|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Çok Ortamlı Öğretim Tasarımı |
|
Dersin Kodu |
: |
BTE 715 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. HABİBE ALDAĞ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Çok ortamlı öğrenmede kavram, ilke ve süreçleri açıklayabilme Öğretim tasarımı, içerik birimleri ve kavrayış yanılgıları arasındaki ilişkileri açıklayabilme Çok ortamlı öğrenmede üst-düzey düşünmenin destekleyecek ilke, teknik ve yöntemleri uygulayabilme Çok ortamlı tasarımda yapılan öğretime ilişkin seçimleri gerekçesi ile açıklayabilme Farklı bağlamlarda alınan farklı öğretim karar ve seçimlerini ölçütler temelinde değerlendirebilme (Çok ortamlı öğrenme için yapılan tasarımlar kapsamında)
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğretim tasarımı ve çok ortamlı öğrenme temelinde öğretim yazılımları ve uygulamaları geliştirmek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Çoklu ortam kuramları, düşünme kuramları, bilgisayar destekli öğretim uygulamaları ve çevreleri |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik, laboratuvar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Önceki bilgilerin gözden geçirilerek, yazılım ekiplerinin kurulması |
Önceki bilgilerin gözden geçirilmesi |
Soru-cevap, sunu, tartışma |
|
2 |
Çoklu ortam tasarımında kuramsal temeller |
İlgili kaynakların okuması, yazılım içeriği seçimi |
Düz-anlatım, soru-cevap, sunu, tartışma, kubaşık çalışmalar |
|
3 |
Çok ortamlı öğrenmenin temel ilkeleri |
İlgili kaynakların okuması, yazılım içeriği seçimi |
Düz-anlatım, soru-cevap, sunu, tartışma, kubaşık çalışmalar |
|
4 |
Çok ortamlı öğrenmede üst-düzey ilkeler |
İlgili kaynakların okuması, yazılım için temel ilkelerin uygulanması |
Düz-anlatım, soru-cevap, sunu, tartışma, kubaşık çalışmalar |
|
5 |
Bilgisayar destekli ortamlarda gelişmiş uygulamalar ve çok ortamlı öğrenme
|
İlgili kaynakların okuması, ilgili üst-düzey ilkelerin seçimi |
Düz-anlatım, soru-cevap, sunu, tartışma, kubaşık çalışmalar |
|
6 |
Kavrayış yanılgıları, içerik birimleri ve öğretim tasarımı |
İlgili kaynakların okuması, içeriğin seçimi ve düzenlenmesi |
Düz-anlatım, soru-cevap, sunu, tartışma, kubaşık çalışmalar |
|
7 |
Sezgisel düşünme ve çoklu ortam tasarımı |
İlgili kaynakların okuması, içeriğin seçimi ve düzenlenmesi |
Düz-anlatım, soru-cevap, sunu, tartışma, kubaşık çalışmalar |
|
8 |
ARA SINAV |
Sınav çalışması |
Tasarım çalışmaları ve sözlü sınav |
|
9 |
Eleştirel düşünme ve çoklu ortam tasarımı |
İlgili kaynakların okuması, içerikte yanılgı olasılığı tespiti |
Düz-anlatım, soru-cevap, sunu, tartışma, kubaşık çalışmalar |
|
10 |
Yaratıcı düşünme ve çoklu ortam tasarımı |
İlgili kaynakların okuması, üst-düzey düşünmeyi destekleme |
Düz-anlatım, soru-cevap, sunu, tartışma, kubaşık çalışmalar |
|
11 |
Öğrenme stilleri, stratejileri ve destekleme |
İlgili kaynakların okuması, üst-düzey düşünmeyi destekleme |
Düz-anlatım, soru-cevap, sunu, tartışma, kubaşık çalışmalar |
|
12 |
Farklı alanlarda çok ortamlı tasarım incelemeleri |
Farklı alanlardaki tasarımlara uyumunun sağlanması |
Düz-anlatım, soru-cevap, sunu, tartışma, kubaşık çalışmalar |
|
13 |
Farklı alanlarda çok ortamlı öğrenme için tasarım sunular |
Yazılımda düzenleme, raporun hazırlanması |
Düz-anlatım, soru-cevap, sunu, tartışma, kubaşık çalışmalar |
|
14 |
Farklı alanlarda çok ortamlı öğrenme için tasarım sunular |
Son düzenlemeler |
Düz-anlatım, soru-cevap, sunu, tartışma, kubaşık çalışmalar |
|
15 |
Sunular ve tartışma |
Sunu ve rapor özet çıktılarının sunulması |
Sunu, tartışma, kubaşık çalışmalar |
|
16/17 |
SINAV |
Sınav çalışması |
Tasarım çalışmaları ve yazılı sınav
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Mayer, R. E. (2001). Multimedia learning. Cambridge, UK: Cambridge Press.
Aldağ, H., & Sezgin, E. (2003). Çok ortamlı öğrenmede ikili kodlama kuramı ve bilişsel
model. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2(2), 121–
135.
Sezgin, M. E. (2009). Çok ortamlı öğrenmede bilişsel kuram ilkelerine göre hazırlanan
öğretim yazılımının bilişsel yüke, öğrenme düzeylerine ve kalıcılığa etkisi.
Yayımlanmamış doktora tezi, Çukuroava Üniversitesi, Adana.
Şen, N. (2010). İlköğretim altıncı sınıf matematik dersinde bilgisayar destekli sezgisel
düşünme kontrollü olasılık öğretiminin öğrencilerin akademik başarı ve
sezgisel düşünme düzeylerine etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi,
Çukurova Üniversitesi, Adana.
Meşe,C. (2011)Çoklu ortam kanal ilkesine ve sunum biçimlerine göre çözümlü örneklerle desteklenerek hazırlanmış yazılımların öğrencilerin akademik erişi ve öğrenme deneyimine etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Çukurova Üniversitesi, Adana.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
40 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
7 |
60 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Yerel ve ulusal düzeyde alandaki gelişmelerin yayılım ve dağılımında sorumluluk alır. |
3 |
|
2 |
Alandaki çalışmalarında bilimsel ve etik değerler temelinde hareket ederek, bu değerlerin korunmasını ve öğrenilmesini destekler |
4 |
|
3 |
Diğer alanlardaki ilgili gelişmeleri öğretim teknolojileri alanına taşır. |
4 |
|
4 |
Paydaş davranışlarına ilişkin iç görü geliştirerek, işbirliği içinde verimli bir çalışma ortamı yaratır ve sürdürür. |
3 |
|
5 |
Öğretim teknolojileri ile diğer ilgili alanların birleşik yapısını tanımlar |
5 |
|
6 |
Bilimsel araştırma ve ilgili istatistiksel tekniklerin öğretim teknolojileri alanındaki uygulamalarını listeler. |
3 |
|
7 |
Öğretim teknolojileri alanındaki bilimsel gelişmeleri takip eder ve bunu mesleki uygulamaya taşır |
4 |
|
8 |
Güncel sorun ve uygulamaları takip edip, bir sonraki aşamanın gerektireceği bilgi ve becerileri tespit ederek, yeni öğrenme görevleri üstlenir |
4 |
|
9 |
İş yükünü azaltacak sistemler, yöntemler veya araçları temin edebilir veya geliştirir. |
3 |
|
10 |
Alanın geleceğine ilişkin konularda strateji, politika ve uygulama planlarını, yorumlar, geliştirir ve değerlendirir. |
4 |
|
11 |
Lisans düzeyinde kazanılan yeterlilikler temelinde, öğretim teknolojileri alt-alanlarını bütünleştirir ve uzmanlık düzeyinde tanımlar. |
5 |
|
12 |
Öğretim teknolojileri bilgi temelinden hareketle beklendik durumlarda, analiz, tasarım, geliştirme ve değerlendirme süreçlerini farklı bağlamlarda uygular. |
4 |
|
13 |
Bilimsel araştırma ve ilgili istatistiksel teknikleri öğretim teknolojileri alanının klasik uygulamalarında kullanır |
2 |
|
14 |
Öğretim teknolojileri kapsamındaki, karmaşık, kuramsal ve güncel problemlerin çok boyutlu nedenlerini kavrayarak, bütünlük içerisinde değerlendirir. |
3 |
|
15 |
Bilimsel bir bakış açısı ile alan kapsamındaki karmaşık, kuramsal ve güncel problemlerin çözümü için plan geliştirir, planı uygular ve sonuçları değerlendirir |
2 |
|
16 |
Alana ilişkin veya alan kapsamındaki sorunların çözümünde kişisel sorumlulukları üstlenir |
3 |
|
17 |
Öğrencilerle, öğretmenlerle, okul yönetimi ile aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. |
3 |
|
18 |
Alanı ile ilgili yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
13 |
5 |
65 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
7 |
3 |
21 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 132 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.28 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|