Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Öğretim Sistemlerinde Analiz

Dersin Kodu : BTE 718

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. HABİBE ALDAĞ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Öğretimsel performans problemlerinin tanımlanması
Öğretim tasarımı sürecinde ihtiyaç analizinin rolünü tanımlayabilme
Öğretim tasarımında iş veya öğrenme görevlerini (Job/task), içeriği ve öğreneni analizinde kullanılacak teknikleri kavrayabilme
Öğretim tasarımında ihtiyaç analizi aşamalarını planlama ve yönetebilme
Analiz sonuçlarını değerlendirebilme
Analiz sonuçları temelinde geliştirilen programı uygulayabilme

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Öğretim tasarımında farklı ihtiyaç analizlerine ilişkin temel bilgi ve becerilerin kazanılması, analizler üstüne tasarım becerilerinin geliştirilmesi.

Dersin İçeriği : Öğretim sistemlerinde tasarıma genel bakış. Performance problemlerini tanımlayabilme. İhtiyaç, iş/görev, içerik ve öğrenen analizlerinde belli başlı kavramlar, teknikler ve bunların uygulanması. Analiz temelinde öğretimi tasarlama.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik ve uygulama sahaları


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Öğretim sistemleri tasarımına genel bakış Tartışma, soru, cevap
2 İhtiyaç analizi İlgili okumalar ve olası problemler belirleme Alıştırma, problem, çözme, tartışma
3 Öğrenen analizi ve teknikler İlgili okumalar, haftanın öğrenme alıştırmalarının yapılması Alıştırma, problem, çözme tartışma
4 Çevre analizi İlgili okumalar, haftanın öğrenme alıştırmalarının yapılması Alıştırma, problem, çözme tartışma
5 İş analizi (job analysis) İlgili okumalar, haftanın öğrenme alıştırmalarının yapılması Alıştırma, problem, çözme tartışma
6 İçerik analizi (content analysis) İlgili okumalar, haftanın öğrenme alıştırmalarının yapılması Alıştırma, problem, çözme tartışma
7 Görev analizi (task) analysis) Bütçe plan İlgili okumalar, haftanın öğrenme alıştırmalarının yapılması Alıştırma, problem, çözme tartışma
8 ARASINAV İlgili okumalar Analiz projesi ve sözlü sınav
9 Öğretimin planlanması: Amaçların belirlenmesi ve ölçmenin belirlenmesi; İlgili okumalar, haftanın öğrenme alıştırmalarının yapılması Alıştırma, problem, çözme tartışma
10 Öğretimin planlanması:Öğretim materyallerinin geliştirilmesi, İlgili okumalar, haftanın öğrenme alıştırmalarının yapılması Alıştırma, problem, çözme tartışma
11 Planın uygulanması ve öğretimin değerlendirilmesi İlgili okumalar, haftanın öğrenme alıştırmalarının yapılması Alıştırma, problem, çözme tartışma
12 Farklı bağlamlarda, farklı teknik seçimleri Uygulama Tartışma
13 Farklı bağlamlarda farklı model seçimleri İlgili okumalar Tartışma
14 Öğrenme ve öğretmede analiz konusunda tespit edllen eksiklikler ve çözüm önerileri Örgütleme metninin tamamlanması, çözülen problemle ilgili raporun tamamlanması Tartışma
15 Güncel sistemdeki analize ilişkin sorunlar ve çözümler üstüne tartışma ve görüş geliştirme İlgili okuma ve çalışmalar Tartışma
16/17 FİNAL SINAVI İlgili çalışmalar Analiz projesi ve sözlü sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Jonassen, D.H., Tesmer, M. and H annum W.H (1999). task Analysis Method for Instructional Design. Lawrence Erlbaum Inc., NJ.
 Allison Rossett (1999) First Things Fast: A handbook for performance analysis. San Diego: Pfeiffer.
 Gilbert, T. (1996). Human Competence: Engineering worthy performance. Amherst, Mass & Washington D.C.: HRD Press, Inc. & The International Society for Performance Improvement.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 40
    Ödev/Proje/Diğer 10 60
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Yerel ve ulusal düzeyde alandaki gelişmelerin yayılım ve dağılımında sorumluluk alır. 3
2 Alandaki çalışmalarında bilimsel ve etik değerler temelinde hareket ederek, bu değerlerin korunmasını ve öğrenilmesini destekler 5
3 Diğer alanlardaki ilgili gelişmeleri öğretim teknolojileri alanına taşır. 3
4 Paydaş davranışlarına ilişkin iç görü geliştirerek, işbirliği içinde verimli bir çalışma ortamı yaratır ve sürdürür. 4
5 Öğretim teknolojileri ile diğer ilgili alanların birleşik yapısını tanımlar 3
6 Bilimsel araştırma ve ilgili istatistiksel tekniklerin öğretim teknolojileri alanındaki uygulamalarını listeler. 5
7 Öğretim teknolojileri alanındaki bilimsel gelişmeleri takip eder ve bunu mesleki uygulamaya taşır 3
8 Güncel sorun ve uygulamaları takip edip, bir sonraki aşamanın gerektireceği bilgi ve becerileri tespit ederek, yeni öğrenme görevleri üstlenir 3
9 İş yükünü azaltacak sistemler, yöntemler veya araçları temin edebilir veya geliştirir. 3
10 Alanın geleceğine ilişkin konularda strateji, politika ve uygulama planlarını, yorumlar, geliştirir ve değerlendirir. 3
11 Lisans düzeyinde kazanılan yeterlilikler temelinde, öğretim teknolojileri alt-alanlarını bütünleştirir ve uzmanlık düzeyinde tanımlar. 3
12 Öğretim teknolojileri bilgi temelinden hareketle beklendik durumlarda, analiz, tasarım, geliştirme ve değerlendirme süreçlerini farklı bağlamlarda uygular. 4
13 Bilimsel araştırma ve ilgili istatistiksel teknikleri öğretim teknolojileri alanının klasik uygulamalarında kullanır 5
14 Öğretim teknolojileri kapsamındaki, karmaşık, kuramsal ve güncel problemlerin çok boyutlu nedenlerini kavrayarak, bütünlük içerisinde değerlendirir. 4
15 Bilimsel bir bakış açısı ile alan kapsamındaki karmaşık, kuramsal ve güncel problemlerin çözümü için plan geliştirir, planı uygular ve sonuçları değerlendirir 5
16 Alana ilişkin veya alan kapsamındaki sorunların çözümünde kişisel sorumlulukları üstlenir 4
17 Öğrencilerle, öğretmenlerle, okul yönetimi ile aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. 3
18 Alanı ile ilgili yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir. 2
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 13 3 39
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 12 3 36
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 10 4 40
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü: 145
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.8
Dersin AKTS Kredisi: 6