Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Temel Sanat Eğitimi 3

Dersin Kodu : SRT245

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. FİLİZ YILDIZ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Plastik sanatların temel ögeleri olan ışık, gölge, çizgi, nokta, leke, doku ve rengi tanıyabilecektir.
Doğadan bulduğu nesne üzerinde ışık gölgeyi kullanır.
Doğal yapay dokuları araştırır.
Plastik sanatların temel ilkeleri olan denge, ritim, zıtlık ve perspektifi tanıyabilecektir.
Uygulamalı olarak denge ve ritm kavramını geliştirir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Temel sanat öğelerinin kavraması ve bu bilgilerin uygulamalı olarak deneyimlenmesi temel sanat eğitimi dersinin amacını oluşturur. Ders ayrıca öğrencinin sanat ve tasarım alanlarına dair genel bir vizyon ve bakış açısı geliştirmesini hedeflemektedir.

Dersin İçeriği : Temel Sanat Eğitimi 3; strüktür, tekstür, nokta, çizgi, ışık, form konularını temel almaktadır. Ders, bu konular kapsamında içeriksel ve biçimsel uygulamaları içermektedir.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Stüdyo C


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Temel sanat eğitiminde geçen temel terimler. Görsel Sanat Elemanları: çizgi, renk, biçim, form, doku, değer/valör, aralık/espas. Görsel Sanat İlkeleri Örnek görsellerin incelenmesi. Kaynakça; 1 ilgili bölüm. Kaynakça; 2 ilgili bölüm. Kaynakça; 3 ilgili bölüm. Teorik ve Pratik anlatım. Görsel sunumlar. Soru-Yanıt
2 Doku, Dışyapı, Tekstur; Dokunun tanımı, Gorsel anlatımda dokunun etkileri . Örnek görsellerin incelenmesi. Kaynakça; 1 ilgili bölüm. Teorik ve Pratik anlatım. Görsel sunumlar. Soru-Yanıt
3 Dogal dokular, guncel dokular ,yapay dokular ,optik dokular. Örnek görsellerin incelenmesi. http://www.tulaycellek.com/tulay/basliklar.asp?alt=dersnotlari Teorik ve Pratik anlatım. Görsel sunumlar. Soru-Yanıt
4 Tekstur. Kişisel yorum çalışmaları; Yüzey Değerlendirmesi / Proje Örnek görsellerin incelenmesi. Kaynakça; 3 ilgili bölüm. Teorik ve Pratik anlatım. Görsel sunumlar. Soru-Yanıt
5 Tekstur. Dogal dokular. Kişisel yorum çalışmaları; Yüzey Değerlendirmesi / Proje Örnek görsellerin incelenmesi. Kaynakça; 4 ilgili bölüm. Teorik ve Pratik anlatım. Görsel sunumlar. Soru-Yanıt
6 Tekstur. Yapay dokular. Kişisel yorum çalışmaları; Yüzey Değerlendirmesi / Proje Örnek görsellerin incelenmesi. Kaynakça; 4 ilgili bölüm. Teorik ve Pratik anlatım. Görsel sunumlar. Soru-Yanıt
7 Tekstur. Optik doku. Kişisel yorum çalışmaları; Yüzey Değerlendirmesi / Proje Örnek görsellerin incelenmesi. Kaynakça; 1 ilgili bölüm. Teorik ve Pratik anlatım. Görsel sunumlar. Soru-Yanıt
8 ARA SINAV
9 Biçim, Biçimlendirme. Sitilize etme. Soyutlama. Kişisel yorum çalışmaları; Yüzey Değerlendirmesi / Proje Örnek görsellerin incelenmesi. Kaynakça; 1 ilgili bölüm. Kaynakça; 3 ilgili bölüm. Teorik ve Pratik anlatım. Görsel sunumlar. Soru-Yanıt
10 Natürmort. Füzen ile natürmort çizimi. Örnek görsellerin incelenmesi. Kaynakça; 1 ilgili bölüm. Kaynakça; 3 ilgili bölüm. Teorik ve Pratik anlatım. Görsel sunumlar. Soru-Yanıt
11 Üç Boyutlu Sanatta Kompozisyon Kavramları; Geometrik kurgu. Koram. Tekrar, dönüşümlü tekrar. Simetri-Asimetri. Boşluk-Doluluk. Büyük-Küçük. Uzaklık- Yakınlık. Armoni ve Zıtlık. Denge. Görsel sunumlar eşliğinde anlatım. Kaynakça; 4 ilgili bölüm. http://www.koman.org/ Teorik ve Pratik anlatım. Görsel sunumlar. Soru-Yanıt
12 Birim form tasarlamak. Örnek görsellerin incelenmesi. Sanatçı İlhan Koman internetten araştırılacak. http://florivaloliveira.blogspot.com/search?updated-min Kaynakça; 1 ilgili bölüm. http://art.alfred.edu/divisions_concentrations/ceramics/gallery/Systems/index.html Teorik ve Pratik anlatım. Görsel sunumlar. Soru-Yanıt
13 Elde edilen formdan strüktür çalışması yapmak. Örnek görsellerin incelenmesi. http://www.ruthborgenicht.com/ http://www.evolution-of-genius.de/gallery/default.htm Teorik ve Pratik anlatım. Görsel sunumlar. Soru-Yanıt
14 Elde edilen birim formdan büyüklük-küçüklük ilişkisi kurarak mekan düzenlemesi yapmak.(aykırı bir eleman ekleyerek renk zıtlığı, biçim zıtlıgı, miktar ,oran,vurgu noktası yapılarak .) http://www.richardsweeney.co.uk/menu.html Kaynakça; 4 ilgili bölüm. http://www.koman.org/ Teorik ve Pratik anlatım. Görsel sunumlar. Soru-Yanıt
15 Konuların tekrarı ve degerlendirilmesi. http://gallery.bridgesmathart.org/exhibitions/2011-joint-mathematics-meetings Teorik ve Pratik anlatım. Görsel sunumlar. Soru-Yanıt
16/17 FİNAL SINAVI


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  1-Temel Plastik Sanatlar Eğitimi, Abdullah Demir, Anadolu Üniversitesi Yay. Eskişehir, 1993
 2-Temel Sanat Öğeleri, Faruk Atalayer, Anadolu Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Yayınları, Eskişehir, 1994
 3-Temel Sanat Eğitimi Resim Teknikleri, Mümtaz Işıngör, vd., Milli Eğitim Gençlik ve Spor Bakanlığı Yay. Ankara, 1986
 4- Temel Sanat Eğitimi, Nevide Gökaydın,İ stanbul, 2010
 Itten, Johannes, Design and Form: The Basic Course at the Bauhaus and Later, Revised Edition
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 8 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Çok boyutlu algılar, duyusal algıyı somutlaştırabilir 5
2 Eleştirel düşünebilme, yaratıcı ve özgün fikirler geliştirme yetisi gelişmiştir 5
3 Toplumsal, bilimsel, sanatsal, mesleki, etik ve sorumluluk bilincine sahiptir 5
4 Bilgiye ulaşır, yönetir ve kurgular 5
5 El becerisi ve göz koordinasyonu gelişmiştir 5
6 Zamanı verimli ve planlı kullanır 5
7 Sanat kuramı, estetik ve sanat felsefesi konularında yetkindir 4
8 Kavramları özgün sanat yapıtlarına dönüştürür 5
9 Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı düzeyinde, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır 0
10 Sorunu doğru şekilde tanımlar ve yorumlar, soruna yaratıcı, özgün, estetik, sanatsal ve teknik çözümler bulur 5
11 Uzmanlık alanına ve konusuna uygun teorik ve uygulamalı bilgiyi verimli şekilde kullanır 5
12 Bireysel ve grup halinde etkin çalışma, sorumluluk alma becerisi vardır 4
13 Uzmanlık alanında ve projesinde ihtiyaç duyduğu farklı disiplinlerle uyumlu çalışır 4
14 Sanat ve tasarım ile ilgili toplumsal, evrensel etkileri ve değişimleri takip eder 5
15 Yaşam boyu öğrenme bilinci ile gelişmeleri izleme ve kendini sürekli olarak yenileme becerisine sahiptir 5
16 Farklı malzemeler, üretim yöntemleri ve tekniklerini kullanma konusunda bilgi, beceri ve tecrübe sahibidir 5
17 Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahiptir 4
18 Bir yabancı dili en az Avrupa dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri takip eder 0
19 Tasarladığı projenin teknik ve teknolojik olarak üretilebilirliğini değerlendirir 3
20 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 5 70
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 8 4 32
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 4 4
Toplam İş Yükü: 138
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.52
Dersin AKTS Kredisi: 6