|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Seramik Temel Sanat Eğitimi I |
|
Dersin Kodu |
: |
SRT103 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. NECDET SAKARYA |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
-Malzeme işleyebilme becerisi kazanmak -Tasarım elemanlarını deneysel olarak araştırmak -Doğadan etüt yaparak ürüne dönüştürmek -Endüstriyel ve Sanatsal ürün tasarımını analitik olarak değerlendirebilmek
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Tasarım eğitiminde, ürünü oluşturan unsurları inceleyerek, kendine özgü görsel dili oluşturabilmek, tasarlama sürecinde akılcı, deneysel, sorgulayıcı ve analitik olarak ürün değerlendirmesi yapabilmek amaçlanmaktadır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Seramik malzeme şekillendirme ve tasarım yöntemleri. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Tasarım elemanlarından Çizgi´nin tanımı, çeşitleri ve görsel dilin oluşumunda anlamı, çamur üzerindeki çeşitliliği ve araştırmaları |
Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. |
Kuramsal bilgi verilmesi |
|
2 |
Organik (Doğal)Nesne etüdü, çizgi çeşitliliğinin irdelenmesi, Çizgi yapıları oluşturma çalışmaları, çizgi zıtlıkları ve birlikteliklerinin araştırılma |
Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. |
Kuramsal bilgi verilmesi |
|
3 |
Biçimi oluşturan üç elemandan sayılan Noktanın tasarım elemanı olarak çeşitliliği büyümesi, küçülmesi ile üremesinin dinamik düzeninin incelenmesi |
Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. |
Görsel sunumlar,Soru-Yanıt-Tartışma |
|
4 |
Çizgi-Nokta ile yüzey oluşturma çalışmalarının yapılması,görsel anlatımda çizgi ve nokta ile farklı etkilerin oluşturulma çalışmalarının yapılması, |
Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. |
Görsel sunumlar,Soru-Yanıt-Tartışma |
|
5 |
Yüzey düzenleme çalışmalarının başlangıcı, Çizgi-Nokta ile oluşturulan yüzeyde bütünlük , birlik arayış çalışmaları, Çizgi ve Noktada hacimsel etkiler |
Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. |
Görsel sunumlar,Soru-Yanıt-Tartışma |
|
6 |
Çizgi-Nokta ve Açık-Koyu ile oluşturulan yüzey düzenleme çalışmalarının araştırılması, Çamur yüzeydeki Negatif-Pozitif Çizgi ve Noktaların ışık elema |
Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. |
Görsel sunumlar,Soru-Yanıt-Tartışma |
|
7 |
Çamur yüzeyinde, Negatif-Pozitif Çizgi ve Noktaların ışık etkileri ile tasarımın hacimsel görüntüsünün güçlendirilmesi için malzeme ile çalışmaların |
Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. |
Fotografik gözlem(Fotoğraf çekimi) |
|
8 |
Ara Sınav |
Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. |
Işık-Gölge kavramlarının kuramsal olarak anlatılması |
|
9 |
Işık-Gölge kavramları ile yüzeylerin hacim ve hacimli gösterilme gibi resimsel anlatımların araştırılması, ışığın Açık-Orta-Koyu ton etkilerinin |
Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. |
Görsel sunumlar,Soru-Yanıt-Tartışma |
|
10 |
Doku(Tekstür) dış yapı, Tasarım elemanlarından Grafik ve Plastik anlatımda objenin tanımlanmasında etkin olan Doku-Doğal nesne ilişkisinin araştırılma |
Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. |
Fotografik gözlem(Fotoğraf çekimi) |
|
11 |
İncelenen Doğal nesnenin Dokusal ayrıntılarının Yüzey tasarımında, strüktürel tasarımlarda kullanılma yöntemlerinin araştırılması Deneysel çalışmaları |
Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. |
Görsel sunumlar,Soru-Yanıt-Tartışma |
|
12 |
İncelenen Doğal nesnenin Dokusal ayrıntılarının Yüzey tasarımında, strüktürel tasarımlarda kullanılma yöntemlerinin araştırılması Deneysel çalışmaları |
Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. |
Görsel sunumlar,Soru-Yanıt-Tartışma |
|
13 |
Proje tasarımı, 40x40 cm boyutunda Detay çalışmasının yapılması Nokta-Çizgi-Açık-Koyu ve hacim etkilerinin, Dokusal karakterinin kullanılarak ışık ele |
Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. |
Görsel sunumlar,Soru-Yanıt-Tartışma |
|
14 |
Yapılan çalışmaların Renklendirilmesi, Sırlanması ve Fırınlanması, Sonuçların incelenmesi, Projeye uygunluklarının değerlendirilmesi |
Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. |
Görsel sunumlar,Soru-Yanıt-Tartışma |
|
15 |
Yapılan çalışmaların Renklendirilmesi, Sırlanması ve Fırınlanması, Sonuçların incelenmesi, Projeye uygunluklarının değerlendirilmesi |
Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. |
Görsel sunumlar,Soru-Yanıt-Tartışma |
|
16/17 |
Final Sınavı Haftası / Proje ve Uygulamaların Değerlendirilmesi |
Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir. |
Proje değerlendirmesi |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
RK666A36 2002 Adolfi, Dario. 8587425463 Natural esthetics Quintessence Editora Sao Paulo ;Chic 2002 Cilt/Kopya: 1
T920C53 1999 Chavarria, Joaquim. 0823005917 Hand-building techniques Watson-Guptill Publications New York 1999 Cilt/Kopya: 1
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
İnternet ortamında araştırma ve örneklendirme
NK4113F58 2000 Fischler, George. 0764311638 Scandinavian ceramics and glass :1940s to 1980s Schiffer Pub. Atglen, PA 2000 Cilt/Kopya: 1
NB1930.A15 2004 Gunter, Veronika Alice. 1579905471 500 figures in clay :ceramic artists celebrate the human form Lark Books New York 2004 Cilt/Kopya: 1
TP788.D6 1994EB Dodd, A. E. Dictionary of ceramics Institute of Materials London 1994
TP823.C66 2007 Connell, Jo. 9780812220 Coloring clay A & C Black ;University of Pen London :Philade 2007
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Çok boyutlu algılar, duyusal algıyı somutlaştırabilir |
5 |
|
2 |
Eleştirel düşünebilme, yaratıcı ve özgün fikirler geliştirme yetisi gelişmiştir
|
5 |
|
3 |
Toplumsal, bilimsel, sanatsal, mesleki, etik ve sorumluluk bilincine sahiptir |
5 |
|
4 |
Bilgiye ulaşır, yönetir ve kurgular |
5 |
|
5 |
El becerisi ve göz koordinasyonu gelişmiştir
|
5 |
|
6 |
Zamanı verimli ve planlı kullanır |
5 |
|
7 |
Sanat kuramı, estetik ve sanat felsefesi konularında yetkindir |
4 |
|
8 |
Kavramları özgün sanat yapıtlarına dönüştürür |
5 |
|
9 |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı düzeyinde, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır
|
0 |
|
10 |
Sorunu doğru şekilde tanımlar ve yorumlar, soruna yaratıcı, özgün, estetik, sanatsal ve teknik çözümler bulur
|
5 |
|
11 |
Uzmanlık alanına ve konusuna uygun teorik ve uygulamalı bilgiyi verimli şekilde kullanır
|
5 |
|
12 |
Bireysel ve grup halinde etkin çalışma, sorumluluk alma becerisi vardır |
5 |
|
13 |
Uzmanlık alanında ve projesinde ihtiyaç duyduğu farklı disiplinlerle uyumlu çalışır |
5 |
|
14 |
Sanat ve tasarım ile ilgili toplumsal, evrensel etkileri ve değişimleri takip eder
|
5 |
|
15 |
Yaşam boyu öğrenme bilinci ile gelişmeleri izleme ve kendini sürekli olarak yenileme becerisine sahiptir |
5 |
|
16 |
Farklı malzemeler, üretim yöntemleri ve tekniklerini kullanma konusunda bilgi, beceri ve tecrübe sahibidir |
5 |
|
17 |
Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahiptir
|
5 |
|
18 |
Bir yabancı dili en az Avrupa dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri takip eder |
0 |
|
19 |
Tasarladığı projenin teknik ve teknolojik olarak üretilebilirliğini değerlendirir |
5 |
|
20 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
6 |
84 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
6 |
6 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
6 |
6 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
6 |
6 |
|
Toplam İş Yükü: | 130 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.2 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|