|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Anonim Türk Halk Edebiyatı Nesri |
|
Dersin Kodu |
: |
TE 203 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. REFİYE ŞENESEN OKUŞLUK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Halk Edebiyatının mit türü hakkında bilgi verebilir.
Halk Edebiyatında mitolojik metinleri inceleyip değerlendirebilir.
Halk Edebiyatının destan türü hakkında bilgi verebilir.
Halk Edebiyatında destan metinlerini inceleyip değerlendirebilir.
Halk Edebiyatında Dede Korkut Hikayeleri türü hakkında bilgi verebilir.
Halk Edebiyatında Dede Korkut Hikayelerini inceleyip değerlendirebilir.
Halk Edebiyatının masal türü hakkında bilgi verebilir.
Halk Edebiyatında masal metinlerini inceleyip değerlendirebilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Türk Halk Edebiyatının anonim bölümünde yer alan temel kavramlarının ve türlerinin tanıtılmasını sağlamak
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Türk halk edebiyatının mensur türlerinin doğuşu ve gelişimi, Mit türünün tanıtılması, Mit türüyle ilgili örnek metinlerin açıklanması, Destan türünün tanıtılması, Destan türüyle ilgili örnek metinlerin açıklanması, Dede Korkut Kitabı’nın tanıtılması, Dede Korkut Kitabıyla ilgili örnek metinlerin açıklanması, Efsane türünün tanıtılması, Efsane türüyle ilgili örnek metinlerin açıklanması, Masal türünün tanıtılması, Masal türüyle ilgili örnek metinlerin açıklanması. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Türk halk ed.nın mensur türlerinin doğuşu ve gelişimi.
|
Erman Artun, Türk Halk Edebiyatı Nesri, Kitabevi Yay. İstanbul 2004
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
2 |
Mit türünün tanıtılması.
|
Erman Artun, Türk Halk Edebiyatı Nesri, Kitabevi Yay. İstanbul 2004
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
3 |
Mit türüyle ilgili örnek metinlerin açıklanması.
|
Erman Artun, Türk Halk Edebiyatı Nesri, Kitabevi Yay. İstanbul 2004
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
4 |
Destan türünün tanıtılması.
|
Erman Artun, Türk Halk Edebiyatı Nesri, Kitabevi Yay. İstanbul 2004
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
5 |
Destan türünün tanıtılması.
|
Erman Artun, Türk Halk Edebiyatı Nesri, Kitabevi Yay. İstanbul 2004
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
6 |
Destan türüyle ilgili örnek metinlerin açıklanması.
|
Erman Artun, Türk Halk Edebiyatı Nesri, Kitabevi Yay. İstanbul 2004
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
7 |
Dede Korkut Kitabı’nın tanıtılması.
|
Erman Artun, Türk Halk Edebiyatı Nesri, Kitabevi Yay. İstanbul 2004
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
8 |
Ara Sınavı.
|
|
|
|
9 |
Dede Korkut Kitabıyla ilgili örnek metinlerin açıklanması.
|
Erman Artun, Türk Halk Edebiyatı Nesri, Kitabevi Yay. İstanbul 2004
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
10 |
Dede Korkut Kitabıyla ilgili örnek metinlerin açıklanması.
|
Erman Artun, Türk Halk Edebiyatı Nesri, Kitabevi Yay. İstanbul 2004
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
11 |
Efsane türünün tanıtılması.
|
Erman Artun, Türk Halk Edebiyatı Nesri, Kitabevi Yay. İstanbul 2004
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
12 |
Efsane türüyle ilgili örnek metinlerin açıklanması.
|
Erman Artun, Türk Halk Edebiyatı Nesri, Kitabevi Yay. İstanbul 2004
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
13 |
Masal türünün tanıtılması.
|
Erman Artun, Türk Halk Edebiyatı Nesri, Kitabevi Yay. İstanbul 2004
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
14 |
Masal türüyle ilgili örnek metinlerin açıklanması.
|
Erman Artun, Türk Halk Edebiyatı Nesri, Kitabevi Yay. İstanbul 2004
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
15 |
Masal türüyle ilgili örnek metinlerin açıklanması.
|
Erman Artun, Türk Halk Edebiyatı Nesri, Kitabevi Yay. İstanbul 2004
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
16/17 |
Yarıyılı sonu sınavları.
|
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Erman Artun, Türk Halk Edebiyatı Nesri, Kitabevi Yay. İstanbul 2004, ss. 1-122
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
P. Naili Boratav, Folklor ve Edebiyat I-II. Adam Yay. İstanbul 1982
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Türkçeyi etkin olarak kullanarak yazılı ve sözlü iletişim kurabilir. Soru sorar, gözlem yapar, eleştirisel ve yapıcı düşünerek, akademik dürüstlük ilkelerine uyar, girişimcidir. |
4 |
|
2 |
Lisans öğrenimi boyunca ve daha sonraki iş hayatı için gerekli olabilecek temel bilgi teknolojilerini kullanmayı öğrenir ve uygulama kapasitesini yükseltir.
|
5 |
|
3 |
Türk Dili ve Edebiyatının tarihsel gelişim sürecini izleyebilir.
|
4 |
|
4 |
Türk Dili ve Edebiyatının tarihi ve güncel malzemesini bilimsel yöntem ve kuramsal bilgiler yardımıyla kavrar.
|
5 |
|
5 |
Türkolojinin temel kavramlarının önemini bilir ve fark eder.
|
4 |
|
6 |
Edebiyat, dil ve kültür ilişkisinin kuramsal temellerini öğrenir.
|
4 |
|
7 |
Türk Dili ve Edebiyatının dünya dilleri ve edebiyatları arasındaki yerini kavrar.
|
5 |
|
8 |
Dil ve edebiyat malzemelerini karşılaştırmalı yöntemlerle çözümler.
|
5 |
|
9 |
Dil, kültür, edebiyat ilişkisini çözümleyici çalışmalar yapabilir.
|
5 |
|
10 |
Türkoloji ile ilgili sorunları kavrayıp çözer.
|
4 |
|
11 |
Eski ve yeni metinleri kavrayıp tartışabilir.
|
4 |
|
12 |
Filolojik ve dilbilimsel bakışı edinir.
|
3 |
|
13 |
Edebi metin çözümlemede bilimsel yöntemleri ve filolojik bilgileri etkin olarak kullanma becerisi kazanır.
|
4 |
|
14 |
Bağımsız veya grupla birlikte edebi metinler üzerinde çalışma yapabilme yeteneğine sahip olur.
|
4 |
|
15 |
Alanı ile ilgili başvuru kaynaklarına ulaşabilme ve onlardan etkin biçimde yararlanabilme yeteneğine sahip olur.
|
5 |
|
16 |
Alanı ile ilgili kavramları anlayabilen, bilgi aktarabilen, meslektaşları ile iletişim kurabilen, entelektüel birikime sahip olabilir.
|
5 |
|
17 |
Türkoloji sorunlarına çözüm üretip Türkolojinin gelişmesine katkıda bulunur.
|
4 |
|
18 |
Türkoloji ile ilgili kavramları anlayabilecek, meslektaşları ile iletişim kuabilecek yabancı dil bilgisine sahip olur. |
5 |
|
19 |
Alanındaki uygulamalara yeterli olacak şekilde bir yabancı dili (Mesleki yabancı dil) A2 seviyesinde bilir. |
5 |
|
20 |
Atatürk İlkeleri ve İnkılap tarihi konusunda bilinçlidir ve bilgi sahibidir. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
13 |
2 |
26 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
13 |
3 |
39 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 85 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.4 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|