Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Seç Ders (Proje Tabanlı Öğrenmeye Giriş)

Dersin Kodu : BTS205

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Arş.Gör.Dr. MEHMET CAN ŞAHİN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Proje Tabanlı Öğrenme tanımını açıklar
Proje Tabanlı Öğrenme Örnekleri verir
Proje Tabanlı Öğrenme uygulaması olarak bir projeyi tasarlar
Proje tabanlı öğrenme ilkelerini açıklar
Proje tabanlı öğrenmeyi uygulaması yapar.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Öğrencilere, proje tabanlı öğrenmeyi aşamaları takip ederek ve uygulayarak öğretmek .

Dersin İçeriği : Proje tabanlı öğrenmenin tanımı, öğretimsel projelerin özellikleri, proje tabanlı öğrenmenin faydaları, proje tabanlı öğrenmede sınırlılıkları, proje planlamasının önemi, planlama aşamaları, proje ekiplerin hazırlanması, projelerin yürütülmesi.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Laboratuvar


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Tanışma ve dersin tanıtımı İlgili kaynakların incelenmesi. Düz anlatım ve tartışma
2 Proje Tabanlı öğrenme tanımı İlgili kaynakların incelenmesi. Düz anlatım ve tartışma
3 Proje tabanlı öğrenme ilkeleri İlgili kaynakların incelenmesi. Düz anlatım ve tartışma
4 Proje tabanlı öğrenme örnekleri İlgili kaynakların incelenmesi. Düz anlatım ve tartışma
5 Proje tabanlı öğrenmede kullanılabilecek araçlar İlgili kaynakların incelenmesi. Düz anlatım ve tartışma
6 Proje tabanlı öğrenmede kullanılabilecek yöntemler İlgili kaynakların incelenmesi. Düz anlatım ve tartışma
7 Bir proje tabanlı öğrenme uygulaması tasarımı İlgili kaynakların incelenmesi. Yazılı
8 Ara sınav İlgili kaynakların incelenmesi. Proje Tabanlı Öğrenme Çalışması
9 Bir proje tabanlı öğrenme uygulaması için grup oluşturma İlgili kaynakların incelenmesi. Proje Tabanlı Öğrenme Çalışması
10 Bir proje tabanlı öğrenme işlem basamakları İlgili kaynakların incelenmesi. Proje Tabanlı Öğrenme Çalışması
11 Proje yönteminin eğitimsel boyutları İlgili kaynakların incelenmesi. Proje Tabanlı Öğrenme Çalışması
12 Takım çalışması ilkeleri İlgili kaynakların incelenmesi. Proje Tabanlı Öğrenme Çalışması
13 Projeyi Raporlama, İlgili kaynakların incelenmesi. Proje Tabanlı Öğrenme Çalışması
14 Projeyi Sunma İlgili kaynakların incelenmesi. Proje Tabanlı Öğrenme Çalışması
15 Projeyi Değerlendirme, İlgili kaynakların incelenmesi. Proje Tabanlı Öğrenme Çalışması
16/17 Final İlgili kaynakların incelenmesi. yazılı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Özel Öğretim Yöntemleri Disiplinlerin Öğretim Teknolojisi , Cevat Alkan, Mehmet Kurt, 2007, Seçkin Yayıncılık
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 70
    Ödev/Proje/Diğer 1 30
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Alan ve ilgili alanlar kapsamında verilen durumlarda, bilimsel düşünmeye temel olan bilimsel araştırma ve temel istatistiksel kavram ve uygulamaları işe koşar. 0
2 Öğretim teknolojileri alt-alanlarını ve süreçlerinin bütünsel yapısını ve diğer ilgili alanlar ile ilişkisini açıklar. 0
3 Öğretim teknolojileri ve ilgili alanların bilgi temelinden hareketle verilen durumlarda, öğrenme ve öğretme ile ilgili problemlerin karmaşık yapısını ortaya koyar. 0
4 Bilimsel bir bakış açısı ile alan veya ilgili alanlar kapsamında verilen problemlerin çözümü için plan geliştirme, planı uygulama ve sonuçları değerlendirir. 0
5 İlgili durumlarda öğretim teknolojileri, bilgisayar bilimleri bileşeni temelinde yeni ürünler veya süreçler ortaya koyar. 3
6 Bağımsız çalışma becerilerinin ve sorumluluk alabilme yetisinin göstergesi olarak alanla ilgili bir problemin çözümü için bireysel bir öneri, bir ürün veya işlemler takımı geliştirir. 3
7 Bireysel veya ekip olarak yapılan projelerde sorumluluk alma ve aldığı görevi etkin bir şekilde yerine getirir. 3
8 Güncel sorun ve uygulamaları takip edip, bir sonraki aşamanın gerektireceği bilgi ve becerileri tespit ederek, yeni öğrenme görevleri üstlenir. 0
9 Öğretim teknolojileri ile bilişim teknolojileri veya bilgisayar bilimleri uygulamalarının bileşik yapısını açıklar. 0
10 Alan ve ilgili alanlar kapsamında, bilimsel düşünmeye temel olan kavram ve uygulamaları açıklar. 0
11 Öğretim teknolojileri bilgi temelinden hareketle verilen durumlarda, analiz, tasarım, geliştirme ve değerlendirme süreçlerini uygular. 0
12 Bilişim teknolojileri ve bilgisayar bilimleri uygulamalarını etkili ve verimli bir öğrenme-öğretme çevresini oluşturmada işe koşar. 3
13 Öğrenme problemi ile karşılaştığında bilimsel ve etik değerler temelinde kendisini ve ekibini başarıya götürecek problem çözümünü uygular. 0
14 Öğrencilerle, öğretmenlerle, okul yönetimi ile aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. 3
15 Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde yararlanması gereken yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilir. 0
16 Yerel veya ulusal düzeyde alandaki gelişmelerin yayılım ve dağılımında sorumluluk alır. 0
17 Çalışmalarında bilimsel ve etik değerler temelinde hareket ederek, bu değerlerin korunmasını ve öğrenilmesini destekler. 0
18 Alanın geleceğine ilişkin konularda stratejik görüş geliştirebilme ve görüş değerlendirir. 0
19 Diğer alanlardaki ilgili gelişmeleri öğretim teknolojileri alanına taşır. 3
20 Paydaş davranışlarına ilişkin iç görü geliştirerek, işbirliği içinde verimli bir çalışma ortamı yaratabilme ve sürdürür. 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 30 30
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 106
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.24
Dersin AKTS Kredisi: 4