|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Tarımsal Pazarlama |
|
Dersin Kodu |
: |
TEP307 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. ÖMER FARUK EMEKSİZ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Tarım ürünlerinde talep ve arz kavramı hakkında detaylı bilgi edinir. Piyasa çeşitleri ve fiyat oluşumu hakkında bilgi sahibi olur. Pazarlama karması elemanlarını tanır. Tarımsal ürün pazarlarını yönlendirici kuruluşları öğrenir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
TEP307 Tarımsal Pazarlama
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrencilerin, tarım ürünleri piyasalarında fiyat oluşumu, pazarlama karması unsurları ve tarım ürünleri pazarlarını yönlendiren kuruluşlar hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Tarım ürünlerinde arz, talep kavramları ve çeşitli piyasalarda fiyat oluşumu ile pazarlama karması ve tarımsal ürün pazarlarını yönlendirici kuruluşlar. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
- Pazarlama tanımları ve ekonomik gelişmede pazarlamanın rolü |
Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri |
Anlatım |
|
2 |
- Talebin tanımı, talep çizelgesi, talep kanunu, talep eğrisi |
Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri |
Anlatım |
|
3 |
- Talebi etkileyen faktörler
Söz konusu ve diğer ürünlerin fiyatları (fiyat-talep esnekliği)
|
Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri |
Anlatım |
|
4 |
- Talebi etkileyen faktörler
Tüketicilerin gelirleri (gelir-talep esnekliği)
|
Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri |
Anlatım |
|
5 |
- Talebi etkileyen faktörler
Tüketicilerin geleceğe ilişkin gelir ve fiyat tahminleri
Tüketicilerin zevk ve alışkanlıkları
Tüketicilerin sayıları |
Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri |
Anlatım |
|
6 |
- Tarım ürünleri talebinin özellikleri |
Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri |
Anlatım |
|
7 |
- Arzın tanımı, arz çizelgesi, arz kanunu, arz eğrisi |
Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri |
Anlatım |
|
8 |
- Arzı etkileyen faktörler
Söz konusu ve diğer ürünlerin fiyatları (arz esnekliği)
Üretim faktörlerinin fiyatları |
Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri |
Anlatım |
|
9 |
- Arzı etkileyen faktörler
Üretim tekniği ve verimlilik
Piyasadaki üretici adedi
|
Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri |
Anlatım |
|
10 |
- Tarım ürünleri arzının özellikleri |
Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri |
Anlatım |
|
11 |
- Piyasa çeşitleri ve fiyat oluşumu
Tam rekabet piyasası
Monopol piyasası
Tekelci rekabet piyasası |
Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri |
Anlatım |
|
12 |
- Piyasa çeşitleri ve fiyat oluşumu (devam)
Oligopol piyasası
Monopson piyasası
Üretici-tüketici rantı ve fiyat farklılaştırması |
Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri |
Anlatım |
|
13 |
Ara sınav |
Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri |
Yazılı Sınav |
|
14 |
- Pazarlama karması
Ürün geliştirme
Fiyatlandırma
Dağıtım
Promosyon
|
Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri |
Anlatım |
|
15 |
- Tarımsal ürün pazarlarını yönlendirici kuruluşlar
Pazarlama bordları
Okşin sistemi
Mezatlar
Kollektif Ticari Marka Yönetimi |
Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri |
Anlatım |
|
16/17 |
Yıl Sonu Sınavı |
Tüm ders notu ve kaynaklar |
Yazılı Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
- Öğretim üyesince hazırlanan ve sürekli güncellenen ders notları
Oğuz Yurdakul. Tarım Ürünleri Pazarlaması.
Turan Güneş. Tarımsal Pazarlama.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Mesleğiyle ilgili ileri düzeyde konuları anlayabilmesine olanak sağlayacak bir altyapı oluşturmak üzere temel bilim ve temel mühendislik dersleriyle ilgili başlıca kuramları açıklayabilme ve uygulayabilme |
0 |
|
2 |
Bitkisel ve hayvansal üretim tekniklerini, bu alanda kullanılan araç-gereçler ile yararlanılan teknolojileri tanımlayabilme, tanıtabilme ve değerlendirebilme; tarımın ulusal ekonomi ve dünya ekonomisindeki yerini, önemini ve gelişimini açıklayabilme |
0 |
|
3 |
Tarım sektöründe üretimden tüketime kadar yer alan tüm aşamaların karakteristik özelliklerini ve aralarındaki ilişkileri tanımlayabilme, kaynakların etkin kullanımı ve sürdürülebilirliği ile ilgili temel kavramları tanımlayabilme, bu amaçla yararlanılan temel ekonomik ilkeleri açıklayabilme ve uygulayabilme |
5 |
|
4 |
Tarım sektörü ve kırsal alanlardaki faaliyetler üzerinde etkili olan başlıca ekonomik, sosyal, doğal, kültürel, kurumsal, örgütsel ve yasal faktörleri, ulusal ve uluslararası güçleri ve aralarındaki etkileşimi, evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini, ilgili kavram, düşünce, kuram ve yöntemleri açıklayabilme |
0 |
|
5 |
Tarım sektöründe karşılaşılan sorunlara ekonomi biliminin temel ilkelerini uygulayabilme |
3 |
|
6 |
Tarımsal üretim karar sürecinde kullanılacak ekonomik ve sosyal verileri çizelgeler, şekiller ve matematiksel semboller ile gösterebilme ve sözel olarak ifade edebilme |
0 |
|
7 |
Ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir kaynak yönetimi, kırsal kalkınma, planlama ve teknoloji kullanımına yönelik bilgileri bitkisel ve hayvansal üretim ve pazarlama süreçlerine uygulayabilme |
5 |
|
8 |
Tarım sektöründe karşılaşılan sorunların analizine ilişkin gerekli verileri belirleme, toplama, eleştirel gözle inceleme, kullanma, uygun çerçeve, model ve yöntem seçme, verileri analiz etme, analiz sonuçlarını değerlendirebilme |
0 |
|
9 |
Ekonomik ve sosyal verilerin analizinde temel bilgi teknolojilerinden ve bu amaçla hazırlanmış yazılımlardan yararlanma ve sonuçları yorumlama |
0 |
|
10 |
Alanıyla ilgili çalışmaları yasal mevzuata uygun ve bağımsız bir şekilde yürütebilme; bu alanlarda danışmanlık, denetim, bilirkişilik yapabilme; disiplinler arası çalışmalara, ekip çalışmalarına katılabilme |
0 |
|
11 |
Alanıyla ilgili güncel bilgilere erişebilme, edindiği bilgileri sorgulayabilme ve amaca uygun değerlendirerek kamu yararına kullanabilme |
3 |
|
12 |
Sözlü ve yazılı olarak uzman ve uzman olmayan kişilerle iletişim kurabilme, bu amaçla en uygun iletişim yöntemlerini seçebilme; üretici ve örgüt bazında paydaşlarla işbirliği geliştirebilme |
0 |
|
13 |
Mesleki gelişmeleri izleyebilecek ve meslektaşlarıyla ilişki kurabilecek düzeyde genel ve mesleki yabancı dil bilgisinin kazanılması, bilişim ve iletişim teknolojilerinin kullanılabilmesi |
0 |
|
14 |
Tarım sektöründe karşılaşılabilecek sorunları tanıyabilme, kapsamını belirleyebilme, bu konuda uygulanan çözüm, proje ve politikaların etkilerini değerlendirebilme; çözüm, proje ve politika alternatifleri üretebilme, ürettiği veya önerilen alternatiflerin olası etkilerini öngörebilme, alternatifler arasından belirlenen amaca en uygununu seçebilme; proje uygulayabilme, yönetebilme ve izleyebilme |
4 |
|
15 |
Mesleğinin tarihsel gelişimi ve geçirdiği aşamaları, mesleğinin uygulanmasında uyulması zorunlu etik ilkeleri tanımlayabilme ve bu ilkeleri titizlikle uygulama bilincine sahip olma |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
6 |
84 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 132 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.28 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|