Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Yapısalcı (Oluşturmacı) Öğrenme Kuramı

Dersin Kodu : BTE 719

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. MAHMUT OĞUZ KUTLU

Dersin Öğrenme Kazanımları : Yapısalcı Öğrenme Kuramının felsefi temellerini açıklayabilme
Yapısalcı öğrenme kuraminin özelliklerini açıklayabilme
Yapısalcı öğrenme kuramının eğitim-öğretim sistemimizdeki uygulama koşullarını açıklyabilme
Öğrenciler Yapısalcı bir Öğretmenin nasıl olacağını anlarlar

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Öğrenme Kuramları-I

Dersin Amacı : Bu dersin amacı Yapısalcı Öğrenme Kuramını tanıtmak ve bu kuramın eğitim sürecinde nasıl uygulanabileceğini açıklamak

Dersin İçeriği : Yapısalcı Eğitim ve Öğretmen Eğitimi, Öğretmen Eğitiminde Yapısalcılık için Tarihsel Yapı, Yapısalcılık; Öğretmen Eğitimindeki İtirazlar ve Zorluklar, Öğretmen Eğitiminde Yapısalcı Yaklaşım, Yapısalcılıkla ilgili Eğitim: Yapısalcılıkla ilgili Yaklaşımlar, Yapısalcı Öğretmen Eğitimi Programları,

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Yapısalcı Öğrenme Kuramının felsefi temelleri Düz Anlatım, Sunu ve Tartışma Yöntemleri
2 Yapısalcı bir öğretmen olma Düz Anlatım, Sunu ve Tartışma Yöntemleri
3 Yapısalcı Öğrenme Kuramınin temel özellikleri Düz Anlatım, Sunu ve Tartışma Yöntemleri
4 Yapısalcı Eğitim ve Öğretmen Eğitimi Düz Anlatım, Sunu ve Tartışma Yöntemleri
5 Öğretmen eğitiminde yapısalcılıkla ilgili tarihsel yapı Düz Anlatım, Sunu ve Tartışma Yöntemleri
6 Yapısalcı Öğrenme Kuramına Dayalı Öğretim Uygulamaları Düz Anlatım, Sunu ve Tartışma Yöntemleri
7 Öğretmen Eğitiminde Yapısalcılık Düz Anlatım, Sunu ve Tartışma Yöntemleri
8 Arasınavı Yazılı Sınav
9 Yapısalcı Öğrenme Kuramının sınıf-içi Uygulamaları Düz Anlatım, Sunu ve Tartışma Yöntemleri
10 Yapısalcı Öğrenme Kuramının sınıf-içi Uygulamaları Düz Anlatım, Sunu ve Tartışma Yöntemleri
11 Yapısalcı Öğrenme Kuramının sınıf-içi Uygulamaları Düz Anlatım, Sunu ve Tartışma Yöntemleri
12 Yapısalcı Öğrenme Kuramının sınıf-içi Uygulamaları Düz Anlatım, Sunu ve Tartışma Yöntemleri
13 Yapısalcı Öğrenme Kuramı ve ölçme- değerlendirme uygulamaları Düz Anlatım, Sunu ve Tartışma Yöntemleri
14 Yapısalcı Öğrenme Kuramı ve ölçme ve değerlendirme uygulamaları Düz Anlatım, Sunu ve Tartışma Yöntemleri
15 Genel Tekrar Düz Anlatım, Sunu ve Tartışma Yöntemleri
16/17 Final Sınavı Yazılı Sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Şimşek, A. (2002). Sınıfta Demokrasi, Eğitim-Sen Yayınları, Ankara
 Saban, A. (2000). Öğrenme-Öğretme Süreci, Nobel Kitabevi, Ankara
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 2 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Yerel ve ulusal düzeyde alandaki gelişmelerin yayılım ve dağılımında sorumluluk alır. 3
2 Alandaki çalışmalarında bilimsel ve etik değerler temelinde hareket ederek, bu değerlerin korunmasını ve öğrenilmesini destekler 3
3 Diğer alanlardaki ilgili gelişmeleri öğretim teknolojileri alanına taşır. 4
4 Paydaş davranışlarına ilişkin iç görü geliştirerek, işbirliği içinde verimli bir çalışma ortamı yaratır ve sürdürür. 4
5 Öğretim teknolojileri ile diğer ilgili alanların birleşik yapısını tanımlar 3
6 Bilimsel araştırma ve ilgili istatistiksel tekniklerin öğretim teknolojileri alanındaki uygulamalarını listeler. 2
7 Öğretim teknolojileri alanındaki bilimsel gelişmeleri takip eder ve bunu mesleki uygulamaya taşır 3
8 Güncel sorun ve uygulamaları takip edip, bir sonraki aşamanın gerektireceği bilgi ve becerileri tespit ederek, yeni öğrenme görevleri üstlenir 3
9 İş yükünü azaltacak sistemler, yöntemler veya araçları temin edebilir veya geliştirir. 3
10 Alanın geleceğine ilişkin konularda strateji, politika ve uygulama planlarını, yorumlar, geliştirir ve değerlendirir. 3
11 Lisans düzeyinde kazanılan yeterlilikler temelinde, öğretim teknolojileri alt-alanlarını bütünleştirir ve uzmanlık düzeyinde tanımlar. 3
12 Öğretim teknolojileri bilgi temelinden hareketle beklendik durumlarda, analiz, tasarım, geliştirme ve değerlendirme süreçlerini farklı bağlamlarda uygular. 3
13 Bilimsel araştırma ve ilgili istatistiksel teknikleri öğretim teknolojileri alanının klasik uygulamalarında kullanır 3
14 Öğretim teknolojileri kapsamındaki, karmaşık, kuramsal ve güncel problemlerin çok boyutlu nedenlerini kavrayarak, bütünlük içerisinde değerlendirir. 3
15 Bilimsel bir bakış açısı ile alan kapsamındaki karmaşık, kuramsal ve güncel problemlerin çözümü için plan geliştirir, planı uygular ve sonuçları değerlendirir 3
16 Alana ilişkin veya alan kapsamındaki sorunların çözümünde kişisel sorumlulukları üstlenir 3
17 Öğrencilerle, öğretmenlerle, okul yönetimi ile aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. 4
18 Alanı ile ilgili yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir. 1
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 5 10
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 124
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.96
Dersin AKTS Kredisi: 5