|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Mikro Ekonomi |
|
Dersin Kodu |
: |
TEP301 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. DİLEK BOSTAN BUDAK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
İktisadi modeller kurabilir, üretici ve tüketici tercihlerinin matematiksel analizini yapabilir Tam rekabet piyasasında ve aksak piyasalarda firma ve endüstri dengesinin oluşumunu analiz edebilir; Faktör piyasalarında firma ve endüstri dengesinin oluşumunu analiz edebilir. Tarımsal üretimin ekonomik analizinde matematiksel araçları kullanabilir ve analiz sonuçlarını yorumlayabilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Mikro ekonomi kuramından amaçlı yararlanma becerilerinin kazandırılması; iktisadi model kurulması ve yorumlanması, tüketici ve üretici fonksiyonlarının matematiksel analizinin yapılması ve yorumlanması; firmaların farklı piyasalarda davranışlarının analiz edilmesi |
|
Dersin İçeriği |
: |
Ekonominin tarihsel gelişimi, ekonominin temel sorunları, ekonomik sistemler, iktisadi olaylar, arz - talep teorisi ve piyasa dengesi, elastikiyet kavramları, tüketici ve üretici davranışları teorisi, üretim maliyetleri, fiyat teorisi kavramı, fiyat teorisinin kapsadığı konular, piyasalar ve piyasa türleri, aksak rekabet koşulları, üretim faktörleri fiyat analizleri, genel denge analizi, mikro ekonomik piyasa başarısızlıkları. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Ekonomilerin temel sorunları, temel ekonomik sorunlar, ekonomik düzen ve kuramsal çerçeve |
Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri |
Anlatım |
|
2 |
Tüketici teorisi, faydanın ölçülebilirliliği, eş marjinal fayda ilkesi, tüketici dengesi (kardinal yaklaşım) |
Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri |
Anlatım |
|
3 |
Farksızlık analizi ve tüketici dengesi (ordinal yaklaşım) |
Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri |
Anlatım |
|
4 |
Tüketici geliri, fiyatlar ve tercihlerdeki değişim ve tüketici dengesi, piyasa talebi, gelir ve ikame esneklikleri |
Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri |
Anlatım |
|
5 |
Üretim fonksiyonu, en düşük maliyetle üretim,maliyet teorisi ve arz analizi |
Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri |
Anlatım |
|
6 |
Tam rekabette piyasa dengesi teorisi veya kısmi denge |
Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri |
Anlatım |
|
7 |
Aksak rekabetin ortaya çıkışı ve nedenleri, monopol |
Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri |
Anlatım |
|
8 |
Monopson ve monopol, monopollü rekabet piyasası, fiyat teorisinin eleştirisi, oligopol |
Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri |
Anlatım |
|
9 |
Üretim faktörleri fiyat analizi, üretim faktörleri talebi, marjinal verimlilik kuramı |
Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri |
Anlatım |
|
10 |
Ara Sınavı |
Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri |
Yazılı Sınav |
|
11 |
Emek ve ücret, doğal kaynaklar ve rant, sermaye ve faiz, girişim ve kar |
Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri |
Anlatım |
|
12 |
Genel denge ve refah ekonomisi, mikro ekonomik piyasa başarısızlıkları: kamu malları |
Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri |
Anlatım |
|
13 |
Mikro ekonomik piyasa başarısızlıkları: dışsallıklar |
Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri |
Anlatım |
|
14 |
Mikro ekonomik piyasa başarısızlıkları: asimetrik bilgi |
Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri |
Anlatım |
|
15 |
Genel Tekrar |
Tüm ders notları ve kaynaklar |
Anlatım |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Tüm ders notları ve kaynaklar |
Yazılı Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
•Öğretim üyesince hazırlanan ve sürekli güncellenen ders notları ve slaytlar
Mikro Ekonomi, Prof.Dr. Ayhan Çıkın, Doç.Dr. Kezban Konak, Ege Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları No:506, İzmir, 1992
Mikro Ekonomi, Zeynel Dinler, Ekin Yayınları, 2008
İktisada Giriş, İlker Parasız, Ezgi Yayınevi, 2000 .
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Mesleğiyle ilgili ileri düzeyde konuları anlayabilmesine olanak sağlayacak bir altyapı oluşturmak üzere temel bilim ve temel mühendislik dersleriyle ilgili başlıca kuramları açıklayabilme ve uygulayabilme |
3 |
|
2 |
Bitkisel ve hayvansal üretim tekniklerini, bu alanda kullanılan araç-gereçler ile yararlanılan teknolojileri tanımlayabilme, tanıtabilme ve değerlendirebilme; tarımın ulusal ekonomi ve dünya ekonomisindeki yerini, önemini ve gelişimini açıklayabilme |
0 |
|
3 |
Tarım sektöründe üretimden tüketime kadar yer alan tüm aşamaların karakteristik özelliklerini ve aralarındaki ilişkileri tanımlayabilme, kaynakların etkin kullanımı ve sürdürülebilirliği ile ilgili temel kavramları tanımlayabilme, bu amaçla yararlanılan temel ekonomik ilkeleri açıklayabilme ve uygulayabilme |
2 |
|
4 |
Tarım sektörü ve kırsal alanlardaki faaliyetler üzerinde etkili olan başlıca ekonomik, sosyal, doğal, kültürel, kurumsal, örgütsel ve yasal faktörleri, ulusal ve uluslararası güçleri ve aralarındaki etkileşimi, evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini, ilgili kavram, düşünce, kuram ve yöntemleri açıklayabilme |
5 |
|
5 |
Tarım sektöründe karşılaşılan sorunlara ekonomi biliminin temel ilkelerini uygulayabilme |
4 |
|
6 |
Tarımsal üretim karar sürecinde kullanılacak ekonomik ve sosyal verileri çizelgeler, şekiller ve matematiksel semboller ile gösterebilme ve sözel olarak ifade edebilme |
0 |
|
7 |
Ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir kaynak yönetimi, kırsal kalkınma, planlama ve teknoloji kullanımına yönelik bilgileri bitkisel ve hayvansal üretim ve pazarlama süreçlerine uygulayabilme |
0 |
|
8 |
Tarım sektöründe karşılaşılan sorunların analizine ilişkin gerekli verileri belirleme, toplama, eleştirel gözle inceleme, kullanma, uygun çerçeve, model ve yöntem seçme, verileri analiz etme, analiz sonuçlarını değerlendirebilme |
5 |
|
9 |
Ekonomik ve sosyal verilerin analizinde temel bilgi teknolojilerinden ve bu amaçla hazırlanmış yazılımlardan yararlanma ve sonuçları yorumlama |
0 |
|
10 |
Alanıyla ilgili çalışmaları yasal mevzuata uygun ve bağımsız bir şekilde yürütebilme; bu alanlarda danışmanlık, denetim, bilirkişilik yapabilme; disiplinler arası çalışmalara, ekip çalışmalarına katılabilme |
0 |
|
11 |
Alanıyla ilgili güncel bilgilere erişebilme, edindiği bilgileri sorgulayabilme ve amaca uygun değerlendirerek kamu yararına kullanabilme |
0 |
|
12 |
Sözlü ve yazılı olarak uzman ve uzman olmayan kişilerle iletişim kurabilme, bu amaçla en uygun iletişim yöntemlerini seçebilme; üretici ve örgüt bazında paydaşlarla işbirliği geliştirebilme |
0 |
|
13 |
Mesleki gelişmeleri izleyebilecek ve meslektaşlarıyla ilişki kurabilecek düzeyde genel ve mesleki yabancı dil bilgisinin kazanılması, bilişim ve iletişim teknolojilerinin kullanılabilmesi |
0 |
|
14 |
Tarım sektöründe karşılaşılabilecek sorunları tanıyabilme, kapsamını belirleyebilme, bu konuda uygulanan çözüm, proje ve politikaların etkilerini değerlendirebilme; çözüm, proje ve politika alternatifleri üretebilme, ürettiği veya önerilen alternatiflerin olası etkilerini öngörebilme, alternatifler arasından belirlenen amaca en uygununu seçebilme; proje uygulayabilme, yönetebilme ve izleyebilme |
0 |
|
15 |
Mesleğinin tarihsel gelişimi ve geçirdiği aşamaları, mesleğinin uygulanmasında uyulması zorunlu etik ilkeleri tanımlayabilme ve bu ilkeleri titizlikle uygulama bilincine sahip olma |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
16 |
2 |
32 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
16 |
2 |
32 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 84 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.36 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|