|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Malzeme Bilgisi |
|
Dersin Kodu |
: |
TYP303 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
|
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Yapı malzemelerini öğrenir
Proje okumayı öğrenir Uygun malzemeyi seçer Yapı maliyetini hesaplar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
TYP122 Tarımsal Yapılar Ve Sulamaya Giriş
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Yapıda kullanılan malzemeleri ve özelliklerini öğrenir. İnşaa edilecek yapılar için en uygun yapı malzemesini seçer ve gerekli maalkiyetleri hesaplar |
|
Dersin İçeriği |
: |
Malzemenin iç yapısı ve mekanik , kimyasal ve fiziksel özellikleri, yapı malzemeleri, bağlayıcılar (çimento, kireç, alçı) Kilden üretilen yapı malzemeleri, beton ve betonarme, yapı çelikleri ve diğer metaller, yapı taşları, ahşap, boyalar, camlar, tutkallar, yalıtım malzemeleri, |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
bölüm derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Yapının tanımı, çeşitleri, yapıyı oluşturan elemanlar hakkında bilgi |
Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümlerin ayrıntılı bir biçimde çalışılması |
Sözlü ve yazılı anlatım |
|
2 |
Yapı elemanlarında kullanılan malzemeler ve sınıflandırılması |
Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümlerin ayrıntılı bir biçimde çalışılması |
Sözlü ve yazılı anlatım |
|
3 |
Bağlayıcı malzemeler: Çimento elde edilişi çeşitleri kullanım amaçları |
Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümlerin ayrıntılı bir biçimde çalışılması |
Sözlü ve yazılı anlatım |
|
4 |
Kireç ve alçı |
Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümlerin ayrıntılı bir biçimde çalışılması |
Sözlü ve yazılı anlatım |
|
5 |
Harçlar: çeşitleri, beklenen özellikler, elde edilişi |
Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümlerin ayrıntılı bir biçimde çalışılması |
Sözlü ve yazılı anlatım |
|
6 |
Yapı taşları ve beton agregaları, agrega deneyleri |
Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümlerin ayrıntılı bir biçimde çalışılması |
Sözlü ve yazılı anlatım |
|
7 |
Yapıda kullanılan metaller: Yapı çelikleri ve diğer metal malzemeler |
Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümlerin ayrıntılı bir biçimde çalışılması |
Sözlü ve yazılı anlatım |
|
8 |
Kilden üretilen malzemeler |
Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümlerin ayrıntılı bir biçimde çalışılması |
Sözlü ve yazılı anlatım |
|
9 |
Tuğla kiremit ve seramikler |
Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümlerin ayrıntılı bir biçimde çalışılması |
Sözlü ve yazılı anlatım |
|
10 |
ARA SINAV |
Ara sınava kadar işlenmiş konuları verilen ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak. |
|
|
11 |
Yapı ahşabı |
Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümlerin ayrıntılı bir biçimde çalışılması |
Sözlü ve yazılı anlatım |
|
12 |
Petrol türevi malzemeler:Plastikler, bütünlü malzemeler |
Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümlerin ayrıntılı bir biçimde çalışılması |
Sözlü ve yazılı anlatım |
|
13 |
Boyalar: Örtücü renklendirici |
Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümlerin ayrıntılı bir biçimde çalışılması |
Sözlü ve yazılı anlatım |
|
14 |
Camlar |
Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümlerin ayrıntılı bir biçimde çalışılması |
Sözlü ve yazılı anlatım |
|
15 |
Maaliyet hesapları |
Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümlerin ayrıntılı bir biçimde çalışılması |
Sözlü ve yazılı anlatım |
|
16/17 |
YIL SONU SINAVI |
Dönem sonuna kadar işlenmiş konuların tamamı, verilen ders notu, yardımcı kaynaklar ve |
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Güner m. S. ve Süme. V., 2000. Yapı Malzemesi ve Beton, Bakanlar Media Ltd.Şti.
E. C. Adams, M. Sc., M.C. O. B. 1993 Yapı Bilgisi 3. Yüksrekıöğretim Kurulu Matbaası
Koçataşkın F. 1976 Yapı Mühendislerine Malzeme Bilmi. İstanbul Teknik Üniversitesi Matbaası
Postacıoğlu . B., 1987. Matbaa Teknisyenleri Matbaası, İstanbul
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
80 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
20 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Alanıyla ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yenileme |
0 |
|
2 |
Sulama şebekelerinin işletme, bakım ve onarımlarına ilişkin faaliyetleri planlar; izleme ve değerlendirilmesine yönelik proje formülasyonları geliştirir, sulama şebekelerini işletir. |
0 |
|
3 |
Toprak -Bitki -Su ilişkileri ve toprağın mühendislik özelliklerini kullanarak sulama programlarını geliştirir ve uygulayabilir. |
0 |
|
4 |
Atık sular, drenaj suları, yüzey akış suları, arıtılmış atık sular gibi geleneksel olmayan suların çevreyi olumsuz yönde etkilemeden yeniden kullanılması için stratejiler geliştirir ve uygular, suların sulamaya uygunluğu ve tuzlu alkali toprakların ıslahı ile ilgili laboratuvar analizlerini yapar ve rapor hazırlar. |
0 |
|
5 |
Toprak su yapıları, hayvan barınakları, depo yapıları ile bitkisel üretim yapılarının projelerini hazırlar. Statik, mukavemet yönünden analiz eder. Yapımda kullanılacak malzeme özelliklerini belirler, malzemeler ile ilgili testleri yapar. |
5 |
|
6 |
Bitkisel üretim yapılarını tasarlar, çevre içi koşulları denetler ve işletir; kullanılacak malzemelerin seçimini yapar, test eder ve rapor hazırlar.
|
3 |
|
7 |
Tarım alanlarında drenaj etütlerini yapar; drenaj sistemlerini planlar, projelerini hazırlar ve uygulamasını yapar; kullanılacak malzemelerin seçimini yapar, test eder ve rapor hazırlar
|
0 |
|
8 |
Toprak ve su koruma (erozyon) ve su hasadı konularında sorunları ortaya koyar, proje hazırlar ve uygular.
|
0 |
|
9 |
Gölet ve küçük barajları tasarlar projeler geliştirir. Entegre havza yönetimi kapsamında kuraklık ve taşkın eylem planlarını hazırlar uygular.
|
0 |
|
10 |
Bağımsız Çalışabilir ve Sorumluluk Alabilir |
0 |
|
11 |
Sürdürülebilir tarımsal üretim ve su kaynaklarının korunması amaçlarına uygun su yönetimi stratejilerini geliştirir ve uygular |
0 |
|
12 |
Sulama sistemlerinin mühendislik tasarımını ve aplikasyonunu yapar; bu sistemlerde kullanılacak malzemelerin testini yapar ve rapor hazırlar. |
0 |
|
13 |
Arazi toplulaştırma projeleri hazırlar, uygular. Tarla içi geliştirme hizmetlerini gerçekleştirir. Kırsal kalkınma projelerini hazırlar ve uygular.
|
0 |
|
14 |
Sürdürülebilir tarımsal üretim için pratik, etkin çözümler üretir.
|
2 |
|
15 |
Temel mühendislik, temel tarım mühendisliği ile tarımsal yapılar ve sulama mühendisliği bilgilerini kullanarak toprak, su gibi doğal kaynaklarını korunması amacıyla projeler geliştirir ve toplum yararına sunar
|
1 |
|
16 |
Mesleki konularda sorunları tanıma karar verme ve çözümleme yeteneğine sahip olur.
|
4 |
|
17 |
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
6 |
6 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
6 |
6 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
6 |
6 |
|
Toplam İş Yükü: | 88 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.52 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|