği veya önerilen alternatiflerin olası etkilerini öngörebilme, alternatifler arasından belirlenen amaca en uygununu seçebilme; proje uygulayabilme, yönetebilme ve izleyebilme |
2 |
|
15 |
Mesleğinin tarihsel gelişimi ve geçirdiği aşamaları, mesleğinin uygulanmasında uyulması zorunlu etik ilkeleri tanımlayabilme ve bu ilkeleri titizlikle uygulama bilincine sahip olma |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
10 |
10 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 86 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.44 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|