|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Çağdaş Ders Çalışma ve Öğrenme Stratejileri |
|
Dersin Kodu |
: |
BTE 716 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz ve Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MAHMUT OĞUZ KUTLU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Öğrenciler başarıya ulaşmanın yollarını açıklayabilirler Öğrenciler Başarıyı etkileyen faktörleri listeleyebilirler Öğrenciler Amaç belirleme ve zaman Yönetimi tekniklerini açıklayabilirler Öğrenciler plan yapabilirler Öğrenciler Etkili Öğrenme ve ders çalışma becerilerini açıklayabilirler Öğrenciler Motivasyon kavramını ve motivasyon artırma tekniklerini açıklayabilirler Öğrenciler Stres ve stresle başa çıkma tekniklerini kullanabilirler Öğrenciler Konsantrasyon ve Odaklanma kavramlarını ve bunları etkileyen faktörleri açıklayabilirler Öğrenciler Unutma ve Hatırlama kavramlarını ve bunlara etki yapan faktörleri açıklayabilirler Öğrenciler nasıl daha iyi not tutulacağını açıklayabilirler
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin temel amacı; Okul başarısı için Amaç Belirleme, Zaman Yönetimi, Etkili Ders Çalışma Becerileri, Motivasyon Oluşturma ve konsantrasyon teknikleri , Stres Yönetimi becerilerini açıklamak, bireysel öğrenme stilleriyle ilgili temel bilgileri sunmaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Başarılı olmanın en iyi yolu nedir?
Nasıl Öğreniyoruz?- Bilişsel Farkındalık
Amaç Belirleme ve Zaman Yönetimi- Dersin haritalanması,
Plan Yapma,
Konsantrasyon ve odaklanma,
Unutma ve hatırlama,
Okuma hızı ve kavramanın artırılması,
Daha iyi not almak için dinleme,
Öngörülü düşünme,
Ders kitabından öğrenme,
Etkili Ders Çalışma ve Öğrenme Teknikleri
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Başarının Temelleri |
|
Düz Anlatım-Tartışma |
|
2 |
Başarıyı etkileyen faktörler ve başarılı kişilerin genel özellikleri |
|
Düz Anlatım-Sunu ve Tartışma |
|
3 |
Nasıl Öğreniyoruz ve Öğrenmenin Yapı Taşları Beyin-Zeka ve Bellek |
|
Düz Anlatım, Sunu ve Soru-Cevap |
|
4 |
Amaç belirleme ve zaman Yönetimi Becerileri |
|
Düz Anlatım, Sunu ve Tartışma |
|
5 |
Etkili Öğrenme ve ders çalışma becerileri |
|
Düz Anlatım, Sunu ve Soru-Cevap Yöntemleri |
|
6 |
Etkili Öğrenme ve ders çalışma becerileri |
|
Düz Anlatım, Sunu ve Soru-Cevap Yöntemleri |
|
7 |
Etkili Öğrenme ve ders çalışma becerileri |
|
Düz Anlatım, Sunu ve Soru-Cevap Yöntemleri |
|
8 |
Arasınavı |
|
Yazılı Sınav |
|
9 |
Motivasyon Arttırma Teknikleri |
|
Düz Anlatım, Sunu ve Soru-Cevap Yöntemleri |
|
10 |
Motivasyon Arttırma Teknikleri |
|
Düz Anlatım, Sunu ve Soru-Cevap Yöntemleri |
|
11 |
Stres ve stres yönetimi |
|
Düz Anlatım, Sunu ve Soru-Cevap Yöntemleri |
|
12 |
Stres yönetimi |
|
Düz Anlatım, Sunu ve Soru-Cevap Yöntemleri |
|
13 |
Öğrenme stilleri |
|
Düz Anlatım, Sunu ve Soru-Cevap Yöntemleri |
|
14 |
Öğrenme Stilleri ve Kolb´un Öğrenme Kuramı Modeli |
|
Düz Anlatım, Sunu ve Soru-Cevap Yöntemleri |
|
16/17 |
Final Sınavı |
|
Yazılı Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Kutlu, M.O.; Bozkurt, M.C.(2004) Okulda ve Sınavlarda Adım Adım Başarı, Çizgi Kitabevi Yayınevi, 4. Baskı, Konya.
Erdoğan, i. (2006). 99 sayfada Verimli Ders Çalışma, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul
Terry S.(2012). Öğrenme ve Bellek, Çev. Ed. Banu Cangöz , Anı Yayıncılık, Ankara
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Yerel ve ulusal düzeyde alandaki gelişmelerin yayılım ve dağılımında sorumluluk alır. |
3 |
|
2 |
Alandaki çalışmalarında bilimsel ve etik değerler temelinde hareket ederek, bu değerlerin korunmasını ve öğrenilmesini destekler |
4 |
|
3 |
Diğer alanlardaki ilgili gelişmeleri öğretim teknolojileri alanına taşır. |
4 |
|
4 |
Paydaş davranışlarına ilişkin iç görü geliştirerek, işbirliği içinde verimli bir çalışma ortamı yaratır ve sürdürür. |
5 |
|
5 |
Öğretim teknolojileri ile diğer ilgili alanların birleşik yapısını tanımlar |
3 |
|
6 |
Bilimsel araştırma ve ilgili istatistiksel tekniklerin öğretim teknolojileri alanındaki uygulamalarını listeler. |
3 |
|
7 |
Öğretim teknolojileri alanındaki bilimsel gelişmeleri takip eder ve bunu mesleki uygulamaya taşır |
4 |
|
8 |
Güncel sorun ve uygulamaları takip edip, bir sonraki aşamanın gerektireceği bilgi ve becerileri tespit ederek, yeni öğrenme görevleri üstlenir |
4 |
|
9 |
İş yükünü azaltacak sistemler, yöntemler veya araçları temin edebilir veya geliştirir. |
4 |
|
10 |
Alanın geleceğine ilişkin konularda strateji, politika ve uygulama planlarını, yorumlar, geliştirir ve değerlendirir. |
3 |
|
11 |
Lisans düzeyinde kazanılan yeterlilikler temelinde, öğretim teknolojileri alt-alanlarını bütünleştirir ve uzmanlık düzeyinde tanımlar. |
2 |
|
12 |
Öğretim teknolojileri bilgi temelinden hareketle beklendik durumlarda, analiz, tasarım, geliştirme ve değerlendirme süreçlerini farklı bağlamlarda uygular. |
4 |
|
13 |
Bilimsel araştırma ve ilgili istatistiksel teknikleri öğretim teknolojileri alanının klasik uygulamalarında kullanır |
2 |
|
14 |
Öğretim teknolojileri kapsamındaki, karmaşık, kuramsal ve güncel problemlerin çok boyutlu nedenlerini kavrayarak, bütünlük içerisinde değerlendirir. |
3 |
|
15 |
Bilimsel bir bakış açısı ile alan kapsamındaki karmaşık, kuramsal ve güncel problemlerin çözümü için plan geliştirir, planı uygular ve sonuçları değerlendirir |
4 |
|
16 |
Alana ilişkin veya alan kapsamındaki sorunların çözümünde kişisel sorumlulukları üstlenir |
3 |
|
17 |
Öğrencilerle, öğretmenlerle, okul yönetimi ile aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. |
5 |
|
18 |
Alanı ile ilgili yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
5 |
70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
8 |
8 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 124 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.96 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|