|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Bilgisayar Destekli Öğretim |
|
Dersin Kodu |
: |
BTE 710 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz ve Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MAHMUT OĞUZ KUTLU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Eğitim teknolojisi ve Bilgisayar Destekli Eğitimle ilgili kavramlar Eğitim programları ve öğretim içinde bilgisayarların nasıl yer alacağını açıklayabilme Öğrenciler okullarda bilgisayarların etkili öğretim için kullanılmasıyla ilgili ilkeleri açıklayabilirler Öğrenciler bir öğretim aracı olarak bilgisayarları açıklayabilirler Yabancı Dil Öğretiminde Bilgisayarların nasıl kullanılabilecegini açıklayabilme Sosyal Bilimlerin Öğretiminde Teknoloji Kullanımını açıklayabilme Sanat ve Müzik Eğitiminde Teknoloji Kullanımını açıklayabilme Beden Eğitimi ve Sağlık Eğitiminde Bilgisayar Kullanımını açıklayabilme Özel Eğitimde Teknoloji Kullanımını açıklayabilme Fen ve Matematik Öğretiminde Bilgisayarların nasıl kullanılabilecegini açıklayabilme
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin temel amacı; Bilgisayar Destekli Öğretimin temellerini ve eğitim teknolojisi disiplini içinde bilgisayarların daha etkili ve verimli olarak kullanılabilmesi için gerekli temel teorik bilgilerin ve yazılım, donanım kavram ve türleriyle birlikte, günümüzde önemli bir alan olan öğretim ve öğrenme süreçlerinin bilgisayar destekli olarak nasıl gerçekleştirileceğinin açıklanmasıdır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bilgisayarlar ve Öğretim Süreci, Eğitim Programları ve Bilgisayarlar, Okullarda Bilgisayarlarla Etkili Öğretimin İlkeleri, Bir öğretim aracı olarak bilgisayarlar, Öğretimsel yazılımların öğretme ve öğrenmede kullanımı (Alıştırma-tekrar, Özel Ders, Benzetim programları, Eğitimsel Oyunlar, Problem Çözme Yazılımları) , Çoklu ortamların Öğretim ve öğrenmede kullanımları, Teknolojinin eğitim programlarıyla bütünleştirilmesi, Yabancı dil öğretiminde teknoloji, Fen ve Matematik öğretiminde teknoloji, Sosyal Bilimler Öğretiminde Teknoloji, Sanat ve Müzikte teknoloji, Sağlık eğitiminde teknoloji, Özel eğitimde Teknoloji kullanımı |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Bilgisayarlar ve Öğretim Süreci, Eğitim Programları ve Bilgisayarlar |
|
Düz Anlatım, Sunu ve Tartışma Yöntemleri |
|
2 |
Okullarda Bilgisayarlarla Etkili Öğretimin İlkeleri, Bir öğretim aracı olarak bilgisayarlar |
|
Düz Anlatım, Sunu ve Tartışma Yöntemleri |
|
3 |
BDE´nin Özel Öğretici (Tutorial) olarak kullanımı |
|
Düz Anlatım, Sunu ve Tartışma Yöntemleri |
|
4 |
BDE´nin Alıştırma- Deneme Programı Tasarımı ve Geliştirme (Drill and Practice) olarak kullanımı |
|
Düz Anlatım, Sunu ve Tartışma Yöntemleri |
|
5 |
BDE ile Simulasyonlar |
|
Düz Anlatım, Sunu ve Tartışma Yöntemleri |
|
6 |
Bilgisayarlarla Öğretim Oyunları |
|
Düz Anlatım, Sunu ve Tartışma Yöntemleri |
|
7 |
BDE´de Problem Çözme Yaklaşımı |
|
Düz Anlatım, Sunu ve Tartışma Yöntemleri |
|
8 |
Arasınavı |
|
Yazılı Sınav |
|
9 |
Yabancı Dil Öğretimiinde BDE |
|
Düz Anlatım, Sunu ve Tartışma Yöntemleri |
|
10 |
Fen ve Matematik Öğretiminde BDE |
|
Düz Anlatım, Sunu ve Tartışma Yöntemleri |
|
11 |
Sosyal Alanlarda BDE |
|
Düz Anlatım, Sunu ve Tartışma Yöntemleri |
|
12 |
Sanat ve Müzik Öğretiminde BDE |
|
Düz Anlatım, Sunu ve Tartışma Yöntemleri |
|
13 |
Beden Eğitiminde BDE |
|
Düz Anlatım, Sunu ve Tartışma Yöntemleri |
|
14 |
Özel Eğitimde BDE |
Özel Eğitimle İlgili temel Kavramların incelenmesi |
Düz Anlatım, Sunu ve Tartışma Yöntemleri |
|
15 |
Genel Tekrar |
|
Düz Anlatım, Sunu ve Tartışma Yöntemleri |
|
16/17 |
Final Sınavı |
|
Yazılı Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Akpınar, Y. (2005).Bilgisayar Destekli Eğitimde Uygulamalar, Anı Yayıncılık, 2. Baskı, Ankara
İpek, İ. (2001). Bigisayarlarla Öğretim, Tasarım-Geliştirme ve Yöntemler, Tıp Teknik Yayınevi Ankara
Uşun, S. (2004). Bilgisayar Destekli Öğretimin Temelleri, Nobel Kitabevi, Ankara
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
6 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Yerel ve ulusal düzeyde alandaki gelişmelerin yayılım ve dağılımında sorumluluk alır. |
2 |
|
2 |
Alandaki çalışmalarında bilimsel ve etik değerler temelinde hareket ederek, bu değerlerin korunmasını ve öğrenilmesini destekler |
4 |
|
3 |
Diğer alanlardaki ilgili gelişmeleri öğretim teknolojileri alanına taşır. |
3 |
|
4 |
Paydaş davranışlarına ilişkin iç görü geliştirerek, işbirliği içinde verimli bir çalışma ortamı yaratır ve sürdürür. |
3 |
|
5 |
Öğretim teknolojileri ile diğer ilgili alanların birleşik yapısını tanımlar |
5 |
|
6 |
Bilimsel araştırma ve ilgili istatistiksel tekniklerin öğretim teknolojileri alanındaki uygulamalarını listeler. |
3 |
|
7 |
Öğretim teknolojileri alanındaki bilimsel gelişmeleri takip eder ve bunu mesleki uygulamaya taşır |
3 |
|
8 |
Güncel sorun ve uygulamaları takip edip, bir sonraki aşamanın gerektireceği bilgi ve becerileri tespit ederek, yeni öğrenme görevleri üstlenir |
2 |
|
9 |
İş yükünü azaltacak sistemler, yöntemler veya araçları temin edebilir veya geliştirir. |
2 |
|
10 |
Alanın geleceğine ilişkin konularda strateji, politika ve uygulama planlarını, yorumlar, geliştirir ve değerlendirir. |
3 |
|
11 |
Lisans düzeyinde kazanılan yeterlilikler temelinde, öğretim teknolojileri alt-alanlarını bütünleştirir ve uzmanlık düzeyinde tanımlar. |
4 |
|
12 |
Öğretim teknolojileri bilgi temelinden hareketle beklendik durumlarda, analiz, tasarım, geliştirme ve değerlendirme süreçlerini farklı bağlamlarda uygular. |
4 |
|
13 |
Bilimsel araştırma ve ilgili istatistiksel teknikleri öğretim teknolojileri alanının klasik uygulamalarında kullanır |
3 |
|
14 |
Öğretim teknolojileri kapsamındaki, karmaşık, kuramsal ve güncel problemlerin çok boyutlu nedenlerini kavrayarak, bütünlük içerisinde değerlendirir. |
4 |
|
15 |
Bilimsel bir bakış açısı ile alan kapsamındaki karmaşık, kuramsal ve güncel problemlerin çözümü için plan geliştirir, planı uygular ve sonuçları değerlendirir |
3 |
|
16 |
Alana ilişkin veya alan kapsamındaki sorunların çözümünde kişisel sorumlulukları üstlenir |
3 |
|
17 |
Öğrencilerle, öğretmenlerle, okul yönetimi ile aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. |
4 |
|
18 |
Alanı ile ilgili yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
6 |
4 |
24 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 126 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.04 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|