|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Temel Sanat Eğitimi 3 |
|
Dersin Kodu |
: |
SRT245 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. FİLİZ YILDIZ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Plastik sanatların temel ögeleri olan ışık, gölge, çizgi, nokta, leke, doku ve rengi tanıyabilecektir. Doğadan bulduğu nesne üzerinde ışık gölgeyi kullanır. Doğal yapay dokuları araştırır. Plastik sanatların temel ilkeleri olan denge, ritim, zıtlık ve perspektifi tanıyabilecektir. Uygulamalı olarak denge ve ritm kavramını geliştirir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Temel sanat öğelerinin kavraması ve bu bilgilerin uygulamalı olarak deneyimlenmesi temel sanat eğitimi dersinin amacını oluşturur. Ders ayrıca öğrencinin sanat ve tasarım alanlarına dair genel bir vizyon ve bakış açısı geliştirmesini hedeflemektedir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Temel Sanat Eğitimi 3; strüktür, tekstür, nokta, çizgi, ışık, form konularını temel almaktadır. Ders, bu konular kapsamında içeriksel ve biçimsel uygulamaları içermektedir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Stüdyo C |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Temel sanat eğitiminde geçen temel terimler.
Görsel Sanat Elemanları: çizgi, renk, biçim, form, doku, değer/valör, aralık/espas. Görsel Sanat İlkeleri |
Örnek görsellerin incelenmesi.
Kaynakça; 1 ilgili bölüm. Kaynakça; 2 ilgili bölüm. Kaynakça; 3 ilgili bölüm. |
Teorik ve Pratik anlatım.
Görsel sunumlar. Soru-Yanıt
|
|
2 |
Doku, Dışyapı, Tekstur; Dokunun tanımı, Gorsel anlatımda dokunun etkileri . |
Örnek görsellerin incelenmesi.
Kaynakça; 1 ilgili bölüm. |
Teorik ve Pratik anlatım.
Görsel sunumlar. Soru-Yanıt
|
|
3 |
Dogal dokular, guncel dokular ,yapay dokular ,optik dokular. |
Örnek görsellerin incelenmesi.
http://www.tulaycellek.com/tulay/basliklar.asp?alt=dersnotlari |
Teorik ve Pratik anlatım.
Görsel sunumlar. Soru-Yanıt
|
|
4 |
Tekstur.
Kişisel yorum çalışmaları; Yüzey Değerlendirmesi / Proje |
Örnek görsellerin incelenmesi.
Kaynakça; 3 ilgili bölüm. |
Teorik ve Pratik anlatım.
Görsel sunumlar. Soru-Yanıt
|
|
5 |
Tekstur. Dogal dokular.
Kişisel yorum çalışmaları; Yüzey Değerlendirmesi / Proje |
Örnek görsellerin incelenmesi.
Kaynakça; 4 ilgili bölüm. |
Teorik ve Pratik anlatım.
Görsel sunumlar. Soru-Yanıt
|
|
6 |
Tekstur. Yapay dokular.
Kişisel yorum çalışmaları; Yüzey Değerlendirmesi / Proje |
Örnek görsellerin incelenmesi.
Kaynakça; 4 ilgili bölüm. |
Teorik ve Pratik anlatım.
Görsel sunumlar. Soru-Yanıt
|
|
7 |
Tekstur. Optik doku.
Kişisel yorum çalışmaları; Yüzey Değerlendirmesi / Proje |
Örnek görsellerin incelenmesi.
Kaynakça; 1 ilgili bölüm. |
Teorik ve Pratik anlatım.
Görsel sunumlar. Soru-Yanıt
|
|
8 |
ARA SINAV |
|
|
|
9 |
Biçim, Biçimlendirme. Sitilize etme. Soyutlama.
Kişisel yorum çalışmaları; Yüzey Değerlendirmesi / Proje |
Örnek görsellerin incelenmesi.
Kaynakça; 1 ilgili bölüm.
Kaynakça; 3 ilgili bölüm. |
Teorik ve Pratik anlatım.
Görsel sunumlar. Soru-Yanıt
|
|
10 |
Natürmort.
Füzen ile natürmort çizimi.
|
Örnek görsellerin incelenmesi.
Kaynakça; 1 ilgili bölüm.
Kaynakça; 3 ilgili bölüm. |
Teorik ve Pratik anlatım.
Görsel sunumlar. Soru-Yanıt
|
|
11 |
Üç Boyutlu Sanatta Kompozisyon Kavramları; Geometrik kurgu. Koram. Tekrar, dönüşümlü tekrar. Simetri-Asimetri. Boşluk-Doluluk. Büyük-Küçük. Uzaklık- Yakınlık. Armoni ve Zıtlık. Denge. |
Görsel sunumlar eşliğinde anlatım.
Kaynakça; 4 ilgili bölüm.
http://www.koman.org/ |
Teorik ve Pratik anlatım.
Görsel sunumlar. Soru-Yanıt
|
|
12 |
Birim form tasarlamak. |
Örnek görsellerin incelenmesi.
Sanatçı İlhan Koman internetten araştırılacak.
http://florivaloliveira.blogspot.com/search?updated-min Kaynakça; 1 ilgili bölüm. http://art.alfred.edu/divisions_concentrations/ceramics/gallery/Systems/index.html |
Teorik ve Pratik anlatım.
Görsel sunumlar. Soru-Yanıt
|
|
13 |
Elde edilen formdan strüktür çalışması yapmak.
|
Örnek görsellerin incelenmesi.
http://www.ruthborgenicht.com/
http://www.evolution-of-genius.de/gallery/default.htm |
Teorik ve Pratik anlatım.
Görsel sunumlar. Soru-Yanıt
|
|
14 |
Elde edilen birim formdan büyüklük-küçüklük ilişkisi kurarak mekan düzenlemesi yapmak.(aykırı bir eleman ekleyerek renk zıtlığı, biçim zıtlıgı, miktar ,oran,vurgu noktası yapılarak .) |
http://www.richardsweeney.co.uk/menu.html
Kaynakça; 4 ilgili bölüm.
http://www.koman.org/ |
Teorik ve Pratik anlatım.
Görsel sunumlar. Soru-Yanıt
|
|
15 |
Konuların tekrarı ve degerlendirilmesi. |
http://gallery.bridgesmathart.org/exhibitions/2011-joint-mathematics-meetings |
Teorik ve Pratik anlatım.
Görsel sunumlar. Soru-Yanıt
|
|
16/17 |
FİNAL SINAVI |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
1-Temel Plastik Sanatlar Eğitimi, Abdullah Demir, Anadolu Üniversitesi Yay. Eskişehir, 1993
2-Temel Sanat Öğeleri, Faruk Atalayer, Anadolu Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Yayınları, Eskişehir, 1994
3-Temel Sanat Eğitimi Resim Teknikleri, Mümtaz Işıngör, vd., Milli Eğitim Gençlik ve Spor Bakanlığı Yay. Ankara, 1986
4- Temel Sanat Eğitimi, Nevide Gökaydın,İ stanbul, 2010
Itten, Johannes, Design and Form: The Basic Course at the Bauhaus and Later, Revised Edition
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
8 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Çok boyutlu algılar, duyusal algıyı somutlaştırabilir |
5 |
|
2 |
Eleştirel düşünebilme, yaratıcı ve özgün fikirler geliştirme yetisi gelişmiştir
|
5 |
|
3 |
Toplumsal, bilimsel, sanatsal, mesleki, etik ve sorumluluk bilincine sahiptir |
5 |
|
4 |
Bilgiye ulaşır, yönetir ve kurgular |
5 |
|
5 |
El becerisi ve göz koordinasyonu gelişmiştir
|
5 |
|
6 |
Zamanı verimli ve planlı kullanır |
5 |
|
7 |
Sanat kuramı, estetik ve sanat felsefesi konularında yetkindir |
4 |
|
8 |
Kavramları özgün sanat yapıtlarına dönüştürür |
5 |
|
9 |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı düzeyinde, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır
|
0 |
|
10 |
Sorunu doğru şekilde tanımlar ve yorumlar, soruna yaratıcı, özgün, estetik, sanatsal ve teknik çözümler bulur
|
5 |
|
11 |
Uzmanlık alanına ve konusuna uygun teorik ve uygulamalı bilgiyi verimli şekilde kullanır
|
5 |
|
12 |
Bireysel ve grup halinde etkin çalışma, sorumluluk alma becerisi vardır |
4 |
|
13 |
Uzmanlık alanında ve projesinde ihtiyaç duyduğu farklı disiplinlerle uyumlu çalışır |
4 |
|
14 |
Sanat ve tasarım ile ilgili toplumsal, evrensel etkileri ve değişimleri takip eder
|
5 |
|
15 |
Yaşam boyu öğrenme bilinci ile gelişmeleri izleme ve kendini sürekli olarak yenileme becerisine sahiptir |
5 |
|
16 |
Farklı malzemeler, üretim yöntemleri ve tekniklerini kullanma konusunda bilgi, beceri ve tecrübe sahibidir |
5 |
|
17 |
Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahiptir
|
4 |
|
18 |
Bir yabancı dili en az Avrupa dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri takip eder |
0 |
|
19 |
Tasarladığı projenin teknik ve teknolojik olarak üretilebilirliğini değerlendirir |
3 |
|
20 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
5 |
70 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
8 |
4 |
32 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
4 |
4 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
4 |
4 |
|
Toplam İş Yükü: | 138 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.52 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|