|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Eğitim Teknolojisinde Yeni Yaklaşımlar |
|
Dersin Kodu |
: |
BTE 703 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz ve Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. HABİBE ALDAĞ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Eğitim-öğretim teknolojileri alanında halen araştırılmakta olan veya yeni belirmeye başlayan konuların belirlenmesi Medya, öğretim tasarımı, bilgi tasarımı, mesaj tasarımı, öğretim stratejileri, yönetim, alan araştırmalarında yenilikler, yenilikler ve dağılıımı gibi alanlarda belirlenen yeni konuların kapsamını kavrayabilme Yeni yaklaşımlarda geçerli uygulama ve araştırma önerileri sunma
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Eğitim-öğretim teknolojileri alanında halen araştırılmakta olan veya yeni belirmeye başlayan konuların belirlenmesi. Medya, öğretim tasarımı, bilgi tasarımı, mesaj tasarımı, öğretim stratejileri, yönetim, alan araştırmalarında yenilikler, yenilikler ve dağılıımı gibi alanlarda belirlenen yeni konuların kapsamını kavrama. Yeni yaklaşımlarda geçerli uygulama ve araştırma önerileri sunma. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Öğrencilerin çalışma ve ilgi alanlarına doğru belirlenecek |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
BOTE-Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Alanların ve yeni yaklaşımların tanıtımı ve yaklaşımların seçilmesi |
|
Araştırma-inceleme, tartışma |
|
2 |
I. Medya uygulama ve araştırmaları (hard technologies): Tv., uzaktan eğitim, CMC, virtual reality, internet, bilgi sistemleri, öğrenme laboratuvarları |
İlgili okumalar |
Araştırma-inceleme, tartışma |
|
3 |
Medya uygulama ve araştırmaları |
İlgili okumalar |
Araştırma-inceleme, tartışma |
|
4 |
Medya uygulama ve araştırmaları |
İlgili okumalar |
Araştırma-inceleme, tartışma |
|
5 |
II. Öğretim ve bilgi tasarımı uygulama ve araştırmaları: Oyun, simulasyon, animasyon, bilişsel modeller |
İlgili okumalar, öneri metni |
Araştırma-inceleme, tartışma, |
|
6 |
Öğretim ve bilgi tasarımı |
İlgili okumalar |
Araştırma-inceleme, tartışma |
|
7 |
III. Öğretim stratejileri uygulamaları ve araştırmaları: mathemagenik uygulamaları, üretici öğrenme, öğrenen kontrolü, tutum, işbirliği uygulamaları, |
İlgili okumalar |
Araştırma-inceleme, tartışma |
|
8 |
ARASINAV |
İlgili okumalar |
Seçilen konuda yazılı metin ve yazılı sınav |
|
9 |
Öğretim stratejileri uygulamaları ve araştırmaları |
İlgili okumalar |
Araştırma-inceleme, tartışma |
|
10 |
Öğretim stratejileri uygulamaları ve araştırmaları |
İlgili okumalar, öneri metni |
Araştırma-inceleme, tartışma |
|
11 |
IV. Öğretim teknolojilerinde uygulama ve araştırma sorunları: tasarım temelli, nicel metodlar, nitel metodlar, ölçme, ölçüm araçları.(Seçilecek) |
İlgili okumalar |
Araştırma-inceleme, tartışma |
|
12 |
Öğretim teknolojilerinde uygulama ve araştırma sorunları |
İlgili okumalar, öneri metni |
Araştırma-inceleme, tartışma |
|
13 |
V. Yeniliklerin kabul ve yeniliklerin yayılması uygulama ve araştırmaları.(Seçilecek) |
İlgili okumalar |
Araştırma-inceleme, tartışma |
|
14 |
V. Yeniliklerin kabul ve yeniliklerin yayılması uygulama ve araştırmaları.(Seçilecek) |
İlgili okumalar |
Araştırma-inceleme, tartışma |
|
15 |
Gözden geçirme |
İlgili okumalar |
Araştırma-inceleme, tartışma |
|
16/17 |
FİNAL SINAVI |
İlgili okumalar |
Seçilen konuda yazılı metin ve yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
D.H. Jonassen (2010) The handbook of research for educational communications and technology. NY: Mcmillan.
Spector, J. M. (2008) The handbook of research for educational communications and technology AECT Series. Taylor & Francis Group.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
30 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
5 |
70 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Yerel ve ulusal düzeyde alandaki gelişmelerin yayılım ve dağılımında sorumluluk alır. |
4 |
|
2 |
Alandaki çalışmalarında bilimsel ve etik değerler temelinde hareket ederek, bu değerlerin korunmasını ve öğrenilmesini destekler |
5 |
|
3 |
Diğer alanlardaki ilgili gelişmeleri öğretim teknolojileri alanına taşır. |
5 |
|
4 |
Paydaş davranışlarına ilişkin iç görü geliştirerek, işbirliği içinde verimli bir çalışma ortamı yaratır ve sürdürür. |
3 |
|
5 |
Öğretim teknolojileri ile diğer ilgili alanların birleşik yapısını tanımlar |
5 |
|
6 |
Bilimsel araştırma ve ilgili istatistiksel tekniklerin öğretim teknolojileri alanındaki uygulamalarını listeler. |
5 |
|
7 |
Öğretim teknolojileri alanındaki bilimsel gelişmeleri takip eder ve bunu mesleki uygulamaya taşır |
4 |
|
8 |
Güncel sorun ve uygulamaları takip edip, bir sonraki aşamanın gerektireceği bilgi ve becerileri tespit ederek, yeni öğrenme görevleri üstlenir |
5 |
|
9 |
İş yükünü azaltacak sistemler, yöntemler veya araçları temin edebilir veya geliştirir. |
3 |
|
10 |
Alanın geleceğine ilişkin konularda strateji, politika ve uygulama planlarını, yorumlar, geliştirir ve değerlendirir. |
5 |
|
11 |
Lisans düzeyinde kazanılan yeterlilikler temelinde, öğretim teknolojileri alt-alanlarını bütünleştirir ve uzmanlık düzeyinde tanımlar. |
5 |
|
12 |
Öğretim teknolojileri bilgi temelinden hareketle beklendik durumlarda, analiz, tasarım, geliştirme ve değerlendirme süreçlerini farklı bağlamlarda uygular. |
3 |
|
13 |
Bilimsel araştırma ve ilgili istatistiksel teknikleri öğretim teknolojileri alanının klasik uygulamalarında kullanır |
4 |
|
14 |
Öğretim teknolojileri kapsamındaki, karmaşık, kuramsal ve güncel problemlerin çok boyutlu nedenlerini kavrayarak, bütünlük içerisinde değerlendirir. |
5 |
|
15 |
Bilimsel bir bakış açısı ile alan kapsamındaki karmaşık, kuramsal ve güncel problemlerin çözümü için plan geliştirir, planı uygular ve sonuçları değerlendirir |
3 |
|
16 |
Alana ilişkin veya alan kapsamındaki sorunların çözümünde kişisel sorumlulukları üstlenir |
3 |
|
17 |
Öğrencilerle, öğretmenlerle, okul yönetimi ile aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. |
3 |
|
18 |
Alanı ile ilgili yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
13 |
3 |
39 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
13 |
5 |
65 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
5 |
2 |
10 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
3 |
3 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
3 |
3 |
|
Toplam İş Yükü: | 120 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.8 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|