Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Öğretim Teknolojisinde Bilimsel Arş. Yönt.

Dersin Kodu : BTE 717

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz ve Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. M.EMRE SEZGİN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Bilgi kaynakları, bilgi, bilimsel bilgi ve bilimsel düşünme arasındaki ilişkileri açıklar.
Genel araştırma yöntem ve türlerini açıklayabilir.
Nitel ve nicel araştırma yöntemleri arasındaki farklılıkları açıklayabilir.
Öğretim teknolojilerinde bilimsel araştırma problemlerini tanımlayabilir.
Örnekleme yöntemlerini açıklayabilir.
Öğretim teknolojilerinde veri toplama araç ve süreçlerini tanımlayabilir.
Öğretim teknolojilerinde yapılan araştırmalarda güvenirlik ve geçerlik kavramlarını açıklayabilir.
Bir araştırma raporunda bulunması gerekli bölümleri açıklayabilir.
Bir araştırma makalesini temel bilimsel araştırma yapıları ve ölçütleri temelinde değerlendirebilir.
Bilimsel ve mesleki etik ilişkisini açıklayabilir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Öğretim teknolojilerinde bilimsel araştırma için gerekli bilgi ve becerilerin kazandırılması. Etik kurallar temelinde araştırma sorusu hazırlanması, yöntem seçimi ve desenlenmesi, veri toplanması ve analizi ile sonuçların uygun şekilde yayınlanması.

Dersin İçeriği : Bilmenin yolları, bilimsel yöntem, araştırmaların sınıflandırılması, araştırma etiği, problem tanımlama, örnekleme yöntemleri, veri toplama teknikleri, nicel ve nitel araştırma desenleri, APA raporlaştırma

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Bilmenin yolları, bilgi kaynakları, bilimsel bilgi Ders kitabındaki ilgili konular. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma, Örnek Olay
2 Nicel araştırma yöntemleri Ders kitabındaki ilgili konular. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma, Örnek Olay
3 Nitel araştırma yöntemleri Ders kitabındaki ilgili konular. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma, Örnek Olay
4 Nitel ve nicel araştırma yöntemleri arasındaki farklılıklarını açıklayabilme Ders kitabındaki ilgili konular. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma, Örnek Olay
5 Öğretim teknolojilerinde bilimsel araştırma problemleri tanımlama Ders kitabındaki ilgili konular. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma, Örnek Olay
6 Örnekleme yöntemleri Ders kitabındaki ilgili konular. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma, Örnek Olay
7 Öğretim teknolojilerinde veri toplama araç ve süreçleri Ders kitabındaki ilgili konular. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma, Örnek Olay
8 Arasınav Sınava hazırlık ve konuların gözden geçirilmesi Yazılı yoklama
9 Öğretim teknolojilerinde yapılan araştırmalarda güvenirlik ve geçerlik kavramları Ders kitabındaki ilgili konular. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma, Örnek Olay
10 Araştırma raporunun bölümleri Ders kitabındaki ilgili konular. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma, Örnek Olay
11 Bir araştırma makalesini temel bilimsel araştırma yapıları ve ölçütleri temelinde değerlendirebilme Ders kitabındaki ilgili konular. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma, Örnek Olay
12 Bir araştırma makalesini temel bilimsel araştırma yapıları ve ölçütleri temelinde değerlendirebilme Ders kitabındaki ilgili konular. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma, Örnek Olay
13 Bir araştırma makalesini temel bilimsel araştırma yapıları ve ölçütleri temelinde değerlendirebilme Ders kitabındaki ilgili konular. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma, Örnek Olay
14 Alan kapsamında bir bilimsel araştırma önerisi sunma Ders kitabındaki ilgili konular. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma, Örnek Olay
15 Bilimsel ve mesleki etik ilişkisi Ders kitabındaki ilgili konular. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma, Örnek Olay
16/17 Final Sınava hazırlık ve konuların gözden geçirilmesi Yazılı yoklama


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Karasar, N. (2006). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Kitabevi, 16. Baskı, Ankara
 Fraenkel, J.R.; Wallen, N.; Hyun, H. (2011) How to Design and Evaluate Research in Education, Mc Graw-Hill Inc. Eight Ed. NY:
 Cohen, L.; Lawrence, M. & Morrison, K. (2007). Research Methods in Education, Routledge, Sixth Edition, NY
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 40
    Ödev/Proje/Diğer 2 60
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Yerel ve ulusal düzeyde alandaki gelişmelerin yayılım ve dağılımında sorumluluk alır. 3
2 Alandaki çalışmalarında bilimsel ve etik değerler temelinde hareket ederek, bu değerlerin korunmasını ve öğrenilmesini destekler 3
3 Diğer alanlardaki ilgili gelişmeleri öğretim teknolojileri alanına taşır. 3
4 Paydaş davranışlarına ilişkin iç görü geliştirerek, işbirliği içinde verimli bir çalışma ortamı yaratır ve sürdürür. 2
5 Öğretim teknolojileri ile diğer ilgili alanların birleşik yapısını tanımlar 3
6 Bilimsel araştırma ve ilgili istatistiksel tekniklerin öğretim teknolojileri alanındaki uygulamalarını listeler. 4
7 Öğretim teknolojileri alanındaki bilimsel gelişmeleri takip eder ve bunu mesleki uygulamaya taşır 3
8 Güncel sorun ve uygulamaları takip edip, bir sonraki aşamanın gerektireceği bilgi ve becerileri tespit ederek, yeni öğrenme görevleri üstlenir 3
9 İş yükünü azaltacak sistemler, yöntemler veya araçları temin edebilir veya geliştirir. 1
10 Alanın geleceğine ilişkin konularda strateji, politika ve uygulama planlarını, yorumlar, geliştirir ve değerlendirir. 1
11 Lisans düzeyinde kazanılan yeterlilikler temelinde, öğretim teknolojileri alt-alanlarını bütünleştirir ve uzmanlık düzeyinde tanımlar. 4
12 Öğretim teknolojileri bilgi temelinden hareketle beklendik durumlarda, analiz, tasarım, geliştirme ve değerlendirme süreçlerini farklı bağlamlarda uygular. 4
13 Bilimsel araştırma ve ilgili istatistiksel teknikleri öğretim teknolojileri alanının klasik uygulamalarında kullanır 5
14 Öğretim teknolojileri kapsamındaki, karmaşık, kuramsal ve güncel problemlerin çok boyutlu nedenlerini kavrayarak, bütünlük içerisinde değerlendirir. 4
15 Bilimsel bir bakış açısı ile alan kapsamındaki karmaşık, kuramsal ve güncel problemlerin çözümü için plan geliştirir, planı uygular ve sonuçları değerlendirir 4
16 Alana ilişkin veya alan kapsamındaki sorunların çözümünde kişisel sorumlulukları üstlenir 4
17 Öğrencilerle, öğretmenlerle, okul yönetimi ile aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. 2
18 Alanı ile ilgili yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir. 2
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 2 3 6
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 6 12
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 30 30
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü: 120
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.8
Dersin AKTS Kredisi: 5