|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Öğretim Teknolojisinde Bilimsel Arş. Yönt. |
|
Dersin Kodu |
: |
BTE 717 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz ve Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. M.EMRE SEZGİN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bilgi kaynakları, bilgi, bilimsel bilgi ve bilimsel düşünme arasındaki ilişkileri açıklar. Genel araştırma yöntem ve türlerini açıklayabilir. Nitel ve nicel araştırma yöntemleri arasındaki farklılıkları açıklayabilir. Öğretim teknolojilerinde bilimsel araştırma problemlerini tanımlayabilir. Örnekleme yöntemlerini açıklayabilir. Öğretim teknolojilerinde veri toplama araç ve süreçlerini tanımlayabilir. Öğretim teknolojilerinde yapılan araştırmalarda güvenirlik ve geçerlik kavramlarını açıklayabilir. Bir araştırma raporunda bulunması gerekli bölümleri açıklayabilir. Bir araştırma makalesini temel bilimsel araştırma yapıları ve ölçütleri temelinde değerlendirebilir. Bilimsel ve mesleki etik ilişkisini açıklayabilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğretim teknolojilerinde bilimsel araştırma için gerekli bilgi ve becerilerin kazandırılması. Etik kurallar temelinde araştırma sorusu hazırlanması, yöntem seçimi ve desenlenmesi, veri toplanması ve analizi ile sonuçların uygun şekilde yayınlanması. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bilmenin yolları, bilimsel yöntem, araştırmaların sınıflandırılması, araştırma etiği, problem tanımlama, örnekleme yöntemleri, veri toplama teknikleri, nicel ve nitel araştırma desenleri, APA raporlaştırma |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Bilmenin yolları, bilgi kaynakları, bilimsel bilgi |
Ders kitabındaki ilgili konular. |
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma, Örnek Olay |
|
2 |
Nicel araştırma yöntemleri |
Ders kitabındaki ilgili konular. |
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma, Örnek Olay |
|
3 |
Nitel araştırma yöntemleri |
Ders kitabındaki ilgili konular. |
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma, Örnek Olay |
|
4 |
Nitel ve nicel araştırma yöntemleri arasındaki farklılıklarını açıklayabilme |
Ders kitabındaki ilgili konular. |
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma, Örnek Olay |
|
5 |
Öğretim teknolojilerinde bilimsel araştırma problemleri tanımlama |
Ders kitabındaki ilgili konular. |
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma, Örnek Olay |
|
6 |
Örnekleme yöntemleri |
Ders kitabındaki ilgili konular. |
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma, Örnek Olay |
|
7 |
Öğretim teknolojilerinde veri toplama araç ve süreçleri |
Ders kitabındaki ilgili konular. |
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma, Örnek Olay |
|
8 |
Arasınav |
Sınava hazırlık ve konuların gözden geçirilmesi |
Yazılı yoklama |
|
9 |
Öğretim teknolojilerinde yapılan araştırmalarda güvenirlik ve geçerlik kavramları |
Ders kitabındaki ilgili konular. |
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma, Örnek Olay |
|
10 |
Araştırma raporunun bölümleri |
Ders kitabındaki ilgili konular. |
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma, Örnek Olay |
|
11 |
Bir araştırma makalesini temel bilimsel araştırma yapıları ve ölçütleri temelinde değerlendirebilme |
Ders kitabındaki ilgili konular. |
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma, Örnek Olay |
|
12 |
Bir araştırma makalesini temel bilimsel araştırma yapıları ve ölçütleri temelinde değerlendirebilme |
Ders kitabındaki ilgili konular. |
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma, Örnek Olay |
|
13 |
Bir araştırma makalesini temel bilimsel araştırma yapıları ve ölçütleri temelinde değerlendirebilme |
Ders kitabındaki ilgili konular. |
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma, Örnek Olay |
|
14 |
Alan kapsamında bir bilimsel araştırma önerisi sunma |
Ders kitabındaki ilgili konular. |
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma, Örnek Olay |
|
15 |
Bilimsel ve mesleki etik ilişkisi |
Ders kitabındaki ilgili konular. |
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma, Örnek Olay |
|
16/17 |
Final |
Sınava hazırlık ve konuların gözden geçirilmesi |
Yazılı yoklama |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Karasar, N. (2006). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Kitabevi, 16. Baskı, Ankara
Fraenkel, J.R.; Wallen, N.; Hyun, H. (2011) How to Design and Evaluate Research in Education, Mc Graw-Hill Inc. Eight Ed. NY:
Cohen, L.; Lawrence, M. & Morrison, K. (2007). Research Methods in Education, Routledge, Sixth Edition, NY
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
40 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
60 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Yerel ve ulusal düzeyde alandaki gelişmelerin yayılım ve dağılımında sorumluluk alır. |
3 |
|
2 |
Alandaki çalışmalarında bilimsel ve etik değerler temelinde hareket ederek, bu değerlerin korunmasını ve öğrenilmesini destekler |
3 |
|
3 |
Diğer alanlardaki ilgili gelişmeleri öğretim teknolojileri alanına taşır. |
3 |
|
4 |
Paydaş davranışlarına ilişkin iç görü geliştirerek, işbirliği içinde verimli bir çalışma ortamı yaratır ve sürdürür. |
2 |
|
5 |
Öğretim teknolojileri ile diğer ilgili alanların birleşik yapısını tanımlar |
3 |
|
6 |
Bilimsel araştırma ve ilgili istatistiksel tekniklerin öğretim teknolojileri alanındaki uygulamalarını listeler. |
4 |
|
7 |
Öğretim teknolojileri alanındaki bilimsel gelişmeleri takip eder ve bunu mesleki uygulamaya taşır |
3 |
|
8 |
Güncel sorun ve uygulamaları takip edip, bir sonraki aşamanın gerektireceği bilgi ve becerileri tespit ederek, yeni öğrenme görevleri üstlenir |
3 |
|
9 |
İş yükünü azaltacak sistemler, yöntemler veya araçları temin edebilir veya geliştirir. |
1 |
|
10 |
Alanın geleceğine ilişkin konularda strateji, politika ve uygulama planlarını, yorumlar, geliştirir ve değerlendirir. |
1 |
|
11 |
Lisans düzeyinde kazanılan yeterlilikler temelinde, öğretim teknolojileri alt-alanlarını bütünleştirir ve uzmanlık düzeyinde tanımlar. |
4 |
|
12 |
Öğretim teknolojileri bilgi temelinden hareketle beklendik durumlarda, analiz, tasarım, geliştirme ve değerlendirme süreçlerini farklı bağlamlarda uygular. |
4 |
|
13 |
Bilimsel araştırma ve ilgili istatistiksel teknikleri öğretim teknolojileri alanının klasik uygulamalarında kullanır |
5 |
|
14 |
Öğretim teknolojileri kapsamındaki, karmaşık, kuramsal ve güncel problemlerin çok boyutlu nedenlerini kavrayarak, bütünlük içerisinde değerlendirir. |
4 |
|
15 |
Bilimsel bir bakış açısı ile alan kapsamındaki karmaşık, kuramsal ve güncel problemlerin çözümü için plan geliştirir, planı uygular ve sonuçları değerlendirir |
4 |
|
16 |
Alana ilişkin veya alan kapsamındaki sorunların çözümünde kişisel sorumlulukları üstlenir |
4 |
|
17 |
Öğrencilerle, öğretmenlerle, okul yönetimi ile aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. |
2 |
|
18 |
Alanı ile ilgili yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir. |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
2 |
3 |
6 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
6 |
12 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
30 |
30 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
30 |
30 |
|
Toplam İş Yükü: | 120 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.8 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|