|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Seramik dekorları hakkında genel bilgi.
Seri üretim veya elle şekillendirilmiş üç boyutlu formlara desenin çıkartma yöntemi ile aktarımı.
|
Kaynakça; 2 ilgili bölüm.
http://www.porland.com.tr/Catalog/Armelle/#/6/ |
Teorik ve Pratik anlatım.
Görsel sunumlar. Soru-Yanıt
|
|
2 |
Sıraltı, sırüstü, sıriçi dekorları nın öğretilmesi ve tasarımların yapılması (Siyah-beyaz)
Forma uygun desenin seçimi, renk araştırmaları.
Desenin renk ayrımı. |
Kaynakça; 2 ilgili bölüm.
http://www.guralporselen.com.tr/pgKategoriDetay.aspx?menuID=3
Arama motorlarından tasarımcı "Kate Spade designer, dinnerware" kelimeleri araştırılacak. |
Teorik ve Pratik anlatım.
Görsel sunumlar. Soru-Yanıt
|
|
3 |
Dekor yöntemleri anlatımı ve tasarımlara devam edilmesi.
Desenin eleğe aktarımı, çıkartma kağıdına basımı. |
Kaynakça; 2 ilgili bölüm.
http://www.lenox.com/butterfly-meadow?N=4294966192
Arama motorlarından tasarımcı "Donna Karan designer, dinnerware" kelimeleri araştırılacak. |
Teorik ve Pratik anlatım.
Görsel sunumlar. Soru-Yanıt
|
|
4 |
Tasarımların değerlendirilmesi.
Çıkartma kağdının olanaklarını kullanarak, kolaj tekniği ile kompozisyonların zenginleştirilmesi . |
Kaynakça; 2 ilgili bölüm.
http://www.kutahyaporselen.com.tr/urunlerimiz |
Teorik ve Pratik anlatım.
Görsel sunumlar. Soru-Yanıt
|
|
5 |
Tasarımlarla ilgili denemelerin yapılması.
Uygulamaların seramik yüzeye aktarılması. |
Kaynakça; 2 ilgili bölüm. |
Teorik ve Pratik anlatım.
Görsel sunumlar. Soru-Yanıt
|
|
6 |
3 Boyutlu Seramik yüzeylere çıkarta tekniği ile desen aktarımı |
Kaynakça; 2 ilgili bölüm. |
Teorik ve Pratik anlatım.
Görsel sunumlar. Soru-Yanıt
|
|
7 |
3 Boyutlu Seramik yüzeylere çıkarta tekniği ile desen aktarımı
Dekor Pişirimi. |
Kaynakça; 2 ilgili bölüm. |
Teorik ve Pratik anlatım.
Görsel sunumlar. Soru-Yanıt
|
|
8 |
ARA SINAV |
|
|
|
9 |
Seri üretim veya elle şekillendirilmiş karolar üzerine uygulanan direkt baskı teknikleri.
|
Kaynakça; 2 ilgili bölüm.
http://www.mutina.it/collections.php?lang=eng
Tasarımcı Defne Koz internetten araştırılacak.
|
Kuramsal bilgi verilmesi. Görsel sunumlar. Uygulama. Soru-Yanıt. |
|
10 |
Karo ve bordür kompozisyonuna uygun desen tasarımı.
Sırüstü, sıriçi dekorlarının öğretilmesi ve tasarımların yapılması . |
Kaynakça; 2 ilgili bölüm.
http://www.kibaktile.com
Tasarımcı Alev Ebüzziya Siesbye internetten araştırılacak.
|
Kuramsal bilgi verilmesi. Görsel sunumlar. Uygulama. Soru-Yanıt. |
|
11 |
Desenin renk ayrımı. |
Kaynakça; 2 ilgili bölüm.
http://www.egeseramik.com/urunler.aspx?grup=duvar
Tasarımcı Can Yalman internetten araştırılacak.
|
Kuramsal bilgi verilmesi. Görsel sunumlar. Uygulama. Soru-Yanıt. |
|
12 |
Desenin negatif çizimi ve filmlerin hazırlanması. |
Kaynakça; 2 ilgili bölüm.
http://www.yurtbay.com.tr/seriler.aspx?cins=d
http://www.sengulseramik.com.tr/ |
Kuramsal bilgi verilmesi. Görsel sunumlar. Uygulama. Soru-Yanıt. |
|
13 |
Dekor yöntemleri anlatımı ve tasarımlara devam edilmesi.
Desenin elek baskıya aktarılması (Pozlandırma). |
Kaynakça; 2 ilgili bölüm.
http://www.kale.com.tr/tr/destek/katalog-brosurler
http://www.bursaseramik.com.tr/tr/bathroomm.asp |
Kuramsal bilgi verilmesi. Görsel sunumlar. Uygulama. Soru-Yanıt. |
|
14 |
Tasarımların değerlendirilmesi.
Elek Baskı Yönteminin uygulanması. |
http://www.seramikdunyasi.com.tr/duvar_dekor.html
http://www.sinter.com.tr/ |
Kuramsal bilgi verilmesi. Görsel sunumlar. Uygulama. Soru-Yanıt. |
|
15 |
Elek Baskı Yöntemini ile desenlenmiş karoların pişirilmesi
Kişisel yorum çalışmaları; Yüzey Değerlendirmesi / Proje |
Kaynakça; 2 ilgili bölüm. |
Kuramsal bilgi verilmesi. Görsel sunumlar. Uygulama. Soru-Yanıt. |
|
16/17 |
FİNAL SINAVI |
|
|
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Çok boyutlu algılar, duyusal algıyı somutlaştırabilir |
5 |
|
2 |
Eleştirel düşünebilme, yaratıcı ve özgün fikirler geliştirme yetisi gelişmiştir
|
5 |
|
3 |
Toplumsal, bilimsel, sanatsal, mesleki, etik ve sorumluluk bilincine sahiptir |
3 |
|
4 |
Bilgiye ulaşır, yönetir ve kurgular |
3 |
|
5 |
El becerisi ve göz koordinasyonu gelişmiştir
|
5 |
|
6 |
Zamanı verimli ve planlı kullanır |
5 |
|
7 |
Sanat kuramı, estetik ve sanat felsefesi konularında yetkindir |
1 |
|
8 |
Kavramları özgün sanat yapıtlarına dönüştürür |
5 |
|
9 |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı düzeyinde, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır
|
3 |
|
10 |
Sorunu doğru şekilde tanımlar ve yorumlar, soruna yaratıcı, özgün, estetik, sanatsal ve teknik çözümler bulur
|
5 |
|
11 |
Uzmanlık alanına ve konusuna uygun teorik ve uygulamalı bilgiyi verimli şekilde kullanır
|
3 |
|
12 |
Bireysel ve grup halinde etkin çalışma, sorumluluk alma becerisi vardır |
5 |
|
13 |
Uzmanlık alanında ve projesinde ihtiyaç duyduğu farklı disiplinlerle uyumlu çalışır |
1 |
|
14 |
Sanat ve tasarım ile ilgili toplumsal, evrensel etkileri ve değişimleri takip eder
|
3 |
|
15 |
Yaşam boyu öğrenme bilinci ile gelişmeleri izleme ve kendini sürekli olarak yenileme becerisine sahiptir |
3 |
|
16 |
Farklı malzemeler, üretim yöntemleri ve tekniklerini kullanma konusunda bilgi, beceri ve tecrübe sahibidir |
1 |
|
17 |
Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahiptir
|
5 |
|
18 |
Bir yabancı dili en az Avrupa dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri takip eder |
1 |
|
19 |
Tasarladığı projenin teknik ve teknolojik olarak üretilebilirliğini değerlendirir |
5 |
|
20 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|