Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Arazi Toplulaştırma

Dersin Kodu : TYP354

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. FATİH TOPALOĞLU

Dersin Öğrenme Kazanımları : 1) Bu dersin sonunda öğrenci arazi toplulaştırmasının tanımı ve kapsamını öğrenir.
2) Arazi parçalanmasının nedenlerini ve boyutlarını öğrenir.
3) Arazi toplulaştırmasının faydalarını ve nasıl yapıldığını proje yaparak öğrenir.
4) Arazi toplulaştırma projelerinde karşılaşılan sorunları ve önlemleri öğrenir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Arazi toplulaştırma projesi yapabilmek

Dersin İçeriği : Arazi toplulaştırma uygulamalarının geçmişten günümüze tarihsel ve yasal gelişimi, arazi parçalanmasının nedenleri ve çözüm önerileri, toplulaştırmanın gerekliliği, toplulaştırma uygulamalarında gerekli bilgileri ve uygulamanın nasıl yapıldığı öğretmek

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : 3C


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Türkiye’de tarımsal yapıya ilişkin sorunlar Ders kitabının ilgili bölümleri Uygulamalı konu fotokopisi
2 Toprak reformu ve tarım reformu kavramları Ders kitabının ilgili bölümleri Uygulamalı konu fotokopisi
3 Türkiye’de toprak mülkiyetinin düzenlenmesine ilişkin çalışmalar Ders kitabının ilgili bölümleri Uygulamalı konu fotokopisi
4 Türkiye’de toprak ve tarım reformu çalışmalarının temel ilkeleri ve uygulamaları Ders kitabının ilgili bölümleri Uygulamalı konu fotokopisi
5 Toprak reformu uygulamalarında kırsal yerleşim düzenlemesi yönünden öngörülen ilkeler Ders kitabının ilgili bölümleri Uygulamalı konu fotokopisi
6 Türkiye’de arazi parçalanmasının nedenleri ve sakıncaları Ders kitabının ilgili bölümleri Uygulamalı konu fotokopisi
7 Arazi toplulaştırmasının tanımı, kapsamı, toplulaştırma uygulamalarının yasal ve tarihsel gelişimi; Arazi toplulaştırmasının tarım işletmelerinin yapısı üzerine etkileri Ders kitabının ilgili bölümleri Uygulamalı konu fotokopisi
8 Ara Sınav Ara sınava kadar işlenmiş konuları kaynak kitaptan ve verilen sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak.
9 Tarım reformu bölgelerinde arazi toplulaştırması uygulamaları, Arazi derecelendirmesinin yapılması, Yeni yerleşim planlamasının yapılması Ders kitabının ilgili bölümleri Uygulamalı konu fotokopisi
10 Yeni yerleşim planının yapılması, ulaşım sistemlerinin planlanması Ders kitabının ilgili bölümleri Uygulamalı konu fotokopisi
11 Arazi toplulaştırma projelerinin uygulanmasında ortaya çıkan sorunlar ve alınması gerekli önlemler Ders kitabının ilgili bölümleri Uygulamalı konu fotokopisi
12 Örnek arazi toplulaştırma uygulaması 1’in hesaplanması Ders kitabının ilgili bölümleri Uygulamalı konu fotokopisi
13 Örnek arazi toplulaştırma uygulaması 1’in çizimi Ders kitabının ilgili bölümleri Uygulamalı konu fotokopisi
14 Örnek arazi toplulaştırma uygulaması 2’nin hesaplanması Ders kitabının ilgili bölümleri Uygulamalı konu fotokopisi
15 Örnek arazi toplulaştırma uygulaması 2’nin çizimi Ders kitabının ilgili bölümleri Uygulamalı konu fotokopisi
16/17 YIL SONU SINAVI Dönem sonuna kadar işlenmiş konuları kaynak kitaptan ve verilen sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak.


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  1. Çevik, Bahri, 2011. Arazi Toplulaştırması. Ç.Ü. Ziraat Fak. Ders Kitapları No:A-69, 141s.
Diğer Kaynaklar  2. Çeşitli kaynaklarla zenginleştirilmiş sunular.


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 2 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Sulama şebekelerinin işletme, bakım ve onarımlarına ilişkin faaliyetleri planlar; izleme ve değerlendirilmesine yönelik proje formülasyonları geliştirir, sulama şebekelerini işletir. 1
2 Toprak -Bitki -Su ilişkileri ve toprağın mühendislik özelliklerini kullanarak sulama programlarını geliştirir ve uygulayabilir. 0
3 Atık sular, drenaj suları, yüzey akış suları, arıtılmış atık sular gibi geleneksel olmayan suların çevreyi olumsuz yönde etkilemeden yeniden kullanılması için stratejiler geliştirir ve uygular, suların sulamaya uygunluğu ve tuzlu alkali toprakların ıslahı ile ilgili laboratuvar analizlerini yapar ve rapor hazırlar. 0
4 Toprak su yapıları, hayvan barınakları, depo yapıları ile bitkisel üretim yapılarının projelerini hazırlar. Statik, mukavemet yönünden analiz eder. Yapımda kullanılacak malzeme özelliklerini belirler, malzemeler ile ilgili testleri yapar. 0
5 Bitkisel üretim yapılarını tasarlar, çevre içi koşulları denetler ve işletir; kullanılacak malzemelerin seçimini yapar, test eder ve rapor hazırlar. 0
6 Tarım alanlarında drenaj etütlerini yapar; drenaj sistemlerini planlar, projelerini hazırlar ve uygulamasını yapar; kullanılacak malzemelerin seçimini yapar, test eder ve rapor hazırlar 0
7 Toprak ve su koruma (erozyon) ve su hasadı konularında sorunları ortaya koyar, proje hazırlar ve uygular. 0
8 Gölet ve küçük barajları tasarlar projeler geliştirir. Entegre havza yönetimi kapsamında kuraklık ve taşkın eylem planlarını hazırlar uygular. 0
9 Bağımsız Çalışabilir ve Sorumluluk Alabilir 0
10 Sürdürülebilir tarımsal üretim ve su kaynaklarının korunması amaçlarına uygun su yönetimi stratejilerini geliştirir ve uygular 1
11 Sulama sistemlerinin mühendislik tasarımını ve aplikasyonunu yapar; bu sistemlerde kullanılacak malzemelerin testini yapar ve rapor hazırlar. 0
12 Arazi toplulaştırma projeleri hazırlar, uygular. Tarla içi geliştirme hizmetlerini gerçekleştirir. Kırsal kalkınma projelerini hazırlar ve uygular. 5
13 Sürdürülebilir tarımsal üretim için pratik, etkin çözümler üretir. 1
14 Temel mühendislik, temel tarım mühendisliği ile tarımsal yapılar ve sulama mühendisliği bilgilerini kullanarak toprak, su gibi doğal kaynaklarını korunması amacıyla projeler geliştirir ve toplum yararına sunar 5
15 Mesleki konularda sorunları tanıma karar verme ve çözümleme yeteneğine sahip olur. 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 5 10
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 86
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.44
Dersin AKTS Kredisi: 3