|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Temel Sanat Eğitimi I |
|
Dersin Kodu |
: |
SRT101 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. FİLİZ YILDIZ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Plastik sanatların temel ögeleri olan ışık, gölge, çizgi, nokta, leke, doku ve rengi tanıyabilecektir. Doğadan bulduğu nesne üzerinde ışık gölgeyi kullanır. Canlı cansız model ile çizgi, nokta, leke elemanlarını yorumlar. Doğal yapay dokuları araştırır. Plastik sanatların temel ilkeleri olan denge, ritm, zıtlık ve perspektifi tanıyabilecektir. Uygulamalı olarak denge ve ritm kavramını geliştirir. Zıtlık kavramı ile kendi çalışmalarını yorumlar. Renk bilgisini geliştirebilecektir. Renk kontrastlarını örnekler ve doğal nesneler üzerinden inceleyerek yapacağı çalışmalarda etkili kullanım becerisini gösterecektir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Temel sanat öğelerinin kavranması ve bu bilgilerin uygulamalı olarak deneyimlenmesi temel sanat eğitimi dersinin amacını oluşturur. Ders ayrıca öğrencinin sanat ve tasarım alanlarına dair genel bir vizyon ve bakışaçısı geliştirmesini hedeflemektedir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Temel Sanat Eğitimi I; nokta, çizgi, ışık, form konularını temel almaktadır. Ders, bu konular kapsamında içeriksel ve biçimsel uygulamaları içermektedir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Temel Sanat Atölyesi |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dersin içeriği, genel işleyişi hakkında bilgilendirme ve tanışma. |
http://www.vasarely.com/site/site.htm http://www.artcyclopedia.com/artists/klee_paul.html http://joanmiro.com/ http://www.pietmondrian.org/piet-mondrian.php |
Teorik ve Pratik anlatım.
Görsel sunumlar. Soru-Yanıt |
|
2 |
Işıgın Tanımı. Gorsel anlatım ögesi olarak Işık.
Dogada Isık-Sanatda Işık.
Kişisel yorum çalışmaları; Yüzey Değerlendirmesi/Proje
|
Örnek görsellerin incelenmesi.
http://www.art-directory.info/fine-art/gunther-uecker-1930/index.shtml http://www.philiptaaffe.info/index.php |
Kuramsal bilgi verilmesi. Görsel sunumlar. Uygulama. Soru-Yanıt. |
|
3 |
Nokta, Noktanın tanımı. Görsel anlatım ögesi olarak Nokta.
|
Örnek görsellerin incelenmesi.
Kaynakça; 1. Nokta ilgili bölüm okunacak.
http://www.wassilykandinsky.net/ http://en.wikipedia.org/wiki/Georges_Braque |
Kuramsal bilgi verilmesi. Görsel sunumlar. Uygulama. Soru-Yanıt. |
|
4 |
Çizgi,Çizginin tanımı,Görsel anlatımda çizginin etkileri.
Kişisel yorum çalışmaları; Yüzey Değerlendirmesi/Proje |
Kaynakça : 4 ilgili bölüm okunacak.
Örnek görsellerin incelenmesi. Çizim araç ve gereçleri. |
Kuramsal bilgi verilmesi. Görsel sunumlar. Uygulama. Soru-Yanıt. |
|
5 |
Çizgi turleri ve ilişkileri. Dogada ve sanatta Çizgi.
Kişisel yorum çalışmaları; Yüzey Değerlendirmesi/Proje |
Örnek görsellerin incelenmesi.
http://www.hans-hartung.com/ http://moma.org/collection/artist.php?artist_id=2107 İnternet görsellerden "Hans Hartung, Wols, Gego, Frank Stella, Brice Marden, Chris Ofili, Sam Francis" araştırılacak. Kaynakça; 1 ilgili bölüm.
http://www.frankstella.net/pictures.html?photo=2 http://www.samfrancisfoundation.com/page2/page13/page13.html http://www.artcyclopedia.com/artists/marden_brice.html |
Kuramsal bilgi verilmesi. Görsel sunumlar. Uygulama. Soru-Yanıt. |
|
6 |
Renk, rengin tanımı. Görsel anlatım ögesi olarak renk.
Renk Renk kontrastları. Renk psikolojisi.
Kişisel yorum çalışmaları; Yüzey Değerlendirmesi / Proje |
Kaynakça; 4 ilgili bölüm okunacak. Kaynakça; 1 ilgili bölüm okunacak. |
Kuramsal bilgi verilmesi. Görsel sunumlar. Uygulama. Soru-Yanıt. |
|
7 |
Işık(Açık-Koyu) Konusu ve konu anlatımı |
http://www.kazimir-malevich.org/ |
Kuramsal bilgi verilmesi. Görsel sunumlar. Uygulama. Soru-Yanıt. |
|
8 |
ARA SINAV |
|
|
|
9 |
Açık-Koyu Renk Kontrastı.
Kişisel yorum çalışmaları; Yüzey Değerlendirmesi / Proje |
http://www.sonia-delaunayterk.com/ |
Kuramsal bilgi verilmesi. Görsel sunumlar. Uygulama. Soru-Yanıt. |
|
10 |
Sıcak- soğuk renk kontrastı.
Kişisel yorum çalışmaları; Yüzey Değerlendirmesi/Proje |
Kaynakça; 3 ilgili bölüm okunacak.
http://www.wassilykandinsky.net/
|
Kuramsal bilgi verilmesi. Görsel sunumlar. Uygulama. Soru-Yanıt. |
|
11 |
Sıcak- soğuk renk kontrastı uygulama çalışmaları. |
http://www.tulaycellek.com/tulay/basliklar.asp?alt=dersnotlari |
Kuramsal bilgi verilmesi. Görsel sunumlar. Uygulama. Soru-Yanıt. |
|
12 |
Komplementer (tamamlayıcı) renk kontrastı
uygulama çalışmaları. |
Örnek görsellerin incelenmesi. |
Kuramsal bilgi verilmesi. Görsel sunumlar. Uygulama. Soru-Yanıt. |
|
13 |
Perspektif. Çizgi perspektifi. Renk Perspektifi. Işık-Gölge.
Kişisel yorum çalışmaları; Yüzey Değerlendirmesi / Proje |
Örnek görsellerin incelenmesi.
Kaynakça : 4 ilgili bölüm okunacak. |
Kuramsal bilgi verilmesi. Görsel sunumlar. Uygulama. Soru-Yanıt. |
|
14 |
Sanatta leke.
Kişisel yorum çalışmaları; Yüzey Değerlendirmesi/Proje |
Örnek görsellerin incelenmesi.
Kaynakça; 3 ilgili bölüm okunacak.
http://www.jackson-pollock.com/biography.html http://www.samfrancisfoundation.com/ |
Kuramsal bilgi verilmesi. Görsel sunumlar. Uygulama. Soru-Yanıt. |
|
15 |
Çizgi olanakları ve leke. |
Kaynakça; 3 ilgili bölüm okunacak.
Örnek görsellerin incelenmesi.
http://moma.org/collection/artist.php?artist_id=2107 İnternet görsellerden "Hans Hartung, Wols, Gego, Frank Stella, Brice Marden, Chris Ofili, Sam Francis" araştırılacak. Kaynakça; 1 ilgili bölüm.
http://www.frankstella.net/pictures.html?photo=2 http://www.samfrancisfoundation.com/page2/page13/page13.html http://www.artcyclopedia.com/artists/marden_brice.html |
Kuramsal bilgi verilmesi. Görsel sunumlar. Uygulama. Soru-Yanıt. |
|
16/17 |
FİNAL SINAVI HAFTASI /Proje ve uygulamaların değerlendirilmesi |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
1.Temel Plastik Sanatlar Eğitimi, Abdullah Demir, Anadolu Üniversitesi Yay. Eskişehir, 1993
2.Temel Sanat Öğeleri, Faruk Atalayer, Anadolu Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Yayınları, Eskişehir, 1994
3.Temel Sanat Eğitimi Resim Teknikleri, Mümtaz Işıngör, vd., Milli Eğitim Gençlik ve Spor Bakanlığı Yay. Ankara, 1986
4-Resimde Renk ve Uygulanışı, Jose M. Parramon, Remzi Kitabevi, İstanbul, 2000
Itten, Johannes, Design and Form: The Basic Course at the Bauhaus and Later, Revised Edition
Archer, Michael, Art Since 1960 (World of Art)
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
8 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Çok boyutlu algılar, duyusal algıyı somutlaştırabilir |
5 |
|
2 |
Eleştirel düşünebilme, yaratıcı ve özgün fikirler geliştirme yetisi gelişmiştir
|
5 |
|
3 |
Toplumsal, bilimsel, sanatsal, mesleki, etik ve sorumluluk bilincine sahiptir |
5 |
|
4 |
Bilgiye ulaşır, yönetir ve kurgular |
5 |
|
5 |
El becerisi ve göz koordinasyonu gelişmiştir
|
5 |
|
6 |
Zamanı verimli ve planlı kullanır |
5 |
|
7 |
Sanat kuramı, estetik ve sanat felsefesi konularında yetkindir |
3 |
|
8 |
Kavramları özgün sanat yapıtlarına dönüştürür |
5 |
|
9 |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı düzeyinde, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır
|
0 |
|
10 |
Sorunu doğru şekilde tanımlar ve yorumlar, soruna yaratıcı, özgün, estetik, sanatsal ve teknik çözümler bulur
|
5 |
|
11 |
Uzmanlık alanına ve konusuna uygun teorik ve uygulamalı bilgiyi verimli şekilde kullanır
|
4 |
|
12 |
Bireysel ve grup halinde etkin çalışma, sorumluluk alma becerisi vardır |
4 |
|
13 |
Uzmanlık alanında ve projesinde ihtiyaç duyduğu farklı disiplinlerle uyumlu çalışır |
3 |
|
14 |
Sanat ve tasarım ile ilgili toplumsal, evrensel etkileri ve değişimleri takip eder
|
5 |
|
15 |
Yaşam boyu öğrenme bilinci ile gelişmeleri izleme ve kendini sürekli olarak yenileme becerisine sahiptir |
5 |
|
16 |
Farklı malzemeler, üretim yöntemleri ve tekniklerini kullanma konusunda bilgi, beceri ve tecrübe sahibidir |
4 |
|
17 |
Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahiptir
|
5 |
|
18 |
Bir yabancı dili en az Avrupa dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri takip eder |
0 |
|
19 |
Tasarladığı projenin teknik ve teknolojik olarak üretilebilirliğini değerlendirir |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
5 |
70 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
8 |
4 |
32 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
4 |
4 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
4 |
4 |
|
Toplam İş Yükü: | 124 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.96 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|