Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Öğrenme Kuramları II

Dersin Kodu : BTE 712

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. MAHMUT OĞUZ KUTLU

Dersin Öğrenme Kazanımları : Öğrenme kavramını açıklayabilme
Öncü Davranışçılar olan Pavlov, Watson ve Gutrie´nin Kuramlarını Kavrayabilme
Öğrenciler Skinner´in Edimsel Koşullanma Kuramını açıklayabilir
Öğrenciler Thorndike ve Hull´un öğrenme kuramlarını açıklayabilir
Öğrenciler Modern Bilişselciler olan Hebb, Tolman ve Gestaltçıların kuramlarını anlayabilir
Öğrenciler gerçek Bilişsel Kuramcılar olan Bruner ve Piaget´in Kuramlarını anlayabilirler
Öğrenciler Öğrenme ve Hatırlama konusundaki modelleri anlayabilirler
Öğrenciler Beyin temelli Öğrenme Modelini açıklayabilirler

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Dersin temel amacı Öğrenme Kavramını ve Eğitim-Öğretim Sürecinde kullanılmakta olan Geleneksel ve Çağdaş Öğrenme Kuramlarını açıklamaktır

Dersin İçeriği : İnsan Öğrenmesi, Davranışçı Kuramlar ; Erken Davranışçılar; Pavlov, Watson, Guthrie, Davranışçılığın Etkileri; Thorndike ve Hull, Edimsel Koşullanma; Skinner- Edimsel Koşullanma, Modern Bilişselciliğin Başlaması; Hebb, Tolman ve Gestalt, Bilişselciler; Bruner ve Piaget, Beyin Temellei Öğrenme; Öğrenme ve Hatırlama, Bellek Modeli, Davranışların neden ve sonuçları

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Öğrenme kavramı Düz Anlatım, Sunu ve Tartışma Yöntemi
2 Öncü Davranışçı Kuramcılar; Pavlov, Watson ve Guthrie Düz Anlatım, Sunu ve Tartışma Yöntemi
3 Davranışçı Kuramcılar Thorndike and Hull Düz Anlatım, Sunu ve Tartışma Yöntemi
4 Skinner´in Edimsel Koşullanma Kuramı Düz Anlatım, Sunu ve Tartışma Yöntemi
5 Modern Bilişselci Öğrenme Kuramcılar; Bruner ve Piaget Düz Anlatım, Sunu ve Tartışma Yöntemi
6 Sosyal Bilişselci Öğrenme Kuramcıları Rogers ve Bandura Düz Anlatım, Sunu ve Tartışma Yöntemi
7 Öğrenmeyi Etkileyen Faktörler Düz Anlatım, Sunu ve Tartışma Yöntemi
8 Ara sınav Yazılı Sınav
9 Etkili Öğrenme Stratejileri Düz Anlatım, Sunu ve Tartışma Yöntemi
10 Yapısalcı Öğrenme Kuarmı Düz Anlatım, Sunu ve Tartışma Yöntemi
11 Duyuşsal Öğrenme İlkeleri Düz Anlatım, Sunu ve Tartışma Yöntemi
12 Öğrenme Temelli Çoklu Beyin Yapısı Düz Anlatım, Sunu ve Tartışma Yöntemi
13 Bilişsel ve Bilişötesi Gelişim Düz Anlatım, Sunu ve Tartışma Yöntemi
14 Dikkat ve Bellek Geliştirme Sunuş Yolyla Öğretim
15 Genel Tekrar Düz Anlatım, Sunu ve Tartışma Yöntemi
16/17 Final Sınavı Yazılı Sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Dönmezer İ. (1996). Eğitim Psikolojisi, Can Ofset, İzmir
 Terry, S.W. (2012). Öğrenme ve Bellek, Çev. Ed.Banu Cangöz, Anı Yayıncılık,
  Saban, A.(2000). Öğrenme-Öğretme Süreci, Nobel Yayıncılık, Ankara
 Özden, Y. (1998). Öğrenme ve Öğretme, Pegem, 2. Baskı, Ankara
  Ramsland, K. (1992). Öğrenme Sanatı, Beyaz Yayınları, Ankara
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 40
    Ödev/Proje/Diğer 2 60
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Yerel ve ulusal düzeyde alandaki gelişmelerin yayılım ve dağılımında sorumluluk alır. 3
2 Alandaki çalışmalarında bilimsel ve etik değerler temelinde hareket ederek, bu değerlerin korunmasını ve öğrenilmesini destekler 2
3 Diğer alanlardaki ilgili gelişmeleri öğretim teknolojileri alanına taşır. 3
4 Paydaş davranışlarına ilişkin iç görü geliştirerek, işbirliği içinde verimli bir çalışma ortamı yaratır ve sürdürür. 3
5 Öğretim teknolojileri ile diğer ilgili alanların birleşik yapısını tanımlar 3
6 Bilimsel araştırma ve ilgili istatistiksel tekniklerin öğretim teknolojileri alanındaki uygulamalarını listeler. 2
7 Öğretim teknolojileri alanındaki bilimsel gelişmeleri takip eder ve bunu mesleki uygulamaya taşır 2
8 Güncel sorun ve uygulamaları takip edip, bir sonraki aşamanın gerektireceği bilgi ve becerileri tespit ederek, yeni öğrenme görevleri üstlenir 3
9 İş yükünü azaltacak sistemler, yöntemler veya araçları temin edebilir veya geliştirir. 4
10 Alanın geleceğine ilişkin konularda strateji, politika ve uygulama planlarını, yorumlar, geliştirir ve değerlendirir. 4
11 Lisans düzeyinde kazanılan yeterlilikler temelinde, öğretim teknolojileri alt-alanlarını bütünleştirir ve uzmanlık düzeyinde tanımlar. 3
12 Öğretim teknolojileri bilgi temelinden hareketle beklendik durumlarda, analiz, tasarım, geliştirme ve değerlendirme süreçlerini farklı bağlamlarda uygular. 3
13 Bilimsel araştırma ve ilgili istatistiksel teknikleri öğretim teknolojileri alanının klasik uygulamalarında kullanır 2
14 Öğretim teknolojileri kapsamındaki, karmaşık, kuramsal ve güncel problemlerin çok boyutlu nedenlerini kavrayarak, bütünlük içerisinde değerlendirir. 4
15 Bilimsel bir bakış açısı ile alan kapsamındaki karmaşık, kuramsal ve güncel problemlerin çözümü için plan geliştirir, planı uygular ve sonuçları değerlendirir 3
16 Alana ilişkin veya alan kapsamındaki sorunların çözümünde kişisel sorumlulukları üstlenir 3
17 Öğrencilerle, öğretmenlerle, okul yönetimi ile aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. 4
18 Alanı ile ilgili yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir. 2
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 6 12
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü: 143
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.72
Dersin AKTS Kredisi: 6