Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Seramik Çamurları Tasarımı 1

Dersin Kodu : SRT303

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. NERGİS KILINÇ MİRDALI

Dersin Öğrenme Kazanımları : Seramik çamurlarının hazırlanma yöntemlerini tanımlayabilecektir.
Seramik hammaddelerinin özelliklerini saptayabilecektir.
Seramik hammadde kaynaklarına alternatif olabilecek atık malzemeler ve yöresel hammaddeler ile yeni kompozisyonlar oluşturabilecektir.
Yeni çamur kompozisyonlarını hazırlamada kullanılacak süreci ayırt edebilecektir.
Yaş yöntem ile üretilecek seramik ürün için hazırlanacak seramik çamurlarının hangi reolojik özelliklere sahip olması gerektiğini açıklayabilecektir.
Farklı hammaddeler ile yeni çamurlar oluşturup, seramik ürün tasarlayabilecektir.
Tasarlanan yeni çamurları şekillendirirken karşılaşılabilen sorunları tanımlayabilecektir.
Kurutma sürecini tanımlayabilecek ve kurutma hatalarını gözlemleyebilecektir.
Pişirme sürecini ve pişirme sırasında oluşabilecek hataları tanımlayabilecektir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : SRT249 Seramik Teknolojisi Ve Uygulamaları 1

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Seramik çamurları hakkında bilgi sahibi olur., Endüstriyel ve sanatsal amaçlı çamur hazırlanma yöntemlerini öğrenir. Ürün-parçacık boyutu ve biçimi-sıcaklık-kompozisyon arasında bağlantı kurar. Hangi ürünü, hangi sıcaklıkta fırınlayabileceğini öğrenir.

Dersin İçeriği : Ürün tasarımında malzeme seçiminin teknolojik ölçütü. Hammadde kavramı ve alternatif hammadde olabilecek diğer malzemeler. Geleneksel seramikler, uygulamaları ve kullanım alanları. Sofra eşyası bünyeler. Sofra eşyası tanımı ve özellikleri, bünye hazırlama yöntemleri ve fırınlama.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik ve Laboratuvar.


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Seramik ürün tasarımında ürüne göre çamur seçiminin teknolojik ölçütleri Konuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Beyin Fırtınası
2 Seramik çamur tasarımında hammadde kavramı ve alternatif hammadde olabilecek diğer malzemeler Lboratuvar Konuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Beyin Fırtınası
3 Geleneksel seramikler, uygulamaları ve kullanım alanları Konuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Beyin Fırtınası
4 Sofra eşyası bünyeler (Kemik porseleni, sert ve yumuşak porselenler): Sofra eşyası tanımı ve özellikleri, bünye hazırlama yöntemleri ve fırınlama. Laboratuvar Konuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Beyin Fırtınası. Proje ödevi.
5 Duvar karosu bünyeler. Duvar karosu bünyelerin tanım ve özellikleri. Bünye hazırlama yöntemleri ve fırınlama. Kurutma-Şekillendirme-Pişirim aşamalarında karşılaşılan problemler ve çözüm yöntemleri. Laboratuvar. Konuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Beyin Fırtınası
6 Yer karosu bünyeler. Yer karosu bünyelerin tanım ve özellikleri. Bünye hazırlama yöntemleri ve fırınlama. Kurutma-Şekillendirme-Pişirim aşamalarında karşılaşılan problemler ve çözüm yöntemleri. Konuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Beyin Fırtınası.Ödev, Sunum
7 Sağlık Gereçleri bünyeleri, tanımı ve özellikleri. Sağlık gereçleri döküm çamuru hazırlama. Çamur Hazırlama-Kurutma-Şekillendirme-Pişirim aşamalarında karşılaşılan problemler ve çözüm yöntemleri. Laboratuvar. Konuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Beyin Fırtınası, Labaratuar,
8 ARA SINAV Konuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar Yazılı Sınav
9 Vitirfiye ürün ve porselen arasındaki farklar ve benzerlikler, örnek reçeteler ve sıcaklık-kompozisyon ilişkisi Konuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Beyin Fırtınası
10 İkili ve Üçlü çamur diyagramlarının özellikleri ve çamur tasarımları. Laboratuvar. Konuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar. Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Beyin Fırtınası.
11 İkili ve Üçlü diyagramlarda alternatif hammaddelerle örnek çamur tasarımlarının oluşturulması, kurutulması ve fırınlanması. Laboratuvar. Konuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Beyin Fırtınası Labaratuar, Proje ödevi
12 Kaplama malzemelerinde son dönem gelişmeler (Şekillendirme-fırınlama-dekorasyon)-Sunumlar Konuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Beyin Fırtınası.
13 Sağlık gereçleri endüstrisinde son dönem gelişmeler (Şekillendirme-fırınlama-dekorasyon)-Sunumlar Konuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Beyin Fırtınası.
14 Sofra eşyası endüstrisinde son dönem gelişmeler (Şekillendirme-fırınlama-dekorasyon)- Sunumlar Konuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Beyin Fırtınası
15 Örnek çamur tasarımı çalışmaları ve değerlendirilmesi Konuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Beyin Fırtınası,Labaratuar, Ödev teslimi
16/17 FİNAL SINAVI Konuyla ilgili ders kitapları, ders notları ve yardımcı kaynaklar Yazılı Sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Working With Clay, Susan Peterson, Jan Peterson, 2009 ISBN: 978-605-4146-02-4
 Seramik Yapıyoruz, Susan Peterson, Jan Peterson, Çev: Sevim Çizer, 2009, Karakalem Kitabevi Yayınları. ISBN:978-605-4146-02-4
 Modern Ceramic Engineering: Properties, Processing, and Use in Design, 2005 | ISBN-10: 1574446932 | ISBN-13: 978-1574446937 | Edition: 3
 Seramik Teknolojisi, Ateş Arcasoy, Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Seramik Anasanat Dalı Yayınları, No:2, 1985.
 Introduction to Ceramics, 1976, Kingery, W.D.;Bowen, ISBN-10: 0471478601 | ISBN-13: 978-0471478607 | Edition: 2
Diğer Kaynaklar  Konu ile ilgili bildiri kitapları, tezler, dergiler, araştırma raporları
  İnternet Veri Tabanları


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 2 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Çok boyutlu algılar, duyusal algıyı somutlaştırabilir 5
2 Eleştirel düşünebilme, yaratıcı ve özgün fikirler geliştirme yetisi gelişmiştir 5
3 Toplumsal, bilimsel, sanatsal, mesleki, etik ve sorumluluk bilincine sahiptir 5
4 Bilgiye ulaşır, yönetir ve kurgular 5
5 El becerisi ve göz koordinasyonu gelişmiştir 2
6 Zamanı verimli ve planlı kullanır 5
7 Sanat kuramı, estetik ve sanat felsefesi konularında yetkindir 0
8 Kavramları özgün sanat yapıtlarına dönüştürür 5
9 Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı düzeyinde, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır 4
10 Sorunu doğru şekilde tanımlar ve yorumlar, soruna yaratıcı, özgün, estetik, sanatsal ve teknik çözümler bulur 5
11 Uzmanlık alanına ve konusuna uygun teorik ve uygulamalı bilgiyi verimli şekilde kullanır 5
12 Bireysel ve grup halinde etkin çalışma, sorumluluk alma becerisi vardır 5
13 Uzmanlık alanında ve projesinde ihtiyaç duyduğu farklı disiplinlerle uyumlu çalışır 3
14 Sanat ve tasarım ile ilgili toplumsal, evrensel etkileri ve değişimleri takip eder 5
15 Yaşam boyu öğrenme bilinci ile gelişmeleri izleme ve kendini sürekli olarak yenileme becerisine sahiptir 5
16 Farklı malzemeler, üretim yöntemleri ve tekniklerini kullanma konusunda bilgi, beceri ve tecrübe sahibidir 5
17 Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahiptir 5
18 Bir yabancı dili en az Avrupa dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri takip eder 1
19 Tasarladığı projenin teknik ve teknolojik olarak üretilebilirliğini değerlendirir 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 5 10
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü: 72
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.88
Dersin AKTS Kredisi: 3