|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Aşık Edebiyatı |
|
Dersin Kodu |
: |
TE 305 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. ERMAN ARTUN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Âşıklık geleneği hakkında bilgi verebilir.
Âşık Edebiyatı metinlerini açıklayabilir.
Âşık Edebiyatının oluşumu hakkında bilgi verebilir.
Âşıkların yetişmeleri hakkında bilgi verebilir.
Âşıklık geleneğinin yürütüldüğü ortamlar hakkında bilgi verebilir.
Âşıklık geleneğini oluşturan sosyo-kültürel koşullar hakkında bilgi verebilir.
Âşıkların yetiştikleri sosyal çevreler hakkında bilgi verebilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Âşıklık geleneği ve âşık edebiyatının; gelenek, edebiyat tarihi, ürünler ve bu ürünlerin tahlil edilmesi boyutlarında tanıtılması ve öğretilmesi
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Âşıklık geleneği ve âşık edebiyatı, Âşık edebiyatının hazırlayan etmenler, Âşıklık geleneği ve âşık edebiyatı çalışmaları, Anadolu´da âşıklık geleneği ve âşık edebiyatının oluşumu ve gelişimi, Âşıklık geleneğinin kökeni ve oluşumuyla ilgili görüşler, Âşıklık geleneğini oluşturan sosyo-kültürel koşullar, Âşıkların yetiştikleri sosyal çevreler, Âşık edebiyatına bakışlar, Âşıklık geleneğinde âşıkların yetişmeleri, Kültür ortamları, Âşık Fasılları, Âşıklık geleneğinden örnek metin incelemeleri. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Âşıklık geleneği ve âşık edebiyatı.
|
Erman Artun, Âşıklık Geleneği ve Âşık Edebiyatı, Karahan Yayınları, 2012.
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
2 |
Âşık edebiyatının hazırlayan etmenler.
|
Erman Artun, Âşıklık Geleneği ve Âşık Edebiyatı, Karahan Yayınları, 2012.
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
3 |
Âşıklık geleneği ve âşık edebiyatı çalışmaları.
|
Erman Artun, Âşıklık Geleneği ve Âşık Edebiyatı, Karahan Yayınları, 2012.
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
4 |
Anadolu´da âşıklık geleneği ve âşık edebiyatının oluşumu ve gelişimi.
|
Erman Artun, Âşıklık Geleneği ve Âşık Edebiyatı, Karahan Yayınları, 2012.
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
5 |
Âşıklık geleneğinin kökeni ve oluşumuyla ilgili görüşler.
|
Erman Artun, Âşıklık Geleneği ve Âşık Edebiyatı, Karahan Yayınları, 2012.
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
6 |
Âşıklık geleneğini oluşturan sosyo-kültürel koşullar.
|
Erman Artun, Âşıklık Geleneği ve Âşık Edebiyatı, Karahan Yayınları, 2012.
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
7 |
Âşıkların yetiştikleri sosyal çevreler.
|
Erman Artun, Âşıklık Geleneği ve Âşık Edebiyatı, Karahan Yayınları, 2012.
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
8 |
Ara sınav.
|
|
|
|
9 |
Âşık edebiyatına bakışlar.
|
Erman Artun, Âşıklık Geleneği ve Âşık Edebiyatı, Karahan Yayınları, 2012.
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
10 |
Âşıklık geleneğinde âşıkların yetişmeleri.
|
Erman Artun, Âşıklık Geleneği ve Âşık Edebiyatı, Karahan Yayınları, 2012.
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
11 |
Kültür ortamları.
|
Erman Artun, Âşıklık Geleneği ve Âşık Edebiyatı, Karahan Yayınları, 2012.
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
12 |
Âşık fasılları.
|
Erman Artun, Âşıklık Geleneği ve Âşık Edebiyatı, Karahan Yayınları, 2012.
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
13 |
Âşıklık geleneğinden örnekler.
|
Erman Artun, Âşıklık Geleneği ve Âşık Edebiyatı, Karahan Yayınları, 2012.
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
14 |
Genel tekrar.
|
Erman Artun, Âşıklık Geleneği ve Âşık Edebiyatı, Karahan Yayınları, 2012.
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
15 |
Yarıyıl sonu sınavları.
|
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Erman Artun, Âşıklık Geleneği ve Âşık Edebiyatı, Karahan Yayınları, 2012.
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Dilaver Düzgün, Türk Halk Edebiyatı El Kitabı, Grafiker Yayınları, Ankara 2005
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Türkçeyi etkin olarak kullanarak yazılı ve sözlü iletişim kurabilir. Soru sorar, gözlem yapar, eleştirisel ve yapıcı düşünerek, akademik dürüstlük ilkelerine uyar, girişimcidir. |
4 |
|
2 |
Lisans öğrenimi boyunca ve daha sonraki iş hayatı için gerekli olabilecek temel bilgi teknolojilerini kullanmayı öğrenir ve uygulama kapasitesini yükseltir.
|
5 |
|
3 |
Türk Dili ve Edebiyatının tarihsel gelişim sürecini izleyebilir.
|
5 |
|
4 |
Türk Dili ve Edebiyatının tarihi ve güncel malzemesini bilimsel yöntem ve kuramsal bilgiler yardımıyla kavrar.
|
4 |
|
5 |
Türkolojinin temel kavramlarının önemini bilir ve fark eder.
|
4 |
|
6 |
Edebiyat, dil ve kültür ilişkisinin kuramsal temellerini öğrenir.
|
5 |
|
7 |
Türk Dili ve Edebiyatının dünya dilleri ve edebiyatları arasındaki yerini kavrar.
|
4 |
|
8 |
Dil ve edebiyat malzemelerini karşılaştırmalı yöntemlerle çözümler.
|
4 |
|
9 |
Dil, kültür, edebiyat ilişkisini çözümleyici çalışmalar yapabilir.
|
3 |
|
10 |
Türkoloji ile ilgili sorunları kavrayıp çözer.
|
4 |
|
11 |
Eski ve yeni metinleri kavrayıp tartışabilir.
|
4 |
|
12 |
Filolojik ve dilbilimsel bakışı edinir.
|
5 |
|
13 |
Edebi metin çözümlemede bilimsel yöntemleri ve filolojik bilgileri etkin olarak kullanma becerisi kazanır.
|
4 |
|
14 |
Bağımsız veya grupla birlikte edebi metinler üzerinde çalışma yapabilme yeteneğine sahip olur.
|
4 |
|
15 |
Alanı ile ilgili başvuru kaynaklarına ulaşabilme ve onlardan etkin biçimde yararlanabilme yeteneğine sahip olur.
|
3 |
|
16 |
Alanı ile ilgili kavramları anlayabilen, bilgi aktarabilen, meslektaşları ile iletişim kurabilen, entelektüel birikime sahip olabilir.
|
5 |
|
17 |
Türkoloji sorunlarına çözüm üretip Türkolojinin gelişmesine katkıda bulunur.
|
4 |
|
18 |
Türkoloji ile ilgili kavramları anlayabilecek, meslektaşları ile iletişim kuabilecek yabancı dil bilgisine sahip olur. |
4 |
|
19 |
Alanındaki uygulamalara yeterli olacak şekilde bir yabancı dili (Mesleki yabancı dil) A2 seviyesinde bilir. |
5 |
|
20 |
Atatürk İlkeleri ve İnkılap tarihi konusunda bilinçlidir ve bilgi sahibidir. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
13 |
2 |
26 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
13 |
3 |
39 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 85 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.4 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|