Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Eğitim Teknolojisinde Yeni Yaklaşımlar

Dersin Kodu : BTE 703

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz ve Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. HABİBE ALDAĞ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Eğitim-öğretim teknolojileri alanında halen araştırılmakta olan veya yeni belirmeye başlayan konuların belirlenmesi
Medya, öğretim tasarımı, bilgi tasarımı, mesaj tasarımı, öğretim stratejileri, yönetim, alan araştırmalarında yenilikler, yenilikler ve dağılıımı gibi alanlarda belirlenen yeni konuların kapsamını kavrayabilme
Yeni yaklaşımlarda geçerli uygulama ve araştırma önerileri sunma

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Eğitim-öğretim teknolojileri alanında halen araştırılmakta olan veya yeni belirmeye başlayan konuların belirlenmesi. Medya, öğretim tasarımı, bilgi tasarımı, mesaj tasarımı, öğretim stratejileri, yönetim, alan araştırmalarında yenilikler, yenilikler ve dağılıımı gibi alanlarda belirlenen yeni konuların kapsamını kavrama. Yeni yaklaşımlarda geçerli uygulama ve araştırma önerileri sunma.

Dersin İçeriği : Öğrencilerin çalışma ve ilgi alanlarına doğru belirlenecek

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : BOTE-Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Alanların ve yeni yaklaşımların tanıtımı ve yaklaşımların seçilmesi Araştırma-inceleme, tartışma
2 I. Medya uygulama ve araştırmaları (hard technologies): Tv., uzaktan eğitim, CMC, virtual reality, internet, bilgi sistemleri, öğrenme laboratuvarları İlgili okumalar Araştırma-inceleme, tartışma
3 Medya uygulama ve araştırmaları İlgili okumalar Araştırma-inceleme, tartışma
4 Medya uygulama ve araştırmaları İlgili okumalar Araştırma-inceleme, tartışma
5 II. Öğretim ve bilgi tasarımı uygulama ve araştırmaları: Oyun, simulasyon, animasyon, bilişsel modeller İlgili okumalar, öneri metni Araştırma-inceleme, tartışma,
6 Öğretim ve bilgi tasarımı İlgili okumalar Araştırma-inceleme, tartışma
7 III. Öğretim stratejileri uygulamaları ve araştırmaları: mathemagenik uygulamaları, üretici öğrenme, öğrenen kontrolü, tutum, işbirliği uygulamaları, İlgili okumalar Araştırma-inceleme, tartışma
8 ARASINAV İlgili okumalar Seçilen konuda yazılı metin ve yazılı sınav
9 Öğretim stratejileri uygulamaları ve araştırmaları İlgili okumalar Araştırma-inceleme, tartışma
10 Öğretim stratejileri uygulamaları ve araştırmaları İlgili okumalar, öneri metni Araştırma-inceleme, tartışma
11 IV. Öğretim teknolojilerinde uygulama ve araştırma sorunları: tasarım temelli, nicel metodlar, nitel metodlar, ölçme, ölçüm araçları.(Seçilecek) İlgili okumalar Araştırma-inceleme, tartışma
12 Öğretim teknolojilerinde uygulama ve araştırma sorunları İlgili okumalar, öneri metni Araştırma-inceleme, tartışma
13 V. Yeniliklerin kabul ve yeniliklerin yayılması uygulama ve araştırmaları.(Seçilecek) İlgili okumalar Araştırma-inceleme, tartışma
14 V. Yeniliklerin kabul ve yeniliklerin yayılması uygulama ve araştırmaları.(Seçilecek) İlgili okumalar Araştırma-inceleme, tartışma
15 Gözden geçirme İlgili okumalar Araştırma-inceleme, tartışma
16/17 FİNAL SINAVI İlgili okumalar Seçilen konuda yazılı metin ve yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar   D.H. Jonassen (2010) The handbook of research for educational communications and technology. NY: Mcmillan.
 Spector, J. M. (2008) The handbook of research for educational communications and technology AECT Series. Taylor & Francis Group.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 30
    Ödev/Proje/Diğer 5 70
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Yerel ve ulusal düzeyde alandaki gelişmelerin yayılım ve dağılımında sorumluluk alır. 4
2 Alandaki çalışmalarında bilimsel ve etik değerler temelinde hareket ederek, bu değerlerin korunmasını ve öğrenilmesini destekler 5
3 Diğer alanlardaki ilgili gelişmeleri öğretim teknolojileri alanına taşır. 5
4 Paydaş davranışlarına ilişkin iç görü geliştirerek, işbirliği içinde verimli bir çalışma ortamı yaratır ve sürdürür. 3
5 Öğretim teknolojileri ile diğer ilgili alanların birleşik yapısını tanımlar 5
6 Bilimsel araştırma ve ilgili istatistiksel tekniklerin öğretim teknolojileri alanındaki uygulamalarını listeler. 5
7 Öğretim teknolojileri alanındaki bilimsel gelişmeleri takip eder ve bunu mesleki uygulamaya taşır 4
8 Güncel sorun ve uygulamaları takip edip, bir sonraki aşamanın gerektireceği bilgi ve becerileri tespit ederek, yeni öğrenme görevleri üstlenir 5
9 İş yükünü azaltacak sistemler, yöntemler veya araçları temin edebilir veya geliştirir. 3
10 Alanın geleceğine ilişkin konularda strateji, politika ve uygulama planlarını, yorumlar, geliştirir ve değerlendirir. 5
11 Lisans düzeyinde kazanılan yeterlilikler temelinde, öğretim teknolojileri alt-alanlarını bütünleştirir ve uzmanlık düzeyinde tanımlar. 5
12 Öğretim teknolojileri bilgi temelinden hareketle beklendik durumlarda, analiz, tasarım, geliştirme ve değerlendirme süreçlerini farklı bağlamlarda uygular. 3
13 Bilimsel araştırma ve ilgili istatistiksel teknikleri öğretim teknolojileri alanının klasik uygulamalarında kullanır 4
14 Öğretim teknolojileri kapsamındaki, karmaşık, kuramsal ve güncel problemlerin çok boyutlu nedenlerini kavrayarak, bütünlük içerisinde değerlendirir. 5
15 Bilimsel bir bakış açısı ile alan kapsamındaki karmaşık, kuramsal ve güncel problemlerin çözümü için plan geliştirir, planı uygular ve sonuçları değerlendirir 3
16 Alana ilişkin veya alan kapsamındaki sorunların çözümünde kişisel sorumlulukları üstlenir 3
17 Öğrencilerle, öğretmenlerle, okul yönetimi ile aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. 3
18 Alanı ile ilgili yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 13 3 39
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 13 5 65
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 5 2 10
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü: 120
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.8
Dersin AKTS Kredisi: 5