Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Öğretim Teknolojileri ve Materyal Hazırlama

Dersin Kodu : BTE 711

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz ve Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. M.EMRE SEZGİN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Öğretim teknolojileri ile ilgili temel kavramları öğrenir.
Eğitim materyalleri türlerini tanır ve kullanır.
İhtiyaca uygun eğitim materyallerini tanır, seçer veya gerektiğinde yapar.
Öğrencilerinin materyalleri doğru, etkili ve güvenli bir şekilde kullanabilmesini sağlar.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Öğretim Teknolojileri ilkelerine uygun olarak etkili, çekici ve verimli öğretim materyallerini hazırlayabilme.

Dersin İçeriği : Öğretim teknolojileri ile ilgili temel kavramlar, iletişim, yaratıcılık, öğretimsel grafik tasarımın temel ilkeleri, sunum programlarında sunu hazırlama ilkeleri, örnek sunumlar değerlendirme, uzaktan eğitim materyalleri, Web 2.0 Araçları, eğitim amaçlı Web 2.0 araçlarını değerlendirme.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Öğretim teknolojileri ile ilgili temel kavramlar Ders kitabındaki ilgili konular. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma, Gösteri
2 İletişim Ders kitabındaki ilgili konular. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma, Gösteri
3 Yaratıcılık Ders kitabındaki ilgili konular. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma, Gösteri
4 Öğretimsel Grafik Tasarımın Temel İlkeleri Ders kitabındaki ilgili konular. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma, Gösteri
5 Öğretimsel Grafik Tasarımın Temel İlkeleri Ders kitabındaki ilgili konular. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma, Gösteri
6 Öğretimsel Poster Tasarlama Ders kitabındaki ilgili konular. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma, Gösteri
7 Sunum Programlarında Sunu Hazırlama İlkeleri Ders kitabındaki ilgili konular. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma, Gösteri
8 Arasınav Sınava hazırlık ve konuların gözden geçirilmesi Yazılı yoklama
9 Sunum Programlarında Sunu Hazırlama İlkeleri Ders kitabındaki ilgili konular. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma, Gösteri
10 Örnek Sunumlar Değerlendirme Ders kitabındaki ilgili konular. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma, Gösteri
11 Uzaktan Eğitim Materyalleri Ders kitabındaki ilgili konular. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma, Gösteri
12 Uzaktan Eğitim Materyalleri Ders kitabındaki ilgili konular. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma, Gösteri
13 Web 2.0 Araçları Ders kitabındaki ilgili konular. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma, Gösteri
14 Web 2.0 Araçları Ders kitabındaki ilgili konular. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma, Gösteri
15 Eğitim amaçlı Web 2.0 araçlarını değerlendirme Ders kitabındaki ilgili konular. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma, Gösteri
16/17 Final Sınava hazırlık ve konuların gözden geçirilmesi Yazılı yoklama


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Timothy, J.T.; Stepich, D.A.; Lehman, J.D. Russell, J.D. (2006). Educational Technolgy for Teaching and Learning, Pearson Prentice Hill, Third Edition, Ohio
 Yanpar, T. (2005). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Gelitirme, Anı Yayıncılık, Ankara
 Kutlu M. O.; Aldağ, H. (2005). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, Lisans Yayıncılık, İstanbul
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 40
    Ödev/Proje/Diğer 2 60
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Yerel ve ulusal düzeyde alandaki gelişmelerin yayılım ve dağılımında sorumluluk alır. 2
2 Alandaki çalışmalarında bilimsel ve etik değerler temelinde hareket ederek, bu değerlerin korunmasını ve öğrenilmesini destekler 4
3 Diğer alanlardaki ilgili gelişmeleri öğretim teknolojileri alanına taşır. 3
4 Paydaş davranışlarına ilişkin iç görü geliştirerek, işbirliği içinde verimli bir çalışma ortamı yaratır ve sürdürür. 3
5 Öğretim teknolojileri ile diğer ilgili alanların birleşik yapısını tanımlar 4
6 Bilimsel araştırma ve ilgili istatistiksel tekniklerin öğretim teknolojileri alanındaki uygulamalarını listeler. 3
7 Öğretim teknolojileri alanındaki bilimsel gelişmeleri takip eder ve bunu mesleki uygulamaya taşır 4
8 Güncel sorun ve uygulamaları takip edip, bir sonraki aşamanın gerektireceği bilgi ve becerileri tespit ederek, yeni öğrenme görevleri üstlenir 3
9 İş yükünü azaltacak sistemler, yöntemler veya araçları temin edebilir veya geliştirir. 3
10 Alanın geleceğine ilişkin konularda strateji, politika ve uygulama planlarını, yorumlar, geliştirir ve değerlendirir. 3
11 Lisans düzeyinde kazanılan yeterlilikler temelinde, öğretim teknolojileri alt-alanlarını bütünleştirir ve uzmanlık düzeyinde tanımlar. 3
12 Öğretim teknolojileri bilgi temelinden hareketle beklendik durumlarda, analiz, tasarım, geliştirme ve değerlendirme süreçlerini farklı bağlamlarda uygular. 2
13 Bilimsel araştırma ve ilgili istatistiksel teknikleri öğretim teknolojileri alanının klasik uygulamalarında kullanır 2
14 Öğretim teknolojileri kapsamındaki, karmaşık, kuramsal ve güncel problemlerin çok boyutlu nedenlerini kavrayarak, bütünlük içerisinde değerlendirir. 3
15 Bilimsel bir bakış açısı ile alan kapsamındaki karmaşık, kuramsal ve güncel problemlerin çözümü için plan geliştirir, planı uygular ve sonuçları değerlendirir 0
16 Alana ilişkin veya alan kapsamındaki sorunların çözümünde kişisel sorumlulukları üstlenir 3
17 Öğrencilerle, öğretmenlerle, okul yönetimi ile aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. 3
18 Alanı ile ilgili yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir. 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 4 8
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 20 20
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü: 118
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.72
Dersin AKTS Kredisi: 5