Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Makro Ekonomi

Dersin Kodu : TEP302

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. UFUK GÜLTEKİN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Ekonomik sorunları makro ve mikro ölçekte sınıflandırabilir.
Güncel makro ekonomik olayları modeller yardımıyla yorumlayabilir.
Makro ekonomik değişkenler arasında ilişkileri kurarak, olayları bütüncül yaklaşımla sentezleyebilir.
Uluslar arası ekonomik ilişkiler ile ulusal ekonomi etkileşimini kurabilir.
İktisadi politikaların makro ekonomik büyüklükler üzerindeki etkilerini kavrar.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : TEP302 Makro Ekonomi

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Ekonomiyi bir bütün olarak ele alan, toplumsal ölçekteki ekonomik sorunları konu edinen makro ekonominin temel kavramlarını tanıtmak, makro ekonomik değişkenler arasındaki ilişkileri keşfetmelerini sağlamak, ve güncel ekonomik sorunları makro ekonomik modellerle yorumlama yetisini kazandırmak.

Dersin İçeriği : Temel kavramlar, ekonomide mal hizmet ve para akımı, Milli gelir ve milli muhasebe, istihdam, para, Uluslararası iktisat, Ödemeler dengesi, dış ticaret teorisi, Ekonomik büyüme ve kalkınma, Büyüme ve verimlilik, kalkınma politikası.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Temel kavramlar, ekonomide mal hizmet ve para akımı Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri Anlatım
2 Milli gelir ve milli muhasebe, GSMH, MG, Kişisel gelir, harcanabilir gelir, gerçek ve cari değerler, Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri Anlatım
3 Milli gelirin hesaplanma yöntemleri Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri Anlatım
4 MG ve istihdam, gelir tüketim tasarruf yatırım arasındaki ilişkiler Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri Anlatım
5 Para ve para talebi, likidite, faiz, para arzı Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri Anlatım
6 Para politikası, fiyatlar genel düzeyi, paranın değeri Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri Anlatım
7 Enflasyon, stagflayon, deflasyon Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri Anlatım
8 Mali politikalar ve milli gelir, kamu harcamaları, vergiler ve milli gelir Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri Anlatım
9 Ara sınav Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri Yazılı Sınav
10 Uluslararası iktisat Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri Anlatım
11 Ödemeler dengesi, dış ticaret teorisi Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri Anlatım
12 Döviz ve döviz kuru, devaluasyon, revaluasyon Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri Anlatım
13 Ekonomik büyüme ve kalkınma, anlamı niteliği ve ölçümü Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri Anlatım
14 Büyüme ve verimlilik, kalkınma politikası Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri Anlatım
15 Genel Tekrar Tüm ders notu ve kaynaklar Anlatım
16/17 Final Sınavı Tüm ders notu ve kaynaklar Yazılı Sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Öğretim üyesince hazırlanan ve sürekli güncellenen ders notları
 Makro Ekonomi (Prof.Dr. İlker PARASIZ)
 Makroekonomiye Giriş (Prof.Dr. Tümay ERTEK)
 Makro İktisada Giriş (Prof.Dr. Kenan ÇELİK)
 Makro Ekonomi (Prof.Dr. Tevfik PEKİN)
 İşletme ve iktisat fakültelerinin ders kitapları, ekonomi ile ilgili internet siteleri.
 Yazılı ve görsel medya kaynakları (İnternet kaynakları ve güncel ekonomik haberler).
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 1 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Mesleğiyle ilgili ileri düzeyde konuları anlayabilmesine olanak sağlayacak bir altyapı oluşturmak üzere temel bilim ve temel mühendislik dersleriyle ilgili başlıca kuramları açıklayabilme ve uygulayabilme 0
2 Bitkisel ve hayvansal üretim tekniklerini, bu alanda kullanılan araç-gereçler ile yararlanılan teknolojileri tanımlayabilme, tanıtabilme ve değerlendirebilme; tarımın ulusal ekonomi ve dünya ekonomisindeki yerini, önemini ve gelişimini açıklayabilme 1
3 Tarım sektöründe üretimden tüketime kadar yer alan tüm aşamaların karakteristik özelliklerini ve aralarındaki ilişkileri tanımlayabilme, kaynakların etkin kullanımı ve sürdürülebilirliği ile ilgili temel kavramları tanımlayabilme, bu amaçla yararlanılan temel ekonomik ilkeleri açıklayabilme ve uygulayabilme 1
4 Tarım sektörü ve kırsal alanlardaki faaliyetler üzerinde etkili olan başlıca ekonomik, sosyal, doğal, kültürel, kurumsal, örgütsel ve yasal faktörleri, ulusal ve uluslararası güçleri ve aralarındaki etkileşimi, evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini, ilgili kavram, düşünce, kuram ve yöntemleri açıklayabilme 0
5 Tarım sektöründe karşılaşılan sorunlara ekonomi biliminin temel ilkelerini uygulayabilme 3
6 Tarımsal üretim karar sürecinde kullanılacak ekonomik ve sosyal verileri çizelgeler, şekiller ve matematiksel semboller ile gösterebilme ve sözel olarak ifade edebilme 3
7 Ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir kaynak yönetimi, kırsal kalkınma, planlama ve teknoloji kullanımına yönelik bilgileri bitkisel ve hayvansal üretim ve pazarlama süreçlerine uygulayabilme 0
8 Tarım sektöründe karşılaşılan sorunların analizine ilişkin gerekli verileri belirleme, toplama, eleştirel gözle inceleme, kullanma, uygun çerçeve, model ve yöntem seçme, verileri analiz etme, analiz sonuçlarını değerlendirebilme 0
9 Ekonomik ve sosyal verilerin analizinde temel bilgi teknolojilerinden ve bu amaçla hazırlanmış yazılımlardan yararlanma ve sonuçları yorumlama 0
10 Alanıyla ilgili çalışmaları yasal mevzuata uygun ve bağımsız bir şekilde yürütebilme; bu alanlarda danışmanlık, denetim, bilirkişilik yapabilme; disiplinler arası çalışmalara, ekip çalışmalarına katılabilme 0
11 Alanıyla ilgili güncel bilgilere erişebilme, edindiği bilgileri sorgulayabilme ve amaca uygun değerlendirerek kamu yararına kullanabilme 3
12 Sözlü ve yazılı olarak uzman ve uzman olmayan kişilerle iletişim kurabilme, bu amaçla en uygun iletişim yöntemlerini seçebilme; üretici ve örgüt bazında paydaşlarla işbirliği geliştirebilme 0
13 Mesleki gelişmeleri izleyebilecek ve meslektaşlarıyla ilişki kurabilecek düzeyde genel ve mesleki yabancı dil bilgisinin kazanılması, bilişim ve iletişim teknolojilerinin kullanılabilmesi 0
14 Tarım sektöründe karşılaşılabilecek sorunları tanıyabilme, kapsamını belirleyebilme, bu konuda uygulanan çözüm, proje ve politikaların etkilerini değerlendirebilme; çözüm, proje ve politika alternatifleri üretebilme, ürettiği veya önerilen alternatiflerin olası etkilerini öngörebilme, alternatifler arasından belirlenen amaca en uygununu seçebilme; proje uygulayabilme, yönetebilme ve izleyebilme 0
15 Mesleğinin tarihsel gelişimi ve geçirdiği aşamaları, mesleğinin uygulanmasında uyulması zorunlu etik ilkeleri tanımlayabilme ve bu ilkeleri titizlikle uygulama bilincine sahip olma 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 5 5
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü: 77
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.08
Dersin AKTS Kredisi: 3