|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Öğretim Sistemlerinde Analiz |
|
Dersin Kodu |
: |
BTE 718 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. HABİBE ALDAĞ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Öğretimsel performans problemlerinin tanımlanması Öğretim tasarımı sürecinde ihtiyaç analizinin rolünü tanımlayabilme Öğretim tasarımında iş veya öğrenme görevlerini (Job/task), içeriği ve öğreneni analizinde kullanılacak teknikleri kavrayabilme Öğretim tasarımında ihtiyaç analizi aşamalarını planlama ve yönetebilme Analiz sonuçlarını değerlendirebilme Analiz sonuçları temelinde geliştirilen programı uygulayabilme
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğretim tasarımında farklı ihtiyaç analizlerine ilişkin temel bilgi ve becerilerin kazanılması, analizler üstüne tasarım becerilerinin geliştirilmesi. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Öğretim sistemlerinde tasarıma genel bakış. Performance problemlerini tanımlayabilme. İhtiyaç, iş/görev, içerik ve öğrenen analizlerinde belli başlı kavramlar, teknikler ve bunların uygulanması. Analiz temelinde öğretimi tasarlama. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik ve uygulama sahaları |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Öğretim sistemleri tasarımına genel bakış |
|
Tartışma, soru, cevap |
|
2 |
İhtiyaç analizi |
İlgili okumalar ve olası problemler belirleme |
Alıştırma, problem, çözme, tartışma |
|
3 |
Öğrenen analizi ve teknikler |
İlgili okumalar, haftanın öğrenme alıştırmalarının yapılması |
Alıştırma, problem, çözme tartışma |
|
4 |
Çevre analizi |
İlgili okumalar, haftanın öğrenme alıştırmalarının yapılması |
Alıştırma, problem, çözme tartışma |
|
5 |
İş analizi (job analysis) |
İlgili okumalar, haftanın öğrenme alıştırmalarının yapılması |
Alıştırma, problem, çözme tartışma |
|
6 |
İçerik analizi (content analysis) |
İlgili okumalar, haftanın öğrenme alıştırmalarının yapılması |
Alıştırma, problem, çözme tartışma |
|
7 |
Görev analizi (task) analysis)
Bütçe plan
|
İlgili okumalar, haftanın öğrenme alıştırmalarının yapılması |
Alıştırma, problem, çözme tartışma |
|
8 |
ARASINAV |
İlgili okumalar |
Analiz projesi ve sözlü sınav |
|
9 |
Öğretimin planlanması: Amaçların belirlenmesi ve ölçmenin belirlenmesi; |
İlgili okumalar, haftanın öğrenme alıştırmalarının yapılması |
Alıştırma, problem, çözme tartışma |
|
10 |
Öğretimin planlanması:Öğretim materyallerinin geliştirilmesi, |
İlgili okumalar, haftanın öğrenme alıştırmalarının yapılması |
Alıştırma, problem, çözme tartışma |
|
11 |
Planın uygulanması ve öğretimin değerlendirilmesi |
İlgili okumalar, haftanın öğrenme alıştırmalarının yapılması |
Alıştırma, problem, çözme tartışma |
|
12 |
Farklı bağlamlarda, farklı teknik seçimleri |
Uygulama |
Tartışma |
|
13 |
Farklı bağlamlarda farklı model seçimleri |
İlgili okumalar |
Tartışma |
|
14 |
Öğrenme ve öğretmede analiz konusunda tespit edllen eksiklikler ve çözüm önerileri |
Örgütleme metninin tamamlanması, çözülen problemle ilgili raporun tamamlanması |
Tartışma |
|
15 |
Güncel sistemdeki analize ilişkin sorunlar ve çözümler üstüne tartışma ve görüş geliştirme |
İlgili okuma ve çalışmalar |
Tartışma |
|
16/17 |
FİNAL SINAVI |
İlgili çalışmalar |
Analiz projesi ve sözlü sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Jonassen, D.H., Tesmer, M. and H annum W.H (1999). task Analysis Method for Instructional Design. Lawrence Erlbaum Inc., NJ.
Allison Rossett (1999) First Things Fast: A handbook for performance analysis. San Diego: Pfeiffer.
Gilbert, T. (1996). Human Competence: Engineering worthy performance. Amherst, Mass & Washington D.C.: HRD Press, Inc. & The International Society for Performance Improvement.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
40 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
10 |
60 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Yerel ve ulusal düzeyde alandaki gelişmelerin yayılım ve dağılımında sorumluluk alır. |
3 |
|
2 |
Alandaki çalışmalarında bilimsel ve etik değerler temelinde hareket ederek, bu değerlerin korunmasını ve öğrenilmesini destekler |
5 |
|
3 |
Diğer alanlardaki ilgili gelişmeleri öğretim teknolojileri alanına taşır. |
3 |
|
4 |
Paydaş davranışlarına ilişkin iç görü geliştirerek, işbirliği içinde verimli bir çalışma ortamı yaratır ve sürdürür. |
4 |
|
5 |
Öğretim teknolojileri ile diğer ilgili alanların birleşik yapısını tanımlar |
3 |
|
6 |
Bilimsel araştırma ve ilgili istatistiksel tekniklerin öğretim teknolojileri alanındaki uygulamalarını listeler. |
5 |
|
7 |
Öğretim teknolojileri alanındaki bilimsel gelişmeleri takip eder ve bunu mesleki uygulamaya taşır |
3 |
|
8 |
Güncel sorun ve uygulamaları takip edip, bir sonraki aşamanın gerektireceği bilgi ve becerileri tespit ederek, yeni öğrenme görevleri üstlenir |
3 |
|
9 |
İş yükünü azaltacak sistemler, yöntemler veya araçları temin edebilir veya geliştirir. |
3 |
|
10 |
Alanın geleceğine ilişkin konularda strateji, politika ve uygulama planlarını, yorumlar, geliştirir ve değerlendirir. |
3 |
|
11 |
Lisans düzeyinde kazanılan yeterlilikler temelinde, öğretim teknolojileri alt-alanlarını bütünleştirir ve uzmanlık düzeyinde tanımlar. |
3 |
|
12 |
Öğretim teknolojileri bilgi temelinden hareketle beklendik durumlarda, analiz, tasarım, geliştirme ve değerlendirme süreçlerini farklı bağlamlarda uygular. |
4 |
|
13 |
Bilimsel araştırma ve ilgili istatistiksel teknikleri öğretim teknolojileri alanının klasik uygulamalarında kullanır |
5 |
|
14 |
Öğretim teknolojileri kapsamındaki, karmaşık, kuramsal ve güncel problemlerin çok boyutlu nedenlerini kavrayarak, bütünlük içerisinde değerlendirir. |
4 |
|
15 |
Bilimsel bir bakış açısı ile alan kapsamındaki karmaşık, kuramsal ve güncel problemlerin çözümü için plan geliştirir, planı uygular ve sonuçları değerlendirir |
5 |
|
16 |
Alana ilişkin veya alan kapsamındaki sorunların çözümünde kişisel sorumlulukları üstlenir |
4 |
|
17 |
Öğrencilerle, öğretmenlerle, okul yönetimi ile aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. |
3 |
|
18 |
Alanı ile ilgili yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir. |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
13 |
3 |
39 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
12 |
3 |
36 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
10 |
4 |
40 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
20 |
20 |
|
Toplam İş Yükü: | 145 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.8 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|