Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Çağdaş Türk Edebiyatında Eleştiri

Dersin Kodu : TE 413

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. SEMA ÇETİN BAYCANLAR

Dersin Öğrenme Kazanımları : Çağdaş Türk edebiyatında kullanılan eleştirel yöntemleri tanıma, şiir üzerine yapılan eleştirileri inceleme.
Dönemin eleştirmenlerini tanıma
Süreli yayın-eleştiri ilişkisinin önemini kavrama
Dönemle ilgili kaynakça bilgisini olgunlaştırma

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Çağdaş Türk edebiyatında edebi bir tür olarak eleştirinin seyrini incelemek, dönemin eleştirmenlerini tanımak, kullandıkları eleştirel yöntemler hakkında bilgi sahibi olmak ve dönemin süreli yayınlarını tanımak.

Dersin İçeriği : Bir edebi tür olarak eleştiri, eleştiri ve şiir, öznel eleştiri ve şiir, örnek metinlerin incelenmesi, yeni eleştiri ve şiir, Türk edebiyatında şiir eleştirisi ve eleştirmenleri, dönemin eleştiri anlayışının değerlendirilmesi

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Edebi bir tür olarak eleştiri Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
2 Edebi bir tür olarak eleştiri Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
3 Eleştiri ve şiir Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
4 Öznel eleştiri ve şiir Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
5 Öznel eleştiri ve şiir Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
6 Örnek metinlerin değerlendirilmesi Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
7 Örnek metinlerin değerlendirilmesi Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
8 Ara sınav.
9 Yeni eleştiri ve şiir Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
10 Yeni eleştiri ve şiir Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
11 Örnek metinlerin değerlendirilmesi Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
12 Örnek metinlerin değerlendirilmesi Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
13 Türk edebiyatında şiir eleştirisi ve eleştirmenler Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
14 Dönemin eleştiri anlayışının değerlendirilmesi Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
15 Dönemin eleştiri anlayışının değerlendirilmesi
16/17 Final sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Mehmet Kaplan, Şiir Tahlilleri II, Dergah Yay. İstanbul 1994
 Hüseyin Cöntürk, Çağının Eleştirisi I-II, YKY, 2006.
 Mehmet Rifat, Bizim Eleştirmenlerimiz, Türkiye İş Bankası Yay. İstanbul 2008
 Abdullah Şengül, "Edebi Eleştiri", Yeni Türk Edebiyatı El Kitabı, Ed. Dr. Ramazan Korkmaz, Grafiker Yay. Ankara 2007
  Carlonı, Fılloux, Eleştiri Kuramları, Çev. Tahsin Yücel, Multılıngual Yay., İstanbul 2000
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Türkçeyi etkin olarak kullanarak yazılı ve sözlü iletişim kurabilir. Soru sorar, gözlem yapar, eleştirisel ve yapıcı düşünerek, akademik dürüstlük ilkelerine uyar, girişimcidir. 4
2 Lisans öğrenimi boyunca ve daha sonraki iş hayatı için gerekli olabilecek temel bilgi teknolojilerini kullanmayı öğrenir ve uygulama kapasitesini yükseltir. 4
3 Türk Dili ve Edebiyatının tarihsel gelişim sürecini izleyebilir. 4
4 Türk Dili ve Edebiyatının tarihi ve güncel malzemesini bilimsel yöntem ve kuramsal bilgiler yardımıyla kavrar. 4
5 Türkolojinin temel kavramlarının önemini bilir ve fark eder. 5
6 Edebiyat, dil ve kültür ilişkisinin kuramsal temellerini öğrenir. 4
7 Türk Dili ve Edebiyatının dünya dilleri ve edebiyatları arasındaki yerini kavrar. 4
8 Dil ve edebiyat malzemelerini karşılaştırmalı yöntemlerle çözümler. 5
9 Dil, kültür, edebiyat ilişkisini çözümleyici çalışmalar yapabilir. 4
10 Türkoloji ile ilgili sorunları kavrayıp çözer. 4
11 Eski ve yeni metinleri kavrayıp tartışabilir. 4
12 Filolojik ve dilbilimsel bakışı edinir. 5
13 Edebi metin çözümlemede bilimsel yöntemleri ve filolojik bilgileri etkin olarak kullanma becerisi kazanır. 4
14 Bağımsız veya grupla birlikte edebi metinler üzerinde çalışma yapabilme yeteneğine sahip olur. 4
15 Alanı ile ilgili başvuru kaynaklarına ulaşabilme ve onlardan etkin biçimde yararlanabilme yeteneğine sahip olur. 5
16 Alanı ile ilgili kavramları anlayabilen, bilgi aktarabilen, meslektaşları ile iletişim kurabilen, entelektüel birikime sahip olabilir. 4
17 Türkoloji sorunlarına çözüm üretip Türkolojinin gelişmesine katkıda bulunur. 4
18 Türkoloji ile ilgili kavramları anlayabilecek, meslektaşları ile iletişim kuabilecek yabancı dil bilgisine sahip olur. 5
19 Alanındaki uygulamalara yeterli olacak şekilde bir yabancı dili (Mesleki yabancı dil) A2 seviyesinde bilir. 4
20 Atatürk İlkeleri ve İnkılap tarihi konusunda bilinçlidir ve bilgi sahibidir. 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 13 2 26
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 13 3 39
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 85
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.4
Dersin AKTS Kredisi: 3